Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha FZR 600

Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Yamaha FZR 600

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 12.5.2013 13:36

Joo elikä tälläinen viissatanen suitsa tuli hankittua ensimmäiseksi A-luokan mopeliksi kesän hurvitteluja varten.

Kuva

Kuva

Tarkoitus olisi tehdä tälle jotain pientä hipostelua, ei mitään kovin suurta ainakaan ennen talvea. Ihana parisuhde-elämäkin rajoittaa touhuamista niin paljon. Mutta tosiaan, kertoilen aina kun tätä puljailen ja teen pieniä muokkauksia sinne sun tänne.

Huomasin jo ensimmäisellä testilenkillä pyörän käyttäytymisessä mätää siinä mielessä, että se röpelsi jonkin verran keskikierroksilla ja varsinkin kylmällä moottorilla käynti oli todella huonoa. Kone kävi laihalla tyyliin näin:

Kuva

Pärrä oli ilmeisesti seissyt aika pitkään joten kaasareiden putsaus oli ensimmäinen joka tuli mieleen. Vähän turhanpäiväisiä kuvia:

Kuva

Kuva

Ruuvit kaasareissa oli leikanneet melko kovasti kiinni, yksi meinasi alkaa tappelemaan aika huolella mutta papukaijapihdit pelasti. No olihan kaasareissa ruostetta yms. kivaa mönjää, kuitenkin vähemmän kuin olisin kuvitellut.

Toisessa kaasarissa oli ilmeisesti edellinen rassaaja laittanut kannen päälle niin, että kalvo oli jäänyt sen väliin ruttuun, huokaisin helpotuksesta kun se ei ollut kuitenkaan puhjennut. Eiköhän siitä löydy hieman syytä röpeltämiseen. :D

Nostin neulaa kummastakin kaasarista pykälän ja annoin suuttimien, neulaventtiilien ja pohjakupujen olla tärpättipaljussa jonkin aikaa. Samalla laitoin pyörään uuden stongan vakiosarvien tilalle, ja tiukkaa tekikin kun vaijerit yms. elektrisiiniletkut riittivät just ja just.

Kuva

Mitäs mieltä? Pitäisiköhän tuo T-palan hopean värinen päälipala ottaa pois niin jo muutenkin korkea stonga tulisi parikyt milliä matalammalle, en tiedä onko tuo vähän hoopon näköinen? Huomatkaa kuvassa itse tehty sadekatos ketjuille ja hieman komeammat kuskin jalkatapit. ;D

Ja tosiaan, peilit, vilkut ja kilventeline vaihtuvat tod. näk. alkavalla viikolla sirompiin vastaaviin. Takavalon meinasin kanssa tehdä piirilevystä ja kasasta ledejä.
Viimeksi muokannut _E_Z_ päivämäärä 22.5.2015 19:58, muokattu yhteensä 4 kertaa
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 10:47
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 12.5.2013 15:37

Siistiltä vaikuttaa pyörä, onnea ostoksen johdosta!

Tällaista olen itsekin miettinyt joskus mahdolliseksi ensipyöräksi. Onko mitään moitteita tullut toistaiseksi mieleen? Mikään rakettihan tämä ei ole, mutta liikkuu kuitenkin tarpeeksi ihan ensimmäiseksi moottoripyöräksi. Kuinkas alusta ja ergonomia muuten? Viihtyykö satulassa pidempääkin reissua? Entä kaupunkikruisailu?

Mutta tosiaan. Kivaltahan tuo näyttää ja hinnoiltaakin erittäin huokea pyörä.
Mopo oli ja mopo meni :(
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 12.5.2013 20:32

Kilometrejä on nyt tullut jotakin 500-1000 väliltä ja toistaiseksi mieleen ei tule ainakaan nyt moitteita, ainoana oikeastaan että se ei ole smoto. :D

Ensimmäisenä pyöränä tämä tuntuisi ihan viksulta vaihtoehdolta, edullinen hankkia sekä pitää. Bensaa ei syö juuri mitään. 45 heppaa ei 190 kilon painolla paljoa meinaa, mutta kyllä tämä ihan pirteä on ja kerkeää, ohittelut sujuu reilun satkun vauhdistakin melko keveästi.

Alustasta sen verran että keula on melko pehmeä ja pohjakosketuksia tuntuisi tulevan, itse harkitsin laittaa putkiin hieman tankeampaa öljyä kun joskus stefoja vaihtelee. Takaosaston puolella on paremmin. Omassa yksilössä tuntuisi olevan jo vähän klappia emäputken laakereissa mutta se ei ilmene kuin kaupungissa töyssyissä.

Kaupunkikruisingit ja työmatka-ajot menee helvetin mukavasti. Matkaa ei ole vielä kuin ehkä 50 kilometriä tullut ajettua kerrallaan, mutta ei ihan äkkiseltään tuntuisi perse puutuvan. Kun vauhti alkaa mennä moottoritienopeuksiin, riepotteleva ajoviima käy kyllä todella nopeasti rasittavaksi johtuen myös osittain omasta krossikypärästä (umpikypärä hankinnassa).

AI NIIN! Pari videota:

http://www.youtube.com/watch?v=NzkW2PzuZc0&list=UUOpPt-xANjMAJmCZyZlyfNQ&index=1

http://www.youtube.com/watch?v=NzkW2PzuZc0&list=UUOpPt-xANjMAJmCZyZlyfNQ&index=1
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 21.5.2013 21:30

Kuva

Terve vaan kaikille, vähän turhaa pientä kivesnäppäilypäivitystä..

Elikä tuommoosta on tullut hankittua:

Kuva

Kuvassa siis kypärästä heijastuvan, pelkillä kalsareilla olevan miehen lisäksi fillarinlaakerit eteen ja taakse, vetopakan laakeri, kaikki toki rosteria, vaihteenvaihtajan akselin stefa (tiputteli öljyä aika paljon), uusi kypärä (mallia Motonet, käytettynä 30 e) ja vähän ölöö..

Kuva

Biltemasta tarttui matkaan polkupyörän taustapeilit, sekä pikkutankopainot..

Kuva

...Ja Motonetistä uudet vilkut. Sirottelin vilkkujen asennuksen yhteydessä vakiokilventelinettä laikalla ja jos vertaa ylempään, niin kaipa tuo paremman näköinen on, kun ei näy kilven alta enää. Takahäkistä katosi samalla pari korvaketta.

Edellämainitun stefan lykkäsin jo paikalleen, mutta laakerit jäävät vielä odottamaan seuraavaa vaimovapaata. :) Mukavaa on ollut ajella, vähän varjostaa säätämättömistä venanvälyksistä johtuva siritys. Suzukijannut vielä tehneet senkin palikoilla niin ei voi vaan "tuosta noin" säätää..
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 2:00
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut Tomppade » 26.5.2013 14:52

Meikälläkin on yks tälläinen. Mitkä suuttimet sulla on kaasareissa, meikällä on muuten vakio täysteho mut putsarina on hiflown malli ilman imuäänenvaimenninta. Suuttimet taitaa nyt olla 127,5 joilla tuntuu pelaavan melko mallikkaasti, alkuperäiset tais olla 120 koiset, sit koitin 122,5 joilla homma parani hieman ja nyt 127,5 kokoisilla rokkaa melko hyvin.

Itelläni on ollu mielessä että noi kaasarit ottais irti ja ultraäänipesis, vois pelata sitten jo paremmin, meikäl meinaan tyhjäkäynti ei AINA toimi niinkuin pitäisi, vaan joutuu vähä ryypyl avustamaan.

Keulaan ei kannata laittaa jäykempää öljyä kuin vakiona, eikä ylitäyttää yhtään, stefat morjenstaa heti. Meikä on omastani rempannu keulan kolmesti, kerran jopa uusin kaikki liukuholkit mutta paska mikä paska. Jäykkyttää jos haluaa hakea niin stormi myy +10% jäykempiä etujousia.

Ongelman ratkaisin omalla kohdallani niin että ajatin tyttikselle mp kortin, annoin viissatkun sille ajoon ja ostin itelleni seiskapuolikkaan :lol: . Hyvä pyörä kyllä kaikenkaikkiaan, alusta parempi kuin er5 samoin jarrut. Sen verran jos saa kritisoida niin noi peilit jotka vaihdoit niin ne eivät kyllä sovi pyörään eivät sitten yhtään.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 27.5.2013 17:41

Nuo peilit on kyllä aivan hanurista, ei niillä nää kuin omat vehkeensä, ja nekin vain, jos ajaa alasti. Menevät vaihtoon kunhan taas tilipäivä koittaa. ; D

Suuttimien kokoa en muista, mutta muistikuva on että ne olisivat olleet 122,5 luokkaa. Ovat kyllä liian pienet, sillä tulpat ovat vieläkin valkoiset, lämpimällä säällä pelittää kuitenkin ihan hyvin.

Mielenkiintoista kyllä, omakaan pärrä ei käy tyhjää kunnolla vasta kuin todella lämpimänä. Olen epäillyt imuvuotoa, mutta luulenpa että kunnon vehkeillä putsattuna nuo kaasarit pelaisivat paaaaljon paremmin, himassa kun ei oikein rahkeita (tai tiloja) ole.

Joo, toisesta putkesta stefa pettikin jo, onkos tossa keulassa sen verran sitten klappia jo uutena että syö stefoja vai löytyykö syy itse osasta? Ja joku tuossa omassa keulassa muuten klotaa, niitä emäputken laakereitahan jo arvuuttelin.

Ja sitten taas tilannepäivitystä, haha:

Kuva
Elikä kostea nurmikko yllätti eezetan, stonga meni killiin heti, ja näköjään jo aikaisemminkin korjattu takakate räjähti. : D

Kuva
Töissä sitten luppoajalla tuommosen perseen näköisen palikan kyhäsin siihen vain peittämään ruman näyn, jotain kokeilua. Eihän se hyvältä näytä.

Mutta heräsipä sitten visiot vähän kehitetymmistä peltikatteista seuranaan pelkkä typistetty penkki. Saas nähä saako tänä kesänä aikaan, tuskin. Tarkoituksena olisi kyllä nyt hankkia uudemman gessun vähän sirommat takakatteet.

Ai niin ja kysynpä vielä! Mites, tuppaako nämä tärisemään normaalisti melko paljon? Tuntuisi jotenkin täristävän oudosti, kierroksilla ainakin. Oiskohan kohta laakeriremppa tiedossa........?
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 2:00
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut Tomppade » 27.5.2013 21:48

Meikän kessu ainakin tärisee melko rajusti, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Suosittelen muuten sullekkin kyllä niitä 127,5 tai jopa isompiakin suuttimia, meinaan mulla on kuitenkin vakio vaimentaja kiinni viel ja sul on selvästi joku viriviri slipari kiinni.

Onko muuten putken asennus miten toteutettu? kun vakionahan pönttö+käyrä on yhtäpuuta.

Keula on vaan tositarkka öljymäärästä ja viskositeetista. SAE10 öljyä, ja muistelisin että tarkka öljymäärä on 387ml, kannattaa tarkistaa jostain. Omassa keula lotasi keulaputkien liukuholkeista, olivat aivan loppu. tilasin suzukikaupasta uudet genuine suzuki osat, eivät olleet älyttömän hintaisia, alle 150e tais saada kaikki holkit+stefat.

Paljo täl sun vehkeelläs olikaan ajettu, äkkiä ei osunut silmään. Omalla oli rontti 40t ostaessa, nyt n.55tkm. Ja kun mietitte niitä pidempiä matkoja niin nykyisen naikkoseni kanssa mun viissatasella tehtiin parivuotta sitten norjanturnee, 13päivää ja reilu 5000km. eli kyllä gessussa on ainesta vaikka mihin!
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 28.5.2013 3:46

Hyvä tietää, epäillytti tuo tärinä ja sen seurana kovaääninen nokkaketju.. Mutta ilmeisesti kuuluu asiaan tämän ikäisissä kakskannusissa. 38 donaa oli taulussa kun tuon poistin, nyt on reilu 40 ja tuossahan tuo pelittää.

Käyrät yhdistyvät jotakuinkin moottorin peräpään alapuolella, näihin tulee välipätkä klemmarilla kiinni ja vaimennin onkin sitten jousilla kiinni tässä lyhyessä pätkässä.

Mielessä on kyllä meikäläiselläkin pyörinyt että lähtisi emännän kanssa heittämään oikein pitempääkin reissua.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 4.6.2013 10:24

Pitihän se toki arvata että kun muuttaa taas samaan kerrostaloon jonka pihalta jo piikkinen Mikilonini varastettiin, käy jotain vastaavaa. Elikä perjantai-iltana joku oli käynyt kaatamassa minun ja naapurin pyörät kumoon. Eivät onneksi kuitenkaan varastaneet! : D

Noo, mutta vahinkoja tuli tämän verran.

Kuva
Stongahan oli tosiaan jo muutenkin killissä, muttei näin pahasti.

Kuva

Yksi vilkku räjähti, myös seisontatuki vääntyi sen verran, että jousi ei vetänyt sitä tarpeeksi ylös, joten vaihdeturvakytkinhässäkkä ei kytkeytynyt. Siitä selvittiin vääntelemällä ja kääntelemällä.

