Kawasaki 636 "stunt"

Motis
Pyörä:
Ehkä joskus
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2007 16:04

ViestiKirjoittanut Motis » 28.10.2010 20:29

Yzä kirjoitti:
Spit#1 kirjoitti:Omaan silmään ei iske oikeastaan mikään muu maski, kuin toi 2008-> KTM:n.

Nii minkä kotarin maski, rc:een? :)


Ihan EXC/SMC maskista lienee kyse. Kyllähän noita joissaki faittereista bongattuki ja natsaa hyvin....useimpiin.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 28.10.2010 21:04

Nojaa, ei kyllä kuulosta hyvälle enskamaski tämmöses, mutta jos tää stunttipeliks tulee...

On vaa jo tommosenakin niin helkutin nätti :P
Skipidiveinau
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 28.10.2010 23:22

Äääh, mitään taas näköjään liiku päässä.. EXC:n maski tottakai.

Masse^, Olen noi jo kattonut ja niistä se melkeen täytyy valita. Ei vaan tohtis maksaa tollasista pro tapereista tai renthaleista sitä vajaata 70e posteineen. :roll: Noi biltemalaiset sitte taas on vähän tylsät, mutta ne sais haettua paikan päältä alta 30e.

Markketo: Näin taitaa olla. :P
Itseeni ainakin kolahtaa niin pirun hyvin kaikki kultaset ja kiiltävät osat, kohtuuden rajoissa kumminkin. Tarroista voisit jotain kuvaa heittää privaan, jos kaupitella meinasit. Ja tosiaan keväällä sitte viimeistään niitä kuvia lopputuloksesta. :)

Olisihan tää tällasenakin hieno. Ehkä liiankin, kun rakentelun kohteeksi ostin. Ei vaan löytynyt mitään parempaa projektia. Avk:n kautta toki olis voinut saada, mutta eipä se loppupeleissä paljoa halvemmaksi olisi tullut. Enkä halua 2-kilpistä ja mulla menis hermot siinä paperisodassa.
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
panyz
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
16.8.2009 18:08

ViestiKirjoittanut panyz » 30.10.2010 15:26

Pitää ruveta seuraamaan. Onnea projuun.
!
kopebe
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.2.2008 23:11

ViestiKirjoittanut kopebe » 31.10.2010 14:56

Spit#1 kirjoitti: Enkä halua 2-kilpistä ja mulla menis hermot siinä paperisodassa.


Anteeksi tämä sodan aloittaminen, mutta mikä paperisota 2-kilpisessä on? Käyttää mittauksessa ja katsastaa? :D ainut hankaluus on eteenpäin myyminen ja ostajan vakuuttaminen ettei siitä ettei pyörä ole täyspaska koska sillä on ollut aikaisempia rekisteristäpoistoja.
http://www.lbstunts.blogspot.com
-----------------------------------------------------
http://stuntfarmi.phpbb3now.com/index.php
hyötysähkö
Pyörä:
510 & 450
Paikkakunta:
Kotka / KSNK
Liittynyt:
1.11.2004 22:01

ViestiKirjoittanut hyötysähkö » 1.11.2010 20:30

Tietysti jos toi tulis pelkkään stunttailuun, niin joku krossinumerokilpi olis ensimmäisenä mielessä.
Mutta jos ihan valomaskia pitää laittaa, nii pidä mielessä, että se umpio tarvii jonnin verran tilaa just siintä kohtaa missä sitä ei ole, mikäli meinaat sarvia joskus kääntää :D

Ja ja.. se oil pickuppi on heleppo kanssa tehä tohon(kin), ja mitä ton kaverin vastaavaa stunttimopoo seurannu vierestä, nii ehkä suurimmat ongelmat siinä oli mittareiden, johtojen, katkasijoiden yms. tilpehöörien kanssa. Tosin siinä käännettiin liparit puolelta toiselle ja pidettiin etukatteet kiinni, mikä vaikutti tohon vittumaisuutee ratikaakilsti. Tosin nyt nekin katteen palaset otti poies maskin tieltä, mikä nyt olikin ihan fiksu veto.
" elämä alkaa 2‰ "
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 7.11.2010 20:29

Ei ne paperiasiat niinkään, mut toi eteenpäin myyminen sitte joskus. Pyörän arvo laskee sen verran, että näin paremmaksi vaihtoehdoksi ostaa vähän kalliimmalla parempi kuntoisemman 1-kilpisen.

Tuli jo huomattua toi valoumpion ahtaus. Kyllä se maski tähän silti laitetaan sopimaan. Jollei muuten, niin avustetaan roisisti rälläkällä. ;) Pitäis ite kans hommata jostain pidempi jarruletku. Vaijerit kyllä riittää, kun siirsin ne eri paikoista menemään. Johdoista en vielä tiedä tarviiko jatkaa..

Edellispäivänä saapui zetan perä postiin. Karussa kunnossa on, halkeillut ja sisäpuolelta löytyy uretaania, mutta maksoikin peräti 20€ :lol: Eipä ainakaan vituta jos paskaksi menee. Tuli myös alennuttua noihin bilteman raisereihin. Koulussa jyrsäsin ne vajaa 20mm matalammiksi ja porasin jo valmiiksi huonot kierteet pois. Nyt ne pultataan siis kahdella läpipultilla niistä t-palaan kiinni. Otan ens viikolla t-palan kouluun, niin saa tehtyä vahvistuspalikkaa raiserien kiinnityskohtiin. Vahvistukset hitsataan, jyrsitään suoraksi ja porataan sitte reijät raisereille. Kun halvalla sai, niin hommasin myös Koson rx1n mittariston. On muuten pieni! Korkeutta 8cm, joten saa siististi maskin taakse. Virtalukko saa siirtyä sen tieltä pois, vaikkapa jonneki takahäkkiin. Ei vaan järki riitä miten sen saa irti. Olisko jollain fiksulla kaverilla ohjeita?

Huomenna laitan tilaukseen keventävän kytkinkahvan, x-rengas ketjut ja uuden tangonpehmusteen tohon renthaliin. Tulipa taas tekstiä, eikä vieläkään kuvia, pahoittelen. :| Ens viikoksi lupaan parit kuvat, eihän tällasta muuten kukaan jaksa. :)
Viimeksi muokannut Sieni_ päivämäärä 7.11.2010 20:39, muokattu yhteensä 2 kertaa
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 13.11.2010 15:28

Hitaasti, mutta hitaasti.. Sain t-palan hitsauksesta vasta eilen illalla, eli menee ens viikon puolelle saada stonga kiinni. Täytyy heti maanantaina koulussa työstää se valmiiksi, eli porata reiät ja jyrsiä alapuoli suoraksi. Virtalukkokin lähti, piti vaan ottaa kovemmat otteet käyttöön. :P Nyt pitäs keksiä joku fiksu paikka sille, luultavasti takahäkin vasemmalle puolelle.

Osat tosiaan tilasin maanantaina, eikä vieläkään ole tullut. Kädet syyhyäis jo päästä kokeileen, kuin kevyen tosta kytkimestä saa sillä kahvalla. Sen lisäks on myös dicen keventäjä. Hazardimmat jätkäthän ottaa kytkimen (kytkinkopasta lähtevän käyttö-akselin) palautusjousenkin pois, itse ajattelin sen kuitenkin jättää.

Näillä näkymin huomenna runsaasti kuvia, kun saa tietokoneen taas skulaamaan kunnolla.
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 13.11.2010 23:20

Itellä on äffäkolmosessa tehty kytkimen käyttöakseliin vipuun tollanen karusti säädeltävä jatko, "säästi" hifistelykahvan rahat. Kahvana mahdollisimman simppeli crossin kahva, johon tehty säädettävä toppari ja lyhennetty yhelle sormelle. Tilaa kun on katteiden kanssa melko niukalti.

Kuvaakin löytyy:
Kuva

Miettisin sitäkin että sen palautusjousen olis voinut jättää pois tai laittaa hieman kevyemmän kierrejousen vaijerin säätömutterin ja käyttöakselin vivun väliin. Jäi kuitenkin tekemättä, oli omaan makuun tarpeeks kevyt ilmankin.

E: Niin oli mulla pointtikin, siinä keventäjässä ei sinällään ole mitään vikaa, mutta siinä tulee ihan samoin liikeradan kasvamisella keveyttä. Varjopuolena siinä on paljon liikkuvaa osaa ja kulmaa johon vaijerit ym voi hangata ja hyöty jää pienemmälle. Eli jos kawassa vaan on tilaa kytkimen vipua modailla niin suosittelen sitä ennemmin.
Turhake.kuvat.fi
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 14.11.2010 21:48

Täytyy pian koittaa, jos sais sitä kuuluisaa vesilintua kopattua tolla tietokoneella. :paha: Mukava tässä topikkia pyöritellä ilman kuvia.... :nörtti: No, nyt on kuitenkin kawassa virtalukko kiinni takahäkin vasemmalla sivulla. Mielestäni hyvä paikka, eipä ole ainakaan minkään tiellä. Turhake: tollanen viritys kävi kyllä mielessä, mutta eipä toi kahvakaan maksa kuin 30e. Kytkimen keventäjään oli syynä sekin, ettei kytkinvaijeri riittäisi ilman sitä. Eiköhän se ihan soiva kampe ole, kun vähän välillä rasvailee.

Oli tänään taas tekemisen puutetta, niinpä kiillottelin jarru- ja vaihdepolkimen, sekä niiden lähellä olevat jalansuojat vai mitkä lieneekin. Saa nähdä ehdinkö huomenna saamaan t-palan valmiiksi, kun täytyy aamulla käydä röntgenissä (jalan ensimmäinen jälkitarkastus). Viimeistään kuitenkin tiistaina. Sitten vois siirtyä rautojen tekoon. :P
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 19.11.2010 16:41

Läskitanko kiinni. Perkeles, että teki asiaa! :P Etujarruletku ja ryyppyvaijeri jäi lyhyeksi. Ryypyn vaijerin vois heivata kokonaan pois. Jos joskus huomaa sille tulevan tarvetta, niin tekee vaikka t-palaan kiinnikkeen ja sorvaa vetonupin siihen.

Rautoja tuli myös aloteltua. Hain 3,5 metriä 27mm putkea. Seinämävahvuutta putkella on 3mm. Koulussa tein "kiinnitysputket" rautoihin, eli swingin kiinnikkeisiin kyseisestä putkesta pienet pätkät ja hitsasin 4mm paksut holkit päihin. Koneen yläkiinnikkeisiin 33mm putkesta pätkät, sorvasin sopivat holkit päihin ja hitsasin kiinni. Lopuksi kaikista päät sorvissa tasaseks.

Kytkinkahvaa ja muita osia en oo vieläkään saanut. Soitin sinne, käskivät vaan meilata tilausvahvistuksen, niin laittavat tulemaan. Joku pieni kämmi sattunut siellä päässä.

Tosta jalasta.. Reisiluu alkanut hyvin luutumaan, mut selvis toinenkin ongelma. Polvesta ehkä eturisti-side revähtänyt. Hoidetaan eka reisi kuntoon ja sit tähystetään polvi. Nyt menee vklp synttäreitä vietellessä, ens viikolla jatkuu. :)
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 20.11.2010 6:05

Koskas sitä kuvaa tulee? ;)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
kopebe
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.2.2008 23:11

ViestiKirjoittanut kopebe » 21.11.2010 12:47

[quote="turhake"]Itellä on äffäkolmosessa tehty kytkimen käyttöakseliin vipuun tollanen karusti säädeltävä jatko, "säästi" hifistelykahvan rahat. Kahvana mahdollisimman simppeli crossin kahva, johon tehty säädettävä toppari ja lyhennetty yhelle sormelle. Tilaa kun on katteiden kanssa melko niukalti.

Kuvaakin löytyy:
Kuva

Tää on oikeesti toimiva ja järkevä tapa pidentää kytkinvartta ja tehdä siitä kevyempi, __SUOSITTELEN!__


E: http://stuntride.com/vbstunt/showthread.php?t=3533 tuossa vielä "how-to" jossei tuosta ilmennyt miten on tehty!
http://www.lbstunts.blogspot.com
-----------------------------------------------------
http://stuntfarmi.phpbb3now.com/index.php
Sieni_
Pyörä:
GSXR12T, Z50J x2
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
5.3.2007 21:02

ViestiKirjoittanut Sieni_ » 21.11.2010 20:10

Juu, ymmärrän kyl miten toi kytkimen keventäminen käyttöakselin kautta tapahtuu.

ViiHo kirjoitti:Koskas sitä kuvaa tulee? ;)

Nyt. ;)

Kuva

Kuva

JannePa innostui jotai hdr pixöriä vääntämään.

Kuva

rautaa..

virtalukko

tanko

Niinkuin kuvistakin huomaa, niin twinwallissa ei hallintalaitteille kauheesti ylimäärästä tilaa löydy. Kytkinpuolelta joutuu varmaan ottamaan kahvankumista hiukan pois, tai jotain muuta räpellystä tekemään.. Onkos muuten kellään tullut mitään ongelmia toin "ram airin" kanssa, kun on maskin lyönyt keulille? Tuli vaan mieleen.. :roll: Niin, ja toin Mivin sliparin sais ostaa pois.
OmNom!

"Mulla jäi PÄÄ Prisman liukuoven väliin, kun olin pieni. Siksi olen tällainen."
Henkka57
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 22:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 21.11.2010 20:49

Itsellä ei ainakaan ole ongelmia ollut ram-airin kanssa maski edessä ;) Komialta muuten näyttää, lisää vaan juttua/kuvia kun edistyy 8)