Suzuki GT 250 (Ojahierontaa mopolle ja miehelle)

gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 8.6.2004 16:38

Sitä Mobilia minäkin olen nyt käyttänyt. Aikaisemmin ajelin Shellin osasynteettisellä. Isot pojat kuitenkin neuvoi käyttämää tuota mineraalia. Hyvin on pelannut. Savuttaa kuitenkin vähän enemmän, kuuluu vissiin asiaan :D .
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 8.6.2004 22:02

makee pilvi kyllä seuraa perässä kun laittaa kaasua... :D Eli siis pyörä on 'kasassa', käväsin tankkaamassa ja testiajolla.
Semmoista oli että ensin kytkin ei pitänyt melkein ollenkaan, ruuvasin säätöä, piti. Testiajolla kummiskin kutosella kun iski vähän enemmän kaasua(momenttia nääs) niin kytkin laulatti vapaasti koneelle kierroksia. Ei se mitään kun huomenna ruuvaan lisää ruuvia. Kaasuttimia vähän pesasin ja ovat ihan kivat, mitä nyt jossain koloissa ikipaskaa. Putkille tein saman käsittelyn ja ovat siedettävän(mutta ei suinkaan hyvän näköiset). Pitänee tärpätin, harjan ja rätin kanssa putsailla kunnolla kuhan jaksaa. Öljypumppu ainakin toimii ilosesti kun katsoo ilmakuplia letkuissa, liikkuvat vinhaan tahtiin :D Siitä muuten johtunee se kiva pilvi perässä. Pesin ketjut kunnolla ja ovat pirun siistit, rasvasin tietenkin myös. Iskin uuden tasasuuntaajan kiinni ja tuntuu toimivan vallan hyvin, hieman paremmin latailee kuin vanhalla. Sytkäkin tuntuu olevan ihan hyvissä säädöissä kun ei mitään vittuilua siltä suunnalta.
Ei siitä pumpun säätövaijerin jousesta tullut mitään ja annan olla noin, voi ainakin moottorijarrutusta antaa ihan reilusti. Pitänee joku sata kilsaa ajella niin on kaikki rasvat pois koneesta ja öljyllä käy vain voitelu, silloin hyvä säädellä kun tankissakin pelkkää bensaa.
Ongelma listaa:
-rallattelee tyhjäkäynnillä, koetan säätää poies, tarkistan myös kaasun palautuksen
-vaihdepoljin ei palauta kun vaihtaa ylöspäin, pitää aukoa kytkinposki ja tehä reilummat viilaukset pultteihin yhteen lukituslevyyn.
-Kytkin luistaa kovalla momentilla, helppo homma
-takajarruvalo katkasija ei pelaa, pitää hommata sopiva jousi niin toiminee


Oli muuten oikein mukavaa kyytiä kun uudet tärinänvaimennus tupet, kampura suora yms.
Sanon kyllä että vittu jos vieläkin rallattelee samaan tapaan kuin ennen remppaa :) silloin kirves heiluu... pitää nyt katella säädöt läpi ensin kun mistä sitä tietää. Voisihan sitä tietenkin tarkistella ettei nyt kannen pultit ole jo ehtineet löystymään, siis kierreliimat ja uudelleen momenttiin kuten oli muutenkin suunnitelmissa.

Siis hommaa kyllä riittää mutta sitä ei pelätä! tänäänkin vaivaisesti kello 7:00 töissä, kello 21:30 vapaalle :)
palikka
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut palikka » 9.6.2004 17:02

Onko kuvia? ois kiva nähdä minkälaiselta näyttää nykykunnossa!
hondaa
Paikkakunta:
Hyllykallio
Liittynyt:
13.6.2003 23:33

ViestiKirjoittanut hondaa » 10.6.2004 23:26

Onko sulla tullut paljonkin kustannuksia tuon pyörän kanssa?
Ei muulla väliä, kun se vaan on Honda..
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 12.6.2004 18:49

no onhan niitä kustannuksia, suurin yksittäinen tuo kampura. Siis kampuraremppa maksoi osiltaan semmoset 250e ja töiltään abaut 120e. yhteensä on tainnut laittamiseen mennä semmoiset 1800e ostohinta mukaan luettuna.
Rallattelee kuumana, syykin taisi löytyä ainakin osaksi. Purin kaasuttimet perusteellista putsausta varten ja huomasin että kohon varret olivat aivan päin vittua toisessa kaasarissa... miten olen onnistunut missaamaan tuommoisen?? No kummiskin vääntelin suoraksi ja 0,1mm toleranssilla oikeaan säätöön bensapinnan molemmista kaasareista, nyt ovat likoamassa tinneri/tärpätti sekotuksessa ja huomenna puhallan 8baarilla puhtaaksi. Jos alkaa käymään "vähän" paremmin niin hyvä, jos ei niin sitten vittuunnuttaan ja kirves heiluu. Teen ensi viikolla uudet kurkut, siis haen etolasta kumiletkua, teen metallista laipat ja liitän jollain tuhdilla bensaa kestävällä liimalla letkut laippoihin. Tuossa se vissi etu ettei 2mm kynnystä molemmin puolin kurkun ja sylinterin välissä.
Kulukoo muuten ihan kivasti tuo pyörä vaikka onkin pitemmät välitykset, saas nähä miten hyvin kun on kaasuttimetkin puhtaat yms säädöissä.
Kytkimen luistaminen johtui vääristä osista. Siis EBC levy paketissa oli neljä oikeaa levyä ja kaksi liian ohutta! törkeää minun mielestä tuommoinen, eihän nyt perkele missään pyörässä ole eripari levyjä. Laitoin kaksi vanhaa levyä ja neljä uusista jolloin pelaa. Siis pitää niin maan perkeleesti eikä kyllä luistele pätkääkään. näkyy vieläkin(100km mittarissa) ilmakuplia 2-t öljyletkuissa, joutunen käyttämään seos bensaa vielä jokusen huntin ilmeisesti.
gt350
Liittynyt:
3.3.2003 11:49

ViestiKirjoittanut gt350 » 12.6.2004 20:45

Kuulostaa vähän oudolta se, ettei ne ilmakuplat ole vielä loppuneet. Itsellä ei ole tuollaista ongelmaa ollut. Kannattaa varmaan tarkistaa se imuputki, liitokset ja muutenkin sen öljypumpun tiiveys. Mä en ole koskaan, edes remppojen jälkeen ajellut seosbensalla ja aina on alkanut tuorevoitelu toimimaan heti. Jostain se systeemi nyt vuotaa.
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 12.6.2004 21:00

No on ainakin mun mopossa kytkinlevyt erilaisia. Ekan ja vikan massalevyn pinta on erilaiinen, kuin muissa massalevyissä. Ensimmäisen kerran minä tämmösenkin huomasin. Ja sitten tämä kirja myös ilmoittaa, että ensimmäisessä metallilevyssä ei ole kiiltävää pintaa toisinkuin kaikissa muissa.

Varsin erikoista, kun en mä ole ainakaan ennen mitään eroa niissä huomannut. Ehkä niissä on ollut, mutta mä oon vaan lätkinyt ne sikin sokin sinne kruunuun ;)
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 12.6.2004 22:43

erilainen? millä tavalla? siis tarkoitin nyt lähinnä massalevyjen(ja kait samaten peltisten) paksuutta. Kun eri paksuisia levyjä... ja noissa neljässä kolot kolmion tapaisessa järjestyksessä kolmessa sakarassa per levy. Kahdessa väärässä levyssä ei koloja ollenkaan ja siis ohuempia! Nuo kuplat järjestelmässä johtunevat siitä että pumpun ilmaus ei mennyt aivan putkeen kun tuo mineraali ölkki on niin pirun jöötiä, siis oli ilmausvehkeet auki varmaan 1 ½h eikä siltikään ollut täysin päässyt ilmat pellolle letkusta. Kyllästyin, kasasin ja ajoin. On kyllä pumpannut iloisesti kamaa letkuihin(huomaa väristä ja kuplien liikeestä) eli olettaisin tankin letkun pumpun päässä olevan ilman tulevan pikku hiljaa läpi. Enhän ole tuolla kuin alle 100km ajanut eli lienee vain kulutusta vaille.

Jos ei kuplat lopu niin katsotaan uudestaan. Pumppu EI siis vuoda öljyä mistään, ei ollenkaan.

Öljysin tuossa kettingit, leikkelin uudet letkut joka paikkaan, pistin kunnon päätyholkin toiseen kaasuvaijeriin jolloin liitos tiiviimpi(ei kuseksi ilmaa ainakaan siitä), laitoin sivallukset vaseliinia kurkun sisäpinnoille JOS ne vaikka sattuisivat vuotamaan niin huomaa kyllä käytöksessä kun vaseliinit häviävät. Leikkelin uuden vaahtomuovin suodatinkoppaan, pitää öljytä vielä. Jos ei ala ongelmat häviämään niin voi voi. Pistän nyt ainakin kaikkiin reikiin jotain tiivistettä niin ettei fuskaa ilmaa kaasuttimen ohi.
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 13.6.2004 0:52

Siis kun massalevyssä on niitä kohoumia siinä levyn pinnassa, niin ne ovat erimuotoisia. En kyllä ymmärrä että mikä idea siinä on tehdä erimuotoisia "tassuja" joilla ne levyt toisiinsa tarraavat.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 13.6.2004 18:14

joo ihme on. No kummiskin, nyt on kaasuttimet puhtaat ja bensapinnat säädöissä. Pitikin mennä kehumaan ettei pumppu vuoda öljyä mistään.. kappas vaan kun alkoikin yhtäkkiä tulemaan vauhdilla yhdestä raosta :) no eipä siinä mitään muuta kuin leikkelin tiivisteen siihen vaikka semmoista ei siihen orkkiksena kuulukkaan. Uudet ruuvit ja kiristys, voila, taas on tiivis ainakin toistaiseksi kunnes päättää vittuilla.
Säädin toiset kärjet uudestaan, paremmin vastaamaan toista kärkiparia. Noh toimii siis. Tuntuisi ettei huuda niin kuin ennen? siis vaikka tulin kovaakin ja kone varmasti kuumana niin huutaa vain hetken ja sitten laskee kierrokset, nyt on ilmaruuvit 1 1/4 auki kun ennen oli ½ auki suljetusta ja rallatteli. Pitää säätää vähän ruuveja ja niin edespäin, koettaa ajella konetta vähän ja tarkkailla. Toimii ihan jees paitsi että takaiskarit ovat lötkömmät kuin manne rakennustyömaalla.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 14.6.2004 19:06

jepa jee. piti tänään mennä ketulla töihin mutta aamulla sanoi vähän muuta. Polkasin sen kolmisen kertaa ryyppy päällä, ilman kaasua ja hörähti, siis noin neljä sekunttia :) sitten sammui eikä lähtenyt polkemalla käyntiin, lupaili kyllä kovasti. Menin sitten autolla töihin niin ettei koskaan ennen. Töiden jälkeen tarkastelin tilannetta hieman, vasen pytty lupaili mutta oikea ei sano mitään, noooh.... Minähän sitten otin tulpat irti, katselin hattujen liitokset, kunnossa, otin myrsky sytkärin esille ja putsasin tulpat. Sitten ilman ryyppyä reilu polkasu pienellä kaasulla ja johan lähti.
Loppu aika nyt onkin mennyt conanin katteluun(mahtava jakso by the way, conan kehuu suomea suomenlippu taustalla isona ja haukkuu ruotsia pidellen ruotsinlippua jossa lukee "sweden sucks") ja volvon ropaamiseen.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.6.2004 19:03

Nyt on ensimmäinen työpäivä ketulla takana. Lähti hyvin aamulla käyntiin ja toimi muutenkin aika kivasti. Miinuksia sen verran että kytkimen säätö ilmeisesti pääsi jotenkin karkuun eikä oikein irroitellut. Tiedä sitten mitä vittua :D Pitää varmaan viikonloppuna avata kytkinkoppa ja tarkastaa ihan huvikseen miten menee. Niin juu ja pakoputkien mutterit sai TAAS kiristää, vittu niitä perkeleitä kun ei liimasta mitään hyötyä(lienee kuumuus pää syy). Röpötteli hieman keskiavaumilla, huomaa kuumalla koneella luonnollisesti. On muuten ilmajäähy ja sen huomaa, meinaan ennen ku kone on kunnolla lämmin niin turha laittaa kutos vaihdetta alle 90km/h... tai mikä lienee laahaillut :D Kiristin kettingit suosituksiin nyt kun vihdoin jaksoin, kiristin bensahanan kiinnityspultteja kun vähän tuntuu tiputtavan pirulainen... Siis vanha paska ja semmoisena pysyy.
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 15.6.2004 21:49

Juu se oli muuten paras jakso kun Conan sai vähän postia Suomen maasta eikä edes (mukamas) tiennyt, että ohjelmaa näytetään Suomessa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 16.6.2004 20:35

joo :) ukraina juttu oli kanssa hyvä :D
Nyt on toinen päivä takana ketulla eikä MITÄÄN tarvinnut ruuvata kun kotia pääsi! tein viraabelia työajan jälkeen ja siis siitä syntyi ilmanputsarin kiinnitysklipsi joka vaatii vaan kiillotuksen ja hiomisen(ei tässä järjestyksessä...).
Todellakin neulaa saa vähän nyt rukata laihemmalle kun röpöttelee siihen malliin keskiavaumilla juuri kun vaatisi sitä matkakaasua eli laihaa seosta. Porasivat mahtiväljäksi tuon aaltosella :S siis ei sentään tommosta välystä kaipaa kone? onneksi tulee moottoritie käyttöön niin ei suuremmin minua vituta mutta ota sitten kauppakassaraksi kun ei koskaan kunnolla lämmin. Pitäis saada ne pirun männänrenkaat.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 19.6.2004 22:48

Doddiin. Ostatutin faijalla allrightin varastoista vaijerinrasvaus työkalun ja korvatulpat. Piti faijan sieltä kaasukapulakin napata mukaan mutta oli edelleen loppu. Pitää mopojortilta hakea ens viikolla kun tuo toinen on säpäleinä, pirun heikkoa tekoa. Pesin ja vahasin pyörää ja nyt on taas aika kivan näkönen. Lähti jopa ekalla käyntiin, oli vaan paha leikkiä kun ei kaasukahvaa :) Tuli semmonen mieleen että pystyisin tekemään tuohon peilit itse. Siis rosterista keppi ja kuppi, kumia ja vähän peiliä niin avot. Saisi ainakin melkein semmoiset kuin haluaa niistä peileistä ja kiiltoakin löytyisi sitten. mietin vaan että millä teen kupit peileille kun kanttikoneella ei välttis kovin kaunista saa, paitsi tietenkin jos yhdistää tigillä pelleilyyn niin voisi ihan kiva tulla vaikka ei pyörä olisikaan. Melkein voisi tehdä vilkkupeilit :) siinä samalla taakse vilkut :D olisi aika kova juttu kun tehny vilkut ja peilitkin ite... vaviskaa HD miehet!