VinskiMo: Husaberg Violet/White, Näytillä nyt ACS!!

AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut AceFin » 7.4.2014 9:22

Eikös tollasen käyttöönottopaperinkin voi takaista? Tuskin ne sitä varsinaisesti mitenkään tarkistaa.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Hoffe » 7.4.2014 12:22

^Tuskin onnistuu, toi käyttöönottopäivä on tärkeä koska vanha pyörä ei pääse päästöistä läpi jos käyttöönottoopäivä ei ole tarpeeksi lähellä pyörän vuosimallia.

Mulla toi katottiin tosi tarkasti ja katsuri jahkaili saako kilpiin vai ei ja mikä pyörän käyttöönottopäiväksi. Kuitenkin käyttöönottopäivä saatiin ostokuitista eikä punakilpipapruista :eek:
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Stål » 7.4.2014 13:06

Oho, itse olen lakikirjoista ymmärtänyt että tulliin tehty käyttöönottoilmoitus (=punakilpipaperit) on ainoa pätevä. Mutta noista päästöistä. Se menee katsastuksesta läpi kunhan pyörä täyttää voimassa olevat tai käyttöönottopäivänä voimassa olleet normit. Ja nykyinen e3 on ollut käytössä joskus 2006 alkaen, joten sen puoleen ei ole ongelmaa.
Husaberg FS 570
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Hoffe » 7.4.2014 13:36

Joo tuota meinasin päästöillä en vaan muista millon nuo normit on muuttunu. :D Mäkin olin ymmärtänyt että punakilpilapun mukaan menee käyttöönottopäivä, noh kävin kotarin paprut uudestaan läpi niin punakilvitetty reilu vuosi myöhemmin kuin mitä rekisteröintilapuissa nyt lukee :lol:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Murska » 7.4.2014 15:56

Verojen kannalta on hyvä asia jos pyörä on todestettavasti otettu käyttöön vuosia sitten, silloin katsotaan ikävähennykset veroista eikä rokoteta uuden vastaavan pyörän veroja. Tässäkin tuntuu olevan eri tulkintalinjoita eri virkailijoiden ja eri päivien kesken :s
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 7.4.2014 16:42

Okei, mulla on siis tohon pyörään tämmöinen tullin paperi kuin ilmoitus ajoneuvon käyttöönotosta.

Siinä on siis ekan omistajan tiedot ja pyörän tarkat tidot.

Käyttöön otto päivä on merkitty 18.1.2008 papereihin ja rustitettu tuo kohta että kilpailukäyttö... Pitää varmaan soittaa tolle ekalle omistajalle ja kysellä jotain ostokuittia tai vastaavaa?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Hoffe » 7.4.2014 17:30

Kyllä toi tullilappu riittää siitä saa käyttöönottopäivän.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 9.4.2014 6:54

Hoffe kirjoitti:Kyllä toi tullilappu riittää siitä saa käyttöönottopäivän.


Juu niin minä aattelin :)

Selvitin kilvitys asiaa, soitin ekalla omistajalle, se on joku ihan kunnon enska kuski ku vaihellu vuoden välein uuteen pyörään. Soitin ja kysyn et sul on vissii ollu tämmönen exc 300, se vaa vastas että joo on muutama :D

Eli pärrä on ostettu uutena örtteniltä ja vaihdettu sinne takas uteen exc 300 joten seuraavaks pitää marssia sinne kyselemään mihi pärrä on sitten mennyt...

Mietin vaan että kuka ton nyt niikun omistaa trafin/tullin tietojen mukaan kun mitään kauppakirjoja tosta ei oo tehty?

Mitäs muuta tohon pitää kilvitykseen olla kun etuvalo, takavalo, pitkät, jarruvalo, vilkut, töötti? Eikai sähköstartin tarvitse toimia? Kilven valoa ei lienee tarvitse? Peilit varmaa pitää tietysti olla... (tää nyt on ihan älytöntä jossittelua) jos ton nyt sais kilpiin niin miten niihin papereihin sais vaihtoehtosiks renkaiks smotot?

Niin ja pitihän sitä kipeenä lähtee vähän ajamaan kun sielä oli nii törkeen nätti ilmaki!

http://youtu.be/6ICcqKmvuMQ

Siitä pieni ajeluvideo, kuten varmasti huomaa esim tossa tiukassa mäntymettä pätkässä ni ei tarvi paljoo laulattaa pärrää ku kakkosella tyhjäkäynnillä vedellä :D (huomatkaa kuinka lähellä puut menee stongaa).

Nojoo eipä siinä näihin tunnelmiin :) -> duuniin
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Murska » 9.4.2014 7:49

VinskiMo kirjoitti:Kilven valoa ei lienee tarvitse?


Pitää olla.
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Hoffe » 9.4.2014 11:33

VinskiMo kirjoitti:Mitäs muuta tohon pitää kilvitykseen olla kun etuvalo, takavalo, pitkät, jarruvalo, vilkut, töötti? Eikai sähköstartin tarvitse toimia? Kilven valoa ei lienee tarvitse? Peilit varmaa pitää tietysti olla... (tää nyt on ihan älytöntä jossittelua) jos ton nyt sais kilpiin niin miten niihin papereihin sais vaihtoehtosiks renkaiks smotot?


Periaatteessa pitääis löytyä myös e-merkinnät putkesta ja änkästä. Motojen kanssa kun käy vain muutoskatsastuksessa näyttämässä saa merkinnän vaihtoehtoisista renkaista.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 10.5.2014 0:05

Jees! Morjes taas, vähä unohtunut päivitellä mutta täälä on jatkunu kotari hommat koko ajan.

Uutinen nro.1 lienee että meitsi viimeinkin MONIEN hankaluuksien ja mutkien kautta sai kun saikin sen A2 kortin ;)

Nelipätkällä siis ajettu jo noin 12h katuajoa ja ölpät ja suodattimet vaihdoin jo kertaallee 10h jälkeen, Castrolin öljyt, 10w40.

Kuva

Kuvan otto hetkellä siis alle 10h kokemusta nelipätkällä, Kyllä se tuntuma alkaa pikkuhiljaa löytämää ja keula tuppaa pysymään jo ihan hyviä matkoja ilmassa.

Kuva

Kolmosatkulla ei oo kerinny pahemmin ajelemaan, vaihtelin öljyt, pesin suodattimen, perus huoltoa ja samalla iskin kiinni tuntimittarin Teline harjattua rosteria. Nykyään oikeistaan kaiken mitä teen teen harjatusta/kiillostetusta rosterista. Pari kertaa ehtiny ajella sillä ku vähä toi nelipätkä vieny ajan eikä oo ollu kärryäkää aina käydä ajelemas.

http://youtu.be/2Rhxi12qzqQ

Siinä pieni videopätkä miten kävi kun olin tuola meidän omassa metsässä ajelemas vähä rämeikössä xD Ekaa kertaa tuola möyrys ja piti vaa liikkua eteenpäin ja reittivalinta osottautu vähän huonoks...

Kuva

Siinä pieni kuvasarja millasta mettäpätkää siel ny sit on (meni tosi pieneks, ehkä siitä saa jotain selvää?)

Kuva

Eipä siinä, nyt sadepäivinä ehtiny kotarii kiillotella, putsailla ja vahailla. "Katkeemattomat" kahvat vaihoin suosiolla pois alta nytkun tuo keulan ja perän nostelu himo alkaa kasvaa enempi... tiedätte kyllä miksi. Samalla tuli vaihdettua säädettävä kilberin teline perus kotarin vakiolippaan.

Tuli myös mittaristo setvittyä läpi kun ei nappulat toiminu ollenkaa -> mittari atomeiksi, johdot uusiks (tietysti juottamalla ja kutisukalla) ja selviski että ne nappulat olis paskana, no nyt mulla on johdon pätkät maskin takana (tietysti kosketus suojattuna) millä pystyy mittaria kelaa ees taas, ehkä niillekki keksitää joku parempi ratkaisu kun keritään.

Mitää vikaa tosiaa nelipätkässä ei oo ollu, vähän tuntuu keuliessa (en käytä siis nostamiseen kytkintä ollenkaan) 2-3 vaihdossa kytkin luistavan, ehkä ei pitäs olla yhtää vetoa päällä kun vaihtaa tai sit vaan rempata kytkin jossain vaiheessa. Saapa nyt nähä, toisaalta kun voi olla että ite epähuomiossa sählätessä painan kytkintä hennosti ni tietysti se heti sitten luistaa? Muuten ei tykitellessä tai mitään luista.

Jos joku tätä lukeva miettii kannattaako ostaa kadulle tommonen nelipuokki niin näillä kokemuksilla suosittelen 100% varmuudella! Todella mahtava peli, vääntöä on, ei tukkeudu vaikka ajais pintakaasulla, bensaa menee todella vähän vaikka leikkis vähän, voi moottorijarrutella(kiva höpinä :D) ja voimaakin löytyy sen verta että keula nousee ilosesti!

Eipä muuta, kahtellaan jos ehittäis välillä enskaamaan!

Tossa vielä mun yt kanava, pakko nyt hehkuttaa sitää jos sinne sais vaikka jonkunlaista smotoilu/enskailu koostetta tässä lähiaikoina ;)

https://www.youtube.com/user/Ovikilit

Instagramissaki saa käydä vilkuilemassa: Vincenttjohannes

Kiitos ja kumarrus!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
|Jamppa|
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Liittynyt:
13.6.2012 22:27
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut |Jamppa| » 10.5.2014 2:44

kyllä näitten "kisapyörien" kytkimet kestää vaikka ja mitä :D
Telttis
Pyörä:
zx6r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.10.2007 17:32
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Telttis » 10.5.2014 9:55

Toi metsäpätkän reittivalintahan oli ihan loistava.
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 15.5.2014 17:42

On kyllä nättejä pyöriä 8) Saanen kysyä että miks laitoit 450 myyntiin? Etkö tarvii kahta pyörää :lol:
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo: Ktm:mät exc 300 & exc 450 supermoto :)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 15.5.2014 22:42

Kolmiovoileipä kirjoitti:On kyllä nättejä pyöriä 8) Saanen kysyä että miks laitoit 450 myyntiin? Etkö tarvii kahta pyörää :lol:


Jooh eli tosiaan kuten nopeimmat jo huomas niin 450 lähti myyntiin iha vaa siitä syystä että haluun nyt kuitenkin sen kakstahdin... Ei nelarissa oo mitään vikaa, aivan mahtava ja parempi vrt. 2t monessa asiassa mutta mulla vaa se 2t niin lähellä sydäntä

Nelkulla esim äänet, moottorijarrutus, ei tarvi 2t öljyjen kans läträtä, bensaa menee vähemmän, voi ajaa tasakaasulla eikä tukkeudu jne. ja se jumalaton vääntö !

Tänään aukasin nelkkua nyt ihan varmistaakseni vielä että kaikki on ok, kuvia nyt jäi ottamatta mut yks hassu tuli napattua

Kuva

Eli otin ihan öljyt ulos, kaikki roput auki, putsasin sihdit, vaihdoin molemmat suodattimet (4h ajetut oli vanhat, ei ollu ees ehtiny värjääntyä), otin auki mg ja kytkin kopan ja kokeilin petareiden välykset, ei yhtään heittoa mihinkään suuntaan kummaltakaan puolelta. Kytkin kopan alta paljastuva näkymä oli myös täysin normaali... Samaan syssyyn tarkistin vesimpumpun, laakerissa ei yhtään heittoa muutenkin kaikki ok. Sitten säädin tietty venttiilit... Uutta tulppaa en valitettavasti muistanu ostaa mut vanha oli vielä ihan perfecto kunnossa niin empä nähnyt vaihdollekkaan mitään tarvetta.

Kasaaminen jäi oikeistaan uusia öljyjä, nesteitä, tankin kiinnitystä ja penkin laittoa vaille. Mukava myydä suoraan ajoon huollettu pyörä.

Sitten tosiaan siihen pyörän vaihtohommaan eli nyt plääni onkin ostaa suoraan valkokilpi exc300 TAI husabergin te300, laittaa smotoa alle ja tehdä pikku tuunauksia ja talvella isompi projektointi.

Tiedossa olis jo katesarjaa tarroineen ym.! uutta oranssia powerpartsia ja sixdays penkin päällistä löytyykin jo tallista ;)

Jos joku tuntee vetoa minun nelipuokkiin ni tervetuloa koeajamaan ja ihastumaan ;) Hinta ei todellakaan ole siihen nähden mitä tolle on tehty ja laitettu paha (ainakaan minun mielestä tarkistin hintatasoa) mutta kait siinä pieni tinkivara on ;)

Josse on jostain pienemmästä rahasummasta kiinni ni esim vakioputkistolla ja enskoiilla saadaan hintaa jo mukavasti alas.

Siinä vielä pari taidekuvaa herättämään prätkäkuumetta kaikille lukijoille jolla ei vielä pyörää ole.

Kuva

Kuva

Muistakaas käydä seuraamassa -> http://instagram.com/vincenttjohannes

Ja youtube kanava -> https://www.youtube.com/user/Ovikilit

Tiiä vaikka sinne tekis pienin koosteen kotarilla kuvatuista smotoiluista ja enskailuista, ei mitään puudttavaa 10min pätkää vaan ytimekäs pari minuuttinen kooste :D ?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram