Piaggio/Gilera-skootterit

TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 5.9.2013 22:56

mikähä suutin olis passeli vireihin nähden: 70cc malossi sport, hiilikuitu läpät, 17,5mm kaasari (vakio), leovince handmade tehari ??

nyt joku isokokone suutin kaasarissa ja toimii vaan pintakaasulla mut ei täyskaasulla jaksa mennä mihinkää... tuntuu et hyytyis, mut pintakaasulla veto paranee huomattavasti :) ???
Agip80
Pyörä:
Ducati Monster S2R & Piaggio ZIP SP -97
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
15.4.2007 0:08
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Agip80 » 9.9.2013 11:53

Ookko kokeillu jos vaihtais neulaa kapeammaks esim. A7..?
Sais paremmin soppaa torvi auki..
Dark power..
Knokka
Pyörä:
Keeway Focus 70cc
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
22.9.2012 19:56
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Knokka » 9.9.2013 17:25

TeamRacing kirjoitti:mikähä suutin olis passeli vireihin nähden: 70cc malossi sport, hiilikuitu läpät, 17,5mm kaasari (vakio), leovince handmade tehari ??

nyt joku isokokone suutin kaasarissa ja toimii vaan pintakaasulla mut ei täyskaasulla jaksa mennä mihinkää... tuntuu et hyytyis, mut pintakaasulla veto paranee huomattavasti :) ???

Vakio suutin 48? Jos näin niin ~80 sopeva.
Sulla käy laihalla yläkiekoilla eli vaiha suutinta isommaks. Taikka sitten toisin päin mutta olettaisin, että käy laihalla.
tumetos
Liittynyt:
5.10.2013 12:25
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut tumetos » 5.10.2013 12:40

MIten piaggio typhoonissa tulee nuo vaijerit tuonne jakajaan vai miksikä sitä nyt kutsutaankaan.yks vaijeri tulee kaasu kahvalta ja toinen tuorevoitelusta viimeisestä en ole varma. Oli kiire vaihtaa kaasuvaijeria joten en älynnyt katsoa kuinka ne oli siellä.Sen verran muistan että kaasuvaijeri tulee alapuolella.tietääkö joku sen oikean järjestyksen. KIIITOS!
Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 12.10.2013 23:54

stalkkerista hajosi takarenkaan ja -akselin boorit, eli pitää ostaa uusi takavanne ja perävälyt? missä kaikissa skoottereissa on tämä piaggion kone? helpottais paljon osien etsintää.
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut 94Zip » 21.10.2013 0:33

Mulla löytyis paritkin stalkkerin perävälit jos kiinnostaa niin ei kyllä hirveän kalliilla lähtis :)
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut 94Zip » 15.11.2013 18:14

Terve! Tiättekö mikä näissä paskoissa on? Mul 2stalkkeria 1zip kokonaisena ja 1 zip osina, miks nää paskat kusee bensaa takarenkaan päälle, 1 stalkker ei kuse mutta muissa kyllä kostuu.. mikä juttu tää on? :|
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 2.12.2013 0:24

Tuli haettua tuollainen Gileran raato...

Kyseessä siis Stalker. Entinen omistaja kertoi että 10" renkaat ja vikana on että ei lähde käyntiin. No olihan se talven yli seissyt pihassa ilman tulppaa yms. Pytyn sai hakata irti vasaralla ja pari jäähyripaahan siinä katkesikin. Leiponut aika pahasti ja joka paikka ruosteessa. Katteet, penkki, etuvalo, puhaltimen muovit, ropelli ja magneetto puuttuu, muuten kaikki osat oikeastaan löytyvätkin.

Mikäs kone näissä sitten on? Piaggion 2t ilmajäähy, mutta onko näissä jotain eroa vuosimalleissa? Kaasarina oli muuten 12mm PHVA Dellorto. Ja skopon vuosimallista siis ei tietoa kun ei papereitakaan ole.
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut 94Zip » 4.12.2013 11:56

Aika vanhalta vaikkuttais kaasarin perusteella jos tuo 12mm on alkuperäinen, koska 17,5mm kaasutin tuli vakioksi muistaakseni ennen vuotta 2000. eroja vuosimmalleissa ei kaasarin lisäksi käsittääkseni kovin suuria ole. piaggion valmistama 2t ilmajäähy kone. Variaattorin koppa vaihtui erilaiseksi 09-10.
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 5.12.2013 1:13

Hyvä homma että on tuo tekniikka pysynyt samana, saapahan halpoja varaosia. :lol:
Vanha on varmasti, 12mm PHVA sähköryypyllä ja vaikuttaa alkuperäiseltä.
ReiluReiska
Liittynyt:
18.11.2013 12:39
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut ReiluReiska » 8.12.2013 13:46

Mitä säätöjä pitäis tehdä kun laitoin omaan Piaggio NRG DT Stage 6 pro replica tehoputken. menee sen 58 ja kierrokset 11000 ja kun laitan kaasua niin ei melkein liiku mihinkään ja kun ottaa kaasun pois ja laittaa hiljaa kaasua niin lähtee vähän liikkumaan ja ottaa jossain 7000 kierroksessa tehopiikin ja lähtee kiihtyy. onko liian pieni suutin vai rullissavikaa? :D
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut 94Zip » 9.12.2013 0:51

Oletetaan että vaihdoit jo suuttimen isompaa, jos et niin noin 10% isompi pää suutin. 15-25% kireämpi vp-jousi ja N. +3000rpm kytkinjouset. Jtällä pääsis alkuun.
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 1.4.2014 21:04

kaaduin tänään gilera stalkerilla ja tanko vääntyi, pitäis saada tanko löysälle että saa suoraan, eli siis se tangon tikku ei ole enää keulan lovessa että olisi suora. otin sen pitkän pultin irti mikä on tangon keskellä mutta ei lähe sitten millään. Onko tuo nyt jostain muualtakin kiinni vai ruostunu vaan kiinni, pitäis sen lähteä kun on kerran liikkunutkin sivulle päin..
94Zip
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut 94Zip » 1.4.2014 21:24

Kato ettei ole t-pala vääntynyt.
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 1.4.2014 23:08

eikö tuo tangon osa kuulu olla tuossa lovessa että on suorassa? irrotin siis tangon keskellä olevan pitkän pultin eikä sanonut mitään.http://s1278.photobucket.com/user/abats ... 7.jpg.html

EDIT: joo sain väkivaltaa käyttämällä suoraan oli vissiinki ruostunu kiinni nii kovasti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista