Suzuki GSX 750 F 89-97

Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 16.5.2009 23:24

Tomppade kirjoitti:
-Makke- kirjoitti: Vaikea sanoa onko vakavaa kun en ole kuullut, mut ei Suzukin kuulu Kawalta kuulostaa kuitenkaan.
höpöhöpö, ihan siististi ne kawankin koneet käyvät... :roll:
Hoh, pitäs varmaan laittaa ääninäytettä omasta pyörästä :lol:
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 17.5.2009 15:47

Tomppade kirjoitti:höpöhöpö, ihan siististi ne kawankin koneet käyvät... :roll:


Edellisestä Kawastani tiesi millon venttiilivälykset piti laittaa säätöön kun säksätys lakkasi. :P Pakovenoja ottaa vähän aukipäin sillon.

Raaka käyti tuo pyörälle vaan luonnetta, Hondat sit erikseen...
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 17.5.2009 17:57

Sillä tuo ääni pistää epäilyttämään, kun ennen remonttia ei säkätystä ole tuosta koneesta kuulunut. Venttiilivälykset on tarkastettu jo kolmeen kertaan, mutta teen sen samalla vielä kerran, kun näytti menneen venttiilikoppa huonosti paikalleen edellisellä kerralla. Tihkuaa öljyä välistä.

Säkätys on sitä luokkaa, että sen vielä kuulee ajaessa 80km/h.

Voiko sitten kansiremontti aiheuttaa säkätyksen koneeseen, vaikka kaikki olisikin kunnossa? Kanteenhan laitettiin kaikki ohjurit uusiksi, seetit koneistettiin, kansi oikaistiin ja nokat korjaushiottiin. Eikö tuo säkätyksen yleisin äänilähde ole kuitenkin liian suuret välykset? Entäpä kun ne ajoitusmerkit menivät vähän vähän vinoon, voiko nokkien hieman väärä ajoitus aiheuttaa säksätystä koneessa?

Pyörä kuitenkin tuntuu pelaavan ihan hyvin ainakin ala ja keskikierroksilla. Kunnon kierroksilla en ole vielä käyttänyt, kun pitäisi ensin sisäänajella noita uusia laakereita...

Voin yrittää tallentaa ääninäytteen videokameralla, mutta en tiedä miten hyvin mikki saa sen poimittua...
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 17.5.2009 21:07

Siinä sitä kilkatusta nyt ois: Kliks
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 17.5.2009 21:21

Ei toi omaan korvaan kuulosta normaalia kummemmalta, mut mulla onkin tuo Kawa...
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 21.5.2009 11:12

Toi ääni pahenee selkeästi, kun kone lämenee kunnolla. Itseasiassa heti käynnistyksen jälkeen sitä ei edes kuulu, mutta alkaa kuulua muutaman sekunnin kuluttua. Pyörä on nyt kuitenkin ajossa ja takana hiukan yli 150 onnellista kilometriä. Jos ehdin ja liike on auki, käyn perjantaina Suzuki-liikkeessä juttelemassa huoltomiehen kanssa ja kysymässä pitäisikö äänestä huolestua. Vaihdelaatikosta tuli ainakin hiljainen eli ulinat hävisivät siltä osastolta.

Kulutuslukemia en ole vielä päässyt kunnolla ottamaan, mutta nyt on menossa ensimmäinen täyden tankin tyhjennys, jonka jälkeen selviää millä tasolla on. Tällä hetkellä siis kumitulpat poistettu ja nostin talvella neulat takaisin vakioasentoon.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 8.6.2009 16:00

Nopia päivitys:

Kulutus tällä hetkellä n. 5,2 litraa / 100km, eli nousua noin 0,4 neulojen nostosta normiasentoon.
Pyörä pitää edelleen ääntä, mutta toimii todella hyvin ja kaakit tuntuvat olevan tallella. Veti motarilla 160 kepoisen oloisesti.

Kaasareiden synkkaus ei onnistunut, koska oli remontin seurauksena menneet balanssit aivan uusiksi. Loppui mittausvara tuosta omatekoisesta mittarista ja meinasi imasta vedet sisään. Vaihdan nyt sinne veden tilalle öljyä, joka viskoottisempana ei ole niin hätäistä tavaraa, jos ne sais sillä haettua tasapainoon.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
m_kko
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750W
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.10.2001 3:00
Suzuki GSX 750 F 89-97

ViestiKirjoittanut m_kko » 8.6.2009 17:03

Oma -94 vuoden ärrä kuulostaa kyllä aikalailla samalta, eli betonimyllyltä...
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 8.6.2009 20:53

m_kko kirjoitti:Oma -94 vuoden ärrä kuulostaa kyllä aikalailla samalta, eli betonimyllyltä...


Jep. Ja kertoohan se paljon, kun toiminut jo yli 500km moitteetta. Olisi se varmaan jo levinnyt jos olisi joku pahasti pielessä.

Galleriassa muutama kuva juuri ennen lopullista ajoon ottoa.
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Tpu
Pyörä:
Suzuki gsx 750 f -90
Liittynyt:
22.7.2008 0:00

ViestiKirjoittanut Tpu » 9.6.2009 19:46

Nyt on kumitulpat poistettu, neulat vakioasennossa ja kulutus on noin 5,3l/100km. Aika paljon vähemmän kun vertaa siihen viime kesän 11litraan. Ja on hyvä ajaa, ei niiaile. Vähän lämpimällä koneella tyhjäkäynti saattaa heilua. Ei haittaa minua.

Synkkaus letkuhässäkässä itellähän on bensaa ja 0,8mm hitsisuuttimet. Ei heilu pahasti pinnat. Neulaputkien vaihdon jälkeen mokasin säätäessä, kun laitoin muka tulpan hanan alipaineletkuun ja säädin 3 ja 4 kaasarin. Sitten tuli ongelmia muiden kaasareiden kanssa ja huomasin että siinä "tulpassa" olikin pieni reikä. Piti aloittaa alusta synkkaus. Sittenhän ne säädöt oliki ihan hukassa ja bensat meinas imeytyä pyttyihin letkusta.

Tein sitten niin, että käynnistin koneen ja samalla taitoin letkut -> päästin irti ja katoin kumpi imaisee enemmän -> Sammutin ennenkuin ehti pyttyyn -> ruuvin säätö ja uudelleen sama homma ja niin kauan kunnes bensa pysyi letkussa, sitten heinosäätö. Meneehän tuossa aikaa mutta minkäs teet, kun mokaa :)
Viimeksi muokannut Tpu päivämäärä 10.6.2009 19:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 10.6.2009 11:39

Hienoa, että sait toimimaan! Laitahan kuvia millanen laite toi siun peli on, jos ajamiselta ehdit kuvaamaan. ;)
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Tpu
Pyörä:
Suzuki gsx 750 f -90
Liittynyt:
22.7.2008 0:00

ViestiKirjoittanut Tpu » 10.6.2009 19:30

Mielissäähän sitä nyt ajelee :) Editoin tuota aikasempaa viestiä, kun tuli näppäilyvirhe.. Eli hitsisuutin on 0,8mm, ei 0,3mm. Pitäiski ottaa uusia kuvia, kun talvella maalasin vilkut ja peilit uudelleen. Oli jo aurinko poltellu pahasti. Ensin kuitenkin pesu ja vahaus ;)
Tpu
Pyörä:
Suzuki gsx 750 f -90
Liittynyt:
22.7.2008 0:00

ViestiKirjoittanut Tpu » 19.6.2009 11:50

Laitoin nyt muutaman kuvan kuvagalleriaan.
Samzon
Pyörä:
Sussu 750F -89
Paikkakunta:
Lpr, Finland
Liittynyt:
30.7.2006 23:11

ViestiKirjoittanut Samzon » 22.6.2009 19:51

Hyväkuntoisen näkönen pyörä siulla. Varsinkin tuossa etuviistosta otetussa kuvassa näyttää todella hyvälle. Onko toi alkuperänen väritys???

Omasta Sussusta sain vihdoin kaasarit synkattua. Öljyt kun laittoi putkiin, ei pinnat heiluneet yhtään, vaan synkkaus kävi todella helposti. 4-pytyssä ei ollut juuri lainkaan imua muihin verrattuna. Lopputulos oli odotettu, eli käynti pehmeni alakierroksilla huomattavasti ja nykiminen väheni tasaisesti pienillä kierroksilla ajaessa.

Keskiviikkona pitäisi lähteä Hämeenlinna-Tampere reissulle tutustumaan Panssarimuseoon ja Poliisimuseoon. Sääkin näyttäisi suosivan. 8)
Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!
Tpu
Pyörä:
Suzuki gsx 750 f -90
Liittynyt:
22.7.2008 0:00

ViestiKirjoittanut Tpu » 22.6.2009 22:25

Entinen omistaja on maalannut tuon joskus 2000 luvun alussa. Alkuperäinen väri on valkoinen.
Pitää itekki kokeilla tuota öljyä synkkauksessa. Mutta sitten joskus kun säätää venttiilit.