Kawasaki GPZ 600 R

JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.6.2008 21:16

kaikkein suurimmat puutteet demonissa on just sen kulutuskestävyys, sekä märkäpito. voisin kyllä väittää, että huomaat eron jos saat joskus jonkun.... oikean renkaan alle :).
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 29.6.2008 21:26

Pidä vaan mahdollisimman orkkiksena. Paremmalta tuo noin näyttää kuin jollain bullethiilikuitulooklikemini-vilkuilla tai jollain tyyliin sopimattomilla peileillä.

GPz750:ssä muuten sama mittaristo, mutta bensamittari on digitaalinen ja tankissa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 29.6.2008 21:52

Juha S, olen ajellut kyllä kakkivalla kyläteiden kauhuna michelinillä ja metzelerillä, olivat hyviä renkaita(eli kestivät 6tkm). Mitään ihmeempää eroa en ole havainnut esim suzukini michelin halpis renkaisiin, duron todella halpisrenkaisiin tai mitaziin. Takapään metzeleri kyllä luisteli jawassa märällä, etupään mitazi taas ei ole ollut moksiskaan missään vaiheessa. Tuo koko homma on jokin salaliitto ihmisten rahojen nyhtämiseksi.

Asia erikseen jos ajaa sen 200km/h siihen mutkaan tai 120km/h vesikelillä mutkaan(onnistui kyllä hyvin loivaan kaarteeseen 100km/h sivutuulessa jawalla tuossa viikko sitten). Tietenkin kuljettajan ajovirheet ja mahdolliset väistötilanteet jäi kokeilematta. Varmasti ovat parempia renkaita pidoltaan jne, mutta itse katson kulutuskestävyyttä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin 5tkm välein vaihtuva rengas. Joutuu jo suunnittelemaan reissunsa sen ympärille.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.6.2008 22:04

eron ainakin itse huomasin etenkin moottorijarrutuksessa; avonin kanssa olen ollut muutamia kertoja lähellä mennä turvalleen (onneksi jaloilla on nopeat refleksit :))., koska rengas menettää pitonsa herkästi märkänä. muutenkin avon oli epävarma kostealla, ja laite suti kaasusta märällä kelillä, mitä se ei misukan kanssa tee. keula nousee ennemmin :). ja vielä se, että ko.rengas kuluu puolet misukkaa nopeammin.

profiilista sitten en tiedä, mutta vaihdoin just pilot roadin eteen kuluneen pilot powerin tilalle; ero oli kuin yöllä ja päivällä. että jo se renkaan kuluminenkin vaikuttaa paljon asiaan.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04

ViestiKirjoittanut Pommi- » 29.6.2008 22:18

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että renkaissa säästäminen ei ole aina se paras vaihtoehto. Ei Michelin turhaan ole siellä kalliimpien päässä, onhan ne parhaimpia renkaitakin. Ninjassa ollut kolmen valmistajan renkaat, Misukan, Pirellin ja Bridgestonet. Sekä Pirellillä ja Bridgestonella on märällä käsittämättömän paljon huonompi pito ollut kuin noilla nykyisillä Misukoilla. Mielummin maksan enempi ja saan oikeasti hyvää tavaraa, kuin että tapatan itteni halparenkailla. Jos joka asiassa täytyy säästää niin moottoripyöräily on mun mielestä väärä harrastus.
Raptor 660R
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 29.6.2008 23:01

niin, kuten aikaisemmin sanoin; vain renkaat pitävät sen mopon tiessä kiinni. nimenomaan väärä säästökohde.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 29.6.2008 23:07

Pommi- kirjoitti:Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että renkaissa säästäminen ei ole aina se paras vaihtoehto. Ei Michelin turhaan ole siellä kalliimpien päässä, onhan ne parhaimpia renkaitakin. Ninjassa ollut kolmen valmistajan renkaat, Misukan, Pirellin ja Bridgestonet. Sekä Pirellillä ja Bridgestonella on märällä käsittämättömän paljon huonompi pito ollut kuin noilla nykyisillä Misukoilla. Mielummin maksan enempi ja saan oikeasti hyvää tavaraa, kuin että tapatan itteni halparenkailla. Jos joka asiassa täytyy säästää niin moottoripyöräily on mun mielestä väärä harrastus.


