Yamaha YZF-R6 '05

isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.9.2009 12:57

markketo kirjoitti:Jaa. Kaverilla on 05 ja siinä perinteinen keula. Tiedä sitten. :lol:


http://www.motorcycle-usa.com/269/849/M ... -Ride.aspx
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 2.9.2009 14:10

markketo kirjoitti:Jos ajoit 03-04 Ninjalla, melko paskat jarrut, oli ehkä sen ikäsistä parhaat mutta surkeet kumminkin. 05-06 jo paljon paremmat ja 07-> on pikkukawassa ollut luokkansa parhaat jarrut (näitä vaihdellaan tonnisiinkin). 09 Trumppa saattaa pistää jo kampoihin, kun siinä on monoblokit, mutta kokemusta ei ole.

Keulan erot ei selviä mutkapätkillä, ellei sitten aja ihan reikä päässä.

Mitä jammuun tulee, 05 on tavallisella keulalla. Mitä kawaan tulee, eipä noi ny niin häävejä vehkeitä oo... ;)


Mitä noiden jarrujen eroon tulee niin pikkasen laittaa miettimään et missä sen eron huomaa? Jos puhutaan 07 -> uudemmat. Ehkä radalla isoimpana tulee lämpeneminen ja samalla pehmenee (tietenkin käytössä kunnon palat, nesteet ja letkut), mut se lienee kilvanajon ongelma, kun kunnolla ajetaan. Puhutaan kuitenkin sen tason tuotantopyöristä, et haluun nähdä sen kaverin kuka niiden eron voi kertoo. Varsinkin jos kokemusta ei sen ihmeemmin ole.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 2.9.2009 15:05

Ihan tuntumassa ja puristusvoiman tarpeessa sen huomaa.

Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää, että kaikki tuntuu hyvältä jollei tiedä paremmasta. ;)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 2.9.2009 15:11

markketo kirjoitti:Ihan tuntumassa ja puristusvoiman tarpeessa sen huomaa.

Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää, että kaikki tuntuu hyvältä jollei tiedä paremmasta. ;)


No sillähän sitä minä kyselen? On noita uusia tullu huvikseen radalla kokeiltua ja tuota nyrkkisääntöä en pysty allekirjottamaan, kaikkihan ne on hyviä. Ja jotain tuosta tuntumastakin varmaan itekin tiedän. Kyllä se ero mistä tavantallaajan tarvii tietää on kunnon kilvanajossa. Kuitenkin kansalliset sarjat käyttää merkkikohtasia vakio-osia letkuja ja paloja lukuunottamatta. Siitä syystä mun mielestä turha edes miettiä näitä asioita. Jos lähetään miettimään siitä et kuka osaa käyttää niitä jarruja yli 200 kmh nopeuksista..
Ileh90
Pyörä:
R6 '05
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
27.4.2005 20:47

ViestiKirjoittanut Ileh90 » 13.9.2009 21:20

Armeija lähestyy ja ois kiva jos löytyis uus kuljettaja tälle pelille ;) http://www.nettimoto.com/839651
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 17.9.2009 15:45

aika railakasta hintaa kyllä mopollasi pidät, kun otetaan huomioon, että tuosta on jostain kumman syystä revitty tarrat pois, ja tuo on kaksikilpinen. taitaa tuo tarrattomuus liittyä tuohon kaksikilpisyyteen :roll: ...
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Ileh90
Pyörä:
R6 '05
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
27.4.2005 20:47

ViestiKirjoittanut Ileh90 » 18.9.2009 22:41

Juha S kirjoitti:aika railakasta hintaa kyllä mopollasi pidät, kun otetaan huomioon, että tuosta on jostain kumman syystä revitty tarrat pois, ja tuo on kaksikilpinen. taitaa tuo tarrattomuus liittyä tuohon kaksikilpisyyteen :roll: ...

En muuten kommentoisi tälläisiin mutta myyjän asemassa selvennän asiaa. En halua olla tyly mutta tuo toteamasi asiahan on todettu tuossa lisätietojen ensimmäisessä kappaleessa. Ja kyllä, ihan rehellisesti olen sitä mieltä että tarrattomana tyylikkäämpi kuin niiden 90-luvun hengen tyylin tarrojen kanssa.

