Yamaha RD 350 '85

specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 10.3.2008 21:29

Se on kato kun monet on liian "hienohelmoja" ajamaan 2-tahtia. Haisee pahalle ja tytöt ei tykkää. :D 2t on miesten peli sanokoon tiukkapipot mitä vaan. ;) 2t vaatii vaan houlehtimisen muutamista jutuista. Öljyt koneessa ja seos tarpeeksi rikkaalla, niin toimii todella luotettavasti. Riippuu tietty hiukan mallista. Esim. Jawa pesee luotettavuudessa 90% nelareista mennen tullen! Nyt tulee nelarimiehet kyllä silmille. :D
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 10.3.2008 21:54

No se nyt tietysti riippuu mistä tykkää, mutta harva lähtee isommalla 2T pyörällä kiertään eurooppaa vaikka olisikin kuinka huollettu.

Isommille teille taas vähän pirteempää laitetta kuin mikään yleinen 2t, kaupungilla taas ei niinkään väliä millä ajaa jne.

En nää mitään syytä ajaa isolla 2t pyörällä, ellei vastaan tule jotain todella herkkua..
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 10.3.2008 21:55

specialisti kirjoitti:Se on kato kun monet on liian "hienohelmoja" ajamaan 2-tahtia. Haisee pahalle ja tytöt ei tykkää. :D 2t on miesten peli sanokoon tiukkapipot mitä vaan. ;) 2t vaatii vaan houlehtimisen muutamista jutuista. Öljyt koneessa ja seos tarpeeksi rikkaalla, niin toimii todella luotettavasti. Riippuu tietty hiukan mallista. Esim. Jawa pesee luotettavuudessa 90% nelareista mennen tullen! Nyt tulee nelarimiehet kyllä silmille. :D


Ei pitäisi nelarimiesten silmille tulla. ETZ-Mitsi on nimittäin maailman ainoa täyskaasun kestävä moottoripyörä.

Sillä voi ajaa kaasu pohjassa aina, eikä se mene rikki sitten kirveelläkään. Suorituskyky on sitten toinen asia, mutta siitä ei tainnut olla puhettakaan. :)
Viimeksi muokannut Georg päivämäärä 11.3.2008 8:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29

ViestiKirjoittanut Georg » 10.3.2008 21:57

Micce kirjoitti:En nää mitään syytä ajaa isolla 2t pyörällä, ellei vastaan tule jotain todella herkkua..


Minä en näe mitään syytä ajaa millään 4t-pyörällä olkoon kuinka herkku tahansa. Tämä on se ikuinen makuasia. :)
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 10.3.2008 22:09

Georg kirjoitti:
Micce kirjoitti:En nää mitään syytä ajaa isolla 2t pyörällä, ellei vastaan tule jotain todella herkkua..


Minä en näe mitään syytä ajaa millään 4t-pyörällä olkoon kuinka herkku tahansa. Tämä on se ikuinen makuasia. :)
Tottakai makuasia, mutta yleensä se käytännöllisyys nyt tulee vaan edellä ellei ajot nyt keskity pelkästään kylällä räppäilyyn.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 10.3.2008 22:15

Tarkoitit varmaan ETZ Mitsiä? Todellakin jos minulta kysytään, niin itselle MZ ETZ 251 on maailman paras moottoripyörä. Ollut haaveissa niin kauan kun olen 2-pyöräilyä harrastanut. Siinä on kaikki ominaisuudet kunnossa mitä arvostan. MZ:hän on verraton matkapyörä. Niin on mikä tahansa hieman matalavireisempi 2t.

Itse lähtisin eurooppaan hyvinkin vaikka tuolla nykyisellä KMX:llä. Missä asiassa 2t on nelaria huonompi matka-ajossa? Kun pystyy pitämään 100km/h matkavauhtia niin hyvin pärjää. Kukaan ei pakota motarille. Onhan mopoillakin kierretty maapallo ympäri. :) Mun mielestä ajonautinto loppuu siihen 100km/h. Mulle pärräilyssä nopeus ei tuo kiksejä, ne on ihan muut jutut.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 10.3.2008 22:18

Micce kirjoitti:Tottakai makuasia, mutta yleensä se käytännöllisyys nyt tulee vaan edellä ellei ajot nyt keskity pelkästään kylällä räppäilyyn.


Herra ei ole varmaan matalavireisellä 2t:lla ikinä ajanut? Paljon mukavampi esim. kaupunkiajossa kun nelari, koska moottorijarrutus on lievempi.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 10.3.2008 22:29

specialisti kirjoitti:
Micce kirjoitti:Tottakai makuasia, mutta yleensä se käytännöllisyys nyt tulee vaan edellä ellei ajot nyt keskity pelkästään kylällä räppäilyyn.


Herra ei ole varmaan matalavireisellä 2t:lla ikinä ajanut? Paljon mukavampi esim. kaupunkiajossa kun nelari, koska moottorijarrutus on lievempi.
Herra nyt ei varmaan tajua että 2t pyörällä ei hirveemmin moottorijarruteta? Mutta oletkos ikinä ajanut matalaviritteistä 4T pyörää joka on juuri siihen hommaan tarkoitettu yli matkan tekoon?
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 10.3.2008 22:34

Matalavireinen 2t ei ole "moottorijarrusta" moksiskaan. Joskin yli 6000rpm ei kannata rojauttaa kaasua kerralla pois pitkäksi aikaa. Olen ajanut Lähinnä vain matalavireisillä nelareilla. Niin twinillä kuin 1-mukisellakin. En tykännyt. Mutta normi matka-ajossa ei ole tahdeilla juuri merkitystä. 2-tahtiakin on monenlaisia ja tosi monenluonteista...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 10.3.2008 22:37

specialisti kirjoitti:Matalavireinen 2t ei ole "moottorijarrusta" moksiskaan. Joskin yli 6000rpm ei kannata rojauttaa kaasua kerralla pois pitkäksi aikaa. Olen ajanut Lähinnä vain matalavireisillä nelareilla. Niin twinillä kuin 1-mukisellakin. En tykännyt. Mutta normi matka-ajossa ei ole tahdeilla juuri merkitystä. 2-tahtiakin on monenlaisia ja tosi monenluonteista...
No onnea vaan sitten 2t huoltojen kanssa, sekä sinun pyöriesi uusille omistajille :)

Mutta kuten sanoin yhtäkään sarjavalmisteista 2t matkapyörää ei ole mikä pistää kampoihin karvalakki 4t pyörille.

Makuasia..
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 10.3.2008 22:50

Noo liki 100tkm 2-tahtisilla ajaneena voin puhua kokemuksesta, että ei se lievä(huom lievä) moottorilla jarruttaminen sitä särje. Erijuttu noitten kiihkeitten kisakakkivoiden kanssa. Toki moni on kirjasta lukenut ettei 2t:lla saa jarruttaa yhtään moottorilla, mutta käytäntö on eri asia. Kirjaviisaus erikseen.

Säätäkää nelarimiehet vaan venttiileitä ja vaihtakaa nokkaketjua, niin minä täytän öljysäiliötä ja vaihdan kerran vuoteen mäntää. :) Ei tämä riitely johda mihinkään. Ei pilata hyvää topikkia....
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 10.3.2008 22:58

specialisti kirjoitti:Noo liki 100tkm 2-tahtisilla ajaneena voin puhua kokemuksesta, että ei se lievä(huom lievä) moottorilla jarruttaminen sitä särje. Erijuttu noitten kiihkeitten kisakakkivoiden kanssa. Toki moni on kirjasta lukenut ettei 2t:lla saa jarruttaa yhtään moottorilla, mutta käytäntö on eri asia. Kirjaviisaus erikseen.

Säätäkää nelarimiehet vaan venttiileitä ja vaihtakaa nokkaketjua, niin minä täytän öljysäiliötä ja vaihdan kerran vuoteen mäntää. :) Ei tämä riitely johda mihinkään. Ei pilata hyvää topikkia....
Ei tämä ole riitelyä vaan keskustelua hieman ohi aiheen..
Mutta sellasta moottorijarrutusta ei vaan 2t pyörällä voi tehdä missä olisi joku järkikin, toki jos ajat 20kph ja ennen liikennevaloja lasket kaasun niin mikä ettei.

No mutta ajetaan me nelarimiehet pyörillä miten tykätään ja jätetään kaupan kulmalla huutelevat 2t käryltä haisevat amikset omaan varjoon :)

/nbye
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 10.3.2008 23:09

Järkeä tai ei, niin ei se ihan pienestä säikähdä. Ei sillä tietenkään voi rullailla mitään motarinramppia 100km/h asti ilman kaasua kokoajan pienemmälle vaihtaen. Maalaisjärkeä kun käyttää siinäkin hommassa. Itellä on tapana pitää iso vaihde päällä, jarruttaa samalla ja hiljaisemmassa vauhdissa kytkinpohjassa rullailla samalla pienemmälle vaihtaen. Näin se on myös miellyttävintä. On se 2-tahdilla ajaminen loppupeleissä aika erilaista kun nelarin...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
patsix
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
19.9.2005 22:02

ViestiKirjoittanut patsix » 10.3.2008 23:46

AMIKSET?? No voi jee...
Ite ainakin olen ja tulen jatkossakin moottorijarruttamaan . Korjaan sit jos hajoo mut ei kyllä vielä ole siinäkään onnistuttu vaikka välillä on yritystä.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 11.3.2008 8:00

Sitä varten on keksitty tuotevoitelu, joka voitelee myös kaasu kiinni. Voit siis rullailla ihan huoletta moottorijarrulla ja silti voitelee täysin luotettavasti myös yläkierroksilla. Ainoa tapaus jossa ei ehkä kannata antaumuksella moottorijarruttaa, on kireällä kevarilla kovan moottoritiepätkän jälkeen jolloin kone on rajun lämpökuorman alla.