Gas Gas FSE 450 Supermoto '04

Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 20.11.2009 12:53

Pata8 kirjoitti:Mikäs noita gg:n nestekytkimiä vaivaa? Itel ainaki kytkinkahva jotenkin oudon "tahmea"... ja tuntuu että ottaa ihan alhaalta. Välillä kun lähettää paikoiltaan, tuntuu että kytkin luistaisi ylhäällä, kierrokset huutaa, mutta mopo ei kulje. Tuntuu kuin ei menisi isompi pykälä ollenkaan silmään...
Tänää kävin heittää noin 30km moto reitin tos ja kun jäljellä oli noin 10km alkoi mopo temppuilee! Alkoi nykimään, pätkimään ja meinasi sammua moottorijarrutuksessa! pari kertaa mopo jopa sammui reitin lopussa. Paukutti myös putkessa aika paljon, käviskö laihalla kun tossa on CRD:n putkisto ja ei tietääkseni ole säädetty sille.
Sit mittaristo lopetti toiminnan, kuin kaikki valot myös. Mitähän moposta on hajonnu?!
Tilasin uudet takasivumuovit ahvalalta, ei tiiä koska tulee ja hintaa 47€/kpl


Tämä ei vaikuta kyllä gg:n ongelmat topikilta, enivei säästän jusutuksen hermoja ja valaisen.

Olisi mukava tietää mitä nesteitä siellä järjestelmässä uitat ja minkä ikäiset nesteet / koko mopo.

Mineraaliöljyjen ja jarrunesteen sekoittaminen yleisin tyrä mitä ihmiset tekee noiden nestekytkimien kanssa, se taas laittaa nesteet hyytelöksi jne sitten menee tiivisteet työsylinteristä ja pääsylinteristä. Sitten rupeaa kytkin temppuilemaan urakalla.

Jos uusi pyörä niin sitten maahantuojan kanssa pohtimaan ratkaisua, täältä mototista sitä et varmasti saa. ;)

Tuosta paukuttamisesta senverran, että jos ruiskuvessa kyseessä ja slipari vaihdettu niin hyvin varmasti mopo on aivan umpisekaisin seoksista. Pc asennukseen ja pätevän jarrupenkin omistavan firman penkkiin pyörimään. Mieluiten vielä dynojetin omaan, noita käsisäätö tarinoita kuullut ihan tarpeeksi. Jos pc5 saa, niin siihen ajonaikana nauhottava lamda ja automaattinen karttojen teko af ohjearvoa vastaan.

jusutukselle suosittelen pysymään kaasaritekniikassa jos mahdollista ja jos tuo gg:n ruisku on noin pahoja huhuja kerännyt, niin toimivaa kaasaria en lähtisi viskaamaan pois.

Onnea prokkikseen ja ot:n määrään! unohtamatta :roll: hymiöitä.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 20.11.2009 14:45

Jarrunestettähän tuo GG:n kytkin käyttää, eli ei sitä Pata8 tiedä mitä litkuja sulla siellä on :)

Liekö näihin mitään PowerCommanderia saatavilla? Orkkisruiskua ei paljon sit muualla säädellä kuin Cellenillä.

Ja jarez: ruisku se on tässäkin. Kuten FoXi mulle mailitse totesikin, niin "Ruisku noissa vehkeissä on ihan tajuttoman hyvä. Jengi vinkuu niistä yleensä tietämättömyytään kun ruuvailevat niitä ruuveja jonka jälkeen peli ei lähde enää käyntiin.
Eli ei kannata koskea siihen throttle-position ruuviin joka säätää siis kaasuläpän asentoa. Se sekottaa seokset ihan täysin jonka jälkeen täytyy säätää ecu ja ruisku uusiksi.
"

Tuossa omassa mopedissa pitäis olla joku lastu laitettuna Ruotsissa, tiedä sitten siitäkin.

Illemmalla tallille tutkailee pyörää "pitkästä aikaa". Pitäis vannekehiä alkaa puunailee, takana ikävästi hapettumaa. Aijuu, tänään saapui USA:sta rattilukon avain - ei kyllä näytä siltä miltä pitäisi. Pyöreäpäinen avain, pitäis vissiin olla ihan normaalinmallinen.. Noh, muutaman tunnin päästä senkin näkee. FoXi lupaili omaa avaintaan lainatakin jos se mulle vaikka sopis, sais siitä sit kopion teetettyä. Ainakin GG-USA:sta vastasivat et lukko on ihan "yleismallinen", eikä pyöräkohtainen, ja '02 400:ssa on sama ohjauslukko kuin tässä.

Kytkinkoppaa odotellessa..

Kuva
Pata8
Pyörä:
On.
Liittynyt:
6.11.2009 19:09

ViestiKirjoittanut Pata8 » 20.11.2009 17:45

Niinpä niin, oman mopon "vika" selvis. Olin vaihtamassa tulppaa, kun huomasin yllättäen, että akun miinusnapa oli murtunut ja mennyt poikki. Eli ei ihme, jos mopo nykii, pätkii ja käy miten haluaa! Huomenna akkukaupoille. Kait se pitää tälläsissä päristimissä tottua että osat murtuilee ja hajoaa.
Tosiaan, pitää vaihtaa ne kytkin nesteet ja samalla vaikka kurkata missä kunnossa kytkinlevyt. Saattaa noilla toimen piteillä selvitä...
Ainakin mun mopossa on (vielä) toiminut toi ruisku moitteetta! Lähtee -4 asteessa oikein hyvin käyntiin. Mutta aika näyttää...
Jusutus: Mulla on ainakin pyöreä avain "rattilukkoon" joka on emäputkessa. Saitko sä siis sellasen? Jos se avain on kerta "yleismallin" avain niin joku ystävällinen (FoXi) vois teettää kopiot avaimesta?! Maksan kyllä, jos moinen järjestely onnistuu...
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 20.11.2009 18:10

Just pääsin himaan ja kävin avaimia koittaa, sopivat kyllä lukkoon muttei lukko käänny. Perhana.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 20.11.2009 21:33

Pata8 kirjoitti:Niinpä niin, oman mopon "vika" selvis. Olin vaihtamassa tulppaa, kun huomasin yllättäen, että akun miinusnapa oli murtunut ja mennyt poikki. Eli ei ihme, jos mopo nykii, pätkii ja käy miten haluaa! Huomenna akkukaupoille. Kait se pitää tälläsissä päristimissä tottua että osat murtuilee ja hajoaa.
Tosiaan, pitää vaihtaa ne kytkin nesteet ja samalla vaikka kurkata missä kunnossa kytkinlevyt. Saattaa noilla toimen piteillä selvitä...
Ainakin mun mopossa on (vielä) toiminut toi ruisku moitteetta! Lähtee -4 asteessa oikein hyvin käyntiin. Mutta aika näyttää...
Jusutus: Mulla on ainakin pyöreä avain "rattilukkoon" joka on emäputkessa. Saitko sä siis sellasen? Jos se avain on kerta "yleismallin" avain niin joku ystävällinen (FoXi) vois teettää kopiot avaimesta?! Maksan kyllä, jos moinen järjestely onnistuu...


??? Ei akun kunto vaikuta millään tavalla mopottimen käyntiin? Ei se sytkäjännite tule/kulje akun kautta.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 20.11.2009 23:08

SMRacing kirjoitti:
Pata8 kirjoitti:Niinpä niin, oman mopon "vika" selvis. Olin vaihtamassa tulppaa, kun huomasin yllättäen, että akun miinusnapa oli murtunut ja mennyt poikki. Eli ei ihme, jos mopo nykii, pätkii ja käy miten haluaa! Huomenna akkukaupoille. Kait se pitää tälläsissä päristimissä tottua että osat murtuilee ja hajoaa.


??? Ei akun kunto vaikuta millään tavalla mopottimen käyntiin? Ei se sytkäjännite tule/kulje akun kautta.


Ei sen periaatteessa pitäisi jos pyörä kerran pysyy käynnissä / liikku eteenpäin, tuskin ecu niin vähille virroille hetkittäisesti menisi, että pyörä rupeaisi sentakia pätkimään. Mutta ota siitä sitten selvää.

Jos saisi pc:n se olisi ihan hyvä juttu, mutta nuo lastutkin on yleiskarttoja. Ei siis pyöräkohtasia ja niillä ei välttämättä unelmasäätöihin saa, mutta tottakai paremmaksi kuin vakiokartalla.

Juuri tuota huhupuolta tuosta ruiskusta vähän kyseenalaistin. Mutta jos joku paisti on mennyt tps anturia siirtelemään, niin sitten on jo maahantuojaan käännyttävä jos haluaa pyörän takaisin kunnolla toimivaksi.

Itse tunnen henkilökohtaisesti cellenin pomon, mutta koskaan en ole vielä gg:stä tarinatuokiota kerennyt pitämään. Herra itsehän ajaa enskaa 510 hussella ja yksi gg oli myös tilojen nurkissa pyörimässä.

Virkistävää saada jotain asiaakin tässä sun ot täyttämässä topikissa, lisäile kuvia niin kansa tykkää. ;)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 21.11.2009 0:13

3,5h puuhastelu tallissa takana ja mopo näyttää suht alastomalta.

Alkutekijöiksi ruuvasin pois kytkimen posken ja kopan. Kemiskiä oli laitettu kiksin akselin juureen oikein isän kädellä, piti kiksistä hieman akselia pyöräyttää että suurimmat köntit lähti pois, että kopan sai irti :D Lohkojen "lattia" näytti ihan hyvältä, ei kummempaa köhnää missään.

Seuraavaksi lähti maski + valo sekä etuloksu. Alta paljastui yllättävänkin siisti johtonippu, sekä paikoiltaan puuttuvat varoitusvalot. Pitää sähkökaaviosta kurkkia mikä menee mihinkin. Yhdessä tais polttimo olla kiinni ja sekin rikki, lopuista puuttui.. Zoomailin paikalleen myös hiilikuituloksua ja -numerokilpiä, näyttivät omaan junttisilmään ihan maukkailta. Ainoo vaan että keula on jollain tapaa sit ajovalolla vielä pilattava sen numerokilven lisäks.

Seuraavaks kävelemään lähti penkki, tankki ja muovit. Airboxin päällä on mukava hämähäkki johtoja, pitää vähän miettiä miten niitä setvis että sais airboxin putsattua ja suodattimen vaihdettua. K&N:n elementti ois jees mut kustantaa vähän turhan paljon.. Vaikka oishan se sit huomattavasti pitkäikäsempi ko nuo halvat vaahtomuovikikkareet. Muovien alta ei pahemmin yllätyksiä paljastunut. Sähköt näyttää vähän joka puolelta hyviltä, ei näy mitään DIY-purkkapatentteja.

Tuo vaimennin on melko hyytävä lahna, ei painon mutta ulkonäön suhteen. Ulostulon pääty on avattu hieman väkivalloin ja kiinnitetty huolimattomasti takaisin, ihme kun ei vielä oo tielle jäänyt. Joku sirompi titaanihormi ois kiva, vaan niin on niitten hinnatki. Pitääpä kytätä eBayta..

Toivon mukaan kytkinkoppa saapuis ens viikolla niin voi kävästä Stormilta hakee öljynsuodattimen ja koittaa josko pyörän sais kiksillä paremmin henkiin kuin startilla. Niinjoo ja Celleniltä tarvinnee tiivisteet tilata kytkinposkeen ja -koppaan, ellei tiivistepaperista jaksa alkaa veistellä. Pari stefaakin tarvinnee vaihtaa varmuuden vuoks. Täytyy tota verotus-/rekisteröintihommaa myös alkaa setviä, et sais mopon kilpiinkin joskus..

Kuviakin ois tullu ellei sisko ois lipastanu kameraa ja jos en ois omaani unohtanu Turkuun. Kuva
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 21.11.2009 14:09

SMRacing kirjoitti:
Pata8 kirjoitti:


??? Ei akun kunto vaikuta millään tavalla mopottimen käyntiin? Ei se sytkäjännite tule/kulje akun kautta.

Nyt menee kyllä niin offtopikiks että hävettää... :nolo: Mutta ainakin omassa hondassani joka on tosin lähes 40 vuotta vanhempi akun kunto vaikuttaa käyntiin. En tiedä miksi.
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 21.11.2009 14:15

Prätkän sähköt on ihan yhtä ymmärrettäviä ko naisen logiikka :lol:
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 23.11.2009 21:23

Tossa kun hetken lueskelin eri foorumeita niin ilmeisesti tuo GG:n EFI vaatii akun toimiakseen kunnolla ajossa.

Heh, ihmekös ettei mopo oikeen tahdo nykysellä akulla lähteä napista käyntiin - paikallaan joku 4Ah mopon akku :lol: 7Ah Yuasa ostoslistalle..
Pata8
Pyörä:
On.
Liittynyt:
6.11.2009 19:09

ViestiKirjoittanut Pata8 » 25.11.2009 22:14

Noniin, mopo toimii jälleen. Kävin hakemassa uuden akun ja lähti heti iloisesti tulille. Kävin heittämässä koeajolenkin ja vaikutti että kaikki olisi ihan ok. Ainoa mitä tuosta akkujupakasta jäi käteen on se, että mitkään valot ei enää toimi!
Missäs tuolla on pääsulake? Kattelin tänää kaikki sulakkeet mitä löysin ja näytti päällisinpuolin ehjiltä. Pitää huomenna mittailla yleinmittarilla mihin asti virta kulkee.
Ja kytkin hommakin hieman selvisi. Nesteet loppu, en tiiä vuotaako. Mopo näyttää kyllä ihan kuivalta eli vuotoja ei pitäisi olla. Huomenna uudet nesteet alhaalta ylöispäin...

Jusutus: Osta Turbon akku?! Ite ostin juuri sellasen. Varmaan puolet halvempi kuin Yuasa. Sitäpaitsi Turbo on Yuasan tytäryhtiö, akussa lukee Yuasa corporation Taiwan. Eli eiköhän tuokin kelvollinen akku ole. Maksoin akusta, haposta ja NGK:n varatuplasta yhteensä 35€.
Anteeksi, että tulee kirjoiteltua sinun topicciisi näin paljon paskaa...
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 27.11.2009 16:28

Pata8 kirjoitti:Missäs tuolla on pääsulake? Kattelin tänää kaikki sulakkeet mitä löysin ja näytti päällisinpuolin ehjiltä. Pitää huomenna mittailla yleinmittarilla mihin asti virta kulkee.

Satulan alla pitäis olla.
Pata8 kirjoitti:Osta Turbon akku?! Ite ostin juuri sellasen. Varmaan puolet halvempi kuin Yuasa. Sitäpaitsi Turbo on Yuasan tytäryhtiö, akussa lukee Yuasa corporation Taiwan. Eli eiköhän tuokin kelvollinen akku ole. Maksoin akusta, haposta ja NGK:n varatuplasta yhteensä 35€.

Ostitko 5 vai 7Ah? Eipä nuo muutenkaan kalliita oo, pitäis vaan sopivan kokoinen löytää kun tuo akkukotelo ei oo järin iso.

Tänään tuli hetki askarreltua pyörän kanssa, irrottelin takapyörän ja jynssäsin vannetta Autosolilla. Pääs sekin perhana loppumaan enkä Fareclaa jaksanut lähteä kellarista penkomaan.. Noh, lähti ainakin pahimmat hapettumat, pitää puunata paremmin kun saa renkaan pois. Muutama pinnaakin tarvis kiristää ja kokeilla josko tota lommoa sais vähän oikastua.

Kuva

Hiilikuituseen etuloksuun tein reiät ja laitoin orkkislokarista alumiinirenkulat siihen, ihan hyvin tuntuu istuvan. Kumitassut pitää pultinkantojen alle hankkia kun tuo on varsin ohutta hiilaria, ettei tärinä riko sitä. Numerokilpeä mallailin myös. Kuvat on muuten aivan perseestä, räppäsin siskon kameralla sen kun omasta unohtu muistikortti ja ei tullu mitään säädeltyä - ja sen kyllä huomaa.. Kait tuosta jotain osviittaa saa.

Kuva

Kytkinkoppakin saapu keskiviikkona, näyttää ihan hyvältä. Mitä nyt maalipinta vähän kärsiny paikoittain. Vanha vs. uus:

Kuva
Henkkis_
Liittynyt:
8.9.2005 21:32

ViestiKirjoittanut Henkkis_ » 27.11.2009 17:22

Hyvältä näyttää tuo numerokilpi ja lokari :)
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 29.11.2009 3:11

Onnea noitten kiiltävien vanteiden kanssa, itse pääsin kiillottelemaan joka toinen päivä että pysyi edes säälillisessä kunnossa. 1,5vuoden urakan jälkeen päätin että mulle ei enää kiiltäviä tule :lol:
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 29.11.2009 15:13

Kyllä noita kaikenmaailman aluosia on sen verran tullu hinkattua ettei yhdet vanteet enää missään tunnu :lol: