Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

RD 350 YPVS

Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 25.3.2016 15:43

Jotain semmosta siellä luulis olevan juu.
Säädin tuota YPVS:ssää ja staattorilevy pyörähti jyrsimessä. Parempia dynotus kelejä odotellessa... (mulla on penkki ulkosalla)
Pyörä:
Yamaha RD 350 '86
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
9.5.2004 22:48
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut HaamuTeemu » 26.3.2016 16:06

On kyllä makeen näkösessä kunnossa päällisin puolin. Hyvin on pidetty. Näyttää nuo teholaput todella hyviltä verrattuna tuohon omaan viritelmään. Varmaan ihan mukava ajellakin kadulla :)
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 29.3.2016 17:40

Kiitos kiitos :). Mukavan tasasta käyttövoimaa löytyy juu heti 3 tonnista ylöspäin. Kyllä se YPVS:ssä vaan kummasti auttaa. Onkos sun käppyröitä nähtävillä? Athenoilla?
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 4.4.2016 15:43

Paranee pikkuhiljaa.

YPVS:sän säätö ei tasoittanutkaan käyrää, vaan teki ylös lisää piikkiä. En pistä pahakseni :)
Ja tuli tuo käyrä lopulta melko tasaseksi kun laitoin sen 4 astetta perusennakkoa lisää.Tässä kolmosvaihteen vedot siis:
Kuva

Ja nelosella:
Kuva

EGT käyttäytyy edelleen aika erikoisesti. Dynossa vasen pilli ottaa enemmän lämpöjä, kun ajossa taas oikea on hiukan kuumempi.

Jokatapauksessa nyt aletaan varmaan olemaan aika lailla ens kesän setupeissa ;)
Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 2:00
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.4.2016 20:19

Selitäppä hölmölle, että miten hevoset lisääntyvät eri vaihteella? Onko vaihteiston välitys jotenkin tehosyöppö kolmosvaihteella? Luulisi, että isommalla vaihteella toisiovälitys söisi enemmän tehoa kun takafillari pyörii kovempaa?
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 10.4.2016 8:29

Noin niinku lyhyesti.
1. Kun puhutaan kiihdytysdynosta, niin osa energiasta(tehosta) kuluu kampiakselin+koneen osien kiihdyttämiseen. Suhteessa takapyörätehoon, sitä enemmän, mitä lyhyemmät välitykset ovat ja mitä nopeampi on kiihdytys.
2. Mitä kauemmin kiihdytys kestää sitä optimaalisempiin lukemiin pakolämmöt nousevat.
3. Resonanssit yleisesti vaativat riittävästi toistoja saavuttaakseen maksiminsa. Syntyvän aallon voimakkuus riippuu siitä kuinka hyvä edellinen palotapahtuma oli ja tämä syntvä aalto taas vaikuttaa siihen kuinka hyvä seuraavasta tulee.
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 6.11.2016 19:00

Ens kesäks on taas uusia virityksiä duunattu. Lyhyesti:
-Kaasuttimiksi Mikunin TMX34
-DIY billet imukaulat balancerilla
-Läpät VForce4
-Sylintereitä viilattu lisää (pakoa ja imua)
-Pytyt porattu + uudet Wisecot
-Kannen tiivistys muutettu o-renkaalliseksi ja ruttuja lisätty
-Uudet putket pyöräytetty, suuremmalle bmepille

Tähtäimessä olis keväällä päästä seuraavalle kymmenluvulle...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 20:19
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 7.11.2016 11:31

Ai jumalauta kun näyttää kivalta 8)
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
Pyörä:
8kpl, katso galleriastani!
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 7.11.2016 14:54

Nätiltä näyttää. Täähän oli niillä aiemmillakin seteillä makia pyörä mitä pääsin silloin Vauhtipäivillä hieman luukuttamaan. 8)
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 7.11.2016 16:12

Kiitoksia vaan. :) Vaikka hetken oliski tyytyväinen, niin kuitenkin nälkä kasvaa syödessä. Sille ei tunnu voivan minkään.
Liittynyt:
27.9.2007 15:52
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 10.11.2016 15:55

Kah täällähän tapahtuu hurjia! Vinamoldikin alkaa näköjään yleistymään kiihtyvällä tahdilla.

Vauhtipäivillä oli kyllä kiva koestaa tota, kiitokset vielä! Katotaanko ens kesänä taas mitä se sanoo RK-Teamin penkissä?

Tuliko kansidesigniin pelkästään lisää ruttuja, vai muuttuiko sielä vähän muutakin? Onko uusilla putkilla tarkoitusta soittaa konetta vähän korkeammalla kuin ennen?

Komeaa, kaikin puolin! :)
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 10.11.2016 22:00

Vinamold kuvasta näkee kuinka surkee on ylösvirtaamusten muoto, mutta minkäs teet kun tilaa ei oikein ole mihinkään suuntaan.

Eiköhän se penkitys jotenkin järjestyne. Oon ajatellu, että voisin käyttää pyörää jossain "virallisemmassakin" penkissä vertailun vuoksi. Pitäisi ottaa selvää missä olisi semmonen yleisesti luotettavana pidetty yksilö.

Samalla kun kannentiiviste lähti jonkkaan, niin piti kannesta työstää squishia syvemmälle (jottei mäntä ota kanteen). Tästä seuras puristusten kasvu. Squish ratio kasvoi samalla ehkä hitusen (->60%) sekä palotilan ja squishin reuna tuli teräväksi. Nyt puristussuhde noin 14,7 ja korjattu 7,4. Ei nuo palotilojen mittasuhteet nyt vieläkään oo ihan mitä toivoisin, mutta kokeillaan nyt näillä.

Uusien putkien viritetty pituus on 10 milliä enemmän kuin vanhoissa. Toivottavasti lisääntyvä teho toki lisäisi lämpökuormaa ja aprikoin huipputehojen kierrosten nousevan pari sataa rpm.
Liittynyt:
11.10.2007 18:46
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut rossipoika » 16.3.2017 19:37

Ajokausi aloitettu!

Edellä mainitut virityspalikat on siis ruuvattu kiinni ja ei muuta ku baanalle.

Alavääntö tuntui kohentuneen hieman ja ilmeisesti huippuvedotkin, sillä kytkin alkoi lipeemään...
Talven aikana vaihdoin vaihteistoöljyt (teboil superbike -> motul 5000) ja epäilin, että luisto voi johtua myös siitä. Siispä vaihdoin laatikkoon F-tyypin ATF:ää.
Kytkin alkoi sillä suurinpiirtein pitämään, mutta ei kestänyt kuin muutaman kiihdytyksen ja takarattaan laakeri antautui. Tämähän pistää arvuuttamaan olisko siellä voimaa?!

Palataan asiaan keväämmällä kun on enempi faktaa pöydässä.
Pyörä:
8kpl, katso galleriastani!
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.3.2017 22:28

Eikö se yleinen voiman lisääntymisen merkki ole kun kytkin alkaa lipsumaan ja paikat antautumaan. :)
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
26.11.2016 23:55
Re: RD 350 YPVS

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 17.3.2017 13:48

Taitaa olla tehoa tullut kun alkaa paikat antaan periksi ;)


Auto kuvia