Hinta on pyynti, eikä edes sijoitu nettimoton kalleimpiin. Ja jos luit loppuun ilmoituksen niin otan tarjouksiakin vastaan. Taitanee olla yleinen käsitys että 2-kilpiset on puhdasta avk-tavaraa ja hintakin pitäisi olla sen mukainen. Tää mopo on kuitenkin just huollettu, kulutusosat kunnossa pitkäksi aikaa ja käy ja kukkuu? Mielelläni ajelisin vielä ensi ajokautenakin tällä, mutta velvollisuudet kutsuu... Pakolla en yritä tätä myydä, lämpimässä tallissa on hyvä olla ja nordean halpa 24/7 vakuutus ei hirveesti rasita 8)
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 19.9.2009 11:51

Miksi ylipäätään tuo kaksikilpisyys pitäisi ottaa pyörää myydessä sen hinnassa huomioon? Tottakai siitä pitää mainita myydessä mutta miten se pyörän arvoa laskee?

AVK:lta korjatut pyörät 50cc> pitää käyttää rungonmittauksessa missä ei saa löytyä 2mm enempää mittapoikkeamaa valmistajan arvoihin tai muuten pyörää ei saa edes kilpiin. Tämän lisäksi pitää pyörä tietenkin katsastaa normaalisti, jossa testataan että kaikki pelittää kuten pitää.
Kun taas käytettyä pyörää ostaessa on riski että pyörä on kaaduttu ja omistaja on itse korjannut pyörän ilman mitään tarkistuksia ja sitten myy sitä nettimotossa tottakai mainitsematta mitään korjailuistaan... Ja näitä pyöriä on Suomessa paljon.

En väitä että avk pyörät olisivat täydellisiä helmiä, mutta ovatpa ainakin varmasti ammattilaisten syynämiä ja yleensä hyvin huollettujakin.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.9.2009 12:33

Yritäppä vaan myydä kolarikorjattua sillä hintaa mitä kolaroimattomasta saisi. Voihan joku ostaakin mutta yleensä eivät mene oikein kaupaksi.
Dank memes melt steel beams.
ralliraita
Pyörä:
Not so minty929
Paikkakunta:
Helsinki a.k.a stadi
Liittynyt:
10.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut ralliraita » 19.9.2009 16:51

Iha siisti pyörä, yks asia jäi kyl mietityttää: että mihi tän pyörän uppari keula on kadonnu, eikös se ole 03-> ?
kassalla.
Masì
Pyörä:
Monkey
Liittynyt:
2.2.2007 19:35

ViestiKirjoittanut Masì » 19.9.2009 18:42

05-malleja on muistaakseni sekä upsidedown keulalla ja normi keulalla, siitä uudemmissa löytyy pelkästään upsidesdown-keulaa ;)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 19.9.2009 21:03

Masì kirjoitti:05-malleja on muistaakseni sekä upsidedown keulalla ja normi keulalla, siitä uudemmissa löytyy pelkästään upsidesdown-keulaa ;)


05 on usd-keulalla...
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 19.9.2009 21:11

Tuuningmaster kirjoitti:
AVK:lta korjatut pyörät 50cc> pitää käyttää rungonmittauksessa missä ei saa löytyä 2mm enempää mittapoikkeamaa valmistajan arvoihin tai muuten pyörää ei saa edes kilpiin.

En väitä että avk pyörät olisivat täydellisiä helmiä, mutta ovatpa ainakin varmasti ammattilaisten syynämiä ja yleensä hyvin huollettujakin.


teoriassa noin, käytännössä asiat ei ihan noin aina mee ja vaikka se runko ois kuinka suora, niin lommoja, naarmuja, repeämiä yms. niistä voi löytyä, ilman että niitä on mittauksessa havaittu.

näitä tapauksia on nähty missä lommot on paklattu piiloon ja maalattu runko uusiks. :roll:

mitenkä niin ne 2-kilpiset on hyvin huollettuja yleensä? :eek:
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 19.9.2009 21:17

Masì kirjoitti:05-malleja on muistaakseni sekä upsidedown keulalla ja normi keulalla, siitä uudemmissa löytyy pelkästään upsidesdown-keulaa ;)

Normikeulalla olevat nollavitoset on vain ylivuotisia nollanelosia.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 19.9.2009 21:25

Se normikeulasen 05 vuotisen keula on kuitenkin ilmeisesti eri kuin 04 vuotisen, ei meinaan sopinut 03-04 tarkoitettu ohjausiskari normikeulalla olevaan 05 vuotiseen. Ja värityskin siinä on 05...
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual