Yamaha Aerox / MBK Nitro

J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 3.8.2016 18:16

Adveta...

Totta että koko vaihtelee mm. Malossin hinhoilla:Normaali hihana 16,5x750, toinen normi hihna 16,5x747, vahvistettu hihna 16,5x744, erikoisvahvistettu kevlari 16,5x746,5.

Tulihan sulla variaattorin holkin päähän pieni prikka? Se tulee tuuletus lautasen ja holkin väliin....
Adveta
Liittynyt:
22.9.2015 0:35
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Adveta » 4.8.2016 1:59

J Ros kirjoitti:Adveta...

Totta että koko vaihtelee mm. Malossin hinhoilla:Normaali hihana 16,5x750, toinen normi hihna 16,5x747, vahvistettu hihna 16,5x744, erikoisvahvistettu kevlari 16,5x746,5.

Tulihan sulla variaattorin holkin päähän pieni prikka? Se tulee tuuletus lautasen ja holkin väliin....


Muistaakseni ei sellasta näyttäny näkyvän, onko se tuo variaattorin väliprikka? Ja selviääkö ongelma sen avulla?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 4.8.2016 7:31

Adveta...

Ainenkin sellainen prikka on vuosimallissa 1997-2010. Sinne ei voi laitta mitään tavallista prikkaa, koska se on todella ohut, verrattavissa tusina prikkoihin. Enkä tarkoita kuristeprikkaa vaan mikä tulee holki päähän tuuletuslautasen väliin (akselille).
Eli purku vaiheessa 1.mutteri 2. prikka 3. kiksinratas 4. tähtiprikka 5. tuuletuslautanen 6 .SE PRIKKA MISTÄ MAINITSIN 7 .holkki 8 .jne

Ja khyllä luulen että vika korjaantuu....
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 8.8.2016 0:35

Ja taas.... Mistä johtuisi tämmönen pärinä kun ajelee reippaasti paikasta A paikkaan B niin paikanpäällä roxi rötää ja röpöttää ennenkuin lähtee liikkeelle? Eli erittäin lämpösällä koneella kun naukasee kaasun pohjaa nii tulee hetkellistä spräädöspröödeä ennenkuin taas mennään.
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 9.8.2016 23:38

Voisko liittyä kytkimeen että kun se lämpenee niin vetoja katoaa ja alkaisi ikäänkuin luistaa? Jos ei niin veikkaisin että sitten on jotain kaasarin säädöissä
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 10.8.2016 19:00

MalossiPoika kirjoitti:.


Heh, aika hauska kuvaus, mut jos äänet kuuluvat kaasusta, kannatta testata sähköryypyn toiminta, oletan että kaasari on gurtner....sekä variaattorin booritus, mikäli ääni kuuluu varista...
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 10.8.2016 22:02

Joojo. Kytkin on malossin uusi joten siitä ei oo.. Kaasari on dellorto. Ittestää mopeli alkanu käymää rikkaalla, tulppa oli iha musta.
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 12.8.2016 22:07

Nyt tälläinen yleiskysymys, että milloin porukka yleensä vaihtanu sylinterisettejä perusvireillä? Eli variprikka, putken kuri jne.. niin missä kilometreissä ootte huoltoja tehny?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 12.8.2016 22:25

Männänvaihto kannattaa toki tehdä siinä 12-15tkm kohdilla, samalla tarkistetaan sylinterin kunto ja valitaan mäntä sen kuluneisuuden mukaan. Sylinteriä harvemmin on tarvetta vaihtaa kuluneisuuden takia, pinnoitetuissa sylkissä pinnoite kestää kevyen hoonauksen ja estää kulumista tehokkaasti, valurautapytyn taas voi porata seuraavaan ylikokoon kunhan mäntiä on saatavilla. Yleensä pytty menee uusiksi mekaanisen vioittumisen, käytännössä lämpöleikkaamisen takia, mutta väitän että ilman konerikkoa vakiosylkkä kestää asiallisesti huollettuna pidempään kun muu mopo.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
prto
Liittynyt:
8.8.2013 15:28
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut prto » 13.8.2016 11:19

Kysytään täältä kun neos palstalle ei vissiin kukaan eksy.

Eli mistähän löytyy Neos 4 runkonumero.
Toni_99
Liittynyt:
14.9.2014 17:53
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Toni_99 » 13.8.2016 19:40

Ostin tossa yasuni c21 putken niin sillä putkella kulkee ja kiihtyy huonommin kuin tecnigas nextillä. Sylinterinä toimii top performance trophy 70cc, mikä ei ole kovin hyvä tuolle yasunille. Johtuuko tehottomuus sylinteristä vai säädöistä? Kytkimestä löytyy stage6 torque control kytkimeen käyvät punaiset hard jouset ja vp on 2winin 70cc-80cc pytylle tehty ja rullat ovat 4 grammaset.
MalossiPoika
Pyörä:
Beta rr 50
Liittynyt:
15.7.2016 2:34
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut MalossiPoika » 17.8.2016 22:37

Saattaapi olla tehottomuudesta. Nopeesti lukas tosta putkesta niin aika kovaviritteiseen tekniikkaan tarkoitettu. Midrace-high end.
laripitkalaa
Liittynyt:
8.5.2016 19:14
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut laripitkalaa » 20.8.2016 21:52

Moro! Ei kuulu aiheeseen mut kysyisin tällasta ku mulla on yamaha neos 4tahtinen nii mulla palaa jäähytinneste valo ku on ajanu noin kilometrin jä jäähytinnestettä on jäljellä. Kone kuumuu tosi nopeasti.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut J Ros » 21.8.2016 17:03

laripitkalaa kirjoitti:Moro! Ei kuulu aiheeseen....


Todennäköisesti sylinterissä vaurio. Mut ensin kannattaa mitata sylinterin ulkopuolelta lämpömittarilla (siihen tarkoitettu) lämpö kun valo syttyy (ilmakone käy kuumempana kuin vesikone). Toinen mikä kannatta tarkistaa on puhaltimen kunto, joka viilentää sylinteriä ja mikäli on öljyllauhdutin niin sen kunto sekä mahdollinen flekti.

Voi toki olla niikuin itsellä Aeroxissa että johdoissa oli maa vika ja valo paloi alussa mutta sammui välillä, sillä jos anturin johto saa maata -> valo palaa (aerox)
topiiz
Pyörä:
BMW
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
30.1.2010 15:32
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut topiiz » 21.8.2016 18:44

Moi. Roksi ei tahdo toimia puolikaasulla eikä täysikaasulla vaan alkaa hyytymään ja ei pääse piikille. Joskus kun muutaman sadan metrin kiihytyksen jälkeen saa piikille, löysää kaasun niin ei enää ota kierroksia kunnolla ja pätkii tai rötää. Eri tulpilla ja suuttimilla kokeiltu (78,84,88,90, 94,96) ei vaikutusta samat ongelmat jatkuu. Tulpanhatunkin pitäisi olla ehjä.
Tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla ajattaessa toimii kutakuinkin oikein. Neulaa myös säädelty mutta ei oikein vaikuta mitään.
(-03) vuosimallia ja skobaan on juuri vaihdettu stage6 50cc sportti sylinterisarja, uusi 17.5 kaasari, hiilikuitu läpät, vakioputsarista tötsä pois ja puhistettu, variin kytkinjouset ja vp,5gramman rullat ja putkena gianelli reverse..
Kellään heittää suuntaa antavaa oikeaa suutin kokoa tai mistä lähteä etsimään vikaa? alkaa omat keinot loppumaan. :|
kuvia :) http://www.motot.net/galleria/kayttaja101555

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista