Yamaha RD 350 '85

Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 12.4.2006 12:39

Eipä tuo mullekaan kotiin tuu mut pakko se oli ostaa kun on ajankohtainen verojuttu :) On selvää että mä en enää suomesta pyörää osta.

En mee kyl nyt vannomaan miten se meni, uuteen vastaavaan (teho/paino ym.) ne vertaa ja siitä tulee vero... Ja se on positiiviseen suuntaan muuttunut.
http://www.autovero.fi/artikkeli.php?aid=48

Meikäläisellä menopaluu ruotsiin maksaa 4.40¤+auto tai motskari 5¤.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 12.4.2006 16:50

[quote=Artikkeli]Arvonalenemakäyrä muodostetaan niin, että arvon katsotaan alenevan 0,8 prosenttia kuukautta kohden edellisen kuukauden loppuun lasketusta jäännösarvosta. Esimerkiksi 25 vuotiaan ajoneuvon verotusarvona pidetään hieman yli 9 prosenttia uuden vastaavan ajoneuvon verotusarvosta.[/quote]

Eli joo.. ei siinä mitään.

Paitsi että toihan on kasikakkonen, eli minun laskupään mukaan vasta 24 vuotias? Ensi vuonna sitten se saisi sen 9% alennuksen. Seuraavana 9.8%.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 12.4.2006 17:36

SirKaarlo kirjoitti:Suomessa tuollasesta kasaripelistä ovat pyytäneet sellaista 1200-1500 euroa, mikä on kohtuullista.


1500 - 2300 ¤ ovat olleet ne mitä itse olen katsellut tässä parin vuoden aikana, tosin ovat olleet suunnilleen kaikki F2-malleja, eli -86 tai uudempia. Joka tapauksessa naurettavan pieniä summia, kun moposkootterikin maksaa helposti pari-kolme tonnia. :)
Asian & American cars / bikes only.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 12.4.2006 18:16

Juuh, no sellasta kasari yvps-mallia lähinnä itse hain tuolla hintahaarukalla. Ylipäätään.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 13.4.2006 7:16

Nuo kysellyt Misukan kumit oli mulla kolmepuolikkaassa ostettaessa ja voin kertoa, että ei todellakaan kannata sellaisia laittaa jammuun alle. Pitoa ei ollut kuivalla, eikä märällä ja kuluivat alle kesässä loppuun. Aivan hirvittävät..

Vieläkin muistan, että sadekelillä alle 50km/h nopeudessa risteystä lähestyessäni jarrutin etusella normaaliin tapaan parin sormen otteella ja ihmettelin, kun mopo tuntui jotenkin omituisen vempulalta. Pysähdyin risteykseen ja totesin, että toistakymmentä metriä mentiin eturengas lukossa. Onneksi ei tullut heittäydyttyä.

Myöhemmin tein jarrutuskokeita sekä märällä, että kuivalla ja etusen sai lukkoon todella helposti.

BT45-gummit toimivat lositavasti RD:ssä. Mulla on takana se "kauhea" ylikoko 130/70 ja mopo on kyllä hiukan huonompi ajaa, kuin kapeammalla takiksella. Edessä 100/80 muistaakseni.

Seuraavaksi meinaan kokeilla 100/90 120/80 yhdistelmää, josko olisi sopiva satsi kurvailuun.
Lutikka
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
7.5.2002 8:07

ViestiKirjoittanut Lutikka » 13.4.2006 10:38

Minulla tuo edellinen eturengas oli joku Continental (joka näkyy olevan yllättävän monessa RD:ssäkin kuvien perusteella), en sitten tiedä missä kunnossa ja kuinka vanha kyseinen gummi oli, mutta jotenkin "muoviselta" se tuntui ja pito oli kyllä aivan minimaalinen ja uraherkkyyskin sellainen, että tuntui laite kaatuvan alle kun halkeamaan tiessä ajoi.

Byääh, multa puuttuu enää katteet niin voisi ajaa jo! Ja huonolla tuurilla menee vielä pitkään ennen kuin maalauksesta saapuvat.
Erikoinen tuo etuvalonkin yläkiinnitys katteeseen :( .
Pitäisiköhän siihen kehitellä jotain, että voisi nakupyörällä ajaa...
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 13.4.2006 11:16

Minä olen alkanu harkita, että josko laittais yksittäisen/yksittäiset umpiot ja ajaisi nakuna tuolla.. tai sitten vain toi rykkösen kate kiinni. Viehättävän kaponen ilman katteita toi isokin roudi. :)
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 13.4.2006 12:16

N-mallin mittaristo/etuvalo/häkki ja hilut paikalleen ja katteet tallin nurkkaan. Helppo vaihto.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 15.4.2006 16:20

Lutikka kirjoitti:Minulla tuo edellinen eturengas oli joku Continental (joka näkyy olevan yllättävän monessa RD:ssäkin kuvien perusteella)


Juuri tuolta minustakin tuntui, varsinkin urissa. Aurauskaluston tekemät pitkittäiset urat tuntuivat hirvittäviltä jo 60 km/h vauhdissa. Oliko tämä rengas? (kuvassa vasemmanpuoleinen): TKV11/12

Oli ilmestynyt (Suomessa) harvinaista herkkua myyntiin, RD 500

Menee nyt hieman offtopiciksi mutta kun tämä taitaa olla Motot.netin yleinen RD thread...
Asian & American cars / bikes only.
Tomppa78
RD:n kulutus

ViestiKirjoittanut Tomppa78 » 15.4.2006 21:22

Ostin viime syksynä Yamaha RD 350 lc f2 yvps -86 pyörän ja olen näitä keskusteluja lukenut, mutta missään ei mainita paljonko kyseisen pyörän kulutus pitäisi olla. Jossain luki, että 12l/100km ei kai tuo voi olla ihan todellinen. Kertokaa kellä on kokemusta.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 15.4.2006 21:37

Isukilla oli nuoruudessa ollu, ja sano että sellasta 7-10 litraa normiajossa, kunnon räppäilyssähän se sitten onkin kymmeniä litroja.. mutta ei paljon enemmän kuin normisti nykypyörilläkään.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 15.4.2006 23:32

Tomppa78 kirjoitti:paljonko kyseisen pyörän kulutus pitäisi olla.


Minulla on juuri sama F2 malli, -87. Kulutukseni koko viime kesältä oli tarkalleen 4,70 l/100 km.

TM:n testissä aikoinaan saatiin testin keskikulutukseksi 5,77 l/100 km, tosin mainittiin että hanaa pistämällä nousee reilusti (muistaakseni mainittiin 12 l/100 km korkeimmillaan). Itse olen siis päässyt yllättävän vähällä, vaikka ajoin erittäin paljon taajamassa ja kiihdytin erittäin usein punarajalle asti. Käytännössä oikeastaan aina teen täyskiihdytyksen jos vain edessä ei ketään (on yhtä kuin hitaampi kiihtyjä) ole - tosin ylinopeuksia en harrastele joten varsin pikaisiksi jäävät kiihdytykset.

RD Forumilla polliin vastanneista suurin osa arvioi pääsevänsä tankillaan noin 280 - 300 km, mikä vastaa suunnilleen lukemaa 6 l/100 km. Itsellä on ollut sellainen tapa, että reilun 200 km ajon jälkeen hakeudun tankkaamaan.

Haynesin kirjan mukaan F2:ssa on 17 litran tankki, josta 4 litraa varatankkia. Toiset puhuvat litran-pari poikkeavista luvuista. Riippunee pitkälti siitä, tankkaako ihan korkkiin asti (ja kuinka lähellä huoltsikka sattuu olemaan, kun varatankille menee), itse en näin ole tehnyt paitsi talvisäilytyksen ajaksi. Muutaman kerran on tullut vedettyä varatankillakin jonkin matkaa, ja 13 litraa olen parhaimmillaan tankannut sen jälkeen.
Asian & American cars / bikes only.
Tomppa78
RD:n kulutus

ViestiKirjoittanut Tomppa78 » 16.4.2006 20:08

Kiitoksia vastauksista nuo kulutuslukemat kuulostaa jo vähän paremmilta tulee nimittäin kesällä jo työmatka-ajoa 100km\päivä.
Lutikka
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
7.5.2002 8:07

ViestiKirjoittanut Lutikka » 16.4.2006 21:18

Johnnie kirjoitti:
Lutikka kirjoitti:Minulla tuo edellinen eturengas oli joku Continental (joka näkyy olevan yllättävän monessa RD:ssäkin kuvien perusteella)


Juuri tuolta minustakin tuntui, varsinkin urissa. Aurauskaluston tekemät pitkittäiset urat tuntuivat hirvittäviltä jo 60 km/h vauhdissa. Oliko tämä rengas? (kuvassa vasemmanpuoleinen): TKV11/12

Sepä se. Ainakin tietää mitä rengasta ei IKINÄ edes harkitse.

Tänään pistin vakuutukset päälle RD:hen ja nakupyörällä ilman peilejä ja muita heebeleitä ajelemaan...ja hyvältä tuntui!
Vielä ei uskaltanut paljoa kiihdytellä, sen verta varovainen kaveri kun olen, joka toisella bussipysäkillä pysähdyin tarkistelemaan että pysyvät pultit ja mutterit kiinni.
Melko opettavainen on tämäkin vehje jo ollut, tänäänkin oppi jarrujen kunnollisen ilmauksen tarpeellisuuden. Olin nimittäin sen verta huonosti tehnyt, että muutaman kilometrin jälkeen meinasivat etujarrut mennä lukkoon, kun ilma järjestelmässä laajeni kuumentuessaan, onneksi ei tullut hiekkaa vastaan. :S
Keikari
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.4.2006 13:00

ViestiKirjoittanut Keikari » 17.4.2006 13:43

Ilokseni havaitsin, että täällähän on melkoinen yhteisö RD 350:n omistajia. Meikältäkin sellainen löytyy.

Valo-ongelmaan olisin toivonut ratkaisuvaihtoehtovinkkejä: Meikällä on RD:ssä vakiolamppu kiinni ja poliisit pysäyttelevät pimeän aikaan rasittavan usein ja kummastelevat heikkoa valoa. Onhan se valo melko heikko ja pimeällä merkitys on pelkästään olla huomiovalona.

Kivahan se olisi piemässä jotain nähdä. Eräs ratkaisu parantaa valotehoa on esitetty tuossa topicin aloittaneessa viestissä. Vaan mitä muita tapoja olette käyttäneet RD:n valojen piristeeksi? Sopiiko jonkun uudemman pyörän isompi umpio esim. kaksilamppunen RD:n katteisiin? Tms.