Suzuki GSX-R600 K7

yenny
Pyörä:
GSX-R750 K9
Paikkakunta:
Tampereen lähikunta
Liittynyt:
29.6.2005 16:19
Suzuki GSX-R600 K7

ViestiKirjoittanut yenny » 6.7.2007 23:21

No. Semmonen tuli nyt sitten laitettua Hondan seuraajaksi. Japsinelikon viimeinen jäsen on omistuksessa ja katotaan kuinka tämän kanssa loppupelissä käy.

Galleriassa on pari kuvaa vauvasta. Takapenkki meni reppuun jo ennen ku tuosta kaupan pihasta lähin ajamaan. Tilalla siis jo katehärpäke. Pistetään joku laadukkaampi kuva tossa kun ehditään niin pitkälle =)

Pari pikkuasiaa, mistä olen Sukisukissa tyytyväinen: integroidut vilkut peileissä ja takakatteessa - ei tarvi vaihella mihinkään sirompiin ja kivemmannäkösiin. Noin on just hyvät.

Toinen on tuo änkkäri. Siinä on yhtä hyvät mökät ku tehoputkissa, eikä oo muutenkaan koolla pilattu. Ei tarvi äänien takia ainakaan vaihdella, ja tuskin sirompaa tehoputkea saa mistään. Correct me if I'm wrong. Nyt on pakko löytää sopivat korvatulpat myös kaupunkipörräilyyn, toistaiseksi mikään malli ei oo pysyny tai sopinu ja on aiheuttanu vain kipua.

Kun näistä modaushommista pääsee livahtamaan kuin koira veräjästä, on jo säästäny satoja euroja :D Kilpiteline menee kyllä vaihtoon, mutta sitä ehtii vielä pohtia. Muuta duunaamista ei kauheesti olekaan. Pitää vaan ajaa :o

Kiitosta Hondaa kapeammasta penkistä, on vähän matalammantuntuinen kuin RR, jossa oli suhteettoman leveä penkki. Tosin siitäkin yleityin ihan hyvin maahan, mutta tästä vielä paremmin.

Jossain määrin kiva, että vahattavaa on vähemmän, koska suuri osa pyörää on tuota mattamustaa pintaa. Vinkkejä kaivataan, miten kiiltävät osat saa vahattua kätevästi tärvelemättä noita mattapintoja. Reunaviivaa on paljon!

Miinuspuoli - mittaristossa ei näe kellonaikaa ja yhtäkään matkamittareista yhtäaikaa. Hondassa näki matkamittarin, yhden tripin ja kellon yhtäaikaa.

Ehkä vähän turha triidi, kun ei tässä oo mitään modausjuttua, mutta no. Tällänen tuli nyt kotiin ja se ihmettelee nyt ensimmäistä yötään uusien kavereiden vieressä. Niin, nollakilsoilla kaupasta juurikasattuna tämän hain.

Kilometrejä ensimmäisenä iltana n.80.
Suzuki GSX-R600 K7
Honda CBR 600 RR -06
Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Kawasaki ZXR 400 -94
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 7.7.2007 0:23

Wau komee väri! Edelleen sä vaa vaihat pyörää yhtä usein ku mä sukkia! :D Itseasias nyt jo useammin. Mä oon vasta alkanu harkitsemaan... siis uutta pyörää, en sukkia. Eka kerran mietin asiaa kun sä kawasta päätit "luopua".
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Ileri
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
11.10.2006 22:25

ViestiKirjoittanut Ileri » 7.7.2007 0:38

Sergey kirjoitti:Wau komee väri! Edelleen sä vaa vaihat pyörää yhtä usein ku mä sukkia! :D Itseasias nyt jo useammin. Mä oon vasta alkanu harkitsemaan... siis uutta pyörää, en sukkia. Eka kerran mietin asiaa kun sä kawasta päätit "luopua".


Minkälaista pyörää sinä olet siis katsellut? =)
yenny
Pyörä:
GSX-R750 K9
Paikkakunta:
Tampereen lähikunta
Liittynyt:
29.6.2005 16:19

ViestiKirjoittanut yenny » 7.7.2007 10:39

Sergey kirjoitti:Wau komee väri! Edelleen sä vaa vaihat pyörää yhtä usein ku mä sukkia! :D Itseasias nyt jo useammin. Mä oon vasta alkanu harkitsemaan... siis uutta pyörää, en sukkia. Eka kerran mietin asiaa kun sä kawasta päätit "luopua".


Enhän mie oikeestaa oo tarkotuksella vaihtanu ku Yamahasta Hondaan :). Kawa ja Honda on viety miulta Pirkkalan ruttutukkuun. Mut kato, älä jää pohtimaan noita asioita niin pitkäks aikaa. Kun tää likka saa jotain päähänsä, niin ei mee kauaa, kun se juttu sitten jo on tulilla :D.
Suzuki GSX-R600 K7
Honda CBR 600 RR -06
Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Kawasaki ZXR 400 -94
Ileri
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
11.10.2006 22:25

ViestiKirjoittanut Ileri » 7.7.2007 11:23

yenny kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Wau komee väri! Edelleen sä vaa vaihat pyörää yhtä usein ku mä sukkia! :D Itseasias nyt jo useammin. Mä oon vasta alkanu harkitsemaan... siis uutta pyörää, en sukkia. Eka kerran mietin asiaa kun sä kawasta päätit "luopua".


Enhän mie oikeestaa oo tarkotuksella vaihtanu ku Yamahasta Hondaan :). Kawa ja Honda on viety miulta Pirkkalan ruttutukkuun. Mut kato, älä jää pohtimaan noita asioita niin pitkäks aikaa. Kun tää likka saa jotain päähänsä, niin ei mee kauaa, kun se juttu sitten jo on tulilla :D.



Onhan tuo sinun gixeri todella näpsäkän näköinen, ja ei ole äänenvaimenninkaan koolla pilattu :P Pitäisi saada ihmisten katseet kääntymään tuolla pyörällä! Onnittelut hyvästä valinnasta! :) *Odotellessa tilanne kuvia*
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 7.7.2007 14:07

Kannattaa kokeilla tuossa korvatulppa asiassa niitä oman korvan myötäisiksi valettavia tulppia. Muusikot käyttää niitä ja ne kestää pitkään.

Itse kyllä ihan teollisuus kertakäyttötulppia käytän, ei ainakaan omiin korviin käy. Tarkoituksena kyllä hommata nuo teetetyt.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 7.7.2007 17:10

yenny kirjoitti:Kun tää likka saa jotain päähänsä, niin ei mee kauaa, kun se juttu sitten jo on tulilla :D.


Joo ja nyt oot kyllä komeimman värkin hankkinu. Noi muut ollu vähä tollasia pilipalivehkeitä, mut tämmöne ouldskuulnyyppä arvostaa gixuu aina. Oha se eka aito super. Mä kuitenkin pysyn nois 80 luvun alun tuotoksissa, ja harkitsen muutaman vuoden lisää. Hankaloittaa se, että oon luvannu etten enää mistään luovu.

Silti, tää musta on kyl hienoin sportti minkä oon nähny vuosiin. Tuhansia kilometreja toivottaen! Toi ei tarvitse MITÄÄN lisää... ellei punaset vanneraidat ;)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 7.7.2007 18:53

Sergey kirjoitti:mut tämmöne ouldskuulnyyppä arvostaa gixuu aina. Oha se eka aito super. Mä kuitenkin pysyn nois 80 luvun alun tuotoksissa, ja harkitsen muutaman vuoden lisää.

Todellinen vanhanliiton vehe olis Katana tai EF ahdistettuna...Tai kunhan on i/ö-kone. ;)

Vanhassa vara parempi.


P.S. Niin ja onhan tuo pyörä tyylikäs. Tuo musta on omaan makuun. Ainoa, niin tuo kilpiteline on ruma kuin helvetti. Mutta ei varmaan insinööritkään ole tuota pidetteväksi suunnitelleet. ;)
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 7.7.2007 21:27

No niin siinä sitten kävi, että japsien full circle:n viimeinen etappi lähti, ja toivon turvallista, pitkää ja parempionnista etappia tällä kertaa. ZXR 400:n ohella joukon hienoin on tämä uusin!

Sitä mää en vaan tähän päivään mennessä ole ymmärtäynyt, että mitä niin rumaa noissa orggiskilpitelineissä on?? Ei pysty käsittämään, ihmeellisiä nämä makuasiat... :D Sama koskee kyllä vilkkujen vaihtamistakin lähes 90 prosentissa tapauksista, onneksi katevilkut tosiaan pysyvät paremmin alkuperäisinä.

Pönttö on myös todella hieno ja olen samaa mieltä, että ei tuota kannattane käydä vaihtamaan ainakaan ulkonäkösyistä. Eilen katselin liikkeessä toista vastaavaa tapausta, jossa orggikset ovat mielestäni liian hienot vaihdettavaksi: Kawasaki Z1000 2007.

Ja ei missään nimessä turha thread, oma pyörähän se on vaikka olisi 30 vuotta täysin alkuperäisasussaan.
Asian & American cars / bikes only.
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 7.7.2007 23:01

Johnnie kirjoitti:Sitä mää en vaan tähän päivään mennessä ole ymmärtäynyt, että mitä niin rumaa noissa orggiskilpitelineissä on?? Ei pysty käsittämään, ihmeellisiä nämä makuasiat... :D Sama koskee kyllä vilkkujen vaihtamistakin lähes 90 prosentissa tapauksista, onneksi katevilkut tosiaan pysyvät paremmin alkuperäisinä.


Koko! Nuo kilpitelineet on niin massiivisia, että näyttää törkeältä sulavalinjaisessa pyörässä. Paras tulos olisi kokonaan ilman kilpeä, mutta se on vähän vaikeaa. Pieni on kaunista.

Esim. näsärin nyrkin kokoiset ja puolimetrisellä varrella varustetut vilkut eivät ainakaan minun esteettistä silmääni hivele.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 8.7.2007 18:33

Kyllä toi pyörä paremmalta pienemmällä kilpitelineellä näyttää ja saahan noita vilkkuja sit ainakin eri värisillä kuvuilla, jollei muuten keksi syytä vaihtaa. :P

Oman kawan isoon kilpitelineeseenkin kyllä tottus, ja sitä jopa kaipaskin vähäsen kun se tuli hukattua. Hyvin vähäsen kylläkin.

Hieno liike kyllä Suzukilta, etteivät gixerin putkea ikinä vieneet penkin alle, vaan keksivät jotain uutta.
...ja luopuivat muutenkin "isompi on parempi" periaatteesta.

Onnea vaan täältäkin suunnasta omistajuuden johdosta, on kyl komia kikotin! :)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
yenny
Pyörä:
GSX-R750 K9
Paikkakunta:
Tampereen lähikunta
Liittynyt:
29.6.2005 16:19

ViestiKirjoittanut yenny » 8.7.2007 20:14

Tänään lähti varoitustarrat kuumailmapuhaltimella ja niiden liimat bensalla veks. Vähän tuli kilven aluslevyä muotoiltua ja alkuviikosta aattelin tilata sen uuden kilpitelineen.

Uusin kuvatkin galleriaan tästä välivaiheesta.

Juu, tuossa kilpitelineessä todellakin jurppii sen koko. Iso muovimöhkäle muuten niin sirossa takalistossa. Hondan RR:ssä se ei itseasiassa ollut takaapäin kovin pahannäkönen varsinkaan sen tehoputken kanssa, mutta sivusta katsottuna se muodosti kissansilmineen sun muine ulokkeineen mopoon varsinaisen porrasperän. Uudessa R6 ja R1:ssä kilpiteline todellakin sulautuu takarenkaaseen takaapäin katsottuna, mutta sivustapäin se näyttää lähinnä lintulaudalta. Tässä omassa pelissä se on siinä ja siinä, että tarviiko vaihtaa vai ei, mutta enköhän vaihtoon kuitenkin päädy.

Olis kyllä kiva sellanen E-hyväksytty siro kilpiteline, että sais ne pakolliset kissat ja rekkarikilven valonkin siihen nätisti sopimaan.

Vähän funtsin, että jos ruuvailis noi takajalkatapitkin irti, mutta niissä taitaa olla ruuvilukitetta, kun ei ihan tosta vaan auennu. Jätän sen pohtimisen tuonnemmaksi.

Tulipa huomattua, että peilit tärisee yli 4000 kierroksilla sen verran, että tietyltä etäisyydeltä ajoneuvojen valot muuttuvat rinkuloiksi :D Joko Hondassa oli paremmat peilit tai Sukisukin kone täristää enemmän.

Ja kilsoja tälle viikonlopulle kertynyt huvittavat 200 :)
Suzuki GSX-R600 K7
Honda CBR 600 RR -06
Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Kawasaki ZXR 400 -94
Tumppi
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2002 19:24

ViestiKirjoittanut Tumppi » 17.7.2007 21:49

Miltä kiksutin tuntuu nyt, kun on taas vähän enemmän kilometrejä takana? ja hondaan verrattuna? helkkarin komee pyörä ainakin ja juuri mustana ;)

keväällä kävin koeajamassa Heinolla ja tykkäsin kyllä ajoasennosta, joka oli tavallista enemmän pyöräSSÄ, kun taas uuden 6R:n päällä tuntui todella, että istui pyörän PÄÄLLÄ ja oli muutenkin paljon epämukavammat olot. senkin suhteen kawan uudessa mallissa on mun mielestä otettu taka-askel edelliseen malliin nähden...

vaihdeilmaisin on kyllä varsinkin kuussatasissa niin mahtava juttu, että ihme ettei sitä ole jo aiemmin tullut eikä viemäkään ole kaikissa malleissa. itsellä ainakin usein unohtuu mikä vaihde on päällä ja pikkusporteissa kun tunnetusti ei sitä vääntöä alakierroksilla juuri ole... paljoa enempää ei sen 20 min perusteella pysty itse sanomaan, mutta k6 on harkinnassa ja siksi kyselen :)
yenny
Pyörä:
GSX-R750 K9
Paikkakunta:
Tampereen lähikunta
Liittynyt:
29.6.2005 16:19

ViestiKirjoittanut yenny » 18.7.2007 0:14

Tumppi kirjoitti:Miltä kiksutin tuntuu nyt, kun on taas vähän enemmän kilometrejä takana? ja hondaan verrattuna? helkkarin komee pyörä ainakin ja juuri mustana ;)


Tänään tuli just 700km täyteen. Pikkuhiljaa senkin keulaan tottuu - aluksi tuntui RR:ään verrattuna jotenkin kankealta. Tai sitten kuski on ollu kankea :D Ehkä tossa on sitä pippuria vähän enemmän kuin Hondassa, mutta en sitten tiiä tuntuuko se siltä vain siksi, että se on niin hemmetin äänekäs. Pakko löytää ne sopivat korvatulpat jostain!!! Pesin mopon tänää ekaa kertaa ja puhaltelin paineilmalla kuivaksi. Se mattapinta on kyllä hauska, kun vesi suorastaan karkaa sen päältä pois. Monet kerrat vannoin, että mustaa pyörää en osta, a) siksi ettei se näy ja b) siksi että musta nuhraantuu helpommin ja on vaikea pitää siistinä, naarmut näkyy paljon nopeammin kuin muissa väreissä. No, tällä kertaa värivalikoima oli niin Suzukilla kuin Hondallakin sellanen, että tää yksilö oli ainoo, joka miellytti silmää.

keväällä kävin koeajamassa Heinolla ja tykkäsin kyllä ajoasennosta, joka oli tavallista enemmän pyöräSSÄ, kun taas uuden 6R:n päällä tuntui todella, että istui pyörän PÄÄLLÄ ja oli muutenkin paljon epämukavammat olot.


Ajoasento on kyllä matalammalla jotenkin ja näin pienehkönä kuskina pääsee katteiden suojaan aika kivasti. En vielä tiiä, että onko "outo" ajoasento vai se kuukauden mittainen ajotauko, että jotenkin kädet ja takapuoli väsyy aika nopeasti tuossa ajaessa. Nojaan ihan liikaa käsien varaan kiksussa, mitä en muista Hondalla tehneeni.

RR:ssäkin oli kyllä tuo tunne PÄÄLLÄ istumisesta, muistasin K5 tonnisessa kikserissä saman pyöräSSÄ-viiliksen :D

vaihdeilmaisin on kyllä varsinkin kuussatasissa niin mahtava juttu, että ihme ettei sitä ole jo aiemmin tullut eikä vieläkään ole kaikissa malleissa. itsellä ainakin usein unohtuu mikä vaihde on päällä


Arvostan tota vaihdenäyttöä parissa tilanteessa: Ensinnäkin siinä, etten enää etsi sitä seittemättä vaihdetta ja toiseksikin kun vaikka himmaa risteykseen (eikä tarvi pysähtyä) tai tiukempaan kurviin, niin ei joudu kesken kanttauksen toteamaan, että tuli vetästyä kolmoselta ykköselle (eikä esim neloselta kakkoselle) eikä parane ainakaan kytkintä päästää irti :D Nojoo, siis vähän kärjistetty esimerkki, mutta jos se aukesi jollekin, niin hyvä.

paljoa enempää ei sen 20 min perusteella pysty itse sanomaan, mutta k6 on harkinnassa ja siksi kyselen :)


20 min koeajon kans tein, mutta olin aikalailla jo siinä vaiheessa päättäny, että tän mopottimen tahon, jos se nyt on kiva siinä koeajon aikana. Aika vähän käyn koeajamassa pyöriä - yleensä oon töissä kun on niitä koeajotapahtumia tai sitten sillon sataa vettä. Aina niitä mopedeita saa jossain kokeiltua kuitenkin, ja jos tahdon ostaa, niin sillon nyt toki tahon testata ensin. Hondan tosin ostin ihan koeajamatta!

K6 ja K7 onkin samoja malleja sukisukissa ja itelläkin oli yks käytetty (ajettu alle 6tkm) samanlainen K6 harkinnassa. Se vaan ehti mennä jollekin nopeammalle ihan pari päivää ennen ku sain korvausrahat. No ei sitte tarvinnu enää pohtia, että ostasko käytetyn vai uuden, ku ei ollu vaihtoehtoja :).

Yks ihmetys tässä on kyllä ollu, nimittäin bensavalo. Se tuntuu vilkkuvan ihan miten sattuu - tai ei ainakaan niin kuin ohjekirja kertoo sen toiminnasta. Tuntuu olevan tyyppivika, ainakin käyttäjäkokemuksien perusteella.

Semmosta pohdintaa tänään.
Kilpiteline tulossa.
Suzuki GSX-R600 K7
Honda CBR 600 RR -06
Yamaha YZF 600 R Thundercat -96
Kawasaki ZXR 400 -94
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 18.7.2007 0:24

yenny kirjoitti:Ehkä tossa on sitä pippuria vähän enemmän kuin Hondassa

toikin nyt on ihan se ja sama. niihin tehoihin tottuu kuitenkin niin nopeesti.
lähde sinä ensin, niin minä odotan sitten perillä.