En minä tässä nyt ole "säästämässä", en vain aja märällä oikeastaan koskaan. Jos kuski ymmärtää ajokelin riskit ja osaa muuttaa ajotottumuksiaa märällä kelillä, hieman halvemmatkin renkaat ovat toimivat. Ne jotka ajavat sadesäällä, ja etenkin jos ajavat kuin kuivalla säällä, ostavat kyllä ilman muuta paremmat renkaat.

-Tää on mun mielipide

Ostaisin kyllä kalliimman eturenkaan kuin Sport Demonin tai BT-45:sen, mutta tähän pyörään ei sellaista saa. Itselläni on tosin ainoastaan hyviä kokemuksia Sport Demonista.
Haluaisin mielipiteitä siis tuosta BT-45 Bridgestonesta että onko se parempi kuin pirellin vastike?


EDIT:
eturengas oli 100-90/16
takarengas 130-90/16

voikohan noille vanteelle laittaa muita renkaita? kanttausvara on etenkin takarenkaan kohdalla melko olematon.
Viimeksi muokannut L0nker0 päivämäärä 29.6.2008 23:12, muokattu yhteensä 1 kerran
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 29.6.2008 23:10

Niin pisti vaan silmään, että kun tuolla oli vertailtu renkaita piikki cagivassa :D Kyllä itsekin uskallan piikkiin hakea vaikka huoltoaseman takaa renkaat, ei niillä oo niissä mitään merkitystä. Eri asia sitten niissä vehkeissä joita ei aivan mopoksi voi luokitella. Itse en vähänkään sporttisempiin pyöriin enää mitään muita renkaita laita kuin michelin pilot power/road.

Pirelli Diablokin maksaa suunnilleen saman verran kuin misukan roadi, mutta ex- ninja toi diabloa vierelle muutaman kerran sen verran että syke pääsi nousemaan. Ja sitten kun kovaa ajoi pidemmän pätkän, niin kulutuspinta oli irronnut monesta kohtaa. Liekkö valmiste virhe ollut, mutta onneksi älysin pysähtyä jäähdyttelemään ja huomasin renkaan kunnon. Pilot power pitää äärimmäisen hyvin, mutta roadikin riittää täysin katu ja varmaan kevyemmässä rata-ajossakin, ei edes ole yrittänyt pahemmin luistaa ex-Ninjassa tai nykyisessä gixerissä, takarenkaana siis. Ja pito on ihan hyvä viileälläkin renkaalla, tai märällä. Kulutuskestävyys pilot roadissa on hyvää luokkaa, eikä ole omien kokemuksien mukaan muutakaan valittamista.

Gpz:ssa saattaa kiihdytyspito riittää halvemmissakin kumeissa ja kestävät nopeuttakin joten kuten. Kuitenkin jos kunnolla kanttailee menemään, niin aika kieli keskellä suuta saisi jollakin 100e renkailla mennä ;)
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 30.6.2008 20:26

Voisin lyödä vaikka vetoa, ettei 90% tämän foorumin käyttäjistä vedä katulla edes perusbattlaxeja niille rajoille mihin niidenkin ominaisuudet riittävät.

Paniikkijarrutuksessa menee kumi kuin kumi lukkoon. Vesisateella ei pidä mikään. Kumeihin ei kannata ikinä luottaa.

Sen sanon vielä, en ole kertaakaan kaatunut sen takia että renkaat olisi olleet liian huonot tai hyvät. Yleensä syynä kädettömyys/vauhti, tekninen vika tai sammakko tiellä.


Kuva
GPz750 ja BT45:set, Ahvenisto alle 1.40 :)
Viimeksi muokannut mza päivämäärä 30.6.2008 20:48, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04

ViestiKirjoittanut Pommi- » 30.6.2008 20:36

mza kirjoitti:Voisin lyödä vaikka vetoa, ettei 90% tämän foorumin käyttäjistä vedä katulla edes perusbattlaxeja niille rajoille mihin niidenkin ominaisuudet riittävät.


Olet kartoittanut miten kukin tämän foorumin käyttäjä ajelee, ja millaiset heidän ajotaitonsa yms. ovat?

Vesisateella ei pidä mikään.


Hassua että silti toiset renkaat pitävät sateella paremmin kuin toiset.

Onhan ne reinosportit kivat, pito riittää takapyörän nostamiseen yli 200kmh vauhdeissa, hinnat 200-300e/kpl... kulutuskestävyys alle 2tkm. Mutta tekeekö niillä kadulla mitään? Kadulle käy mikä vaan peruspaloletku.


Itsellä Pilot Roadit (2CT) ovat pyörineet nyt 10tkm alla, ja vieläkin pintaa jäljellä riittävästi. Jos ostaa kalliit renkaat niin ei tarvi silti ostaa mitään supersofteja.
Raptor 660R
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 30.6.2008 20:41

Harvemmin se pito kadulla on kumista kiinni, vaan siitä minkä päällä se kumi kulkee...

Pilot Roadit on yhtä paskaa kuin muutkin ensiasennuskumit. Joko renkaalta vaaditaan kaikki tai sitten ei mitään. Pari kertaa on noihin diabloihin yms. sortunut ja todennut että yhtä kestävän ja pitävän kumin saa puolet halvemmallakin :)

Kadulla renkaiden erot on kumminkin niin marginaalisia että panostaisin ainoastaan kulutuskestävyyteen jossen tykkäisi radalla käydä...
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 8.7.2008 18:06

No niin, pyörä on pelannu hyvin mutta yks asia vähän vaivaa, etenkin kylmällä koneella. Eli tyhjäkäynti on aivan liian pienellä, mutta mistä sitä säädetään? Onko se se yhden kaasarin vieressä oleva namikka?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.7.2008 20:40

Eikö ryyppy säädä tyhjäkäyntiä? Ettei vain "nopean tyhjäkäynnin" säätö ole metsässä? Tuo nopea tyhjäkäynti menee päälle, kun ryyppyvipu kytkee lisää bensaa(tai vähemmän ilmaa) ja samalla törkkää kaasuvivustoa hieman auki.
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 9.7.2008 0:10

MänTä kirjoitti:Eikö ryyppy säädä tyhjäkäyntiä? Ettei vain "nopean tyhjäkäynnin" säätö ole metsässä? Tuo nopea tyhjäkäynti menee päälle, kun ryyppyvipu kytkee lisää bensaa(tai vähemmän ilmaa) ja samalla törkkää kaasuvivustoa hieman auki.


:roll: Siis ainoastaan ryypyllä saa pyörän kunnolla käyntiin kylmänä. Tyhjäkäynti kierrokset ilman ryyppyä joku 0.7k, mikä on aivan liian vähän ja pyörä kolisee. Sitten kun ryypyn laittaa puoleenväliin kierrokset pysyy siinä 1.5k ja pyörä pelaa normaalisti.
<MadMan>
Liittynyt:
5.2.2005 19:42

ViestiKirjoittanut <MadMan> » 9.7.2008 2:43

Juha S kirjoitti:kaikkein suurimmat puutteet demonissa on just sen kulutuskestävyys, sekä märkäpito. voisin kyllä väittää, että huomaat eron jos saat joskus jonkun.... oikean renkaan alle :).



Itsellä on edessä sport demon ja riittävän hyvin on pitänyt, kilsoja sillä on yli 14tkm. Takana on bridgestone bt45 ja hyvin on sekin pitänyt, kilsoja takana yli 6587km.

Täysin varma en ole, mutta bridgestone bt 45 taitaa pitää sport demonia paremmin. Tässäkin painotan rengaspaineiden tarkastusta. Muutama päivä sitten ihmettelin että miksi pyörä meinasi pari kertaa lähteä luisuun kostealla asfaltilla kallistaessani reippaammin 105km vauhdissa. Tutkin renkaiden kulutuspintaa, edessä 3mm ja takana noin 6mm, ihmettelin edelleen. Sitten eilen tulikin mieleen tarkistaa rengaspaineet ja taisipa syy löytyä:

Edessä 1,5bar (oikea 2bar) ja takana 1,5bar (oikea 2,50bar).

Aloin lisäämään painetta renkaisiin. Sitten ajamaan, pito parani reippaasti ja ohjaus ei ollut enää turhan löysä.