olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 6.12.2008 22:37

Vai on eu säädökset tämänkin asian pilanneet... On se yks kyrpä kanssa koko perkelee eu. Kaikki tehään niin perkeleen vaikeeksi ja byrokratiaa saa kestää ihan hiukan liikaa. Kunpa vaan maalaisjärki ois vieläkin pop ja sallittua! (very serious offtopic muuten...tätä ei vielä EU kiellä :D )
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
Kolme
Pyörä:
ex:Suzuki
Liittynyt:
18.11.2005 22:54

ViestiKirjoittanut Kolme » 7.12.2008 1:24

Joo. Onhan se aika hauskaa, ettei derzi mene nykyään enää läpi. Tässä talven aikana täytyy katella sitä kierrostenrajotinta, mutta olihan tossa aikasemmin sellanen venttiilikin, joka otti imukurkusta puhdasta ilmaa ja syötti pakoaukolle tehden päästöistä mukamas pienemmät :lol: Lähinnä moottorijarrutuksella se aiheutti ylimäärästä pauketta. Jos näitä nelareita karsitaan jo tässä vaiheessa, niin mitä 2t pyörät vielä tekee liikenteessä :D Vielä täytyy tohon EU:seen ottaa sen verran kantaa, että aika turha juttu se on, motoristitkin vaan kärsiny koko hässäkästä. Mahtaakohan näkyä missään mikrometritilastoissakaan nämä pyörille asetettujen rajotteiden vaikutukset :lol:
jokeli
Pyörä:
Yamaha Dt Supermopo
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
18.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut jokeli » 7.12.2008 7:54

Tervettä pöytään.

Tollasta lähin kyselee kun on tossa pian edessä isomman pyörän hankintaa ja suurena kiinnostuksen kohteen on ollu KTM 525 EXC, kysymyksiä jota pukkaa päähän niin ois mukava tietää vähän jonkin moisia kokemuksia pyörästä, lähinnä suurin mielen kiinnon aihe on toi miten noitten huoltojen kanssa noissa mennään, siis pois lukien normi öljyjen vaihot ja suodattimien pesut. saako pyörää pyörää huoltaa enemmän kuin ajaa, pyörä tulisi itselle tälläseen katuräppäilyyn. alustahan pitäis olla kunnossa näissä ja näin pois päin, säätämällä toki mieluisemmaksi, tekniikka vaan mietityttää. mitä tietoo on näistä niin hussen kohallahan se taitaaa mennä niin että tossa 10 tuhannen jälkeen on joku suurempi remppa kyseessä.(?) onko näissä sama homma? minkämoinen bensiinin kulutus tässä vehkeessä on näin normi katu ajelussa ilman mitään hullunhauskoja revittelyitä ja jne, vapaa sana. ;)

kaikenlaiset kokemukset vaan, avartaa asiaa. ;)

ps. lueskelin koko topikin läpi, ei vaan saanu oikein sellasta kokonaiskuvaa pyöräst niin siksi lähti kyseleen.
Myynnissä----> http://www.mototalli.net/84229
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 8.12.2008 21:34

Omat enkat vakio 525 exc:llä tais olla jotain 90km/tankki sillon joskus kun kaverilta oli lainassa. Ja joo ei tartte isoa huoltoa kait tehdä kun ~kympän välein jos nyt ei ihan kauheen huono tuuri käy ja pamahda koko kone. Se huolto ennen sitä isoa huoltoa vaikuttaa todella paljon! Omassa apilassa 9tkm välein katuajossa kansi + mäntä uusiks ja joka toisella isolla huollolla pitäs ilmeisesti vaihtaa alakerrastakin hilpettä. Mutta se ei tähän liitykkään. Pääpiirteisesti noilla saa ajaa ihan huoletta kunhan ölöjä jaksaa tiuhaan vaihdella. On jopa yks tapaus tiedossa kun on laiskoteltu öljyjen kanssa, aiheutui huomattavaa kulumista kanteen, mutta silti se kone kävi ja papatti :)

Vuosimallista riippuen noissa on kampuran laakereissa ollut häikkää, ihan tehdasvika. Kannattaa siitä itse ottaa selvää kun itellä ei just muisti skulaa ja simpsonit perkele jo ehtiny alkamaan! :D
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 15.12.2008 1:16

Sanomattakin selvää että jos tuon hommaat, niin se on sitten kans siihen katuräppäilyyn, eikä matkasohvaksi. Osta auto (ja peräkärri mopoa varten) jos haluat lähtee mökille 250km päähän.
Darb
Liittynyt:
11.4.2006 20:49

ViestiKirjoittanut Darb » 16.12.2008 19:11

Messico kirjoitti:Sanomattakin selvää että jos tuon hommaat, niin se on sitten kans siihen katuräppäilyyn, eikä matkasohvaksi. Osta auto (ja peräkärri mopoa varten) jos haluat lähtee mökille 250km päähän.

Miksi?
sitten ymmärrän jos sie käy kerran viikos,muuten en.
ville__
Pyörä:
manki
Paikkakunta:
tuusula/vantaa
Liittynyt:
7.12.2006 19:53

ViestiKirjoittanut ville__ » 16.12.2008 19:51

Darb kirjoitti:
Messico kirjoitti:Sanomattakin selvää että jos tuon hommaat, niin se on sitten kans siihen katuräppäilyyn, eikä matkasohvaksi. Osta auto (ja peräkärri mopoa varten) jos haluat lähtee mökille 250km päähän.

Miksi?
sitten ymmärrän jos sie käy kerran viikos,muuten en.

koska hänen mielestä "kisa" pyörillä ei voi ajaa tollasia matkoja koska niitä ei ole alunperin suunniteltu sellaseen.... ;)
mutta kyllä hyvin pystyy tollasia matkoja ajamaan..
nismo..
Kolme
Pyörä:
ex:Suzuki
Liittynyt:
18.11.2005 22:54

ViestiKirjoittanut Kolme » 16.12.2008 21:05

Pystyy pystyy, mutta ellei matka koostu mutkapätkistä ja pikkuteistä niin se on yhtä helvettiä. Ite oon tolla motolla pari kolme yli 100km putkeen lenkkiä landelle heittäny ja perseestähän se on. Jos olisi ollut aikaa, halua tai matkaseuraa niin ois voinut kierrellä hiukan ja se olisi tietysti muuttanut asiaa. Ja suzukissahan on kotareihin verrattuna sohvapenkki :D
Finaste
Liittynyt:
31.10.2008 0:24

ViestiKirjoittanut Finaste » 22.12.2008 2:03

Mitähän luokkaa muuten tälläsen 610 hussen huiput on?
Pyöriikö siinä n.170km/h
Viimeksi muokannut Finaste päivämäärä 22.12.2008 14:06, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sok
Liittynyt:
23.5.2006 19:05

ViestiKirjoittanut Sok » 22.12.2008 2:10

en oo jaksanut enempää noihin isompii supermotoihin perehtyä, eli kysäsempä täällä...eli minkälaiset huoltovälit mahtaa tossa husqvarna sm 510 r:ssä olla? :roll:
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 22.12.2008 9:37

Vastaavat kuin saman kokoisissa kisaenduroissa, eli öljyt kannattaa vaihtaa tiheään (itse vaihdoin 400-500km välein) ja venttiilejä tarkastella 2000km välein. Isompaa remppaa sitten, kun alkaa kuulumaan ylimääräisiä ääniä liikaa / jokin paikka lahoaa / alkaa mittarissa olla enemmän kuin 10tkm.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Finaste
Liittynyt:
31.10.2008 0:24

ViestiKirjoittanut Finaste » 22.12.2008 14:10

EiNiinNopea kirjoitti:Vastaavat kuin saman kokoisissa kisaenduroissa, eli öljyt kannattaa vaihtaa tiheään (itse vaihdoin 400-500km välein) ja venttiilejä tarkastella 2000km välein. Isompaa remppaa sitten, kun alkaa kuulumaan ylimääräisiä ääniä liikaa / jokin paikka lahoaa / alkaa mittarissa olla enemmän kuin 10tkm.



Entäpä sitten jos kyseessä on 610 husse.


Kuinka usein siinä öljyt, kun pienemmässä kisapelissä vaihdoit 400-500km välein? Riittääkö jos 2000km välein, vai onko liian harvoin?

Kuinka usein venttiilejä, kun 510 n.2000km välein ni riittäiskö tälle 5000km ?

Entäs toi isompi remppa, ei taida ihan heti tulla 610 eteen isompaa remppaa? Voikohan 20tkm hyrrätä ilman isoa remppaa?
Kolme
Pyörä:
ex:Suzuki
Liittynyt:
18.11.2005 22:54

ViestiKirjoittanut Kolme » 22.12.2008 15:05

No tuplaa nuo 510 välit niin varmaan ollaan suht lähellä totuutta.

Kysynpä vaan, että miksi aina kysellään supermotopyörien huippuja? Ymmärrän kysymyksen piikkinelarin kohdalla, mutta sitten menee jo naurettavaksi. Kaikilla noilla voit ajaa kutakuinkin 140 välityksistä riippuen, mutta se on eriasia kuka on niin tyhmä että ajaa. Kertaakaan en ole tarvinnut yli 120km/h nopeuksia muutakun hetkellisesti.
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 22.12.2008 15:37

Apina menee vakiovälityksillä ~190 km/h...ei oo tarvinnu vielä sitä pienempä takaratasta hakea :)
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
Kolme
Pyörä:
ex:Suzuki
Liittynyt:
18.11.2005 22:54

ViestiKirjoittanut Kolme » 22.12.2008 16:27

Harvojen etuoikeus tuo apina ;) Mutta tuskin säkään kovin pettynyt olisit jos italianihmees kulkisi "vain" 150 :D