Yamaha RD 350 '85

Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 27.4.2006 11:53

bore69 kirjoitti:Mäkin haisen kakstahdille :)

2-T tuoksuu... ;)

Hienoa, että tällainenkin löytyi - porukka kasvaa!
Asian & American cars / bikes only.
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54
RD-kerhoa Suomessa ?

ViestiKirjoittanut bore69 » 27.4.2006 13:31

Kiitos vaan kommenteista kaikille kommentoijille. Mites muuten onko kellään kuvaa siitä, paljonko noita RD 350 eri versioita liikenteessä on ? Oisko pikku kokoontumiset paikallaan :)

Pitää vissiin laittaa tosta toisestakin laitteesta kuvatus, tallissa on nimittäin '82 mallin piikki RD:kin. Se on ainakin täysin alkuperäinen, kun on mulla ollut uutena alusta pitäen. Itse asiassa hankittiin '85 Saksasta vaikka malli onkin '82.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 28.4.2006 0:18

bore69 kirjoitti:Oisko pikku kokoontumiset paikallaan :)


Sama tuli itselle mieleen, mutta todellisen paikan tullen saattaisi jäädä väliin, ei oikein matka-ajo nappaa ainakaan toistaiseksi.


Lutikka kirjoitti:Minulla tuo edellinen eturengas oli joku Continental


Jep, kohta jäävät Continentalit itseltäkin pois. Ostin nuo Bridgestonen BT45:t eteen ja taakse, ja vakiokoossa tietenkin. Pari viikkoa saattanee mennä ennen kuin alle saa laitatettua.

Aah, vielä 3 vuorokautta ja pääsee ajamaan...
Asian & American cars / bikes only.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 2.5.2006 1:26

Yippii, näin lähti omakin kausi käyntiin, eilissäpäivänä n. 100 km mittariin.

Tosin hieman apein tunnelmin, kun edellisenä päivänä talven jälkeen koekäyttelin ja muutaman startin jälkeen rupesi YPVS:n suunnalta kuulumaan takertelua. No, vaijerin piruhan se rupesi kuoriutumaan ja senhän tietää, että kun yksi säie katkeaa niin vaijeri on entinen. Otin hajonneen vaijerin kokonaan irti ja siten pääsin ajamaan talvisäilytyspaikasta pois ilman YPVS:ää, en ole varma oliko se auki vai kiinni, en oikeastaan huomannut eroa ajaessa näin talven jälkeen (tosin yritinkin hillitä kiihdytykset alle 6000:n jottei yksinäinen vaijeri joudu turhaan urakoimaan).

Huomenna sitten ostamaan Yamaha-huollosta uutta vaijeria, jännittää hieman onkohan tämäkin mokoma 20 cm pätkä joku 80 ¤:n osa...
Asian & American cars / bikes only.
Georg

ViestiKirjoittanut Georg » 2.5.2006 7:08

Viikonloppuna ekat 100km ajoa. Eka 50km ja mopo kiemurteli yli 150km/h vauhdissa kuin pirulainen.

Vika löytyi penkin ja tangon välistä... etusessa rengaspaine 0,8bar ja takana 1,0bar. Jonkun verran oli tonttu olo noin amatöörimäisestä unohduksesta. :)

Toinen 50km ajoa ja "vikalista" seuraava: PV:n sisemmät tukiholkit heiluvat iloisesti kierrosten mukana useita millejä edestakaisin ja öljypumpun tiiviste(et) vuotaa.

Huokaus. Yläkerran osien metsästystä siis.

Ei kenelläkään ole hyväkuntoisia PV:n luisteja ja holkkeja tallin nurkissa? Ostaisin pois kuleksimasta.
Lutikka
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
7.5.2002 8:07

ViestiKirjoittanut Lutikka » 2.5.2006 11:51

Noin 500km tälle keväälle jo mittarissa, ja oikein hymy nousee huulille kun tuntuu kaikki toimivan varsin mainiosti. Viime syksyisestä mutkan ajamisen vaikeudesta ei ole tietoakaan, mutta eihän tuo ole mikään yllätys kun etupäätä ja varsinkin takapäätä tuli huollettua, ja ennen kaikkea tuo takarengas on uusi ja oikeassa muodossaan.
Jos nyt jotain harmittavaa keksisi, niin ehkäpä se että pakoputket tahtovat sen verta heilua, että ainakin oikeanpuoleinen putki ottaa kiinni keskituen jouseen, ja sinne on jo kerennyt pientä kolhua muodostumaan. Tällä hetkellä siellä on jotain kovaa kumia välissä, mutta tarkoituksena olisi hommata/väsätä ihan varikkopukki jotta pääsisi eroon koko keskituesta.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.5.2006 13:23

Johnnie kirjoitti:...Huomenna sitten ostamaan Yamaha-huollosta uutta vaijeria, jännittää hieman onkohan tämäkin mokoma 20 cm pätkä joku 80 ¤:n osa...
Fillarin tarvike-vaihdevaijeri ja 2 irtonippaa. Nipat saa eurolla ja vaijerin kahdella. Vaijerista pätkii YPVS-varppeja useammankin kappaleen.
Näin tein ex 350:een ja piikkiin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54
Joo ekat savut on "imastu"

ViestiKirjoittanut bore69 » 2.5.2006 14:42

ja pientä murhetta vain. Eli oli jo viime kesänä havaittavissa satasen+ vauhdissa sellasta outoa vispausta. Eli tuppaa "kirjottaan" ajaessa. Onko muilla havaintoja asiasta saatikka sitten tietoa mitä pitää vaihtaa/kiristää. Muuten ihan mukavaa puuhaa, jälleen kerran.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51

ViestiKirjoittanut Johnnie » 2.5.2006 21:18

-Zone- kirjoitti:Fillarin tarvike-vaihdevaijeri ja 2 irtonippaa.


Ääh, en halua tuommoisia ratkaisuja käyttää, pyörä on tähänkin asti ollut alkuperäiskuosissaan ja sellaisena sen pidän. Ei se alkuperäinen vaijeri maksanutkaan kuin 26,50 ¤.
Asian & American cars / bikes only.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.5.2006 22:41

Ok. Oletin ne hintavammaksi, niin en lähtenyt edes kyseleen mitä maksaa. Siksi päätin tehdä itse ja olihan toi 350:nen mulle tullessaan muutoinkin jo rujo viritys.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
bore69
Liittynyt:
8.7.2005 12:54
Kytkinpakasta

ViestiKirjoittanut bore69 » 2.5.2006 22:59

Onko paha duuni vaihtaa kytkinkamat ? Huomasin pientä luistoa kun päästin valoista ja vaihdoin kakkoselle. Säädöt ei auta eli lienee levyt lopussa ?

Seuraavaksi sellanen "amis kyssäri" :) Paljonkos noi teidän RD:t ottaa, ts. kuinka lujaa ootte niillä päästänyt. Mulla kantti loppuu ton vehkeen kanssa silloin kun taulussa on 160 :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.5.2006 23:09

Ei ole paha homma vaihtaa kykinlevyjä ainakaan -85 mallisessa. Tässä galleriastani kuva : http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 8/cat/5376
Kiksi veke ja pultit auki. Vesipumppu ja öljypumppu jää koppaan kiinni.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Georg
Re: Joo ekat savut on "imastu"

ViestiKirjoittanut Georg » 3.5.2006 6:24

bore69 kirjoitti:ja pientä murhetta vain. Eli oli jo viime kesänä havaittavissa satasen+ vauhdissa sellasta outoa vispausta. Eli tuppaa "kirjottaan" ajaessa. Onko muilla havaintoja asiasta saatikka sitten tietoa mitä pitää vaihtaa/kiristää. Muuten ihan mukavaa puuhaa, jälleen kerran.


Ohjauslaakerit liian löysällä/kireällä. Eturengas epätasapainossa. Takahaarukan aksiaalivälys liian suuri. Takaiskarin vivustossa liikaa väljää.

Tuossa jokunen tarkistuskohde.
Vieras
Re: Kytkinpakasta

ViestiKirjoittanut Vieras » 3.5.2006 6:27

bore69 kirjoitti:Onko paha duuni vaihtaa kytkinkamat ? Huomasin pientä luistoa kun päästin valoista ja vaihdoin kakkoselle. Säädöt ei auta eli lienee levyt lopussa ?


Pienillä vaihteilla ns. täyskiihdytyksessä joskus kytkin saattaa hiukan luistaa. Normaali-ilmiö sinänsä kyseiselle pyörälle. Oletko säätänyt kytkinpaketin keskellä olevasta ruuvista välyksen oikeaksi?

-----------------------------------------------

Seuraavaksi sellanen "amis kyssäri" :) Paljonkos noi teidän RD:t ottaa, ts. kuinka lujaa ootte niillä päästänyt. Mulla kantti loppuu ton vehkeen kanssa silloin kun taulussa on 160 :)



Mittarin asteikko loppuu 200km/h lukemaan. Sen kelaa oma ritsani mittariin. ("vakiona")
Georg
Liittynyt:
3.5.2006 6:29
Re: Kytkinpakasta

ViestiKirjoittanut Georg » 3.5.2006 6:31

Anonymous kirjoitti:
bore69 kirjoitti:Onko paha duuni vaihtaa kytkinkamat ? Huomasin pientä luistoa kun päästin valoista ja vaihdoin kakkoselle. Säädöt ei auta eli lienee levyt lopussa ?

Seuraavaksi sellanen "amis kyssäri" :) Paljonkos noi teidän RD:t ottaa, ts. kuinka lujaa ootte niillä päästänyt. Mulla kantti loppuu ton vehkeen kanssa silloin kun taulussa on 160 :)


Pienillä vaihteilla ns. täyskiihdytyksessä joskus kytkin saattaa hiukan luistaa. Normaali-ilmiö sinänsä kyseiselle pyörälle. Oletko säätänyt kytkinpaketin keskellä olevasta ruuvista välyksen oikeaksi?


Mittarin asteikko loppuu 200km/h lukemaan. Sen kelaa oma ritsani mittariin. ("vakiona")