Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 6.7.2004 19:07

Niin ! Haluatko sen kannentiivisteen ? Mulla Ei ole sille mitään käyttöä, kun ei ole sellaista konettakaan. Laita mulle osoite, niin voin postittaa sen sulle. Eikä siitä tarvi maksaa mitään:)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 7.7.2004 21:11

No tottahan kelpaa, pistä nyt tilinumerosi että edes postin maksan...


Tämä ei sitten ollu mikään unabomberien kutsuhuuto.

Tänään tapahtunutta(ja miksi ei eilisenkin):
-Uudet syttypuolat on hyllyssä, vaihtanen viikonloppuna
-tulpanjohtoa moisiin uutta
-kärjet ja konkat, eri liikkeistä, sama valmistaja :)
-kaasuvaijeria hieman tuorevoitelua varten(ja miksi ei muutenkin varalle)
-B9EG tulpat matkalle mukaan jos vaikka sattuisi käymään huonosti
-1l mobil 2-t superia, jeee
-21w vilkkupolttimo oikealle eteen 5w tilalle
-mustekaloja tarakkaa varten

Korvasin ilmanputsarielementin uudella, alkoi menemään kasaan jo. Revin tuorevoitelu vaijerista metallimutkan pois, ahisti niin suatanasti että alkoi vituttamaan + vaijerin säätö ei ollut mahdollista eli pirusti ölkkää meni. Synkkasin kaasuttimet(jälleen) tuorevoitelun takia. Päästin taas ylimääräsiä laatikosta pois, kumma kun tuntui että olisi tullut lisää öljyä sinne :) Rasvasin ketjujakin mutta mokoma loppui kesken. On se perkele.

Tänään tuli aamulla taisteltua :D Meinaan välillä ei vasen pytty käynyt, vaihdoin heti kun aloitti niin tulpan jonka jälkeen kävi taas nasevasti jonkun 5km, sitten alkoi taas. Ihmettelin tuota ja ihmetellessä alkoi taas käymään. Sitten taas lopetti, kävi, lopetti. Siinä sitten vittuunnuin kun olin jo myöhässä töistä ja sörkin sytyn piuhoja ja liittimiä, kappas toimii taas. Syynä ilmeisesti hapettuneet liitokset tai muuten vain löysät liitokset. Tämän huomasin siitä kun laitoin valot pois, pyörä sammuneena ja vilkaisin ampeerimittaria, alle puolet siitä mitä pitäisi kulua kun puolissa menee virtaa!
Mukava yllätys muuten oli se että pyörä on vienyt bensaa VAIN alle 5l satkulla! Tuosta 9,5l on vielä faija pöllinyt jokusen desin ruohonleikkuriin.... uskomatonta. Kohta tää romu räjähtää kun vie noin vähän. Niin ja semmosta vielä kun korvatulppien kanssa kuulee kahinat paremmin niin vitosen rattaat taitaa olla ehtoopuolella pikkuhiljaa kun kauhee kahina verrattuna muihin. Kutosella ei mitään erityistä eli ei kiinnosta.
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 7.7.2004 23:19

Jep jep ! Se 5 litraa mullakin suunnilleen menee satasella. Tänään tulikin ajeltua Ahvenistolle pällistelemään, kun "isot pojat ajaa lujaa" en kehdannu sekaan mennä . Olis varmaan saanut ottaa mun ajat kalenterilla. Mä laitan sen tiivisteen huomenna postiin . Sulla sille kuitenkin enemmän käyttöä, jos tarvii kansia aukoo.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.7.2004 20:10

joo, ihan hyvä kyllä kiitoksia.
Niin ihme että on niinkin paljon kuin 6l mennyt ennen, kait nuo vastapaineet sitten auttavat noinkin paljon?
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 8.7.2004 23:19

Postissa on ja maksoikin kokonaiset 90 senttiä postikulut :) . Ei kannata moista summaa alkaa siirteleen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 9.7.2004 17:28

no ei sitten :) Kiitän suuresti! yhdelle harrastajalle tosin lähetin toimivan tuorevoitelu pumpun 5e hinnasta, siis postikulujen päälle. Lahjoitus oli sekin.

Tänään töissä uskalluin uhkarohkeasti pistämään putket punaisiksi kosaanilla. Tuli muuten karstaa. Niin joo ja metrin liekit parhaimmillaan toisesta päästä ja ainakin desi öljyä liekkien seasta lattialle per putki. Kiillotustahnalla lähti värjäymää pois ja näyttäisi vielä kromiakin olevan alla.
Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 10.7.2004 2:15

Mä olen tullut siihen tulokseen, ettei noista osista kannata rahastaa . Varsinkin, jos itsellä ei satu olemaan tarvetta ko. osasta. Turhaa pyörivät vaan nurkissa. Tänään viimeksi yksi heppu, joka osti multa aikoinaan 600:n Fiuden osia kyseli viiksikytkintä. Minähän asensin sen sille kainaloon 15min ajassa. Taas tuli lisää tilaa :)
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 10.7.2004 2:35

No voihan kerpele ! Taas unohtu kirjautua. Eli minä kirjoitin edellisen. Väkisinkin kertyy juuri tuota itselle tarpeetonta roinaa nurkkiin , kun tulee harrasteltua monenlaista . Aina ei edes muista, mitä on . Toi tiivistekin löyty ihan vahingossa. Nakkilassa myivät mulle väärän yläpääsatsin. Vika oli kyllä oma, kun luotin rekisteröinti vuoteen ja toi mun mopo on joku ihmeen sekoitus . Nykyään kyllä tiedän mitä se tarvii. Silloin 6 vuotta sitten, kun sen hankin ei tietoa juurikaan ollut.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 10.7.2004 14:40

uskon kyllä, olin itsekin hieman sormi suussa kun moisen rakkineen ostin. Siis en tiennyt moposta yhtään mitään ja vasta näin jälkeen päin olen asiasta ottanut selvää. En kyllä suuremmin ainakaan kadu ostostani kun olen oppinut alan asioista taas roimasti lisää ja hauskaa on ollut.
Ainoa mikä suuremmin harmittaa on hinta jonka pyörästä maksoin, eihän tämä paska olisi ollut 300e kalliimpi jos oikeaa arvoa katsoi. Minä menin ja maksoin 600e, tulihan tuossa toinen melkein täydellinen moottori mukana joka ei tosin ollut ajokunnossa mutta kumminkin varaosia iso läjä siinä.

Tänään olisi tarkoitus laitella pyörää. Pelottaa hieman tuo vasemman sylinterin pakopuolen kierteet, etteivät vain ole sököt alapäästä :S siis kiroan itseni alimpaan helvettiin jos ovat. Silloin joudun väsäämään jostain kuparista tai vastaavasta matalamman tiivisterenkulan että saan mutterin momenttiin. Kierteet siis temppuilevat koska tein alottelija mokan, kiersin mutteria vinossa! Siis helvetti mikä temppu minulta.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 10.7.2004 18:22

Perkele sentään. Nyt on sitten lumppulaikka hävinnyt. Saatana olen tunnin jos toisenkin penkonut paikkoja eikä näy MISSÄÄN. siis vitulla päähän lyöty saatana. Jos ei sitä ala löytymään niin noi putket pysyy ton näkösinä kunnes jaksaa k-rautaan vaivautua.
En meinaan ala tolla bilteman paskalla tekemään mitään kun ei voi painaa yhtään tai alkaa luistamaan.
Lisäksi vielä kun meinasin että teenpä vähän kierteitä pakopuolelle laittamalla liimaa mutteriin ja mutteri päälle, noooh siinä sitten etsin sitä lumppulaikkaa ja eiköhän se saatanan liima ehtinyt jämähtää. PERKLE.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 11.7.2004 23:37

Pientä päivitystä että se lumppulaikka löytyi lopulta piiitkän etsinnän jälkeen. Saa sillä ja hiomatahnalla aikaan jälkeä mutta vaatii vähän työtä. Vaihdoin tuossa äsken ostamani syttypuolat paikoilleen, saas nähä miten vaikuttaa. Pitänee varmaan kaverilla käydä ja toholla lämmittää se pakoputken mutteri kuumaksi jos vaikka irtoisi. Vituttaa kyllä hieman se kierre... Mahtaisikohan mistään saada sopivaa irtokierrettä? Tai sitten teetättäisi jossain kutistusholkin jossa kierteet tuohon päälle. Mutta koetan saada tuosta vielä kalun niin ei tarvitse moisia ajatella.
Laitoin apicot ja juotokset vanhan laatikkoliittimen tilalle, siitä liittimestä johtui mahdollisesti vasemman pytyn ajoittainen vajaatoiminta.
Pitää kokeilla huomenna käyntiin että varmasti puolat pelaa ennenkuin vaihdan kärjet ja konkat. Ihan vaan kun jos olisin nyt vaihtanut konkat ja kärjet niin ei mitään hajua että missä vikaa jos olisi.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 12.7.2004 13:06

Nonniin. Nyt on siis uudet sytkäosat kiinni ja toimii. Pitäisi varmaan tarkistaa vielä ettei sytkäajoitus muuttunut uusien kärkien myötä mutta ihan kivasti tuntui toimivan.
Tarkistin melkein kaikki pultit ja mutterit mitä pyörästä löytyy, olihan niistä osa löystynyt perskules. Poistin myös palotiloista karstat ja olihan sitä kumman paljon kertynyt parissa tonnissa. Lähti kun ruuvarilla vähän sörkki ja tärpätti + hampuharja yhdistelmä. Sain jopa hammasharjan syttymään tuleen kun käryyttelin karstoja :D
Laitoin tarakan kiinni ja valmistelin pyörää lähtöä varten, eipä tuossa muuta enään kuin lisää vaatteita, muovikassit vesisuojaksi ja muuta pientä. On jopa sponsoritarrat jerrykannuissa :D
Pitää nyt vain ottaa top priorityksi sen pakoputken mutterin irrottaminen ja tiivisteen kanssa kasaaminen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.7.2004 13:22

Tänään tähän asti tuli tehtyä semmosta että pesin pyörän. Onpahan jonkun verran puhtaampi taas. Laitoin myös ilmanputsarin elementin paremmin, oli vähän huonosti toiselta puolelta ja ehkä imutellut ilmaa sieltä.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.7.2004 23:02

Ovelaa, vaihdoin ilmanputsarin kiristysklipsin puolta akun puolelta öljytankin puolelle. Nyt se pysyy siellä varmasti vaikka kuinka tärisee.
Tarakan ensimmäinen koeajokin on takana eikä se ilmanvastus niin kauheasti ottanut.
Kävin siis kaverilla, iskin pakkelia sivuposkiin, hioskelin, laitoin ostamaani paukku pohjamaalia reilut kerrokset. Huomenna hion 1000 paperilla pohjamaalit ja pistän mustat päälle, joku 5 ohutta kerrosta luulisi piisaavan. Niin että purkki per poski(se on aika paljon, 500ml on purkin tilavuus). Sitten vielä kirkaslakat päälle ja avot. sitten vain kiinni.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.7.2004 21:12

No asiassahan kävi nyt niin että hioskelin niitä pohjamaaleja, okei tuli. Maalasin mustalla sen verran että yksi purkki meni molempiin poskiin. Jumalaton kerros on, ei ruiskulle häviä. Sitten iskin muutaman kerroksen, melkein koko purkin), kirkaslakkaa päälle ja nyt kuivaa. Tuli ihan kivat. Nyt sitten vaan teetättämään GT 250 tarrat poskiin ja avot.
Katsoin vihdoin sitä syttyennakkoa uusilla kärjillä ja päin vittuahan ne olivat, pirun myöhäsellä. Vaikka väänsin ennakot kaakkoon niin ei tullut tarpeeksi aikaista. Sain kuitenkin ok ennakot sinne ja kukkui aika mukavasti kotimatkan. Huomenissa säädän kotona kunnolla johonkin tiettyyn arvoon molemmat pytyt, katson jos naapurilla saisi pakoputken mutterin auki, pakkaa kamoja valmiiksi, tarkistan ilmanpaineita ja tommosia.