Tulipahan sitten ostettua kaverilta ite tehty rosteristonga, häivytin siitä saumat ja viimeistelin hiekkapaperilla. Melkoisesti kapeampi mutta aaika hyvännäköinen.

Kuva
Kuva

Pitäs lakata suosimasta näitä kännykkäkuvatuksia.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 6.6.2013 12:01

Unohdin mainita että kaatumisen yhteydessä tankin kiinnitykset antoivat ilmeisesti sen verran periksi että se rupesi aina jarruttaessa tai muuten vaan jalkoja sitä vasten painaessa pitämään kauheata räminää runkoa vasten. Onneksi töistä löytyi tuommoista kanttinauhaa niin että hyllyt notkuivat, ja iloksi se istui aivan helevetin hyvin. Ja auttoikin vielä! ; )

Kuva
Huomatkaa irronnut maalinpalanen!

Kuva

Pykäsin kanssa tuommoiset palikat hapokkaasta illan ratoksi, ja yllättävän sieviltä nekin näyttävät pyörässä kiinni.

Kuva
Kuva
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 23.6.2013 20:49

Sen verran päivitystä että tuli käytyä romulla Mikkelissä mökillä nyt jussina, ja alkaisi olemaan etugummi vaihtokunnossa. Samoten takarattaassa on hampaat menneet niin teräviksi että niiden kärjistä jo lohkeaa paloja, olisiko jo aika vaihtaa? : D Keulan stefat vuotaa ja se klappaa, kaiken näköstä remonttia pitäisi tehdä. Ja rahaakin ansaita.

Etukumi on hankittu, sekin käytetty, mutta ketjurataspaketin kanssa menee tod. näk. vielä ens viikkoon, jospa sitä pärjäilisi noilla rojuilla hetken.

Ei menty ihan mainstream nelos-vitostietä vaan koukittiin pienempiä reittejä, löytyi äärimmäisen hyviä mutkapätkiä.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 9.7.2013 12:04

Terveterve. Pientä ylläpitohuoltoa on viime viikolla tehty. Takaratas alkoi olemaan vissiin loppu:

Kuva

Huomasin netissä sitten halvalla purkupyörästä rattaat sekä ketjut, ja ainakin omasta mielestäni ne vaikuttivat uutta vastaavilta, joten tilasin ne pois pyörimästä.

Kuva

Suht hyvässä kunnossa olevat ketjut heitin öljypaljuun, hiekkapuhalsin takarattaan ja heitin siihen sinkkisprayt pintaan, eturattaasta otin pois uudemmassa mallissa olevan olakkeen ja avot.

Sitten näytti tältä.
Kuva

Paukutin vetopakan laakerin irti ja tämän jälkeen vasta otin uudet laakerit esille. Huomasin että uusi laakeri olikin väärä. Samaan syssyyn huomasin että takarenkaassa on naula. Vähän vitutti, mutta tilasin eteen uuden kumin, joten pari päivää meni muutenkin.

KuvaKuva

Kävin dyykkaamassa uuden takarenkaan läjästä ja menoks.

Kuva
Mainitsen näin meriittinä että kuvassa olevaa puukkoa, vinkaa tai ruuvipenkkiä ei käytetty apuna. Lapiolla ne lähti vanteelta.

KuvaKuva

Ja nyt ois taas ajossa hetken. Keularemppa jäi vielä tekemättä.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Liittynyt:
15.5.2007 15:59
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut -sorrow- » 16.7.2013 22:31

Hyvinkö tuli tasapainotettua renkaat noilla työkaluilla? :D
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
26.9.2007 23:20
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 18.7.2013 21:00

Hyvin ne tuli ainakin epätasapainotettua. ;D Kyllähän se jonkun verran täristää mutta tämän kesän rientoja ei haittaa.. :)

Sen verran taas tältä aamulta, että kun olin lähdössä gessulla töihin, avain sopi vähän turhankin väljästi virtalukkoon. Koko haittapaketti oli revitty lukosta vittuun, lukko oli toki käännettävissä millä tahansa. Myös naapurin pyörän lukkoa oli ronklattu.

Olisikohan joku tullut kesken varkauden paikalle, kun pärrää ei oltu viety...?
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 15:25
Re: Suzuki GS 500 E - Ensimmäinen "iso" pyörä

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 18.7.2013 21:51

No jopas on vaarallinen paikka kun koko ajan ollaan toisten pyöriä ropaamassa :eek:
Itsellä olisi nyt harkinnassa tälläinen caferacer-aihioksi! :) Saa nähdä..


Auto kuvia