Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
AFT3RMiX
Pyörä:
Yamaha XT 125X '05 , Achilles Capri '56
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
25.10.2009 17:37

ViestiKirjoittanut AFT3RMiX » 20.11.2010 22:08

En tiiä oliko täl foorumil jo kysytty, mut nyt ku on keulimisest kyse ni käytättekö kytkintä ku vetelette kilvelle tai keulimisraudalle. Mitä nyt usein nähny kilvelle vetelyy ni välil kuulostaa siltä et jarrutellaa mottorijarrun kans ja välil kytkimen kans. Itel muutaman kerran otettu perstuntumaa asfaltista ja yhel kerral otti jarrulevy kunnol lämpöö ja ei sen takii pitäny. Jäi vaa kaivelee mielee et oiskoha se kytkimen käyttö parina kertana säästäny kilpee ja takalippaa... sekä lompakkoa. :) Ja itse siis vaihdan raakana kun menee niin sulavasti. Vois kyl alkaa harjottelee kytkimen käyttöö vaihtaessa keula pystyssä.
--Ålli
Pyörä:
GasGas EC EX! Husqvarna WRE 2006
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
3.3.2010 19:28
GG

ViestiKirjoittanut --Ålli » 20.11.2010 23:51

Kellään kokemuksi että millanen on keulia GasGas ec piikillä`?
Puolkkinen
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.12.2008 17:26

ViestiKirjoittanut Puolkkinen » 21.11.2010 14:44

AFT3RMiX kirjoitti:En tiiä oliko täl foorumil jo kysytty, mut nyt ku on keulimisest kyse ni käytättekö kytkintä ku vetelette kilvelle tai keulimisraudalle. Mitä nyt usein nähny kilvelle vetelyy ni välil kuulostaa siltä et jarrutellaa mottorijarrun kans ja välil kytkimen kans. Itel muutaman kerran otettu perstuntumaa asfaltista ja yhel kerral otti jarrulevy kunnol lämpöö ja ei sen takii pitäny. Jäi vaa kaivelee mielee et oiskoha se kytkimen käyttö parina kertana säästäny kilpee ja takalippaa... sekä lompakkoa. :) Ja itse siis vaihdan raakana kun menee niin sulavasti. Vois kyl alkaa harjottelee kytkimen käyttöö vaihtaessa keula pystyssä.

Ite oon kilvelle heittäny ihan moottorijarrulla, mut monet vetävät varmaan kytkin pohjassa siistiä manuaalia ja lopulta kilvelle. :)
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 22.11.2010 13:06

Itse vedin ekoja kertoja moottorijarrulla, KUNNES yhtenä kertana kaikki meni pieleen - tasapaino heitteli --> nilkka suoraksi jarrulla --> moottori sammui --> moottorijarrun voimakkuudesta johtuen melkein stongan yli.

Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 22.11.2010 19:34

Puolkkinen kirjoitti: mut monet vetävät varmaan kytkin pohjassa siistiä coasteria ja lopulta kilvelle. :)

köh!
Kytkin pohjaan ja romut katuun!

--Ålli kirjoitti:Kellään kokemuksi että millanen on keulia GasGas ec piikillä`?

No siis niinku melkee yht hyvä ku kotaril vaik kotari on kyl tehokkaampi ku se keulii aavikkoväleil viel kuudestkynpist.
AFT3RMiX
Pyörä:
Yamaha XT 125X '05 , Achilles Capri '56
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
25.10.2009 17:37

ViestiKirjoittanut AFT3RMiX » 23.11.2010 19:12

Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 24.11.2010 9:52

AFT3RMiX kirjoitti:
Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

Tulee kai se helpommin alas kytkimen kanssa kun kone ei vedä...
Qazaaownzu
Pyörä:
Yamaha DT125r
Paikkakunta:
porvoo
Liittynyt:
25.5.2008 17:57

ViestiKirjoittanut Qazaaownzu » 24.11.2010 21:49

Henkka57 kirjoitti:
AFT3RMiX kirjoitti:
Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

Tulee kai se helpommin alas kytkimen kanssa kun kone ei vedä...

taitaa kone jarrutella tuollasissa kohdissa
Kisa kiree DT
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 24.11.2010 22:37

Qazaaownzu kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:
AFT3RMiX kirjoitti:
Messico kirjoitti:Takajarru on koetuksella jos ei kytkintä käytä, ja parempi se on kytkimellä vetää...

Eli keula tulee siis varmemmin alas kytkin pohjas. Ehkä sit viisaampaa siis käyttää kytkintä tol AJP:n takajarrul :D

Tulee kai se helpommin alas kytkimen kanssa kun kone ei vedä...

taitaa kone jarrutella tuollasissa kohdissa

Yli balance pointissa tulee kyllä kytkimen kanssa nopeammin alas.. Ja kun vielä piikkisistä puhutaan ?
Qazaaownzu
Pyörä:
Yamaha DT125r
Paikkakunta:
porvoo
Liittynyt:
25.5.2008 17:57

ViestiKirjoittanut Qazaaownzu » 25.11.2010 19:21

riippuu vähä vaihteesta ja nopeuksista, muttei kukaa liian nopee haluu alas tulla:DD
Kisa kiree DT
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 25.11.2010 20:26

Sittenhän päästetään taas kytkimestä irti ja kaasulla pehmeennetään alas tuloa.. Mene ja tiedä! :nörtti: Ja se vasta siistiä onkin, kun sitä kulmaa otetaan kunnolla kytkimellä liu'utellen hiljentäen vauhtia ja kelaamalla vaihteita alas, ja siitä lähtee vielä circle combottelemaan. 8)
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
waka_waka
Liittynyt:
17.12.2008 20:20

ViestiKirjoittanut waka_waka » 4.12.2010 18:17

mtien ku vedätte circlee nii mikä teijä keskittymis piste,et mihin katotte keulimise aikana. on ku ite heitän circlee nii 4 jälkee alkaa men pää pyöräl :)
Qazaaownzu
Pyörä:
Yamaha DT125r
Paikkakunta:
porvoo
Liittynyt:
25.5.2008 17:57

ViestiKirjoittanut Qazaaownzu » 4.12.2010 19:55

yleensä kattelen tyhjää, eli en kattele mitää tiettyy, välil voi kattoo jos polliisit tullee, mut ei siit ny paljoo tartte huolehtiiD:
Kisa kiree DT
Tonzz
Pyörä:
Kota
Liittynyt:
29.1.2009 18:28

ViestiKirjoittanut Tonzz » 22.12.2010 17:32

mä vedän tasanen pien veto päällä ja jarrulla himmaillen sopivasti. sit ku tuntuu et lippa ottaa kiinni nii kaasu pois ja jarru pohjaa. ja siit sitte ku kerkee nii kytkin pohjaa ja jatkaa sitte miten haluukaa. tossa ei tuu pitkää moottorijarrutustakaan.
anlarila
Liittynyt:
14.11.2010 15:59
mopomiehiä

ViestiKirjoittanut anlarila » 6.1.2011 3:46

itse olen mopo miehiä!
keulin mun mankilla melkee 4 metrii .... kolme ja pual on mun enkka .... kaverit sanoo et oon aika hyvä..
mun mankissa on 250cc harlidevidsonin 2 tahti moottori... vittu että lähtee .. se kulkee iha vitusti !!
en oo kokeillu huippui ku alkaa vispaa ja keulii ... mut oon ajanu 220kmh !!!!!

tiiän et tuutte sanoo et lapsellista ja sillee mut vetäkää ite paremmmi monkilla ... lähtekää viivalle tonne vauhtisuoralle !! harrastan muute rossia mutta siitä sitte eriksee joskus!