Suzuki GS500E

satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27
Suzuki GS500E

ViestiKirjoittanut satkis » 21.2.2008 2:35

Elikkä tällästä tuli ensipyöräks osteltua. Mittarissa komeat 70tkm (vm- 89) ja rapiat, mutta moottorilla ajettu vain n. 10tkm(vm- 00). Kuvaa galleriassa. Pyörän ostin tälläkin foorumilla vaikuttaneelta henkilöltä, joka on muokannu ulkonäköä rankalla kädellä. Itselle jäi lähinnä sähköhommat ja muuta pienempää. Pienimuotonen projekti ollu tässä käynnissä.
Pyörässä on mm. itsetehty rekisterikilven valo. Myyjä totesi ettei sähköhommat ole hänen erikoisalaansa, eikä sähköjä tullut kateltua juurikaan ostohetkellä. Pyörä muuten ihan kondiksessa --> kotia ja säilöön, nyt koulujen talvilomalla oli enemmän aikaa sen kimpussa suhata.
Valehtelusta ei myyjää sen kummemmin voi syyttää, aikamoinen näky odotti penkin alla. :) Jeesusteippiä siellä täällä, rautalankaliitoksia sun muuta. Em. kilvenvalo sai virtansa suoraan akulta ihan tykkänään, sekä kilvenvalon johdot oli osittain rungon ja satulan välissä hankauksessa ja puristuksessa. Takavalossa paloi jarruvalo normaalina ajovalona ja vilkut paloi yhtäjaksosesti. Ja eikun hommiin.

Takavalossa oli ihmettelemistä, mittaustulokset näytti joka toisella kerralla eri lukemia, joskus ei näyttäny mitään. Takavalon irrottaminenkaan ei ollut nopein prosessi, silikonitiivistettä kun oli käytetty vähintäänkin reilusti ympäri valoa. Takavalon irrottua ja auettua löyty piirilevystä kylmäjuotettu diodi, joka toimi syyllisenä. Uusi diodi väliin ja kaikki pelas, ei suurempaa hätää.
Vilkkujen ongelmaks selkis vilkkurele, joka ei jaksanut vetää kuin kerran. Lamppukuorma oli vääränlainen, takana ledivilkut ja edessä 10 wattiset halogeenit. Säätövastuksen kanssa tuli pelleiltyä jotta rele toimis oikein, mutta kokonaan uuteen releeseen päädyttiin. Uudella releellä ei lamppujen kuormalla ole väliä. Samalla vaihdoin ledivilkkujen tilalle minivilkut, jotka omasta mielestä näyttää asiallisemmilta.
Vielä kilvenvaloihin piti turvallisuussyistä sulake laittaa valon ja akun väliin, oikosulkusuojaks. Valon saa edelleen päälle milloin vain, ulkonäköseikkojen vuoksi.
Silikonitiivisteellä tiivistin takavalon, sekä kilvenvalon pleksin reunat, ettei kuravettä lennä sisälle. Samoin tulevana sessiona on takaiskarille tehdä jonkinlainen kuraläppähärpäke, nytkun takarengas heittää lahjakkaasti kaikki liat suoraan iskarille. Vasemman peilivilkun johto pitää myös vaihtaa, vanha kun oli kiristetty soiden. Eristeessä reikiä, jotka veti maihin useammassakin kohtaa.
Jänniteregulaattorin testaus vielä uupuu. Yleisesti kaikkea penkin alla siistitty, teippiliitoksiin kunnon liittimiä, johtoja siistimmin yms.
Kuvia ei eri "vaiheista" ole, niissäkun ei juuri kuvattavaa ollut :)

Tässä suurinpiirtein kaikki yksinkertaistettuna, aikaa kulunut tähän pisteeseen kolme päivää. Nytkun sähköt suurimmaks osaks pelaa, on peli suht tiekelponen ;) Kesää odotellessa.

Päivittelyä sun muuta myöhemmin.
Miikkis_
Liittynyt:
17.9.2005 11:12

ViestiKirjoittanut Miikkis_ » 21.2.2008 20:30

Jopas on nätiksi rakenneltu GS.
#kalajoki_miitti @ Qnet
#kymenlaaksonpiikit @ Qnet
#piikit @ Qnet
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 21.2.2008 21:09

Miikkis_ kirjoitti:Jopas on nätiksi rakenneltu GS.


riippuu katsojasta, minusta GS on kauniin selkeäpiirteinen pyörä vakiona. moottoripyörä ilman mitään ylimääräistä. ja tää siis ei tarkoita, että tuo sinun pyöräsi näyttäisi jotenkin huonolta :).

onkos ko. mopo TT papereissa?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27

ViestiKirjoittanut satkis » 21.2.2008 21:33

Omaa silmää miellyttää kans enemmän kuin vakiona. Mopo on 25kW papereissa
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 21.2.2008 22:05

satkis kirjoitti:Omaa silmää miellyttää kans enemmän kuin vakiona. Mopo on 25kW papereissa


meinaatko TT:ksi laittaa? meinaan kiinnostaa nuo kuristukset, omassa ne oli sen verran erikoisesti toteutetut.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27

ViestiKirjoittanut satkis » 21.2.2008 22:57

Kuristuksista ei itellä oo kovin paljon tietoa. "Rajoittamalla kaasuttimien luistien asentoa tehtaan omalla tehonalennussarjalla". Noin pyörä oli kuristettu, muuta tietoa ei valitettavasti oo. Nykyään on vähän ylituhoinenkin vakioon verrattuna
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 21.2.2008 23:03

satkis kirjoitti:Kuristuksista ei itellä oo kovin paljon tietoa. "Rajoittamalla kaasuttimien luistien asentoa tehtaan omalla tehonalennussarjalla". Noin pyörä oli kuristettu, muuta tietoa ei valitettavasti oo. Nykyään on vähän ylituhoinenkin vakioon verrattuna


sama se miullakin oli, mutta suuttimien koko kiinnostaa. omaan mopooni oli tyrkätty yli isot suuttimet.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27

ViestiKirjoittanut satkis » 3.3.2008 18:58

Nyt sain upattua tuubiinki pienen pätkän lähinnä äänistä. Valojen räpläämisten takia pyörä käy tyhjäkäyntiä, illemmalla uppailen vähän jotain kierroksien kanssa. Eli

http://www.youtube.com/watch?v=FZ0dudPfQkU

Tuubin laatu ei välttämättä ihan parhaimmasta päästä, mutta vähän osviittaa antaa.

Viikonloppuna ehkäpä jos pääsis vähän tota kuraläppää takaiskarin eteen miettimään ja räveltämään paikalleen

E: Mopossahan on kiinni akrapovicin slipari
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 3.3.2008 19:45

Takavalo/kileven valo näyttää sinistä vai kuseeko kuva/video muka todella niin paljon?
Jos näin on niin mielestäni mopo on pilattu ;)

Todellakin on tällänen vanha japsi on komeimmillaan alkuperäisenä lukuunottamatta pieniä muutoksia, esim vilkkuja jne.
satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27

ViestiKirjoittanut satkis » 3.3.2008 20:47

Micce kirjoitti:kileven valo näyttää sinistä vai kuseeko kuva/video


Kyllä siinä on valkonen ja sininen, molemmat yhdessä ja erikseen. Video otettu canonin random 4 megapixelisellä digikameralla, joten laatu ei sen parempaa. Nyt on molemmat videot netissä.

Micce kirjoitti:Todellakin on tällänen vanha japsi on komeimmillaan alkuperäisenä lukuunottamatta pieniä muutoksia, esim vilkkuja jne.


No eipä mielipiteistä voi väitellä, jos alkuperänen on susta hienompi ni mikäs siinä :)
Kuva
_Tude_
Pyörä:
Suzuki Gs 500E (99)
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
28.9.2007 19:34

ViestiKirjoittanut _Tude_ » 5.1.2009 1:19

Kannattaa laittaa TT:ksi. Ei tykkää kone jos on kuristettu.
-RePe-
Pyörä:
Benelli TNT 1130R -04
Paikkakunta:
ylivieska
Liittynyt:
25.2.2005 23:22

ViestiKirjoittanut -RePe- » 4.2.2009 20:27

Mistähän tähän saisi sen tehtaan oman kuristusarjan? ja paljonkohan kustantaa?
aprilia racing
Pyörä:
suzuki gsxr k8
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
20.2.2005 14:39

ViestiKirjoittanut aprilia racing » 5.2.2009 17:26

.:RePe:. kirjoitti:Mistähän tähän saisi sen tehtaan oman kuristusarjan? ja paljonkohan kustantaa?


Multa saat ku hinnasta sovitaan. ;)
-RePe-
Pyörä:
Benelli TNT 1130R -04
Paikkakunta:
ylivieska
Liittynyt:
25.2.2005 23:22

ViestiKirjoittanut -RePe- » 5.2.2009 21:49

saakos sen kans alle 25kw ilman penkitystä että löytyykö tehopaperit?
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 6.2.2009 19:14

_Tude_ kirjoitti:Kannattaa laittaa TT:ksi. Ei tykkää kone jos on kuristettu.


ja tieto on peräisin mistä...? alipaineluisteissa on vain rajoittimet, jotka estävät niitä nuosemasta yli puoleen väliin---> kone ei vain saa tarpeeksi ilma/bensa seosta. miten se siitä hajoaisi?
"Si Vis Pacem, Para Bellum"