Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Käsitakajarru

Paikkakunta:
Helzinki
Liittynyt:
17.11.2004 15:37
Käsitakajarru

ViestiKirjoittanut Jacka » 24.12.2004 12:07

Kysymys: Kuinka monella täällä on tai aikoo rakentaa käsitakajarrun omaan laitteeseensa? Kaikki temput pystyy tekemään kyllä ilman sitäkin kuten jenkit ovat osoittaneet...

Ite oon hommaamassa ja siihen tulee sellanen samaan piiriin kuuluva eli ei tule erillistä puristajaa taakse.
Operaatio Korjataan B-Weekend 06:
http://www.bomberweekend.com/guestbook/ ... c.php?t=10
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.2.2004 14:13

ViestiKirjoittanut junnu82 » 24.12.2004 12:37

Tarkoitus olisi tässä muun rakentelun yhteydessä sellainen asennella. Samalla periaateella eli ei toista puristajaa. Muuten homma on kyllä selvillä, mutta takajarrusylinteriin kahvalta tulevan letkun liitoksessa voi olla oma hommansa. Todennäköisesti jää projektin loppuvaiheeseen, kun ei se niin välttämätön ole.

Itsellä siinä on ainakin ideana se, että treenaaminen helpotuu ja on ehkä hitusen turvallisempaakin.
Life begins at 45 degrees.!
http://www.stuntmania.net
Pyörä:
Työsuhde.
Paikkakunta:
Aurinkolahti
Liittynyt:
1.11.2002 23:52

ViestiKirjoittanut Spine^ » 24.12.2004 13:14

eilen näin tossa stuntti-kawan missä oli käsitakajarru.. kovasti omistaja hehkutti sen hyödyllisyyttä. ei kyl oo varmaa mulla suunnitelmissa rakentaa..
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 8:49

ViestiKirjoittanut wert » 24.12.2004 13:21

Sen rakentaminenhan pitäis olla ihan simppeli juttu? Tökkäsee vaan tämmösen palikan letkujen väliin, niin saa jaettua letkut jarrupolkimelle ja käsijarrulle. Vai miten muut ovat sen rakentaneet?
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
25.2.2002 2:00

ViestiKirjoittanut peppe1987 » 24.12.2004 13:38

Kuha pääsen gg:stä eroon ni rakennan kyllä käsitakajarrun isompaan pyörään...ja liitos vaa kiinni niin avot!
*fuck the police*
IRC Naitti-
Liittynyt:
16.5.2004 10:13

ViestiKirjoittanut Hermanni Hiiri » 24.12.2004 14:41

Eipä mulla ainakaan sille käsitakajarrulle pahemmin käyttöä olisi. Kyllähän ne on aika pro temppuja kaikki joissa sitä oikeasti tarvitaan ja niihin ei nyt ihan lähiaikoina kuitenkaan pystyisi.

Ja joskus olen lukenut kun joku suunnitteli käsitakajarrua siksi kun jalkajarrua on niin vaikea käyttää... Menee aika pahasti metsään koko homma jos tuo on perimmäinen syy.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 16:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 24.12.2004 14:46

wert kirjoitti:Sen rakentaminenhan pitäis olla ihan simppeli juttu? Tökkäsee vaan tämmösen palikan letkujen väliin, niin saa jaettua letkut jarrupolkimelle ja käsijarrulle. Vai miten muut ovat sen rakentaneet?


Toimiiks se muka noin? Koska jos painat jommasta kummasta jarruvivusta niin sillonhan se nostaa sen toisen vipu/sylinterihässäkän nestesäiliön pinnan vaan ylös? Hankalasti selitetty, en tiiä.
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 8:49

ViestiKirjoittanut wert » 24.12.2004 14:59

FoXi kirjoitti:Toimiiks se muka noin? Koska jos painat jommasta kummasta jarruvivusta niin sillonhan se nostaa sen toisen vipu/sylinterihässäkän nestesäiliön pinnan vaan ylös? Hankalasti selitetty, en tiiä.

Samaa mäkin jäin ihmettelemään. En tiedä itsekään, että toimiiko tuo tolleen. Periaatteessahan se pruuttaa sitä nestettä eka sen säiliön täyteen ja sit vasta alkaa puristamaan jarrulevyä. Eli ei taida toimia noin? :)

Sithän se taitaa mennä vähän hankalammaksi, kun sama homma tapahtuu jos vie molemmilta puristimilta oman letkun satulalle ja laittaa ne pitkällä banjopultilla kiinni. Ööh, mitenköhän toi sit tapahtuu? Joku fiksu on sen jo rakentanut, eli hän valistakoon tyhmiä. Takaiskuventtiileillähän sen sais rakennettua, mut onkohan tommosiin jarrujärjestelmiin kehitetty sellaisia?
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
18.4.2004 21:02

ViestiKirjoittanut Rautaketju » 24.12.2004 15:02

niin ellei tosta haarotteesta tee tällästä venttiili toimintaista, eli sinne käsijarruun päin ei neste kulje sillon kun sitä jalalla painaa.
nsr bandit ym. liput+laput. kivaa! (myydään nsr käytetty takahaarukka.. yv jos kiinnostaa!)
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2003 16:43

ViestiKirjoittanut FoXi » 24.12.2004 15:42

semmosta venttiilii on sit taas aika hankala ruveta väsäämään.
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
18.4.2004 21:02

ViestiKirjoittanut Rautaketju » 24.12.2004 15:53

njaa-a.. jotain pieniä hydrauli venttiileitten tapanen olis ihan sopiva.. eikä se oo ees hankala laittaa siihen kun letku toiseen päähän ja toinenn letku toiseen päähän.. täytyy vaan laittaa se oikein päin ;)
nsr bandit ym. liput+laput. kivaa! (myydään nsr käytetty takahaarukka.. yv jos kiinnostaa!)
Liittynyt:
8.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut Zell » 24.12.2004 15:59

Minnes se neste sitten palautuis? Taitais olla jarru päällä sitten seuraavaan purkuun asti :P. Jos tuollaisen aikoo tehdä, niin helpoimmalla pääsee kun heivaa sen jalkajarrun pääsylinterin, sillä kuitenkaan mitään tee.
< Pretty look doesn't make your bike fast, but fast does make your bike look pretty. >
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 8:49

ViestiKirjoittanut wert » 24.12.2004 17:14

Heh, hyvä pointti. :) Sähän se välkky olet. Mites perkuleella sen muuten sais sitten toteutettua, jos haluaa käyttää kahta sylinteriä ja yhtä satulaa? Senkö takia ne rakentavat kahdella satulalla sen takajarrun?
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
25.2.2002 2:00

ViestiKirjoittanut peppe1987 » 24.12.2004 17:16

Ei prkl nyt oon nii sekasin jo et miten se toteutetaan :D
*fuck the police*
IRC Naitti-
Liittynyt:
30.3.2003 12:57

ViestiKirjoittanut anticube » 24.12.2004 17:56

peppe1987 kirjoitti:Ei prkl nyt oon nii sekasin jo et miten se toteutetaan :D


Ehkä sitten kannattaa jättää toteuttamatta.