Zeta 750 -04

isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 20.8.2008 18:44

JP_89 kirjoitti:
MänTä kirjoitti:kyse on kortin ylityksestä eikä kortitta ajosta.


http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1400451C43


näinpä. meikä on aina ihmetelly tuota termiä "ajokorttiluokan ylitys", kun poliisin mukaan sellaista ei ole olemassakaan, vaan kyseessä on aina ajo-oikeudetta ajo. :roll:
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 20.8.2008 18:55

Mites se käytäntö mahtaa mennä. Lukeehan laissa paljon muutakin.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 20.8.2008 19:05

MänTä kirjoitti:Mites se käytäntö mahtaa mennä. Lukeehan laissa paljon muutakin.
Jeps, näinhän se yleensä menee. puhutaan toista ja tehdään kuitenkin jotain aivan muuta. kyllähän monesti olisi kortinkin pitänyt lähteä mutta onkin tullut vain sakkoja ;)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 20.8.2008 20:05

laatite kirjoitti:joo olenhan mä sitä katsastamista ajatellut mut se tarkottais sitä että pitäis maksaa kuristusosista sekä penkityksestä yms. (turhasta) koska meinaan sillä tt:nä ajaa kuitenkin. Toivon ettei pysäytetä ja ensi kesänä kortti onkin jo Iso a :D siis jos se ei ole siihen mennessä lähtenyt valtiolle :D



En tiedä Zetasta, mutta omassa ninjassa tehojen alonneus maksoi 150€ (töineen & osineen), eikä sitä edes penkitetty, laitettiin vaan palikat kiinni ja todistus mukaan.
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 20.8.2008 20:42

TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 20.8.2008 20:46

S^X kirjoitti:TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.


Mälläystilanteessa helpompaa, kun sut todetaan ajavan ilman korttia? :D
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 20.8.2008 20:51

sasu` kirjoitti:
S^X kirjoitti:TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.


Mälläystilanteessa helpompaa, kun sut todetaan ajavan ilman korttia? :D


No eikös vakuutus silti korvaa tässä tilanteessa vaikka kyse on ajokorttiluokan ylityksestä ?
Vrt. jos pyörä ei vastaa rekisteriotetta niin kyseessä vakuutuspetos ja yhtiö ei välttämättä korvaa mitään ?

No anyhow,älä mällää ja älä jää poliiseille kiinni ja kovaa ajoa! :D
Ot loppu mun osalta.
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 20.8.2008 21:39

No anyhow,älä mällää ja älä jää poliiseille kiinni ja kovaa ajoa!


No näin meinasin tehdä :lol: siis ajaa kovaa enkä jäädä kiinni 8) Aikaisempi pyörähän mulla oli tosiaan papereissa 25kw ja oikeasti tt vakuutukset oli paljon halvemmat. Nyt ajan sitten täystehoisella pyörällä ilman ajo-oikeutta kyseiseen laitteeseen,mutta maksan vakuutukset :D
SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 20.8.2008 22:01

S^X kirjoitti:
sasu` kirjoitti:
S^X kirjoitti:TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.


Mälläystilanteessa helpompaa, kun sut todetaan ajavan ilman korttia? :D


No eikös vakuutus silti korvaa tässä tilanteessa vaikka kyse on ajokorttiluokan ylityksestä ?
Vrt. jos pyörä ei vastaa rekisteriotetta niin kyseessä vakuutuspetos ja yhtiö ei välttämättä korvaa mitään ?

No anyhow,älä mällää ja älä jää poliiseille kiinni ja kovaa ajoa! :D
Ot loppu mun osalta.



Jostain olen lukenu/kuullu, että vakuutusyhtiö ei ole velvollinen korvaamaan ainakaan aineellista vahinkoa jos tehojen lisäys (25kw -> TT) on vaikuttanut mälläämiseen. Mutta onhan se helpompaa jos mällää (ja jos ei loukkaannu pahasti) niin laittaa ne palikat kiinni pyörään ennen ku tekee ilmoituksen :D eikä jää kiinni ;)
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 22.8.2008 13:36

Riippuu ajatko 25kW papereissa olevaa täystehosta vai täystehopapereilla samaa pyörää väliA:n kortilla.. Jos papereissa on 25kW ja soon oikeesti täystehonen, ni vakuutus ei korvaa mtn.. Jos on tt-papereissa, ni pitäisi korvata, mutta siitä lähtee todennäköisesti sitten itselle monenlaista syytettä.. Riippuu miten on ajellut, ylinopeutta, keulien tms..

Huvittavaa ajatella tätä, et "jos tapahtuu jotain ni laittaa kurit kiinni.." Pyörätuolissa ei paljoa kureja laitella.. Eikä siinä kurit paljoa auta, jos pyörällä on jääty kiinni +140km/h keula pystyssä..

ja laatite: Tulipa mieleen, että kun sulla on tuo Devilin slipari, ni onkos PCIII:tä hommattu? Itsellä kävi Zeta vaarallisen laihalla tuolla röörillä ja PCIII teki ihmeitä monella tapaa.. ;) MP-kytät tykkää kiinnittää muuten huomiota tohon slipariin jostain mielenkiintoisesta syystä (mut on pysäytetty 3 kertaa putken ansiosta.. :D), sen verta komee pörinä.. Mulla on kyl putki käyty muutoskatsastamassa, et poliizeilla ei oo mtn syytä huomauttaa..Varsinki, ko rekisteriotteessa ei puhuta dB-killeristä mtn :lol:
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
SB2
Pyörä:
KTM Super Duke R -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.1.2006 0:09

ViestiKirjoittanut SB2 » 22.8.2008 13:44

Huvittavaa ajatella tätä, et "jos tapahtuu jotain ni laittaa kurit kiinni.." Pyörätuolissa ei paljoa kureja laitella.. Eikä siinä kurit paljoa auta, jos pyörällä on jääty kiinni +140km/h keula pystyssä..[/quote]


Siksi kirjoitinkin aikaisemmin, että "jos ei loukkaannu pahasti" (jos ymmärrät mitä se tarkoittaa) ja kuka idiootti keulii muutenkaan yleisillä teillä? Etenkään jos ajelee tt pyörällä ja papereissa lukee 25kw. En minä ainakaan. :)
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 22.8.2008 13:45

SB2 kirjoitti:Siksi kirjoitinkin aikaisemmin, että "jos ei loukkaannu pahasti" (jos ymmärrät mitä se tarkoittaa) ja kuka idiootti keulii muutenkaan yleisillä teillä? Etenkään jos ajelee tt pyörällä ja papereissa lukee 25kw. En minä ainakaan. :)


Kyyyl niitä idiootteja vaan oon.. ja paljon...
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 28.8.2008 17:31

kun sulla on tuo Devilin slipari, ni onkos PCIII:tä hommattu?


Ei ole vielä hommattu, aikeissa on kyllä näin tehdä kunhan rahatilanne kohenee :D Olen väsännyt putkeen pienen db-killerin jonka ansiosta äänet ovat vähän hiljaisemmat. Voisi kyllä käydä näyttämässä konttorilla se kun ei paljoa maksa? Paljonko desibeelit pitää olla että tulee otteeseen hyväksytty merkintä?

ps. Eikai kenelläkään sattuisi pyörimään nurkissa yhtään powercommanderia?
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 28.8.2008 22:44

Kannattaako PC:n laitto?
joka tapauksessa vähintään slipari tulee.
paljonko zeta teillä kuluttanu ainetta satasella?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 29.8.2008 9:32

Normi 110kw täysteho kulutti abaut 5,5l/100km itselläni.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen