Yamaha Aerox / MBK Nitro

J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 3.9.2016 20:41

valz kirjoitti:Omistan Malossi Fly kytkimen, kun laitan ....


Onko oikean kokoinen kytkin, joka sopii 107mm kytkinkelloon? Yamahalla vuosimallista riippuen mahdollisesti myös 105mm halkaisijalla.... Tyhjäkäynti liian korkealla?
valz
Pyörä:
MBK Nitro -02
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
17.11.2014 2:57
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut valz » 3.9.2016 21:29

J Ros kirjoitti:Onko oikean kokoinen kytkin, joka sopii 107mm kytkinkelloon?


Kytkin on kyllä 107mm, ja kytkinkello myös, eikös 105mm kytkimet ole vain kahdella kytkinpalalla?
Tyhjäkäynnin säädöllä ei ollut vaikutusta, kesken ajon alkoi tekemään tuota.
Kun kiristän kytkinkelloa ja sitten koitan pyörittää kytkintä niin kytkinkello yrittää pyöriä mukana eli jokin siellä kytkimessä vastaa kytkinkelloon, ei välttämättä itse palat edes
Jos kytkinkellon mutteri on irti akselilta niin kytkin kyllä pyörii ongelmitta vastaamatta kytkinkelloon.

Edit: Kun laitan skootterin käyntiin niin se ikäänkuin nykii eli jokin laahaa siellä kytkimessä kytkinkelloon, unohdin mainita siis, että se ei enään lähde liikkeelle vaan nykii tyhjäkäynnillä.

Edit2: Voikohan kytkinpakan ison mutterin reunat vaikka vähän olla korkanneet ja ne laahaa kytkinkelloon?, en ole nyt juuri kotipaikkakunnalla niin ei pääse katsomaan sitä kytkintä nytten. Mutterin vaihtoa voisi myös kyllä koittaa sittenko olen kotona.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 3.9.2016 23:23

valz kirjoitti:.


Oletko tarkistanut että kytkimen mutteri on kiinni kunnolla? Se voi olla päässyt löysälle esim. kun on vaihdettu uutta kytkintä, ja nyt EN tarkoita kellonmutteria mikä tulee viimeiseksi kiinni....vaan millä kytkin on kiinni (isompi mutteri kellon allla)..

Edit 2 vastaus: Kyllä, mutteri voi olla saanut turpiin kytkimen vaihdon yhteydessä, ja juuri sitä mutteria tarkoitin tossa yllä...
valz
Pyörä:
MBK Nitro -02
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
17.11.2014 2:57
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut valz » 3.9.2016 23:30

J Ros kirjoitti:Oletko tarkistanut että kytkimen mutteri on kiinni kunnolla?


Se on kyllä todella tiukassa kiinni, pitää huomenna katsoa sitä mutteria että onko ottanut osumaa, kun pääsen kotia.
Saukkis9
Pyörä:
Yamaha aerox 2012
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
6.3.2016 18:57
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Saukkis9 » 3.9.2016 23:53

Mikä vois olla roxissa ku se kuluttaa 6l/100km?vireinä on viilattu prikka ja 70 suutin.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 4.9.2016 18:15

valz kirjoitti:.


Kannattaa myös katsoa voimansiirtolevyjen laakerin kunto ja että se on paikoillaan, harvemmin kyllä on rikki, mutta mahdollista...
Sampo72
Liittynyt:
23.8.2016 9:28
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Sampo72 » 5.9.2016 12:13

Saukkis9 kirjoitti:Mikä vois olla roxissa ku se kuluttaa 6l/100km?vireinä on viilattu prikka ja 70 suutin.


Laita alkuperäinen suutin (varmaankin kokoa 60) takaisin. Pelkkä pääsuuttimen vaihto ei auta mitään, se saa nyt täydellä kaasulla liikaa bensaa --> kulutus kasvaa. Jos suutinta kasvattaa niin pitäisi vaihtaa pakoputki ja vähän muutakin. Jos haluat vain kasvattaa huippunopeutta niin riittää, että ottaa prikan pois ja ehkä hieman kevyemmät rullat, tällä kulkee noin 60 km/h. Mutta jos pitää saada kiihtyvyyttä (vakio aerox on aika laiska kiihtymään) niin voi tehdä esim. seuraavaa (itse tein nämä jokin aika sitten):
-pääsuutin 10 kokoa isommaksi (60 --> 70)
-tehoputki (Giannellin laitoin, varmaan kaikki satasen putket ok, kuristin pitää vääntää irti putkesta)
-uusi ilmanputsari, jossa vähän suuremmat kurkut (vakioputsariakin voi tuunata, mutta en halunnut rikkoa sitä) ja esim. Malossin suodatin siihen
-variaattoriin vähän jäykempi vastapainejousi ja vähän jäykemmät kytkinjouset
-1 gramman vakiorullia kevyemmät rullat
-mielellään vielä parempi variaattori (Minarellin variaattori ei oikein kestä virittämistä) esim. Malossi multivar

Ihan hyvin toimi kyllä ilman variaattorin vaihtoakin, mutta vaihdoin kuitenkin multivarin, ja jotenkin tuntuu vaan toimivan paremmin (vastaa paremmin kaasuun). Lisäksi kaasarin neulaa piti nostaa yksi pykälä ylöspäin, kun ei aluksi tahtonut kulkea keskikaasulla kunnolla.
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 11.9.2016 21:03

Nyt kaasarinsäätöapuja... Itsella motivaatio loppui. Elikkä virit: Giannelli extra chrome, malossin fly kytkin,..,,,.., Elikkä Kylmänä röpöttää aivan järkyttävästi (tiedän että kylmänä se on suht ok) lämpimänä röpöttää myös joskus. Röpötys esiintyy yleensä alakierroksilla. Usein röpöttää sen jälkeen kun on seissyt hetken tyhjäkäynnillä. Välillä tekee myös niin, että kun lähtee kiihdyttämään ja piikin kohdalla hetken röpäyttää. Tällähetkellä suutin on 70. Kiinni oli 75 ja ei tullut kovin huomattavaa eroa.
Sampo72
Liittynyt:
23.8.2016 9:28
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Sampo72 » 12.9.2016 10:14

Saa ehkä liikaa bensaa ja liian vähän ilmaa, jos röpöttää. Jos tulppa muuttunut tummemmaksi niin se kertoisi samasta asiasta. Jos näin on niin kannattanee hankkia uusi ilmanputsari, jossa vähän suuremmat aukot ja siihen joku sopiva suodatin. Tai pelkkä suodattimen vaihtokin paremmin ilmaa läpäiseväksi voi auttaa.

Tosin jos alakierroksilla röpöttää niin myös neula voi olla liian ylhäällä. Mutta periaatteena kuitenkin, että jos tehoja on nostettu isommalla pääsuuttimella ja tehoputkella (siitä varmaankin kuristin poistettu?) niin myös ilman saantia pitää kasvattaa (putsari + suodatin), jotta tehot oikeasti saadaan moottorista ulos. Itse hankkimassani putsarissa oli muuten kurkku aika jäykkää kumia, sain sen kiinni kasariin vasta kun olin ensin pehmentänyt sitä kuumassa vedessä.
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 12.9.2016 14:03

Tulpan väri viittaa siihe et roxi käy laihalla ja silti röpöttää. :roll: ilmaruuvia pyöritetty sinne sun tänne ei auta.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 13.9.2016 18:08

MalossiPoika kirjoitti:Tulpan väri viittaa siihe et roxi käy laihalla ja silti röpöttää. :roll: ilmaruuvia pyöritetty sinne sun tänne ei auta.


Oletan että kaasarina gurtner..? Suosittelen kaasarin putsausta, enkä tarkoita vain paineilmaa vaan kunnon putsaus oli sitten gurtner tai lortto, sillä muutamassa omistamassani skootterissa mm. seosputki hapettunut, Ultraää pesu voisi mm. olla hyvä.....sekä ryypyntoiminta...
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 13.9.2016 22:30

Vikana taitaa olla tuo automaattiryyppy... Koska röpöttää pitkän matkan jälkee jne ja yhtäkkiä oireet katoavat ja alkaa toimimaan normaalisti.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 14.9.2016 9:03

MalossiPoika kirjoitti:Vikana taitaa olla tuo automaattiryyppy....


...ja suosittelen säätämään/kääntämään ilmaruuvin 1 1/2 auki........se on mahdollista että automaattiryyppy "kuoleentunut/väsynyt"....
Timppaboi
Liittynyt:
18.4.2016 17:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Timppaboi » 14.9.2016 19:28

Osaisitteko sanoa minkä kokoista suutinta kannattaisi laitaa, kun prikka on otettu irti ja otan nyt ilmanputsarista kuristuksen pois. Vuoden 2015 Aerox Naked kyseessä.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 15.9.2016 17:44

Tilanne tällä hetkellä on se että skootteri ei hörähdäkkään ja kastelee tulpan.
Bensaa saa koska kastelee tietysti.. ilmaa saa kanssa ja kipinäkin tulee.
Polkiessa tai startilla sitkuttaa mutta ei yritäkään.
Kaasari ei tulvi ja kipinä tulee joten missä vika? Eikä ole painetulppa vika kun 3 eri tulpalla pyöritetty.
Sen verran tiiän että viimeksi toimiessaan meni tulppa ja uuden kun vaihto niin kulki puol kaasulle asti suht hyvin mutta täyskaasulla loppui veto :roll:

Voiko cdi boksi muka vittuilla niin että ei käyntiin halua mutta kipinän iskeee? :roll: :eek:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista