Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

HUSQVARNA SM610/630

Liittynyt:
6.2.2008 20:44
HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut 125 Supermoto » 7.2.2008 17:57

Terve onko hyvä supermoto tiekäyttöön millä viripalikoilla sais lisää potkua tai muuta virivinkkejä onko kokemuksia
Viimeksi muokannut 125 Supermoto päivämäärä 9.2.2008 19:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 20:57

ViestiKirjoittanut PKS » 7.2.2008 19:15

varmasti aivan mukava tiepyöräksi. Virittää tuskin tarvitsee, on sitä löylyä koneessa jo "vakionakin" :)
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 19:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 7.2.2008 21:15

Sitä löylyä on se ~50hv renkaalla, lisää saa helposti putkella, suodattimella (ainakin ulkomaisilla foorumeilla on puhuttu näistä) ja tietty nokka-akselilla sekä kansihommilla. Kireämpi nokka tuo ylös paukkua, vakiona tuo on 7000rpm jälkeen aika kuollut kuulemma.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.12.2006 12:59

ViestiKirjoittanut jlaurila » 8.2.2008 22:08

otsikko kirjotettu oikein ja kaikki ;)
Pyörä:
ei olee
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
17.4.2005 13:14

ViestiKirjoittanut Akekli » 9.2.2008 1:20

Jallu5 kirjoitti:otsikko kirjotettu oikein ja kaikki ;)
mee omalle puolelles masentaa
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
12.3.2008 20:29
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut nollataulu » 12.4.2008 16:29

Onko normaalia että kone pitää tyhjäkäynnillä epätasaista kilkatusta, ei siis mitään säännöllistä venttiilien rallatusta, vaan kilinää. kilkatus tai kilinä häviää 2000 rpm jälkeen. Kone on siis -05 vuoden sm610.
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 19:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 13.4.2008 15:14

Paljonko ajettu? Nokkaketju voi olla venynyt yli kiristimen viimeisten "merkkien" ja silloin oireet muistaakseni tuollaiset. Yleensä ketju alkaa olla lopussa 15-25tkm kohdalla..
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
12.3.2008 20:29

ViestiKirjoittanut nollataulu » 13.4.2008 16:11

EiNiinNopea kirjoitti:Paljonko ajettu? Nokkaketju voi olla venynyt yli kiristimen viimeisten "merkkien" ja silloin oireet muistaakseni tuollaiset. Yleensä ketju alkaa olla lopussa 15-25tkm kohdalla..


Luin kanssa että tulee melkosta tuhoo jos kiristimen vara ylittyy, mutta pyörällä on ajettu 11 tkm ja huollettu aina merkkiliikkeessä. 10 tkm huollossa se ketju kuuluu vaihtaa, mutta pitää varmaan tarkastaa se kiristin, jos menen vielä pyörää katsomaan. Ääni oli kuulemma kuulunut jo ennen viime huoltoa, muttei huollossa olleet tehneet asialle mitään.

Mutta jos ketju on kunnossa, niin mikä sitten avuksi?? Ehkä ominaisääni minkä vaan kuuluu kuulua pienillä kierroksilta?? Pitää vielä soittaa huoltoon jos sieltä sais tietoo
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 19:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 13.4.2008 18:56

Juu ei minullakaan tuon tarkempaa tietoa ole, muistaakseni SMJ:n foorumeilta juuri luin kyseisestä asiasta. Minulla on siis tuo 510 jossa kone on kuitenkin aivan erilainen enkä ole vastaavia sivuääniä huomannut.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
12.3.2008 20:29
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut nollataulu » 14.4.2008 0:01

Originally Posted by DockingPilot
I think he wants to know if anybody elses engine "ticks" on the left side. I think that is what he was asking anywho



Mine does when cold, sticky auto decomp. His idle might be too low if it's clacking/ticking all the time. mine needs 1400-1500 rpm to get away from the decomp. I think the noise transfers thru the water pump housing.

linkki

Voisko olla siis automaattinen puolipuristin joka kilkattaa tyhjäkäynnillä (1600rpm), mutta onko se vaarallista??
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 19:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 14.4.2008 14:57

Tuskin on vaarallista.. Oma Husse nyt paskana, oli mennyt nokka-akselin laakeri ja samalla venttiilin säätöpala lentänyt irti. Korjattu on, mutta nyt kone naksuttaa käydessä.. Ilmeisesti jotain suurempaa vikaa.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Liittynyt:
6.2.2008 20:44

ViestiKirjoittanut 125 Supermoto » 19.4.2008 20:21

UUSI HUSQVARNA 610 LEOVINCE SLIPARI 295¤. Timppa 0400-463074
Paikkakunta:
lapinjärvi
Liittynyt:
24.7.2004 13:09

ViestiKirjoittanut dEnA^ » 6.5.2008 7:08

Ei ole aivan sama laite mutta lähes, eli sm570r. Kytkin ei pidä aina täykiihdytykessä, jos hellittää ja taas hetiperään antaa löylyä niin pitää taas.
Eli välillä luistaa. Vaijeri liikkuu hyvin, kytkimessä pintaa tarpeeksi. Voiko olla lasittunut tms ? Auttaako vaivaan muu kuin levyjen ja jousien vaihto ?
www.motorfreaks.org
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 15:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 7.5.2008 10:59

Koska sinne koneeseen on öljyt vaihdettu ja minkä laatuset?
Paikkakunta:
Jyväskylän MLK
Liittynyt:
14.6.2007 16:31

ViestiKirjoittanut Tommi82 » 7.5.2008 16:11

Mikaeli kirjoitti:Koska sinne koneeseen on öljyt vaihdettu ja minkä laatuset?


Ite just ostin tommosen SM 610 ja huoltokirja sanois et pitäis käyttää AGIP RACING 10 W60 öljyä oli aika huono saatavuus koko suomessa mut löysin ja tilasin sitä neljän litran pöntön. Mitä ite olette käyttäny nois hukyissä?