Kawasaki 636 "stunt"

Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 29.5.2012 1:09

Noo perkeles! Kansipahvi kerkes tulemaan jo ennen aikojaan. :seko: Olin iisisti ottanut ja järkeilly, että tämän toimituksessa vierähtäis helposti paljon pidemmälti aikaa. Mosa oli tietysti aivan levällään pöydällä, joten siitä sitte hiljalleen ..

Lohkot puhtaaksi, tiivistepaskat väliin ja liukulaakerit pyöräytetty paikoillensa runsaan öljyn maustamana.
Kuva

Ryjät niskaan.
Kuva

Paketti nippuun, eli toista lohkoa päälle sihtaamaan! Nimenomaan toista lohkoa, koska edellisestä päälipuolen lohkosta oli lähtenyt millin verta matskua tuosta kampi-akselin keskittämis-olakkeesta, vai mikä lie viralliselta nimeltään. Mulla on tosin jotenki sellanen kutina persiissä, että toi oli jo ostovaiheessa mennyt. Vauhtipyörästä rykien oli meinaan akselin suuntasta klappia aikalailla enempi, mitä toisessa koneessa. Aivan se ja sama, ketään en kuitenkaa ala syyttämään, jos edes pitää paikkaansa. :idea:
Kuva Kuva

Sylinterisatsi päälle ja taas sama homma uuden kannentiivarin kanssa. Nokkapukille menevä kanava oli tiivisteessä sen kolme milliä halkaisijaltaan, vaikka alkuperäisessä tais olla 9mm!? Sylinteriltä tuleva kanava on 6mm, joten luonnollisesti porakone käteen ja kairaamaan.
Kuva

Kansi perään ja sehän alkoi taas näyttämään ihan jopa moottorille
- hyvin sekasikiöiselle moottorille :P ..
Kuva

.. Joten maalia perään. Kuvassa jo suojaukset revitty pois, mutta maali jostain paikoin märkää.
Kuva

Maalin kuivuttua "sähkösarja" kiinni ja ajoitus kohdilleen.
Kuva

Lisää tiivistepaskan kanssa pelaamista ja koppia mäiskimään kiinni. Tähän päädyttiin tältä erää, kun alkoi maanantain väsymys laittamaan pahasti hommia vastaan. Se olis suunnilleen siinä, että huomenna enää pientä putsailua, letkut kiinni ja mosaa nostelemaan runkoon kiines. Ai joo, öljypohja täytyy myös maalata ja mitähä vielä.. Tahti ei varmasti samaa tasoa ole, mutta kyllä se tällä viikolla vielä startataan. Kyä muuten pelottaa. :lol:


Kuva
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 1.6.2012 10:33

Sisään ajot ajeltu eilisen aikana. Eli kerran heitetty spotilta hiekka-alueelle kyljelleen ja kutosella napattu rajottajaan hytti sojossa, toimii! :) Hommathan jatkui ruuvailemalla öljynsuodattimen ja letkut paikoillensa. Suodattimen ympärillä on nyt joku klemmari-varmistin-tsydeemi. Vanha öljysuodatin pois väännettynä, NÄIN. Letkut ja piuhat kiinni ja mosa oli valmis punnerrettavaksi runkoon kiinni.

Kuva

Kuva

Kuva

Kansi ja muutkin osat pyörässä saanut pienen voitelun päälle, mutta eiköhän ne lähde, ku lämpöä antaa! Kai sen pestäkin vois.

Liittimet löysi kaikki paikkansa siinä about minuutissa, kun meinaa tulla jo ulkomuistista kaikki tän mopon ropailut. :D Ruiskua perään ja kuvat tunnetusti taitanee loppua tähän....

Kuva

Tokalla yrittämällä hörähti käyntiin, eikä ylimääräisiä ääniä ollut havaittavissa. Sekin tosin voi vaikuttaa asiaan, kun ei alkuun taas kerinnyt ruuvaamaan vaimenninta kiinni. :D Ketjut sun muut pienet nippelit kuntoon ja sitten se olikin happee vaan!!

Ei tää taas ihan näin pitänyt mennä, että ruuvaa äkkiä vaan pelit kasaan, mutta veljellä on kauheet poltteet ja vippashan se hiukan tuossa rahaakin. Paiskokoot sitte, ite tarvis lähtiä hetken kuluttua papereita nappaamaan kouraan ja valmistumaan Danielsin Jack povarissa, joten lisää kuvia saatte odotella ens viikkoon. :P
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Xandero
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
7.4.2010 1:05
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Xandero » 16.10.2012 16:39

Tällästä omistautumista pyörälle arvostan, vaikka se vähän omaperästä onki 8)
Tykkään todella paljon tuosta moottorin harmaa/kulta yhdistelmästä, sopii! Ite oon ny ollu 04 636 omistaja vähän yli viikon ja alun kankeudesta alkaa tuntuun et kyl täst jotain tulee.
Oon itse kattellu netistä noita t-paloja ku tahtoisin crossitangon kawaan. Mitkä tpalat ittelläs on?
I've got the guts to be somebody
Lolletroo
Pyörä:
PC-25
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
1.3.2011 1:13
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Lolletroo » 16.10.2012 16:58

Täshän on vakio t-pala johon tehty reijät ja vahvistettu eiks se nii ollu? Jos sul on kavereit esim metallil tai löytyy ite välineet nii ei oo paha homma pyöräyttää parit reijät toho vakio t-palaa. Mut ota sit ainaki toi vakio etukate pois jos meinaat fättiksen laittaa. :lol:
KST
Xandero
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
7.4.2010 1:05
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Xandero » 16.10.2012 17:27

Joo siis joku ybercool maski tulis myös. Kai sitä vois ammattilaisen puoleen kääntyä. Eikö tuommone kierteiden teko oo aika easy?
I've got the guts to be somebody
Sakmund
Pyörä:
Ahdettu
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
11.6.2007 21:07
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sakmund » 18.10.2012 16:06

Xandero kirjoitti:Eikö tuommone kierteiden teko oo aika easy?


Tässä kohtaa kannattaa jättää jo tekemättä. Ei ne kierteet siinä alumiinissä kestä eli läpi pulteilla kiinni.
Ropsutin_
Pyörä:
Kawasaki 636
Liittynyt:
30.9.2010 20:15
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Ropsutin_ » 8.11.2012 17:42

Mistä mahtaa olla putki hommattu noihin rautoihin? Ja minkä kokosta? :)

Iha sairaan makee vekotin!! Pariin otteeseen livenä kuolannu ;)
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 19.11.2012 16:24

Tosiaan, kolmio on alkuperäinen. Raisereille porattu reiät ja vahvistettu alapuolelta hitsaamalla sinne muutamat palikat. Siitä puheen ollen, taas pitäis viedä hitsautettavaksi yksi kiinnikekorvake kolmion kylkeen ohjaus-iskaria varten. Tuli sellanen Öhlinsin turhuus viime viikolla hommattua, jos alkais mopo rauhoittumaan. Mutkapätkillä ja endoissa tää on meinaan niin perkeleen holtiton laite.

Ropsutin_ kirjoitti:Mistä mahtaa olla putki hommattu noihin rautoihin? Ja minkä kokosta? :)

Iha sairaan makee vekotin!! Pariin otteeseen livenä kuolannu ;)

Näytät vaikuttavan täällä traumalassa päin itsekin, eli ihan tuolta Rauman rauta- ja putkirakenteesta menet hakemaan! Taitaa koko firma perustua LVI-rakentamiseen, mutta eikös se hyvä vaan ole, kun niiden käyttämissä putken pätkissä sitä seinämävahvuutta ainakin riittää. Erittäin komiaa huomata, että saadaan vihdoin tännekin päin näitä "oikeita moottoripyöriä", eikä kaikki vastaantulijat ole enää niitä Afrikan Twinejä!

.. Tai vaihtoehtoisesti tulet hakemaan valmiit ja erittäin hyvin palvelleet raudat tästä, kun itsellähän joka tapauksessa on tarkoituksena suunnata talven aikana uudestaan tuonne. Subcagen saa myös ostaa pois, mutta näitä jalkatappeja ei saa mukaan. Pyöräytän tilalle perus teräsputken pätkät gripillä päällystäen. Elikkäs ihan muuten vain kosmeettisista syistä, vaihtelun tuomasta piristyksestä ja rakentelun ilosta ajattelin vääntää uudet raudat talven aikana. :) Tallissa odottelis myös 636C:n takahaarukka, jonka myötä nykyinen käppäri-satulan kiinnike on myös myytävänä.

Kuva


Saa nähdä kuin paljon lastu lentää, kun tuonne väliin on kuitenkin tarkoituksena tunkea tämän vanhusmallin vanne pyörimään. Jottei tämäkään homma menisi liian tylsäksi, niin ajattelin samalla sovittaa etujarrulevyn taakse ja tehdä molemmille (tai kenties kolmelle, ken tietää, mitä talven aikana tuleekaan mieleen) satuloille kiinnikkeen samasta levystä. Kwaka on sen verran saanut käytönjälkeä siipeensä, joten viimeistään nyt talven aikana suihkitaan uudelleen se kuuluisan viivytteleväinen denttitankki, jonka kanssa maalaukseen menee samalla vähintään maski, stonga ja uusi etulokari. Miljoona muuta pikku nippeliä vaatii myös pientä meikkailemista. Se vielä kerrottakoon, että todellakaan mikään kiire ei taas ole;

1. Ensimmäisenä ja todella heikkona tekosyynä, talvi on pitkä.
2. Armeijan johdosta rahat aivan totaalisen loppu.
3. Viimeisenä taas suhteellisen heikko tekosyy, ajokortti tulee takaisin hellään huomaani 5.10.2013. Sillä taas niin väliä ole, kun kalustoa vielä sentään löytyy. Tämä viimeisin tuomio perustuen siis siihen, kun vuoden sisään napsahti kolme törkeetä. Kyllä niitä ajo-oikeudellisia päiviä tänä vuonna olikin jo yhteensä 5kpl. Ai että, on tää vaan hieno paikka asua! :P
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Ropsutin_
Pyörä:
Kawasaki 636
Liittynyt:
30.9.2010 20:15
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Ropsutin_ » 19.11.2012 17:29

Jonkun näköset raudat sain toho jo väsättyy. (puusepän taidoilla tosin) Joten voi hyvinkin olla että noi raudat sulta ostan :D

Olisiks sä muute ollu niitä katteita vailla? :)
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut arsori » 16.12.2012 21:13

Koko projektin lukasin läpi, ja ei voi muuta sanoa ku että huhhuh, millä Suomalaisella sisulla tätä jaksetaan tehdä! Propsit myös tuosta viihteelle siirtymisestä, josta jaksat joka postauksessa hehkuttaa!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Joona++
Liittynyt:
21.9.2005 19:46
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Joona++ » 10.1.2013 3:23

Tsemppiä vaan projektille, hyvältä näyttää. Itelläki 636b työn alla.
Destroyer MC
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 18.1.2013 22:11

Kuva

... Raudat myyty. Onko tämä sitte projektin osalta yhtikäs edistävää toimintaa, sitä sopii miettiä jokaisen omissa mielikuvituksissaan. Täytyis vissiin olla oikeen pettynyt itseen, kun ei viimeisen vuoden aikana oo pahemmin ollut aikaa tälle. Joka tapauksessa nyt alkaa näyttämään taas joka suhteessa paremmalta Krapasakin osalta, joten tässä vois alkaa jotain jopa tapahtumaan.. Swingi oli melkeinpä bolt-on tavaraa ja teki kyllä tehtävänsä pyörän stuukkiin. Etulokarille väänsin kiinnikkeet 2mm paskaraudasta, itse lokari vaatii vielä lisää laikkaa. Päädystä pari senttiä lyhyemmäksi, reunoja oon koittanut hiukan jo saada sirommaksi. Renkaan ja loksun väli ei montaa milliä ole, kun tuohon pyöräyttää uuden kumin. Jännästi tirhee Pilotin 2CT etunenkin taas muuntautui sliksiksi kesän mittaan, vaikkei sitä ajolisenssiä liioiksi näkynytkään. Bilteemasta kävin hakemassa muovista kanttilistaa silvottujen sivukatteiden reunoille. Teki hiukka siistimmän ilmeen, ei näytä enää jotenkin niin pirkkalaiselta. Tuosta vielä swingiä. On se komia.


Kuva Kuva

arsori kirjoitti:Koko projektin lukasin läpi, ja ei voi muuta sanoa ku että huhhuh, millä Suomalaisella sisulla tätä jaksetaan tehdä! Propsit myös tuosta viihteelle siirtymisestä, josta jaksat joka postauksessa hehkuttaa!



