Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
|uusos
Pyörä:
125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
23.3.2007 18:27

ViestiKirjoittanut |uusos » 12.6.2008 21:44

reena 2 vaihteel.
MX
Tomppaaa
Pyörä:
ei oo
Paikkakunta:
emmä kerro
Liittynyt:
22.12.2006 19:05

ViestiKirjoittanut Tomppaaa » 13.6.2008 0:34

pistäkää paremmaks tänää sain kotarin ja meni jo ympäri :D onneks ei menny ku penkijatke halkes ja valonkupu paskaks takajarrun käyttämises on viel reenattavaa :D
Swingi
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
5.6.2005 17:27

ViestiKirjoittanut Swingi » 13.6.2008 10:03

Turkulainen_Somali kirjoitti:pistäkää paremmaks tänää sain kotarin ja meni jo ympäri :D onneks ei menny ku penkijatke halkes ja valonkupu paskaks takajarrun käyttämises on viel reenattavaa :D


vaikeeta sil kotareel ajo ==) se on lokari, derbeis on penkinjatke
http://www.youtube.com/user/swingi2 fideoit
Moubabone
Pyörä:
?!
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.5.2005 20:51

ViestiKirjoittanut Moubabone » 13.6.2008 11:58

Turkulainen_Somali kirjoitti:pistäkää paremmaks tänää sain kotarin ja meni jo ympäri :D onneks ei menny ku penkijatke halkes ja valonkupu paskaks takajarrun käyttämises on viel reenattavaa :D

Pidätkö saavutuksena? Kaikki saa ylimenee jos haluu, mut eriasia tuntuuko hyvältä ;deal!
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 19.6.2008 0:11

olisko teil mitää vinkkei millai tol ktm 125:lla sais tota circleä helpoiten vedettyä ? ihan perus keula menee ja kilpi katuu mut circlee en saa menee ku parhaimmillaa puol kierrosta..
jonesbones
Pyörä:
Tulossa joskus isompaa...
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.1.2007 22:22

ViestiKirjoittanut jonesbones » 19.6.2008 14:25

Henkka57 kirjoitti:olisko teil mitää vinkkei millai tol ktm 125:lla sais tota circleä helpoiten vedettyä ? ihan perus keula menee ja kilpi katuu mut circlee en saa menee ku parhaimmillaa puol kierrosta..


Itse ainakin kun istuvalteen vedän niin kakkosella ylös KYTKIMELLÄ lähes nollavauhdeista ja sillä mennään....tasapainoilun hoidat sitten itse. oma ennätys 8 ympyrää ja menee enemmänkin kyllä jos vain jaksais :D ja 125:lla kotkalla on muutenkin hyvä keulia ympyrää kun alavääntöäkin löytyy melko paljon vaikka jotkut peelot taas puhuukin että näin ei ole.

Auttaa muuten paljon jos harjoittelet vasen jalka maassa tuota ympyrää ja pikkuhiljaa rupeat vain laittamaan senkin jalan tapille..
Sok
Liittynyt:
23.5.2006 19:05

ViestiKirjoittanut Sok » 29.6.2008 20:31

kyl toi on sellasta rykimistä mun osaltani toi keuliminen, et huhhuh :D saan viel rykiä oikein kunnolla monta kertaa ennen kun sillon tällöin jotenki nousee keula...
reimari
Pyörä:
Kawasaki Z 750 -07, Yamaha YZF 400 -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.5.2008 17:22

ViestiKirjoittanut reimari » 1.7.2008 6:35

ite kans yrittäny opetella kotarillani keuliin. ei vaan oikeen toi kulma viä toimi. ei uskalla viä kunnolla ottaa kulmaa ja sitten loppuu vaihde kesken ja tipun alas.

polkupyörällä saman asian osaan, niin on se kumma kun ei tolla mopolla onnistu :S

offtopikkia: kekkä kevarijätkät siä pirkkiksen yläparkilla käy reenaan? siä pari jätkää vetää ihan hyvin. tuun sinne tiedusteleen vinkkejä kun ens kerran nään siä porukkaa :D
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut ralliraita » 1.7.2008 16:39

Ei se tosiaa meinaa mitää, itel meni kevaril laatikko kyl läpi ja kulmaaki. Tsykäl joku 3metrii osaa keulii.

