Yamaha R6 '02

Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 9.9.2008 14:59

FaiberGlass^ kirjoitti:Hmm. Mikseiköhän alumiinirungon suoristus muka onnistuisi? Kaverin näsärin alumiinipalkkirunko oli 8mm vinossa ja ei siitä ongelmaa tullut. Enään ei ole vinossa :P
Jostain (AVK:n sivuilta, B-foorumilta tai täältä) luin että alumiinirunkoisten kohdalla runko pitää uusia jos todetaan mittauksessa vinoksi.

Tume34 kirjoitti:Kannattaa varmaan vähän kattoa millasesta pyörästä sen USD-keulan laittaa? Joku zetorin keula voi olla jopa huonompi mitä r6:sen normikeula, olkoot miten usd:tä tahansa.

Eli jostain supersportista varmaan paras, tai ajo-omituisuudet voi muuttua.
Totta, mutta on USD-keula paremman näköinen, oli se sitten otettu mistä pyörästä tahansa. Tuo ZZR:n keula näytti ainakin pituuden puolesta samalta kuin R6:sen orkkis keula, tosin ajossa sen vasta huomaa mitä on tullut tehtyä... :roll:

Kävin hakemassa pyörän kotiin, pitää käydä tekemässä sopiva avain T-paloihin verstaalla.
Aika rumalta näyttää ilman muoveja :(
Kuva
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
S^X
Liittynyt:
9.10.2006 12:41

ViestiKirjoittanut S^X » 9.9.2008 15:24

Tuuningmaster kirjoitti:Tosiaan uusien T-palojen tekeminen maksaa sen 10e mitä niihin alumiinia menee...


Vissiin jonkin sortin koneistaja sielläpäin ? :)
Kannattaa vaan tehdä itse,onpahan sitten sellaiset kun haluat.
Helpottaa myös tota keulan vaihtoa sillä ei tarttee käydä pamppujen välimatkan kanssa pelaamaan,tekee vaan sopivat palat.
Ei enää 2-T...
///M
Vaitteria vaitteria...
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 16.9.2008 14:55

S^X kirjoitti:
Tuuningmaster kirjoitti:Tosiaan uusien T-palojen tekeminen maksaa sen 10e mitä niihin alumiinia menee...


Vissiin jonkin sortin koneistaja sielläpäin ? :)
Kannattaa vaan tehdä itse,onpahan sitten sellaiset kun haluat.
Helpottaa myös tota keulan vaihtoa sillä ei tarttee käydä pamppujen välimatkan kanssa pelaamaan,tekee vaan sopivat palat.
Koneistaja en ihan ole :D , harrastuksena joskus käyn verstaalla osia väsäämässä. Yleensä se menee niin että 2-4 harjotuskappaletta tulee tehtyä ennen kun varsinainen osa onnistuu :P.
Keulan tarkistin viikonloppuna sorvissa, suoria olivat:
-etuakseli
-molemmat pumput
-T-palojen väliputki ja itse palat.
Eli se 8mm heitto ei siis ainakaan keulasta johtunut.

Takahaarukan lievä klonksahtelu loppui kun kiristi varsinaisen kiristysmutterin alla olevan mutterin uudelleen

Kasasin keulan paikoilleen ja suoritin lähes laaserin tarkan rungonmittauksen :) , jonka mukaan eturenkaan molemmille puolille jäisi noin 21mm tilaa mittausputkien väliin. Eli se olisi nyt suora ilman yhdenkään osan vaihtoa? Olisi mukava saada tuohon joku varmuus ettei turhaan lähde viemään uudelleen rungonmittaukseen... :roll:
Jännä juttu että tiesivät korjaamolla T-palojen väliputkessa olevan 0,8mm heittoa, vaikka eivät olleet edes irrottaneet T-palaloja. Ylä T-palan alla oli sentin kura/rasvakerros mutterien päällä. Sorvissa tuo 0,8mm kutistui alle 0,1mm heittoon. Tarjosivat vielä uutta ala T-palaa päälle 400€:n hintaan...

Etuvalo ja muovinpala on huomenna tai ylihuomenna minulla.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
m_kko
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750W
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut m_kko » 16.9.2008 16:07

Missä sä oikeen oot käyttäny ton mittauksessa? Mulla on semmonen käsitys, ettei sitä emäputkea saa mitattua ilman, että keulan tiputtaisi pois. Ittelle ainakin sanottiin, että pitäisi purkaa sen verta sitä pyörää, että keulan saa helposti tiputettua. Oliko laser- vai penkkimittaus?
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 16.9.2008 21:10

m_kko kirjoitti:Missä sä oikeen oot käyttäny ton mittauksessa? Mulla on semmonen käsitys, ettei sitä emäputkea saa mitattua ilman, että keulan tiputtaisi pois. Ittelle ainakin sanottiin, että pitäisi purkaa sen verta sitä pyörää, että keulan saa helposti tiputettua. Oliko laser- vai penkkimittaus?
En tiedä uskallanko liikkeen nimeä mainita, mutta Porin ison tai ainakin kuuluisin Mp-liike on kyseessä. Laaserilla mittasivat, mittaus oli kuitenkin keskeytetty heti kun se "8mm" heitto oli löytynyt. Tämän jälkeen tarjottiin vain sitä ~400€:n T-pala settiä... Ja minähän en osta edes 40€:n osaa jos en itse näe että osa on rikki/väntynyt. Keulan muttereita ei kuitenkaan oltu edes avattu, tai sitten ne oli avaamisen jälkeen myös huolellisesti rasvattu ja kieritetty hiekkalaatikossa.

Huomenna käyn kirjottamassa matematiikan koululla ja sen jälkeen keskustelemassa korjaajan kanssa että otettaisiinko homma uusiksi. Olisi vähän muutakin mietittävää/tehtävää kun kuskailla riisuttua runkoa pitkin kylää kärryssä...
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
m_kko
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750W
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut m_kko » 16.9.2008 23:33

Juu, täytyypä vetää sanoja takaisin. Ilmeisesti siis onnistuu tuo mittaus Laserilla ilman, että tarttee purkaa sitä keulaa... -> http://www.motokone.com/laaja-moottorip ... nmrcphrqe0

Mutta melko ihmeelliseltä kuullostaa toi heitto.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 23.9.2008 18:58

Pyörä oli uudelleen mittauksessa, suoran paperit siitä tuli. Se 8mm heitto on kadonnut johonkin siinä vaiheessa kun mittasin keulan suoruuden.
Eilen illalla kuiduttelin tigerin tankkia ja muutama muoviluoti singahti tallin vierestä, kuunnellessa niiden kiekumista kovaa ja korkealta päätin, että jos runko on suora niin laitan pyörän vielä vähäksi aikaa ajokuntoon. Tunnin verran rullailin samaa suoraa ja talon ympäri ennen kun alkoi riittää, kädet väsyy hiljaisessa nopeudessa tuossa ajoasennossa :P . Tuli ihan mieleen ajat kun kaverin kilvettömällä PV:llä runnottiin samaa rataa :lol: .
Ja projektiin, monia ideoita on tullut uusista vanteista, katteiden mallista ja ostaakko vai tehdäkkö ne itse, väritys sekä tuleva takavalo ovat olleet noista päällimmäisinä... Etuvalo ei ole vielläkään tullut vaikka viikko sitten lähti helsingistä tulemaan.
Pyörä pysyy nykykunnossaan siihen asti, että tigerin saan pohjaväreihin se on lykkääntynyt jo ihan liian pitkälle ja kahteen projektiin ei millään pysty kokoajan panostamaan 110%:sesti.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
kaveri
Pyörä:
Mana
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
8.8.2007 11:43

ViestiKirjoittanut kaveri » 5.10.2008 11:05

tuosta rungosta ei ole " streetfighteriksi ", mutta ei kait tästä tule sellasta ? Kuva
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 5.10.2008 13:05

kaveri kirjoitti:tuosta rungosta ei ole " streetfighteriksi ", mutta ei kait tästä tule sellasta ? Kuva
Kyllä tuo runko kiillotettuna sopisi mielestäni erittäin hyvin faitteriin, mutta katettu pyörä on huomattavasti kisasempi 8) .
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 7.11.2008 22:48

Tuli tehtyä todellinen heräteostos, vm.-98 R1:n USD pumput.
Niille teen aika pitkälti alkuperäisen malliset T-palat, mutta jotain pientä speciaalia niihin pitää keksiä kuitenkin :P. Kiitos paksumpien pumppujen pitää myös cliparit tehdä uudet, nopeasti googlettamalla löytyi mukavan näköiset. Tämän tapaiset siis tulossa:
Kuva
Uutta vastaava Bridgestone Battlax kokoa 190/50 löysi myös tiensä talliin muutama viikko sitten.

Cafe raaceri valmistuu hyvää vauhtia ja uuteen talliinkin on mahdollista päästä jouluun mennessä, viimeistään silloin pitäisi päästä kunnolla kutosen kimppuunkin.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 8.11.2008 11:25

Tuuningmaster kirjoitti:Tuli tehtyä todellinen heräteostos, vm.-98 R1:n USD pumput.
Niille teen aika pitkälti alkuperäisen malliset T-palat, mutta jotain pientä speciaalia niihin pitää keksiä kuitenkin :P. Kiitos paksumpien pumppujen pitää myös cliparit tehdä uudet, nopeasti googlettamalla löytyi mukavan näköiset. Tämän tapaiset siis tulossa:
Kuva
Uutta vastaava Bridgestone Battlax kokoa 190/50 löysi myös tiensä talliin muutama viikko sitten.

Cafe raaceri valmistuu hyvää vauhtia ja uuteen talliinkin on mahdollista päästä jouluun mennessä, viimeistään silloin pitäisi päästä kunnolla kutosen kimppuunkin.

Jos saa kysyä, niin paljonko piti pumpuista köyhtyä? Ja ei sattunut R1:n T-paloja tuleen matkassa?
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 8.11.2008 20:32

JP_89 kirjoitti:Jos saa kysyä, niin paljonko piti pumpuista köyhtyä? Ja ei sattunut R1:n T-paloja tuleen matkassa?
Pumput eivät ole vielä saapuneet, ensiviikon aikana pitäisi niiden tulla. 50€ + postit niistä köyhtyi, toinen pumpuista saattaa vaatia suoristuksen, sen näkee sitten. T-palat eivät kuuluneet kauppaan.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 8.11.2008 21:25

Tuuningmaster kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:Jos saa kysyä, niin paljonko piti pumpuista köyhtyä? Ja ei sattunut R1:n T-paloja tuleen matkassa?
Pumput eivät ole vielä saapuneet, ensiviikon aikana pitäisi niiden tulla. 50€ + postit niistä köyhtyi, toinen pumpuista saattaa vaatia suoristuksen, sen näkee sitten. T-palat eivät kuuluneet kauppaan.

No just just, eipä ole kyllä liian kalliit enää
Spedu
Liittynyt:
1.11.2008 11:49
Jumankauta ! :)

ViestiKirjoittanut Spedu » 20.11.2008 11:11

No onnea pyörän johdosta ensinnäkin :)
Seuraan innolla sit et miten tää projekti edistyy :)
Onnea ja menestystä! Toivottavasti et menetä hermojas tän projektin kaa! :D
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33

ViestiKirjoittanut Anssi. » 11.12.2008 20:37

Spedu kirjoitti:No onnea pyörän johdosta ensinnäkin :)
Seuraan innolla sit et miten tää projekti edistyy :)
Onnea ja menestystä! Toivottavasti et menetä hermojas tän projektin kaa! :D
Kiitos, ja eihän harrastuksen parissa saa hermoja menettää :) .
Iskarit saapuivat jo aikaa sitten, molemmat olivat lievästi vääntyneet. Todella vahvat nuo putket, muummoassa sorvin valettu tukilaakeri napsahti halki noita vääntäessä, sai onneksi hitsattua kuntoon... Mutta antoivathan ne lopulta periksi ja suoristuivat.
Kuva

T-paloihin kävin hakemassa materiaalit ja niistä alan lastuja tehdä viimeistään joulun välipäivinä. Idea uusien palojen muotoiluun lähti kaverin RS:n ylä T-palasta. Näette sitten 8) .
Kuva

Myös väritys on pyörinyt paljon mielessä, tuli mieleen eräs R1:n erikoismalli jossa oli kultaiset vanteet, muutama yksityiskohta ja muuten täysin musta. Tähän mopoon värityksen voisi soveltaa niin että vaihtaisi mustan värin aloitusviestin valkoiseen. Lopputulos saattaisi olla aika -nam-
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.