Kun oikeen aiheeksi otettiin, elikkäs viikonloppu menee nyt kivasti Virúúú Hotellilla, mutta ens viikolla jatketaan! Kiitokset vain. Sitähän tää, ööh, suomalainen sisu taitaa pitkälti olla. :) Periksi ei anneta ja Koskenkorva maistuu! Toisethan määritteleävt tämän tyhmyydeksi, tiedä häntä sitte. Velipoijaalta vaan tarvis saada miggiä taas lainaan, ja rock rock. Molempien jarrusatuloiden kiinnikkeetkin on vielä kokonaan tekemättä. Alkuperäisestä kun täytyisi silpoa vahvuudeltaan 15mm pois, niin on ehkä fiksumpi päätös tehdä kokonaan uusi. Swingin ja vanteen väliin jää näin ollen sen 4mm. Juuri nyt ei ole mahdollisuuksia päästä tätä koneistamaan, joten tehdään sitte vanhanliiton pellin plaiskuttajan metodeilla sellanen malmikasa-latikkaa-latikan-perään-hitsaamalla. Tankin pohjatöissä saa myös melkoisen tovin vielä vierähtämään. Oli kanttauksen sauma auennut muutaman sentin matkalta ja päässyt bensahöyryt tekemään kepposiaan. Löytyyhän tuosta paljolti muutakin sälää, jotka pientä, tai hiukan isompaakin ehostamista kaipaavat.
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Juussoo
Pyörä:
636B
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.1.2010 23:34
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Juussoo » 23.1.2013 17:14

Täytyy kyllä täältäkin suunnalta hattua nostaa tälle projektille! Mielenkiintoista seurattavaa, kirjotteletkin sillai että jaksaa pidemmänkin pätkän lukea :)

Meinasitko tehä ite uudet raudat vai ostaa valmiit? Jos teet ite niin viitsisitkö ottaa kuvia vähän eri tekovaiheista, kiinnityksistä ja laittaa vaikka suuntaa antavia mittoja jos tällänen löytyis sopiva 636b jostakin sopivaan hintaan ennen kesäksi :)
SickBastardsStuntCrew! http://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 22.2.2013 18:02

Juussoo kirjoitti:Täytyy kyllä täältäkin suunnalta hattua nostaa tälle projektille! Mielenkiintoista seurattavaa, kirjotteletkin sillai että jaksaa pidemmänkin pätkän lukea :)

Meinasitko tehä ite uudet raudat vai ostaa valmiit? Jos teet ite niin viitsisitkö ottaa kuvia vähän eri tekovaiheista, kiinnityksistä ja laittaa vaikka suuntaa antavia mittoja jos tällänen löytyis sopiva 636b jostakin sopivaan hintaan ennen kesäksi :)

Tattis! Tähän on pyritty ja tullaan jatkossakin pitämään siitä kiinni. Kirjoittelen silloin, kun ollaan oikeasti jotain saatu ihan aikaiseksikin, siinä vaan välillä erinäisistä syistä tuppaa hetken aikaa vierähtämään. :D Kannattaa alkaa jo tekemään niitä kauppoja, ei tässä vaiheessa vuotta enää oikeen aleta hintoja alas päin ainakaan polkemaan. Ja nyt kun aiheeksi otettiin, niin lupaan värkätä jonkunlaiset ohjeet näistä raudoista, että voi sitte suoraan mun puolesta vaikka lisätä allekirjoittaneen kopiraitteilla johonkin toiseen topikkiin. Itse en yhtään ymmärrä, että tilataan "viimeisen päälle" kalliit raudat jostain ameriikoista ja nirsoillaan pyörän suhteen muissa osissa. Itse tekemällä kuitenkin tekee sen +/- 200 € puhdasta voittoa ja sen voi sijoittaa paljon järkevämmin sitte muuhun pyörään! Mikä parasta, saa just sellaset putken pätkät sinne, kun itse haluaa. Tähän väliin vois änkeä hiukan vanhempia tekemisiä:

Sieni_ kirjoitti:... Toiselle puolelle pientä rst-ketjusuojaa se ainakin huutais...


Kuva

"Itse tekemällä saa aikaan just sellasen tuotteen, millanen siitä nyt vaan sattuu tulemaan." Elikkäs tollanen nysä tuli parin mutkan kautta toteutettua. Eka versio meni tietysti ihan viimeisillä hetkillä vituiks, kun alettiin kanttauksia väänteleen. Yläpuolesta tuli melkonen perunapelto, kun sitä koitti runtata ja räpeltää vasta tuon pienemmän kulman jälkeen. Hetken aikaa pohdiskeluja, pari olutta jääkaapista ja kokonaan hommat alusta. Sattumalta jäikin rosterilevystä just sopivan kokonen jämä, joten tuosta vain mitoittamaan ja rälläkkä heilumaan. Aina niin mukavia noi loivat kurvit ajaa rälläkällä. Hiljalleen viiltoa toisen perään ja loppua kohti. Velipoika pulttaa samalla Gixeriään vieressä ja minä siinä äijälle huutamaan, että on ne Dremelit vaan niin homojen hommaa! :lol:
Levyn käikäle alkoi taas hahmottumaan, viimeistely "neekeritukka-laikalla" ja viilalla, jonka jälkeen koitti taas se kohtalokas tilanne. Isompi kantti tällä kertaa ensin ja järkeilemään jälkimmäistä. Ensimmäisellä kiinnitys-yrityksellä pääsi taas hiukan lipsahtamaan ja jätti jälkeensä pari pientä viirua. Toista yritystä perään, näytti se niin säälittävältä laitokselta, mutta silti niin asialliselta, että oli taas hiljaan mietittävä, että se on kaikki tai ei mitään.. :| Pientä puukalikkaa väliin ja vasaralla mielipuolisen ammattitaitoisesti hakkaamaan. Kaikeksi yllätykseksi näytti jopa onnistuvan. Tai näin ainakin annoin itseni ymmärtää, ettei ko. vehkeillä parempaan pysty. Särmärikin varmasti niin jumalallista tasoa, että heikommat jo kalpenee. Kalvot pois, rättilaikkaa perään ja siinä lepää. Kuvasta näkee hiukan mittakaavaa paremmin ja on siellä uusiks väännettyä subcagen alkuakin.

Kuva

Tällä kertaa on tapit sijoitettu hiukkasen taaemmas ja ylemmäs. Niistä ei kai enempää tarvii tarinoida, 5mm teräslevystä leikelty ja kanttaukset tehty samallailla kuin viimeksikin. Takapuolelta rälläkällä viilto vahvuudeltaan reiluun puoleen väliin, kanttaus sopivaan kulmaan, hitsillä umpeen ja hiontaa. On ne nyt paljon paremman näköiset, kun tuli varmaan puolet entisiä pienemmät. Sitä perkelen teräsputkea tarvis joku päivä lähteä hakeen, jotta vois nämä, sekä crash caget vääntää loppuun.. Käppärin satulallekaan en ajatellut suunnitella minkäänlaista kiinnikettä ennen, kun näitä Nissinin 4-mäntäisiä on kaksin kappalein sinne pultattavana. :) Jalkajarrun satulalle on kiinnike jo valmis. Tuli suhteellisen osuvasti aikasempia sanoja lainatakseni "vanhanliiton pellin plaiskuttajan metodeilla sellasta malmikasa-latikkaa-latikan-perään-hitsaamalla" kyhäelmän oloinen. Ei se mikään kaunis ole, mutta ajaa asiansa!

Kuva Kuva

Nyt tallille laikkaa kiljuttamaan, ja näillän näkymin sunnuntaina tulossa pitkä stoori valmiiden rautojen toimesta!
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: Kawasaki 636 "stunt"

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 22.2.2013 22:41

Tätäkin tullu alusta asti seurattua, mutta laitetaas nyt oikeen kommenttia. Todellakin ilo seurata projektia, kun jätkä vääntää palikat ite eikä vaan tilaa kaikkea ulkomailta ja pulttaa kiini. Itsekkin olen vähän tällä periaatteella yrittänyt omaa pyörää rakentaa ja kyllä siinä on joitakin osia joutunut useamman kappaleen tekemään ennenkuin on tullut itseä mielyttävä lopputulos.

Pistähän paljon kuvia subcagen ja muiden osien teosta ;)
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik