Ducati 999S '06 - "Isabella"

jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 28.3.2015 7:32

Ei ole taas joutanut "tallille" aikoihin, mutta jotain pientä on kulissien takana tapahtunut.

Oikean puolen jalkatappirunko saapui jarrutankoineen, toivon mukaan nyt pelaa tuollaisenaan ilman lisävirityksiä. Tangon päihin pitää vielä hankkia oikean mittaiset titaanipultit, ellei satu sopivia jäämään ylimääräiseksi.

Kuva

Vanteet saapuivat maalarilta. Kuva on kehno, jätetään laadukkaammat fotot tuonnemmaksi. Uudet Marchesini-tarrat tulee tietysti vielä, ja levyjen kiinnityspinnat täytyy Dremelillä puhdistaa maaleista.

Kuva

Suomesta tilatut kirkkaat vilkunlasit osoittautuivat vastaavaksi roskaksi kuin aiemmin hankitut kiinalaisetkin, menivät palautukseen. Ei mahdu meikäläisen kaaliin että miksi joku firma valmistaisi ihan tosissaan myyntiin tuollaista sontaa.

Saksan pikkunippelit saapuivat myös, eli ensi tallireissulla saanee koneen kopan viimein paikalleen ja sen jälkeen aloitettua putkiston asentelua. Tuon jälkeen ei enää pitäisikään olla mitään ihmeellisempää säätämistä, lähinnä nippeleitten paikalleen ruuvailua. Vanhoilta vanteilta pitää renkaat pyöräyttää irti ja asentaa uusiin kiekkoihin, sen jälkeen voi tiukata jarrulevytkin paikalleen spacerien kera. Motonetistä hain litiumrasvaa kytkinlevyille ja molybdeenirasvaa luistokykän kuulille.

Ostoslistassa ei ole enää hirveästi ranskalaisia viivoja, näillä näkymin pitää vielä hankkia akku, verkkoa vaimentimen suojaan, nesteet (jarru-, kytkin-, öljyt), mahdollisesti joitain titaanipultteja ja kumilenkkejä sähköpiuhojen köyttämiseksi runkoon. Ajohousut puuttuu vielä myös.

Tänä yönä ei tullut nukuttua ja päivä menee siskon muuttoa viimeistellessä joten huominen menee todennäköisesti nukkuessa (vanhuus ei tule yksin), seuraava yritys tallille ensi viikonloppuna.
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 6.4.2015 15:04

Mopo jäi eilen "tallille" tuon näköisenä.

Kuva

Pesin ja öljysin Pipercrossin suodattimet ja ruuvattiin imuilmaröörit paikalleen. Menivät yllättävän kivuttomasti kun oli pitkä t-kahvallinen kuusiokoloavain käytössä ja tankki irti. On ne vaan ihQt alkuperäisiin muovihimmeleihin verrattuna, eivätkä paina juuri mitään.

Gillesin ketjunsäätimien yhdet palat vaativat vähän Dremeliä jotta sopivat paikalleen svingin yksiin reikiin, joista piti ensin kaivella pois katkeavat pultit joilla rajoitetaan akselin siirtoa "liian" taakse. Sovittelin myös huggeria ja svingin hiilarisuojia paikalleen, tuntuisivat istuvan ihan kivasti. Vähän kaksipuolista teippiä ja prikat titaanipulttien alle niin hyvä tulee. Takajarruletkun kiinnittely jäi kesken kun aika loppui.

Putkiston joutuu todennäköisesti vielä ainakin osin irrottelemaan ja asentamaan uusiks, on nyt liikaa oikealla pyörään nähden. Runkokiinnikkeessä on rakoa runkoon ja sivukate ottaa rööriin kiinni. Katteen kiinnitysrautaa joutuu muokkaamaan, putkistoon kun kuuluu alkujaan erilainen kiinnike jota en oman mukana saanut. Öljynjäähyn toinen pultti katkesi miellyttävään paikkaan jne. jne. On siinä vielä työmaata :lol: Onneks on vasta tammikuu. Eiku...

Tuo kaikkea jarruttanut koneen koppa on nyt vihdoin vaihdettu uusilla stefoilla ja titaanipulteilla. Öljynpaineanturi ja öljylinjan lähtö saavat vielä tietysti uudet tiivisterenkaat. Meinasin tuon kytkinakselin vihreän O-renkaan vielä uusia varmuudeksi, onko Rossonerilla käryä mikä sen tehtävä tarkalleen on?

Kuva

Kabiiniin tuli paikalleen ohjausiskari uudella mustalla tarralla, DP:n sinieloksoidulla kiinnikkeellä ja titaanipulteilla, hiilikuituinen virtalukon suoja titaanimuttereilla, hiilikuituinen tankinsuoja titaanipulteilla ja titaaniset yläkolmion pultit. Vaihdoin myös alakolmioon, takarunkoon ja etulokariin titaanipultit. Tarkkasilmäisimmät huomaavat clipareissa vielä alkuperäiset pultit :s

Kuva

Jatkuu mahdollisesti ensi viikonloppuna.

Ai niin, magnesiumpalikoita saapui "kokoelmaan" yksi lisää. Yhtä vielä huutaisi niin olisi täysi sarja pyttyjen/kansien kylkiin.

Kuva
ThraX
Pyörä:
Yamaha FZ6-S, Suzuki S1, Monkey Z50J
Paikkakunta:
Villi Länsi
Liittynyt:
11.4.2007 23:04
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut ThraX » 9.4.2015 9:40

Ducatit on aina sopinu mulle silmään, mutta tämä on jo aivan sairaan siisti! Tätä topikkia on muutenkin miellyttävä seurata!
Yamaha FZ6-S
Suzuki S1 prosport viriviri
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 9.4.2015 21:42

Kiitän :)

Lauantaina tai sunnuntaina mahdollisesti taistelemaan tuon katkenneen pultin kanssa, jos Dremelin jatkopää saapuu huomenna ja jos sedälle sattuu sopimaan. Samalla pitää putkistoa mähkiä uusiksi paikalleen.

Bongasin Saksasta sen verran harvinaisen osan että pakko se oli poistaa talteen vaikka varsin merkityksetön kikkare onkin, eli hiilikuituinen lämpösuoja takavalon ja vaimentimen väliin :lol: Valmistaja MS Production eli suurin(?) Ducatin OEM-hiilikuitupalikoitten valmistaja triplaysin aikakaudelta. Tätä osaa ei DP-katalogista löydy ja osanumero viittaa vakiovaimentimen hiilikuitusuojaan eli siinä mielessä erikoinen kapistus. Asennettuna tuo ei pahemmin mihinkään näy mutta tietääpähän että se on siellä.

Kuva

Kuva

Tästä kuvasta näkee minkä verran tuo lämpösuoja alkuperäisenäkään näkyy, saatika sitten ohuempana ja tummana :lol:

Kuva

Tilasin Saksasta vielä uuden kiinnityspultin/kannakkeen öljynjäähdyttimelle, kytkinakselin O-renkaan ja takarungon kumin josta katteen tappi menee läpi, vanha on murtunut kahteen osaan.
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 12.4.2015 21:32

Pikkuhilut saapuivat Saksasta pikavauhtia ja olivat jo perjantaina perillä. Kaikki ovat nyt paikallaankin jopa. Öljynjäähdyttimen katkennut pultti irtosi Dremelillä + jatkovarrella + ohuella poranterällä + torxilla. Putkisto asennettu uusiksi, istuu nyt nätisti. Takakatteen ja satulan pulttasin tankkiin kiinni, samoin öljynjäähdytin ja sen eteen tuleva hiilikuituinen "V-kate" ovat nyt paikallaan. Etujarruletkut kiinni uusilla tiivisteillä ja 848:n takajarruletkukin istui paikalleen alkuperäisillä kiinnikkeillä mukisematta.

Kuva

Takakate ei ole kuvassa vielä oikeassa asennossa kun vaimentimen suoja puuttuu, en viitsinyt vielä pultata ihan perille asti. Öljynsuodatinkin irtosi viimein kun faija porasi avaustyökaluun reiät seitsemälle peltiruuville :lol:

Loppuun vielä kaverikuva 20v vanhemman Hondan kanssa.

Kuva

8)
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut An77i » 13.4.2015 22:13

Tätä on kiva seurata, kun asiantuntemusta on ja kulkinekkin on vähän harvinaisemmasta päästä, mutta kuinka sulla rahat riittää? :D Eikös nuo osat kumminkin ole aika hintavia?
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 13.4.2015 23:45

Rahaa saa tekemällä töitä, eikä tässä juuri muuta ole viimeiseen ~neljään vuoteen tullut tehtyäkään.

Aihio nyt ei sinänsä ollut mikään hirveän arvokas (paitsi ikäisekseen :lol: ), eli aika lailla eurolleen kympin kilpien kera. Osia tulee haalittua lähinnä ns. hyvillä hinnoilla eli mitään ryöstöhintoja en mistään maksele vaikka kuinka jokin palikka himottaisi. Esim. nuo takovanteet tulivat nyt kustantamaan maalattuina, uusilla tarroilla ja venttiileillä n. 850€, ja esim. tässä myydään käytettyjä puolellatoista kilolla. Uudet ovat toki vielä kalliimmat, plus laakerit päälle. Yleensä käytetyistä huudetaan vähintään 1200€.

Muutamia osia on tullut myös ostettua ja kaupattua/vaihdettua eteenpäin pienellä voitolla, ja viime viikolla lähti mm. Termignonin slipari uudelle omistajalle. Ainahan ne harrastukset maksaa ja mieluummin sijoitan eurot tähän kuin vaikkapa viikonloput jurrissa heilumiseen.

Tilasin tänään vanteille uudet Diablo Rosso kakkoset, saapahan tuoretta nakkia alle. Eilen unohtui manata vielä että Fabio on suunnitellut jotain päin persettä tuossa DP:n tankinkorkissa. Tuo hiilarisuoja istuu tankin pintaan nähden about sentin liian korkealla, kiinnitysrekkulat näkyy suojan ja tankin välistä etenkin oikealla puolella. Pitää tutkia myöhemmin vähän paremmalla ajalla, loppui eilen aika kesken.

Kuva

Ai niin, kypärä on valmis kesää (tämän tai ensi vuoden... :lol: ) varten:

Kuva
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 14.4.2015 0:00

Toi kypärä on nyt kyllä ihan väärästä maasta. :D
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 14.4.2015 0:11

Täytyy pistää valkonen teippi logon päälle :lol:
VamP
Pyörä:
Cagiva V-Raptor 1000
Liittynyt:
2.11.2008 22:55
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut VamP » 14.4.2015 19:14

jusutus kirjoitti:Täytyy pistää valkonen teippi logon päälle :lol:


Varastat vaimon föönin, saa lämmittämällä hienosti irtoamaan ;)
Don't ride faster than your angels can fly !
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 26.4.2015 22:45

12345 lukukerran kunniaksi sadas viesti tähän ketjuun.

Öljyt ja jarrunesteet haettu Motonetistä ja vanteet/renkaat lähtivät tänään faijan mukaan paritettaviksi ja tasapainotettaviksi.

Kuva

Ensi pe-la-su mahdollisesti mopo taas tassuillaan, ja siirtyy sitten todennäköisesti anoppilaan jotta pääsee hieman helpommin näpräämään viimeiset hommat valmiiksi. Listalla on vielä nesteet jarruihin + ilmaus, nesteet kytkimeen + ilmaus, kytkimen asennus, ketjut + rattaat, vaimentimen suoja, ketjunsäätimet, oikean puolen katteen raudan modaus, jalkatapit + polkimet, sähköjen laittoa paikoilleen, paisuntasäiliön lopullinen kiinnitys, tankinkorkin muokkaus paremmin istuvaksi, pleksin ja ilmaputkien suojan vaihto, katteet ja kolme uutta Öhlins-tarraa paikalleen. Varmaan jotain muutakin pientä vielä.

Vaimentimen suojaan liimailin viimein ritilät JB Weldin kuumankestävällä kitillä. Tuli juuri niin "factory look" kuin toivoinkin, näytti alkujaan virttyneellä lakkapinnalla siis tältä. Etu- ja taka-akselille saapui vielä titaanimutterit kun tuli sopivalla hinnalla vastaan, taka-akselin muttereita on varsin heikosti muutenkaan saatavilla.

Kuva

Kuva

Eilen tilasin parikymmentä titaanipulttia lisää, nyt alkaisi olla "kaikki" koossa. Hankintalistalla on tällä hetkellä enää akku, sen noudan Stormilta jossain välissä. Ujot 2.4kg orkkista kevyempi, mutta silti tehokkaampi. Haavelistalla on toki vielä paljon kaikkea, mutta niistä taitaa ainakin suurin osa jäädä pitkälle tulevaisuuteen :lol:
Viimeksi muokannut jusutus päivämäärä 15.5.2015 22:05, muokattu yhteensä 1 kerran
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 10.5.2015 23:15

Kuva

#soon

Tänään oli ekaa kertaa käynnissä viiteen kuukauteen (kuva eiliseltä) ja lähti vielä vanhalla akulla laakista tulille ilman öljyvuotoja, vikavaloa tai muuta häröilyä. Vielä on pientä näpräämistä.
An77i
Pyörä:
Tm Enduro 125 -01, Kawasaki kx 250 -91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
30.5.2014 12:19
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut An77i » 11.5.2015 12:20

Taisin juuri rakastua! :D Perkeleen hieno!
EX: Yamaha dt 50 -05
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2213171 http://www.nettivaraosa.com/moottoripyoran-varaosat-ja-tarvikkeet/2234348
HusQmies
Pyörä:
Yamaha tt 600,Yamaha DT 50R,EX Derbi senda 125 ,EX Husqvarna WRE 125,
Liittynyt:
21.9.2012 7:34
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut HusQmies » 15.5.2015 1:35

Jumalauta että on kaunis :eek: :eek:
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00
Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

ViestiKirjoittanut jusutus » 15.5.2015 17:06

Hupsista, tuli ostettua 999F05:n 63.5mm Termignonin täysränni, takarunko, hiilikuituinen takakate ja satula. Vahva veikkaus että ko. osat ovat peräisin Régis Laconin entisestä WSBK-pyörästä:

Kuva

Kuva

Kuva

Ainakin takakatteessa on numero 55, ja väritys on "Xerox" kuten kaudella 2005. Katteesta puuttuu toisen puolen numerot sekä Gnutti-tarrat, joten ihan täyttä varmuutta ei ole. Jahka saapuvat niin pitää tutkia löytyykö siitä jotain merkintöjä, kisatiimit monesti merkkasivat tiettyjä osia tussilla kuskien mukaan.

En vielä kuitenkaan iloitse liikoja, ilmoituksen kuvat eivät olleet kovin laadukkaita eli on täysin mahdollista että sieltä saapuu jonkun kiinalaisen hitsaama putkisto ja loput osat kopioita :lol: Myyjän tekstissä tosin oli mainittu (vapaasti suomennettuna) "Putkisto on peräisin Superbiken MM-luokasta, niitä on valmistettu vain 25kpl ja eivät koskaan olleet julkisessa myynnissä. Ehdoton keräilyesine!" joten olettaisin niiden olevan aitoa tavaraa.

Hinta oli sen verran kohdallaan että oli pakko painaa liipaisinta, ja sai vielä hiukan tingittyäkin plus ilmaiset rahdit. Jos kaikki osat ovat moitteettomia ja aitoja niin jackpot. "Löysin" hilut eilen illalla ja tänään päivällä lähti maksu Saksaan, noitten kanssa ei kauaa viitsinyt jahkailla vaikkei kauppapaikka olekaan kovin tunnettu.

Katumallien osiin verrattuna näissä ei ole käytännössä mitään samaa. Putkisto kiinnittyy runkoon ja takarunkoon eri tavalla ja on halkaisijaltaan merkittävästi isompi. Nähtäväksi jää onko putkiston y-haara tai vaimennin titaania, ilmeisesti osa RS-putkistoista on jopa kokonaan titaania ja osa kokonaan rosteria.

Kuva

Takarunko on täysin erilainen kuin vakio, eikä siinä ole säädettävää satulan etäisyyttä tankista.

Kuva

Takakatteessa on integroitu vaimentimen suoja ja se jatkuu satulan alle, osin tukemaan sitä.

Kuva

Satulan pohja on hiilikuitua ja päällä on kerros kumimaista pehmustetta, ja se kiinnittyy joko titaanipulteilla altapäin tai Dzus-kiinnikkeillä pehmusteessa olevien reikien läpi. Noita näkee muutamaa eri mallia.

Kuva

Yllä olevat kuvat ovat intternetseistä poimittuja mallikuvia. Jahka palikat ovat perillä niin kuvasaastetta tulee niistä toki.

Nämä palikat eivät todennäköisesti ainakaan putkiston osalta tule päätymään topicin pyörään, joten sinänsä vähän OT...

Posti kiikutti maanantaina mustan billet-jarrupolkimen tuon RCM:n oman poljin+tankosetin tilalle. Litiumakku ja sille sopiva laturi ovat myös pakettiautomaatissa odottamassa, ja huomenna pitäisi mennä edellämainittuja asentelemaan. Samalla vaihtuu pleksi MRA:sta Ducati Performancen tekeleeseen ilman parkkivalon reikää. 999R:n hiilikuituinen etukatekin tuli eBaysta ostettua halvalla, mutta sitä on jonkun kolhun jälkeen sen verran paikattu että näyttää sisäpuolelta hiukan rumalta, ja ei istu noitten muovisten sivukatteitten kanssa ihan 100%. Sai mennä toistaiseksi varastoon.

Tuon ylemmässä viestissä olevan kuvan oton jälkeen pyörään meni paikalleen vielä hiilikuituiset svingin, tankin, takajarrusylinterin ja satulan sivupalojen suojat. Sähköpiuhat vedetty paikalleen, öljyt+suodatin sisässä ja öljylinja+paineanturi kiristetty momenttiin uusilla tiivisteillä. Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö on asennettu lopullisesti ja testattu toimivaksi. Huggerin asentoa säädin hieman prikoilla ettei ota renkaaseen kiinni, ketjut ja eturatas pitää vielä asentaa jotta näkee tarvitseeko säätää lisää. Rengas on hieman alkuperäistä pyöreämmällä profiililla (180/55 vs. 190/50). Tankinkorkin kanssa mähkin aikani kunnes tulin siihen tulokseen ettei siitä saa leivottua mitenkään täydellistä, lyhensin hiilarisuojasta hieman kiinnitysjalkoja ja pistin takaisin paikalleen. Italialaista käsityötä jne :lol:

Tuo Motonetin halpa etupyörän pukki on varsin pätevä kapistus askarteluihin ja mm. vasemman sivukatteen irrotukseen/asennukseen korvaamaton apuri, kun sivujalka pitää ujuttaa katteesta läpi.

Kuva

Jatkuu mahdollisesti huomenna, ehkä jopa käyntivideon kera?

An77i kirjoitti:Taisin juuri rakastua! :D Perkeleen hieno!


HusQmies kirjoitti:Jumalauta että on kaunis :eek: :eek:


Kiitos palautteesta :)