Käsitakajarru

Robban.
Pyörä:
Honda CBR 600f3
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
25.6.2007 15:00

ViestiKirjoittanut Robban. » 18.3.2011 23:20

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Saa varmaan mutta se jarrunestesäiliö on niin jäätävä möhkäle että kahvat jää väkisinkin aika kauas toisistaan.

Kahvat saa yllättävän lähelle toisistaan, ei ole ongelma.
kevään vetoo =P http://www.youtube.com/watch?v=ZksHWm-L0lA
jlssi
Liittynyt:
24.10.2007 21:30

ViestiKirjoittanut jlssi » 4.4.2011 11:07

Myynnisä käppärii http://www.motot.net/talli/osat/id20433/
http://www.vimeo.com/7071971
Banuu
Pyörä:
Honda pc25
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
4.9.2009 22:34

ViestiKirjoittanut Banuu » 4.4.2011 13:15

pyöränä o husqvarna 125. Itel ny on mietinnäs et parantaisi mun käppärii. Nyt o suzuki rgf etujarru erillisel säiliöllä. sitte o työntösylinteriä modattu siten et kyljestä lähtee käppärii varte. eli siis toimii yhdelle satulalle. satulana toimii hussen vakio brembon 1 mäntänen. Ja hyvin riittää normi flamingoo yms. Mutta ei millään kahella sormella mihinkää kovemman asteen circleen. Lähdetää ny siitä että vähentääkö se työntö sylinterin modaus jarru tehoa? jos vetäis kahelle satulallle seuraavaks. Ja olisko liian hurja joku nissin 4 mäntänen satula piikkises :lol:
nigoo
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 6.4.2011 10:34

Eli tehot loppuu. Tarkoittaa liian suurta työmännän pinta-alaa JA liian pienta satulan männän/mäntien pinta-alaa, eli mäntien liian pienta "kokosuhdetta", jolloin vivun liikerata on lyhyt ja raskas.

Tilannetta voi muuttaa a. vaihtamalla pienemmällä männällä varustetun työsylinterin b. lisäämällä satulan/satuloiden mäntien pinta-alaa, jolloin mäntien suhde muuttuu ja vivun liikeradasta tulee pidempi, kevyempi ja tehokkaampi.
Banuu
Pyörä:
Honda pc25
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
4.9.2009 22:34

ViestiKirjoittanut Banuu » 6.4.2011 14:19

nigoo kirjoitti:Eli tehot loppuu. Tarkoittaa liian suurta työmännän pinta-alaa JA liian pienta satulan männän/mäntien pinta-alaa, eli mäntien liian pienta "kokosuhdetta", jolloin vivun liikerata on lyhyt ja raskas.

Tilannetta voi muuttaa a. vaihtamalla pienemmällä männällä varustetun työsylinterin b. lisäämällä satulan/satuloiden mäntien pinta-alaa, jolloin mäntien suhde muuttuu ja vivun liikeradasta tulee pidempi, kevyempi ja tehokkaampi.

Niin mitä mieltä olet tosta 4 mäntäsest satulasta entäs nissin 2 mäntänen satula , riittäääks sellases teho?
GhostFucker
Pyörä:
Stunt F4i -01 + 125 EXC -08
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
10.5.2008 20:51

ViestiKirjoittanut GhostFucker » 6.4.2011 19:54

Jos saat sen 4 mäntäsen kiinni pinnavantesee ni tunget sen jos et ni laitat 2 mäntäsen
http://vimeo.com/user2699845
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 16.4.2011 14:50

Toimiiko toi kotarin oma etujarrukahva käsitakajarrussa, eli jos sen kääntää ylösalaisin ja siirtää kytkimen alapuolelle?
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 17.4.2011 14:39

Onko 16x16 käsitakajarrukahvan mäntä liian iso kotarin jarrusatulalle? Ku olisi tommosen HONDA rs:än kahva kiikarissa.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Hariz
Pyörä:
Stunt F4i, PV
Paikkakunta:
Kuusamon Diktaattorinenhallitus
Liittynyt:
2.2.2005 18:56
Re: Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut Hariz » 24.4.2011 20:51

16mm mäntä oli liian iso cbr f4i:nki satulalle niin kyllä se on liian iso sille kotarinki satulalle. Mulla ois myynnissä tuommoisia 16mm radiaali bremboja 2 kpl ja pitkä teräspunosletku joka riittää tuplasatuloille asti.
wisax
Pyörä:
ZX6R, RM250
Paikkakunta:
Basel, Sveitsi
Liittynyt:
22.8.2007 14:55
Re:

ViestiKirjoittanut wisax » 28.4.2011 16:03

JL- kirjoitti:Toimiiko toi kotarin oma etujarrukahva käsitakajarrussa, eli jos sen kääntää ylösalaisin ja siirtää kytkimen alapuolelle?


Kiinteällä säiliöllä? jos on niin EI TOIMI!! ei edes kannata yrittää! aprilia rs:än etujarrukahvan sylinteri erillisellä säiliöllä väärinpäin käännettynä on moneen kertaan todettu toimivaksi, eikä ole hinnallakaan pilattu, itse ostin kyseisen kahvan hintaan 30e ja sillä mentiin viimekesä railakkaasti ja menestyksellä ;)
k1mmo
Pyörä:
KTMSX525 -> 613cc & väliaikainen Aprilia SX125
Paikkakunta:
Joenzoo ja k1tee Hoods
Liittynyt:
13.8.2009 20:54
Re: Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut k1mmo » 1.5.2011 18:07

Jos jollakulla olis erillisellä säiliöllä oleva käppäri ylimääräsenä/myytävänä niin saa ottaa yhteyttä, ostan
Ride hard, live forever
Banuu
Pyörä:
Honda pc25
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
4.9.2009 22:34
Re: Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut Banuu » 10.5.2011 13:14

Vieko adapterilla tehty käsitakajarru jarru tehoa? Et parantuuko jarru teho jos pistää kahelle satulalle
kopebe
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.2.2008 23:11
Re: Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut kopebe » 10.5.2011 14:16

Banuu kirjoitti:Vieko adapterilla tehty käsitakajarru jarru tehoa? Et parantuuko jarru teho jos pistää kahelle satulalle


Siis täh vie tehoa? Etsä voi verrata erillisellä satulalla tehtyihin ja adapteri-orkkis-satula jarruilla tehtyjä yhtään! Ne on ihan eriluokkaa molemmat jarrupaketit.

Edelleen toistaakseni, aloittelijat pääsee alkuun tosi mukavasti adapterilla, oli sitten mistä tahansa pyörästä kyse.. Repikää se jarrusylinteri irti polkimesta ja viekää koneistajalle, kertokaa ongelma ja hän ratkaisee sen, KAPUT? :lol:
http://www.lbstunts.blogspot.com
-----------------------------------------------------
http://stuntfarmi.phpbb3now.com/index.php
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24
Re: Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut ViiHo » 10.5.2011 14:39

http://www.motot.net/talli/osat/id22106/
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Cross@r
Pyörä:
Kaippa niitä kohta on 4
Paikkakunta:
KvL
Liittynyt:
19.11.2007 20:00
Re: Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut Cross@r » 11.5.2011 7:31

ViiHo kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id22106/

Mites tollasen kahvan muuten saa kiinni. Eikö toi säiliö mene väärin päin?
Yamaha yz projekti: viewtopic.php?f=93&t=78654 ;)