Treenaat vaa hitaasti siihe jarruu tottumist, ota vaikka jotai videoo kovimmast kulmast mitä hannaat duunaa nii katot siitä kauas se kilpi jää maasta ja vähä mitä vois parantaa.
kassalla.
reimari
Pyörä:
Kawasaki Z 750 -07, Yamaha YZF 400 -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.5.2008 17:22
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut reimari » 1.7.2008 17:54

joo, pitäskin pyytää joku kaveri kuvaan vähän, niin näkis missä kulmassa sitä ite ajaa. tänään uskalsi jo ottaa enemmän kulmaa. huomaa heti, että pääsee pitemmän matkan samalla vaihteella kun vauhti ei kiihdy niin rajusti. kyllä tää tästä. pitää alotella rauhassa ettei mopedi oo heti palasina :D
reimari
Pyörä:
Kawasaki Z 750 -07, Yamaha YZF 400 -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.5.2008 17:22
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut reimari » 1.7.2008 21:09

olin taas reenaamassa. nyt siis reeniä takana jo about 2tuntia :D

tulos: opin vaihtaan kytkimen kanssa vaihteet 1-4 ilmassa. eka ajatus kytkimen kanssa tuntu vaikealta/mahdottomalta ja kokeilin sitä yhden sormen taktiikkaa. piti muutaman kerran jälkeen ihmetellä ja todeta, että sehän toimii! :eek:

mutta ongelmana on edelleen se kulma. pari kertaa tuntu, että nyt on "hyvä" kulma. mutta samaan aikaan joku vaisto haluu irrottaa kaasun että kulma pienenee. jarrulla en saanu muuta aikaan kun erittäin nopeen keulan laskun ja munien kolahduksen tankkiin :lol:

miten jarrua on paras alkaa reenaan? periaatteessahan pitäs eka nostaa kulma "yli" ja sitten taas jarrulla palauttaa. ja taas yli ja paulauttaa... <---eikö näin?

keulitteko muuten kaasua pumppaamalla vai tasakaasulla ja jotenkin sitten jarrulla kikkailemalla?

tulipas nyt paljon tekstiä, mut ei se haittaa. oon innoissani kun kotka lentää yhellä renkaalla jo yli oman mittansa :D
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16
Re:

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 1.7.2008 21:39

reimari kirjoitti:offtopikkia: kekkä kevarijätkät siä pirkkiksen yläparkilla käy reenaan? siä pari jätkää vetää ihan hyvin. tuun sinne tiedusteleen vinkkejä kun ens kerran nään siä porukkaa :D


ite oon parin kaverin kaa käyny reenaa siellä, on siellä tosin monia muitakin...
reimari
Pyörä:
Kawasaki Z 750 -07, Yamaha YZF 400 -99
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
23.5.2008 17:22
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut reimari » 1.7.2008 21:40

mikäs mopedi sulla on?
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut WPWW » 1.7.2008 22:09

reimari kirjoitti:
miten jarrua on paras alkaa reenaan? periaatteessahan pitäs eka nostaa kulma "yli" ja sitten taas jarrulla palauttaa. ja taas yli ja paulauttaa... <---eikö näin?

keulitteko muuten kaasua pumppaamalla vai tasakaasulla ja jotenkin sitten jarrulla kikkailemalla?


Itellä ei tule keuliessa juuri jarrua vasten vedettyä, jos pitkää keulaa vedän vauhdilla. Välillä tietty pieni painallus ettei yli mene.
Tasakaasulla yleisesti ja välillä vähän käntää kun meinaa laskea. Juuri kun siinä oikeassa kulmassa rullaa tasakaasulla ei hurjia tehoja vaadita keulan ylös pitämiseen.

"miten jarrua on paras alkaa reenaan? periaatteessahan pitäs eka nostaa kulma "yli" ja sitten taas jarrulla palauttaa. ja taas yli ja paulauttaa... <---eikö näin?"

Nostat vaa keulan ja lasket jarrulla heti. Sitten aina vaan lisää kulmaa kunnes se jarrun käyttö iskeytyy selkä rankaan.

Treeniä vaan paljon ni se alkaa luonnistumaan itsestään. Neuvot antaa vain sen pienen alun ja loppu pitää oppia itse.
Moubabone
Pyörä:
?!
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.5.2005 20:51

ViestiKirjoittanut Moubabone » 2.7.2008 14:19

Ite kolautin ekan kerran kilvelle mahdollisimman pienestä vauhdista, eli jostain 20km/h, että jos ympäri mennään ni ei hajoais koko pärrä, sitten vaan vauhtia lisää.
Summer 2k8
http://vimeo.com/4803429
http://www.vimeo.com/12892691 S09

KTM EXC OSAA
Netti varaosaan id: 1000398