Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
Timppa^
Pyörä:
Honda NSR 125 R
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
18.8.2005 14:21

ViestiKirjoittanut Timppa^ » 29.1.2008 23:02

Helvetin rasittavaa kun meinaa lähteä kaatumaan jommallekummalle sivulle aina. :/
Two Wheels, Two Strokes.
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 29.1.2008 23:20

Timppa^ kirjoitti:Helvetin rasittavaa kun meinaa lähteä kaatumaan jommallekummalle sivulle aina. :/
Pidä tasapaino keskellä eläkä hytky ja mopolla voi olla aika vaikeeta kun se helposti huojuu pienissä vauhdeissa.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 28.4.2008 22:50

Kjääh pakkohan tänne stuntti puolellekkin tulla :D


Kuinka moni kiihdyyttää sillai että keula vaa nousee kaasu pohjas. Mun exc:ssä johonkin 1-4 asti aina keulii itellään. Muuten en osaa keulia.


Kyllä pitäis itekkin opetella keulimaan, mut kun ei vaan oikeasti osaa. Vaihdankohan liian myöhään vaihteen kun nokka aina ehtii laskeutuu ku laitan vaihdetta?
kananen
Pyörä:
Kevarimonkkari,Ktm exc 125
Paikkakunta:
ylöjärvi
Liittynyt:
19.7.2006 17:53

ViestiKirjoittanut kananen » 28.4.2008 23:14

Kannattaa harjotella sillain että voit vaikka kakkosella keulia jonkin matkaa jarrua vasten ja sen jälkeen sit harjotella vaihtaan vaihdetta nokka pystyssä. :)
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 28.4.2008 23:32

Keijo-crossi kirjoitti:Kjääh pakkohan tänne stuntti puolellekkin tulla :D


Kuinka moni kiihdyyttää sillai että keula vaa nousee kaasu pohjas. Mun exc:ssä johonkin 1-4 asti aina keulii itellään. Muuten en osaa keulia.


Kyllä pitäis itekkin opetella keulimaan, mut kun ei vaan oikeasti osaa. Vaihdankohan liian myöhään vaihteen kun nokka aina ehtii laskeutuu ku laitan vaihdetta?


Et, itseasiassa liian aikasin. Kannattaa opetella jarrun kanssa hakemaan vähän sitä "balance pointtia", ja vaihtaa vasta lähellä sitä.
Cride
Pyörä:
Husqvarna wr 250 -01
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.6.2007 10:09

ViestiKirjoittanut Cride » 7.5.2008 12:08

Elikkäs, oon ny alkamas harjotella keulimaan. Nyt teen silleen et nostan 1 ja sit vaihan 2 ja yritän jatkaa sillee eteenpäi, mut en kyl kovin pitkää keulaa saa ja ei sitä kulmaakaan kovin paljoa ole ( tai jos tulee kulmaa ni sit yleensä päästän kaasun irti, jotenki tulee vaistomaisesti :) ). Eli miten kannattas alkaa harjotella tota jarrun käyttöä keuliessa? Kannattaako alottaa 1 vai 2 vaihteella? Ja muitakin vinkkejä voi kertoa mitkä helpottas keulimisessa.
Kiitos
jonttu`
Pyörä:
Piaggio Nrg Power DD & skyline r33
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
9.10.2006 20:52

ViestiKirjoittanut jonttu` » 7.5.2008 12:30

Cride kirjoitti:Elikkäs, oon ny alkamas harjotella keulimaan. Nyt teen silleen et nostan 1 ja sit vaihan 2 ja yritän jatkaa sillee eteenpäi, mut en kyl kovin pitkää keulaa saa ja ei sitä kulmaakaan kovin paljoa ole ( tai jos tulee kulmaa ni sit yleensä päästän kaasun irti, jotenki tulee vaistomaisesti :) ). Eli miten kannattas alkaa harjotella tota jarrun käyttöä keuliessa? Kannattaako alottaa 1 vai 2 vaihteella? Ja muitakin vinkkejä voi kertoa mitkä helpottas keulimisessa.
Kiitos


no koita eka saaha se oikee kulma löydettyä tolla 1 vaihteella ja sit vasta vaihtamaa kakkos vaihteelle toki se kone voi huutaa vähä enemmä ku 2 vaihteel.

harjottelet jarrunkäyttöä vaikka sillee et lasket sen keulan alas jonkunmoisesta keulimisesta nii alat pikkuhiljaa oppia sitäki

vinkkejän mulla ei kyllä oo antaa ite opettelin mankilla keulimaa aikanaa nii se sit luonnistu jokseenkii isommillaki..

mut MUISTA et 2-t tulee tehopiikki ja siinä sitä huudetaan hoosiannaa ku se ottaa sen ja jarrua ei ehdi kunnolla painaa :D
Cride
Pyörä:
Husqvarna wr 250 -01
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.6.2007 10:09

ViestiKirjoittanut Cride » 7.5.2008 12:38

jonttu` kirjoitti:
Cride kirjoitti:Elikkäs, oon ny alkamas harjotella keulimaan. Nyt teen silleen et nostan 1 ja sit vaihan 2 ja yritän jatkaa sillee eteenpäi, mut en kyl kovin pitkää keulaa saa ja ei sitä kulmaakaan kovin paljoa ole ( tai jos tulee kulmaa ni sit yleensä päästän kaasun irti, jotenki tulee vaistomaisesti :) ). Eli miten kannattas alkaa harjotella tota jarrun käyttöä keuliessa? Kannattaako alottaa 1 vai 2 vaihteella? Ja muitakin vinkkejä voi kertoa mitkä helpottas keulimisessa.
Kiitos


no koita eka saaha se oikee kulma löydettyä tolla 1 vaihteella ja sit vasta vaihtamaa kakkos vaihteelle toki se kone voi huutaa vähä enemmä ku 2 vaihteel.

harjottelet jarrunkäyttöä vaikka sillee et lasket sen keulan alas jonkunmoisesta keulimisesta nii alat pikkuhiljaa oppia sitäki

vinkkejän mulla ei kyllä oo antaa ite opettelin mankilla keulimaa aikanaa nii se sit luonnistu jokseenkii isommillaki..

mut MUISTA et 2-t tulee tehopiikki ja siinä sitä huudetaan hoosiannaa ku se ottaa sen ja jarrua ei ehdi kunnolla painaa :D

Ok kitti, ja kai se o vaa pakko reenaa paljo ;)
ezeme
Pyörä:
WRE 125
Liittynyt:
31.5.2007 18:11

ViestiKirjoittanut ezeme » 8.5.2008 17:06

en yleensä vaihda keuliessa mutta jos vaihdan ni painan vähän kytkintä yhellä sormella ja hyvin menee pykälä paikoillee...
ASK ANY REAL RACER, IT DOES NOT MATTER IF YOU WIN BY AN INC OR A MILE WINNING IS WINNING
Fribe
Pyörä:
Peugeot XPS enduro -08
Liittynyt:
19.4.2008 12:35

ViestiKirjoittanut Fribe » 10.5.2008 18:05

Oisko jotain ohjeita miten tämmösellä kiinanihme rage 110cc voisi opetella keulimaan?
Sieni
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
19.12.2003 18:05

ViestiKirjoittanut Sieni » 10.5.2008 19:22

Fribe kirjoitti:Oisko jotain ohjeita miten tämmösellä kiinanihme rage 110cc voisi opetella keulimaan?
Harjoittelemalla?
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut ralliraita » 11.5.2008 1:47

raakan runnoo ne vaihteet sisää, ei sitä tarvii jollai piikkistä isommalla vaihtaa ku parii vaihetta käyttää ja siin se mneeee.
kassalla.
GhostRanger
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
14.5.2007 18:55

ViestiKirjoittanut GhostRanger » 11.5.2008 12:01

ralliraita kirjoitti:raakan runnoo ne vaihteet sisää, ei sitä tarvii jollai piikkistä isommalla vaihtaa ku parii vaihetta käyttää ja siin se mneeee.


ei mopoväelle
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut ralliraita » 11.5.2008 23:33

GhostRanger kirjoitti:
ralliraita kirjoitti:raakan runnoo ne vaihteet sisää, ei sitä tarvii jollai piikkistä isommalla vaihtaa ku parii vaihetta käyttää ja siin se mneeee.


ei mopoväelle


Mite toi ny liitty mopoihi ?
kassalla.
TheDuke
Liittynyt:
6.3.2006 22:47

ViestiKirjoittanut TheDuke » 12.5.2008 15:56

Tuo ei kyllä liittyny mopoihin mitenkään.