K 750

pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18
K 750

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 12.3.2009 17:04

Noniin! Tommonen tuli hankittua ensimmäiseksi moottoripyöräksi. (Kadulle siis)

Kuva

Kuva

Ei ole vielä edes yritetty käyntiin ja autoveroilmoituskin on vasta jätetty eli ihan vielä ei ole ajokuntoinen, mutta toivottavasti jo sitten kun kelit sallii. Pyörään kuuluu myös sivuvaunu, mutta sitä en taida laittaa kiinni laisinkaan. Ulkonäköön tulossa kevyttä kustomointia, muttei noin makeeta pyörää tarvi paljon muokata! 8)
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 12.3.2009 18:31

Jumankaut, kunnon gestapovehje. :)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 12.3.2009 18:34

Tuosta vehkeestä ainakin sitä "munaa" löytyy! :D Onko Virosta tuotu? Kuuleman mukaan nuo vanhemmat lättäpää(sivuventtiili)koneet on aika susia. Noissa taitaa vielä olla ns. "hukkakipinäsytkä" eli kipinä tulee kun 2-tahtisessa joka kierroksella. Melkein heittäisin heti kättelyssä uudemman ohv koneen ja japsikaasarit kiinni, ainakin jos oikein ajaa meinaa. Btw. Osia saa muuten Venäjältä noihin naurettavan halvalla. ;) Kannattaa myös vilkaista http://www.uralroikka.net/ Löytyy varmasti enemmän tietämystä noista, kun täältä. ;)
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 12.3.2009 21:06

Fiksuinta lienee heti rakentaa moottori uusiksi länsimaisilla osilla.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 12.3.2009 21:57

Tietysti länsilaakerit kannattaa aina laittaa jos konetta aukoo. Ei sitä kuitenkaan vartavasten kannata availla jos pelaa. Eikä tuosta lättäpäästä hyvää konetta saa vaikka millaiset huippulaakerit olisi. :) Suosiolla uudempi ohv kone kärjettömällä sytkällä ja Keihinin kaasareilla kiinni! Vielä pidempivälityksinen "miliisiperä". Silloin tulee K:stakin ihan huippupeli! :P
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
kicken
Liittynyt:
14.3.2009 22:27

ViestiKirjoittanut kicken » 14.3.2009 22:38

Itäosilla ajeltu ja parissa hätätapauksessa on jouduttu turvautuun pariin länsipulttiin/mutteriin/prikkaan. En tiedä miten pyörä toimisi länsiosilla, mutta itäosillakin on matkaa taittunut ihan kivasti.
kicken
Liittynyt:
14.3.2009 22:27

ViestiKirjoittanut kicken » 14.3.2009 22:55

specialisti kirjoitti: Suosiolla uudempi ohv kone kärjettömällä sytkällä ja Keihinin kaasareilla kiinni! Vielä pidempivälityksinen "miliisiperä". Silloin tulee K:stakin ihan huippupeli! :P

Vai olisko se cbr honda parempi?
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 1.4.2009 22:07

Riippuu asenteesta, mm. isäni on käynyt sivuvaunu Uralilla Keski-Euroopassa nuorempana, ja aina on selvitty perille, vaikka välillä saattoi leikata kiinni kesken matkanteon. Alkoi tosin aina toimimaan kun antoi jähtyä :P Osat on halpoja, ja lievää hulluuttahan tuo harrastus vaatii. Mitä tullin sivuilta katsoin niin verot on näissä yleensä suorastaan naurattavan pieniä :) Itse harrastan jossain määrin Venäläisiä traktoreita, jos tähän pätee lainkaan samat säännöt kuin niihin, voin kertoa että toimii kunhan osaa käyttää :D
Sivuvaunulla saa kuulemma kerättyä kauhistuneita katseita kaupungilla, jos painelee risteyksissä kurvaillen sivuvaunu kokonaan ilmassa :) Mutta kokematon menee sivuvaunun kanssa AINA metsään! Meinaan sitä ei ohjata niin kuin moottoripyörää ;)
Uraa uurtava motoristi
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 2.4.2009 16:27

Muistan kyllä itsekin kun ekaa kertaa lähdin ajelemaan isäni sivuvaunullisella K750:llä. Meni pari ekaa mutkaa pikkusen leveäksi.. :lol:

Sinuiksi kun pääsee tuon ohjauksen kanssa eikä välitä niistä älyttömistä rusauksista, jotka kuuluu vaihetta vaihdettaessa, tuommosella saa kyllä erittäin leppoisaa kyytiä. Aurinkoisena päivänä siinä sivuvaunussa lököttely vasta mukavaa onkin. 8)

Hieno vehje!
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 7.4.2009 14:10

Noniin!

Tossa pari viikonloppua sitten tuli otettua savut koneesta. Vaihdoin ensiksi moottori-, vaihteisto- ja peräöljyt ennen starttailuyrityksiä. Moottoriöljyt ei ollu mitenkään pahan näköset, vaihdelaatikosta tuli ensiksi 1,5 litraa vettä ennenkuin öljyä alkoi valua ulos ja peräöljyt oli melko metallihohtoiset. Vähän tuoretta bensaa tankkiin ja kaasareista läpi, mopo laturiin kiinni ja eikun polkemaan! Ja lähtihän se lopulta. Vähän oikee pytty kilkattaa, kytkin ei irrota ja laturi ei pelaa, mutta eiköhän se siitä kun tulee kelejä että pääsee paremmin roposteleen. Myös veropäätös tuli: 4.09€ :D ei tarvi maksaa kun alle kympin veroja ei kanneta. ;)
malaco
Pyörä:
Yamaha YZ125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
28.4.2007 16:42

ViestiKirjoittanut malaco » 15.4.2009 1:24

Hienoa että tollanenkin on mahdollista Suomessa.
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 3.5.2009 21:08

Noniin! Nyt on ekat 80km Ryssällä takana ja hymy on korvissa! Rekisteröin sen viime viikolla ja tänään näpräsin sitä ajokuntoon. Uusi akku kiinni ja sehän lähti sillä toimiin! Pikkasen siinä on vielä hienosäätöä (mm. akku putos matkasta kertaalleen ja perästä tuli öljyt pihalle kun oli 1 ruuvi karannu, ja kytkin ei irrota juurikaan ym..) :D

Kuva

Kuva

Kävin ekalla koeajolla mökillä pyörähtään. Pyörä on sangen mukava soratiellä, mutta virtalukon kärjet aukeaa aina vähän väliä tärinästä niin kipinä katoaa ja virta-avainta tarvii kädellä läpätä että veto jatkuu. :D
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 28.5.2009 16:55

Tuli kuvia katsellessa mieleen että tälläisestä voisi saada aika jännän bobberin aikaiseksi, eroais massasta :)
Uraa uurtava motoristi
pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 12.9.2009 19:36

Tämä olisi nyt sitten myytävänä, kun ei kaikilla leluilla ehdi leikkiin. Syyshintaan 1600e, toki tarjouksiakin kuunnellaan. Mototallin puolella on muutama lisäkuva.

Pekka Palmgren
pekka.i.palmgren (ät) gmail.com
0445669569