Monster 900 -98 VALMIS!!

Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 23.3.2010 17:38

Tuli tehtyä änkän palasesta mittarin johdoille pieni "kate". Lopulta lakka päälle ja hyvä tuli ;)
Etujarruihin hain myös puuttuvat osat, ja laitoin kasaan vakiopääsylinterillä. Ilmaantui hyvin ja pitää jopa nesteet sisällä. Saa nähä miten jarruttaa. :roll: Kahva ainakin tuntuu ihan terhakkaalta... Kohta olis tarkotus lähteä maalaustallille kattelemaan. Änkät ainakin haen pois, ja toivottavasti saan ducktailiin parempaa pintaa.
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 23.3.2010 21:13

Noniin, tallilta tultiin takas hymy perseessä :)
Änkät onnistu hyvin. Ducktail täydellisesti! Oli niin epätasainen tuo hiilikuitupinta, että pientä rajaa näkyy säikeiden mukaan, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi. Pyrstö jäi vielä kuivumaan, pöntöt nappasin mukaan ja otin muutaman kuvan:

Kuva

Kuva

Ja tuo mittariston kate. Tarkoitus lähinnä peittää merkkivalojen johdot/polttimoiden tulpat. Sopii siistimmin luonnossa kuin kuvissa. Ei näytä läheskään noin "möhköltä"

Kuva

Kuva

Kuva
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 23.3.2010 22:06

Nätti pyörä tulossa. :P Varmasti valmiina todella maukas laite. ;) Kesää odotellessa..
Tomppo92
Pyörä:
Husaberg FS 650e
Paikkakunta:
Äänekoski,Liimattalacity
Liittynyt:
10.3.2008 22:01

ViestiKirjoittanut Tomppo92 » 23.3.2010 22:35

Hienot nuo äänenvaimentimet ;)
Itekkin ehkä pitäis hommata toinen äänenvaimennin tuon nysän tilalle kun voi olla kesällä aikamoinen poliisi magneetti.
Vois kait sitä jarruttaa, jos ois jarrut millä jarruttaa!
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 24.3.2010 19:12

Kiitokset :)

Tänään hain loput osat maalaamolta pois. Vaimentimet tuli myös kasattua. Päädyt harjasin porakoneeseen kiinnitettävällä pyöreällä teräsharjalla puhtaiksi. Mukava homma oli vääntää pihdeillä 32 perskeleen isoa popniittiä, on muuten oikean käden nahka hellänä. :eek:
Takakate oli hieman sumentunut kuivuessaan, liekö maalipölyä? Noh, lakkaa on kuitenkin pari niin tuhtia kerrosta että voi vaikka myllyttää hiomatahnan kanssa viimeisenkin kiillon esiin ;)
Jalkatappirungot saivat myös hionnan, motipin mattamustan ja muutaman tuhdin kerroksen lakkaa päällensä. Arveluttaa miten tuo spray pysyy tuolla pohjalla.. Toivottavasti lakka kestää hankausta.

Ja kuvia

Kuva

Kuva

Kuva

Takakatehan maalattiin sen takia, kun kaveri laittoi sen huonosti pyörään kiinni (ei pultteja kiinni) ja se lähti ajossa irti. Kate oli kauttaaltaan naarmujen peitossa. Sain kuitenkin naarmut hiottua pois, pohjamaalasin, hioin 1200 paperilla, vedin vesivärin alle ja lakka päälle. Tämän jälkeen vielä kerran hionta mataksi 1200 paperilla+vedellä, ja uusi kerros lakkaa pintaan. (Väri on muuten vanhasta cordobastani ylijäänyttä, sävyeroa ei kuitenkaan huomaa käytännössä ollenkaan. Sattuipas kerrankin hyvin :D )
VamP
Pyörä:
Cagiva V-Raptor 1000
Liittynyt:
2.11.2008 22:55

ViestiKirjoittanut VamP » 24.3.2010 21:30

Tätä tahtia kun pyörän rakentelua jatkat nii olet hyvin valmis ennenkuin lumet sulavat. ;)
Hyvän näköstä settiä !
Don't ride faster than your angels can fly !
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 25.3.2010 0:09

VamP kirjoitti:Tätä tahtia kun pyörän rakentelua jatkat nii olet hyvin valmis ennenkuin lumet sulavat. ;)
Hyvän näköstä settiä !


Kiitokset!
Työttömällä ei muuta olekaan kuin aikaa. Päivät menee lähes aamusta iltaan tallissa. Ihme kyllä motivaatio on säilynyt, ehkä jopa hieman parantunut :) Nyt ei ainakaan tule rakennettua pyörää rahalla, vaan täytyy nähdä vähän itsekin vaivaa. Muutaman viikon päästä ilmeisesti olis paluu työelämään. Kyselin koneistamolta eilen, ja tänään kuulemma alkavat työstää mun moottoria. Suunnitelmat ilmeisesti on jo saatu valmiiks.
Huomenna lähden tyttökaverin luokse Mikkeliin. Palailen pyörän pariin taas maanantaina. Toivottavasti moottori valmistuu ensviikon aikana! Paljoa muuta tuosta ei enää puutu, kuin itse moottori. Ainoa missä voi kestää hetki on sähköt, ellei 600cc mallin magneetto mene sitten heittämällä kiinni. Harmittaa kun pyörää ei saa vielä vietyä pihalle. On meinaan kerääntynyt aimo pölykerros pintaan. Takahaarukka vaatii moottorin pysyäkseen kiinni, seisontajalkakin vaatii jalkatappirungot jotka myöskin vaativat moottorin ennen asennusta.
Takavalo, vilkut sekä kilventeline tuohon täytyy vielä ropailla kiinni. Houkuttelis ostaa ebaystä leditakavalo, jossa olis vilkut samassa. Rahatilanne ei vaan taida antaa myöten. :itku:

Maanantaina palaillaan!
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 25.3.2010 0:16

Tuli myös lueskeltua Cagiva Gran Canyonin testiä joltain ulkomaiselta sivulta. Laatikon välitykset on ilmeisesti lyhyemmät mitä Monsterissa, hyvä! :seko:
Tehosta sanottiin sen verran, että tehtaan ilmoittamasta 66 hevosvoimasta huolimatta pyörässä pitäisi olla 75hp. Mitähän noilla Monsterin "teho"-osilla olis? Noh, penkissä näkee kunhan saa pyörän kasaan. Kuulostaa aika pieneltä määrältä.. (33hp/452cc sylinteri) Vääntöä pitäisi sit kyllä olla enemmän kuin tarpeeksi, pyöräkään kun ei mikään jättiläinen ole. :D Jos löytyy yli 80hp takarenkaalta, olen todella tyytyväinen. btw, tuossa on vakiosähköillä rajoitin 7500rpm, joka kuulostaa naurettavan alhaiselta.. Täytyy mittailla mitä kiertää kaasarimallin sähköillä.
-Makke-
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 25.3.2010 0:35

Jahne kirjoitti:
VamP kirjoitti:Houkuttelis ostaa ebaystä leditakavalo, jossa olis vilkut samassa. Rahatilanne ei vaan taida antaa myöten. :itku:


Jätä sellainen vaan sinne E-bayhin. Ovat huonolaatuisia ja vaarallisia. Paljon ollut juttua ulkomaisilla foorumeilla. Orggis lyhty ja jotkin pienet (nätit, ei hiilarilook) vilkut vaan ja hyvä tulee.

Anteeks nyt mielipiteeni, mut toi mittarinkate ei ole hyvä. Isompana parempi ja punaisena? Tuo on ilmeisesti pala änkkäristä jonka lyhensit?
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 25.3.2010 0:58

Kiitos tiedosta!
Taidankin sit tyytyä vaan kirkkaaseen lasiin ja punaiseen polttimoon. Vilkut tulis sit mahdollisesti takakatteen alle puoliksi piiloon.
Mittariston kate vaatii ehkä hieman totuttelua, saas nähdä mitä sille teen. Ja kyllä, pala on äänenvaimentimen pätkästä. :P
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 29.3.2010 23:20

Noniin. Tallissa tuli tämäkin päivä vietettyä. Etuvalo on kasassa ja kiinni, sekä johtosarja niputettu runkoon. Enää puuttuu se pahuksen moottori. Tähän mennessä kaikki pienetkin nippelit on löytyny mitä pyörästä on purkanu, hemmetin hyvä juttu ;)
Etuvalo näyttää vieläkin aika möhköltä, vaikka maalasin kromirinkulan mustaksi. Noh, sitä ei passaa kuitenkaan vaihtaa että joku vielä tunnistaa monsteriksi :)
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 31.3.2010 20:01

Kyllä tympäsee ku ajokelit alkamassa ja koneesta ei vielä tietoakaan. Kaveri kyllä lupaili että ennen ajokelejä olis valmiina, ajokelit vaan tuppaa alkamaan jo.. Onhan siinä tietysti hommaa miettiä miten sen laakeroinnin toteuttaa jne, mutta luulis että puolessatoista kuukaudessa jotain saisi tehtyä.
Pyörähän on nyt täysin konetta vaille. Tai oikeastaan takavalojen johtosarjaan pitäis liittimet uusia, ja vilkut hommailla. Niin, ja kilventeline pitäis myös tehdä.

Laitellaan nyt niitä kuvia kun ei muutakaan oikein voi

Kuva

D.I.D:n X-rengasketjut, tuli putsailtua Wurthin Pinelinellä ja hammasharjalla vesiämpärissä. Hyvin lähti törky pois. Eivätkä ole vielä pahastikaan kuluneet. Ainoa mikä pitäisi uusia, on takaratas.

Kuva
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 1.4.2010 4:51

Tuli yön pimeinä tunteina testattua myllytyskonetta ja hiomatahnaa. Ensin hioin koko katteen kevyesti hienolla kakstonnisella paperilla reilun veden kanssa, jonka jälkeen hieroin hiomatahnat tasasesti pintaan ja annoin myllytyskoneen laulaa ;) Sekin perkele raapas pienen naarmun katteen sivuun, mut anti olla. Tuli muuten niin hyvä etten ala tuolle mitään tekemään.

Kuva
x-arttu-x
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
26.4.2004 20:47

ViestiKirjoittanut x-arttu-x » 2.4.2010 21:19

Hyvännäköinen kiilto!

Onko näissä vakiona tollanen etulokari, melko siistin "kevyt" sekin. (Tämänhän voisi googlata, mutta saapahan keskustelua aikaan ainakin :) )

Oma pyörä on myös ollut venttiilien vaihdossa kohta kuukauden; ymmärrän asentajaa mutten maahantuojaa, jonka osatoimitus kestää.. ja kestää..
GSX-R
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 3.4.2010 0:02

Kiitoksia! :)

Kate tosiaan onnistui hyvin. Lokari on vakio, hetken mielijohteesta meinasin pienemmäksi leikkailla mutta taidan kuitenkin tuollaisena pitää.
Ei viitsi enempää pienessä tuiskeessa kirjoitella, tänään meinaan oli 20-vuotis synttärit :D (ja eilen Aarne Tenkanen paikallisessa) Tästä jatkan kaverille nukkumaan ja siitä aamulla ACS:ään, on muuten ensimmäinen kerta kun siellä käyn :)

Huhhuh, mikä ilta!