Ensi pyöräni Kawasaki ZXR 400

Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 21.3.2008 21:45

Pego kirjoitti:Entä onko paino kovinkin paljon ranteilla koska muutamaa kyykkyä oon koittanu ja tuntu 5 min päästä jo siltä ettei kyllä kovin kauaa kestä niin pitää käsiä lepuuttaa.

Näkisin että tämä on myös tottumuskysymys. Kyykkyihin tottumaton saa hyvinkin nopeasti ranteet kipeeksi, mutta vaikka viikon totuttelun jälkeen ranteissa ei huomaa mitään ongelmaa vähän pidemmänkään ajon jälkeen.

Voi tietysti olla että joillakin pyörillä (ja ihmisillä) ranteet kipeytyy "tottumisjakson" jälkeenkin, mutta ensimmäisellä kokeilulla ei oikein voi vielä vetää johtopäätöksiä. :S
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 21.3.2008 22:25

jos omaa vähänkään huonoa ryhtiä on kyykyn ajoasento parempi selälle kuin nakupyörän. se on tottumiskysymys, että kipeytyvätkö ranteet, enemmänkin se kipu kohdistuu tuohon kämmenen peukalon viereiseen "pattiin", aristaa ehkä ensimmäisen viikon ajokaudesta jos ajelee paljon ja sen jälkeen paikat tottuvat ettei kipua enää esiinny.

talvella kannattaa vaikka punnertaa paljon, niin eipähän ne kädet mihinkään väsy sitten kesällä. tai jos haluaa välttää tuon kämmenkivun niin hommaa ohjaustangon ja punnertaa sen kanssa aina kun ei ole ajamassa ;-)
Pego
Pyörä:
Kawasaki Zr-7
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2006 20:42

ViestiKirjoittanut Pego » 21.3.2008 23:52

Joo kyllähän siihen saattaa tottua jopa mutta halusin kuulla minkälaista on ajaa matkaa tällä pyörällä ja että mahdunko edes tähän suht mukavasti vielä ajelemaan.
kuutio
Pyörä:
Honda CB 600 F Hornet
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
16.6.2005 19:14

ViestiKirjoittanut kuutio » 22.3.2008 14:35

veikkaisin et siinä ja siinä, joskus tuli istuttua ja ite vielä mahtu, mutta ei mikään tila-ihme (182cm) mutta en osaa sanoo, paras jos joku pyörän omistaja pystys valottaan tarkemmin/ tai si pitäs päästä koe istuun !
Rotax rox ja pox. Mutta hauskahan se on kun se toimii.
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 22.3.2008 16:49

Oon 189cm pitkä eikä oo lähistöllä myynnissä tämmöstä että olis voinu kokeilla mut mahtuisinkohan istumaan sen verran mukavasti että matkaa pystyy ajaa ilman 100 km välisiä pysähyksiä? Entä onko paino kovinkin paljon ranteilla koska muutamaa kyykkyä oon koittanu ja tuntu 5 min päästä jo siltä ettei kyllä kovin kauaa kestä niin pitää käsiä lepuuttaa.


Kyllä psytyy ajaa matkaa yli satakin kilsaa ilman pysähdyksiä :) ite en ole kuin 180 senttiä, mut kyllä tilaa on ihan riittävästi. Toisaalta vakio visiiri on sen verran matala että käy rintaan ja kypärään,mutta vaihdan tuplakuplan omaani niin kerron sitten kuinka vaikutti :) (kunhan pääsen ajamaan) Ainaki mulle toi ajoasento sopii. Onhan se paino vähän käsien varassa,mutta ei ne ranteet tosiaan tule kipeeksi muuta kuin sen viikonverran. Ja pika lääkkeenä on tietysti että ajais kovempaa ;) niin joutuis roikkumaan eikä nojaamaan :)

Jos olet Helsinkiin päin tulossa niin ota yhteyttä. Varmasti pääset istumaan :D
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 23.3.2008 0:18

Itse olen samanmittainen kuin sinä Pego ja olen istunut muistaakseni pariinkin otteeseen ZXR 400:n selässä, enkä huomannut hankaluuksia tämänkään kohdalla. Ajokokemuksia en valitettavasti pysty jakamaan. :(

Kiteellä on yksi vähän ajettu liikkeessä myynnissä, alle 300 km matkaa, käyhän kokeilemassa jos enemmän innostut. :)
Asian & American cars / bikes only.
Pego
Pyörä:
Kawasaki Zr-7
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2006 20:42

ViestiKirjoittanut Pego » 23.3.2008 14:57

Joo vähän liian kallis mun budjetille. Ajattelin hakee saksasta halvalla samalla tavalla ku tän mun piikin oon hommannu.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 23.3.2008 17:42

Johnnie kirjoitti:Kiteellä on yksi vähän ajettu liikkeessä myynnissä, alle 300 km matkaa, käyhän kokeilemassa jos enemmän innostut. :)


miten tuo painaa kuivana voin paljon? :roll:
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 23.3.2008 18:01

miten tuo painaa kuivana voin paljon?


Ei se painakaan :D kuivapaino on oikeesti vissiin 159 kiloa. :)
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 24.3.2008 1:12

Joo, 159 - 162 kg eri lähteissä (otteesta varmaan otettu tuo 170, omissakin otteissa ollut joskus 10 kg valmistajan ilmoittamaan painoa enemmän). Märkäpainoksi kerrotaan n. 186 - 188 kg eli tämäkin täsmää.
Asian & American cars / bikes only.
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 24.3.2008 16:02

Ilmotin itsekin vakuutusyhtiöön painoksi 170 kiloa :D tietysti hinnan alennuksen toivossa. Ei taida vaan tuo muutama kilo vaikuttaa, mut aina pitää yrittää :D
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 24.3.2008 21:44

Moro vuan kaikille :D

Kyllä meinaa taas kyrpiä nämä kelit. Enemmän kyllä nakertaa se etten saa mitään aikaiseksi katteiden kanssa. En enää ikinä maalaa katteita itse :D voin luvata sen, en yritä edes paikkailla mitään.
Täytyy kyllä todeta että kilikali väreillä ei saa muuta kuin sotkua aikaiseksi. Tekisi mieli viedä katteet vaan johonkin maalaamoon, mutta en kyllä enää tässä vaiheessa niin tee kun olen uhrannut kymmeniä tunteja sekä monia euroja. Täytyy vaan sitten tyytyä rumaan pintaan.
Laskeehan se pyörän arvoa,mutta samapa tuo. Enemmän häiritsee rumuus :D pitänee varmaankin ajella kovempaa eikä pysähtyä koskaan ettei kukaan näe röpöistä maalipintaa :D
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 25.3.2008 2:37

Mitä sinä sitten teit sille? Ei kait se nyt ihan rumaksi ole voinut mennä? :(
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
laatite
Pyörä:
kilonen k5
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
7.5.2006 16:04

ViestiKirjoittanut laatite » 25.3.2008 8:04

No eihän se ihan rumaksi ole mennyt, mutta silti kun spray maaleilla maalaa ja tallissa jossa lentää pölyä, niin ei voi olettaa että saa hyvää jälkeä :)
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 25.3.2008 9:01

laatite: muutin maaseudulta Turkuun (30km) ja vakuutukset nousivat 200 eurolla... ;)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual