Suzuki GSX-1000R 2008

SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 12.6.2008 19:58

Mulla on SuperVessan vakuutukset Tapiolassa tällä ns. ei-seiso-periaatteella. Hintaa tulee vuodessa noin 500, eikä ole edes täydet boonukset... kuulostaa aika hurjalta kieltämättä toi noin kolminkertainen hinta.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Kangas
Paikkakunta:
Virrat
Liittynyt:
15.12.2005 10:32

ViestiKirjoittanut Kangas » 12.6.2008 20:03

Laskin pohjolan laskurilla piruuttani.
25v mies, helsinki asuin kaupunki
70% kasko ja 30% liikenne = 1614e vuodessa.
Eli samaan kutakuinki kun sullaki tarjous.
*Viba*
Pyörä:
Trek
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
22.5.2006 22:36

ViestiKirjoittanut *Viba* » 12.6.2008 20:36

Samalla tavalla kuin yllä laskettuna tapiolan laskuri antoi tällaisen summan, 1463 ¤.
On nuo vain kalliita :)
teude
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
25.4.2005 21:25

ViestiKirjoittanut teude » 12.6.2008 22:39

Ikä, sukupuoli ja tehokaspyörä sen tekee. Elämä on.
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 12.6.2008 23:04

Ikää on joka päivä enemmän kuin eilen, sukupuoli pysyy jotakuinkin samana, asuinpaikkakunta myös...

Sitä en käsitä miten vakuutuksen hinta voi perustua teho/paino-suhteeseen. Mikä teki TL1000R:stä 800e turvallisemman pyörän vuodessa?
Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04

ViestiKirjoittanut Pommi- » 12.6.2008 23:08

Oma Ninjan vakuutus kustantaa vuodessa ~600 euroa bonuksineen. Ikää 20 vuotta ja paikkakuntana Turku. Sama vakuutus voisi myös kustantaa karvan alle 2000 euroa. Kaverin tonnisen Ninjan vakuutus oli jotain 2500 euroa.
Raptor 660R
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 13.6.2008 8:02

Musta nyt vaan tuntuu siltä, mikä jo täälläkin huomattiin, että "jos tolla on varaa ostaa uus pyörä, niin on sillä varmaan rahaa ostaa 1500euron pörinäputkikin"

Nyt vaan kyse on vakuutuksista. Ei vaan mene mun jakeluun, että vaihdan suzukin 8 vuotta uudempaan, ja vakuutusten hinta tuplaantuu?



Naapurinsedän 2007 R1, vakuutukset 350e/vuosi. Tosin pyöräkin uutena n.7000e. Naapurilla toiminimi Virossa.

Matin Suzuki, vakuutukset 1500-3200e/vuosi. Tosin pyöräkin uutena n.18000e. Matti maksaa palkastaan 1/3 veroja Suomeen.

Selitettävä hintaero kahden EU-maan välillä. Jossei Suomen vakuutusyhtiöistä kilpailukykyä löydy niin Suzukin kilvessä lukee kohta EST :)
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 13.6.2008 9:29

On kyllä kohtuuttoman kalliita nuo vakuutukset tohon sun pärrääs! Kyllä aina oon tienny että ne kalliita on mutta tuo menee jo vähä yli... :( Eikä siinä taida paljoo vaihto ehtoja olla, että pakko kai se vakuutus on ottaa makso mitä makso. :(
Grim_Reaper
Paikkakunta:
mänttä
Liittynyt:
10.4.2004 21:29

ViestiKirjoittanut Grim_Reaper » 13.6.2008 13:18

mulla täys kaskon kanssa pärrässä sellaset 1450 vuodes. kylhä se vituttaa mut minkäs teet :D
Hyvää kesää ja ajelu hetkiä.....
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 13.6.2008 18:14

Lähivakuutus tarjosi mulle edullisimman vakuutuksen -04 10r.ään. Ympärivuotinen vakuutus muutaman euron yli tonnin. Tosin ratamällejä ei kasko korvaa. Tapiola oli halvin mun tapauksessani n.1400e mikä korvaa ratavahingot.
Viimeksi muokannut -Ap- päivämäärä 13.6.2008 19:22, muokattu yhteensä 1 kerran
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.6.2008 18:21

no ilmankos maksaa, kun korvaa ratavahingot. Siitähän tulee jo järjettömiä laskuja vakuutusyhtiölle kun muottiinvalettuja hiekkakakkuja aletaan vaihtamaan.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 13.6.2008 22:05

Poko kirjoitti:No on toki ;) Pitäs sullaki se tonnine olla nii ei tarviis niitä takavaloja katella, mutta onneks tota ei tapahu kovin usein varmaankaan ja eiköhän toi kuussatkukin riitä ihan hyvin. :)


:D Samalla tavalla käy tonnisella, jos ajetaan suoraa moottoritietä 10km pätkä. Ei välttämättä rs6 vastaan, mutta ainakin lamboa. Kuitenkin kiitoradalla jää vielä lambot kuin tikku paskaan. Ne kun on niitä aavikkovälitettyjä laitteita. Paljon teet 340 huipuilla, jos nurburgring nordschleifen pääsuoralla saavutetaan 230 nopeus. Mv agusta f4 270...

Ei sporttipyöriä oo tehty kulkemaan, vaan nopeus riittää rata-ajoon täysin. Busa, Zx12R, 1400zzr yms on sitten niitä pyöriä , joissa se huippunopeus on tärkeä, eli niitä moottoritieraketteja.

Ja hirvittävä ero kun nopeimmat 600cc kulkee 25km/h vähemmän kuin nopeimmat tonniset :roll: No onhan se ero siinäkin. Mutta kaikki yli 250 on roskaa, harvalla radalla edes kilosen kiihtyvyydellä yltää tuonne asti. Ja oma 262km/h todellista kulkeva 6R kiihty sinne 220 asti heittämällä, kilonen sinne lähelle huippunopeuttaan. Toki jo 100 alkaen enemmän heittämällä.
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 14.6.2008 1:36

SMRacing kirjoitti:
Poko kirjoitti:No on toki ;) Pitäs sullaki se tonnine olla nii ei tarviis niitä takavaloja katella, mutta onneks tota ei tapahu kovin usein varmaankaan ja eiköhän toi kuussatkukin riitä ihan hyvin. :)


:D Samalla tavalla käy tonnisella, jos ajetaan suoraa moottoritietä 10km pätkä. Ei välttämättä rs6 vastaan, mutta ainakin lamboa. Kuitenkin kiitoradalla jää vielä lambot kuin tikku paskaan. Ne kun on niitä aavikkovälitettyjä laitteita. Paljon teet 340 huipuilla, jos nurburgring nordschleifen pääsuoralla saavutetaan 230 nopeus. Mv agusta f4 270...

Ei sporttipyöriä oo tehty kulkemaan, vaan nopeus riittää rata-ajoon täysin. Busa, Zx12R, 1400zzr yms on sitten niitä pyöriä , joissa se huippunopeus on tärkeä, eli niitä moottoritieraketteja.

Ja hirvittävä ero kun nopeimmat 600cc kulkee 25km/h vähemmän kuin nopeimmat tonniset :roll: No onhan se ero siinäkin. Mutta kaikki yli 250 on roskaa, harvalla radalla edes kilosen kiihtyvyydellä yltää tuonne asti. Ja oma 262km/h todellista kulkeva 6R kiihty sinne 220 asti heittämällä, kilonen sinne lähelle huippunopeuttaan. Toki jo 100 alkaen enemmän heittämällä.


No joo jos jollai nyt rahaa lamboon nii ok, senkun sitte ajelee sinne auringonlaskuun. Mut eiks nuo sportti pyörät kule ihan kiitettävästi vaikka ei oo tehtykää kulkemaa. Että tolla kilosella ajat kutosella rajottajaa nii alkaaha siinä olee jo nopeutta melko paljon. Onhan tuo ero kumminkin nyt jonkunlainen ja se kiihtyvyys siellä suurissa nopeuksissa tonniselle etu. Nii radalla kyllä varmasti roskaa nuo nopeudet, mutta on suomessa sen verta hyvät motarit että jos vaan kantti riittää nii sinne kiskomaan sen minkä irtoo. :)
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 14.6.2008 7:35

Muistelisin, että tonnisten nopeus on siinä +/- 300km/h todellista.

Autolla tarvitaan 200hp, jotta päästään 250km/h ja 1000hp, jotta päästään 400km/h. Nopeuden lisääminen vaatii aina enemmän ja enemmän voimaa.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Grim_Reaper
Paikkakunta:
mänttä
Liittynyt:
10.4.2004 21:29

ViestiKirjoittanut Grim_Reaper » 14.6.2008 15:16

nopeuksia oikee nopeus ensin sitten mittarin näyttämä. ja hevosvoimat takapyörältä.

honda cbr 600rr 244,9/254kmh HV: 112,3
kawasaki zx-6r 247,2/272kmh HV: 113,4
suzuki gsx-r 600 248,2/270kmh HV: 112,5
yamaha yzf r6 247,3/265kmh HV: 114,9

sitten tonniset

honda cbr 1000rr 282,6/299kmh HV:167,8
kawasaki zx-10r 283,7/299kmh HV:169,6
suzuki gsx-r 1000 285,5/299kmh HV:175,6
yamaha yzf r1 283,8/299 HV:168,5

Tiedot on otettu Bike lehdestä joten en tiedä sitten paikkansa pitävyydestä mut jotain suuntaa antaa :D
Hyvää kesää ja ajelu hetkiä.....