Gilera Runner SP/PJ 50

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Shape » 3.2.2013 14:08

Tietopankista löytyy laaja artikkeli Runnerista.
Automaattiryypyn toiminta ja ohjeita vianetsintään.
Kuvallisia ohjeita erilaisten teknisten toimenpiteiden tekoon (saksankielinen sivusto).
Vanhat viestit löydät täältä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Shape » 3.2.2013 14:15

Pienestä vahingosta johtuen tämä ja Piaggio/Gilera-skootterit -viestiketju kokivat fuusion ja topitsien viestit menivät keskenään sekaisin, joten aloitetaan puhtaalta pöydältä. Vanhat viestit löytyvät kuitenkin vielä täältä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 3.2.2013 20:00

Alotanpa tälläsellä kysymyksellä;

Missä kohdassa kaasarin neulan sokka vakiona? Syksyllä hirtti 90km/h vauhista luisti kiinni ja sen takaisinlaiton jälkeen röpöttäny aivan s**tanasti 4k kierroksista eteenpäin - ei toivookaan ajaa (ei onneks näin talvella tarviikkaan). Sokka oli ylimmässä asennossa (en siis koskenutkaan siihen). Aiemmin toiminut kuitenkin moitteettomasti :/
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Shape » 3.2.2013 20:18

Neulan sokan vakioasetus on ylimmässä lovessa, eli se on ihan oikea. Oletko kaasutinta purkanut luistia enempää?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 6.2.2013 9:37

Putsasin koko kaasarin eikä ollut mitään vaikutusta. Ongelma ilmeni jo siis ennen muun kaasarin avaamista
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 6.4.2013 17:39

Taistelen saman ongelman kanssa edelleen; tyhjäkäynnillä sammuu heti, yläkierroksilla röpöröpöröpö. Seos/tyhjäkäyntiruuvien pyörittelyllä ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta. Tyhjäkäyntiä käy hyvin kylmänä ensimmäiset 15sek, vissiin niin kauan ku ryyppy pysyy päällä. Ajaessakin saa jotenkin joskus ottamaan kierroksia kun tarpeeks pitää luukkua pohjassa. Vinkkejä otetaan vastaan :eek:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut Shape » 10.4.2013 16:52

Onko vielä löytynyt syytä vikaan? Onhan suuttimet kunnolla kiinni?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
JaQQeri
Pyörä:
Aprilia SR '10 (ex), Gilera Runner SP '08
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
30.7.2010 14:54
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut JaQQeri » 12.4.2013 21:33

Suuttimet on kiinni. Putsaillu kaiken niin huolellisesti kun vaan on mahollista, ja ei, ei jumalauta toimi >:( kävin uuen tulpanki (BR9ES) hakemassa tänään, vanha löi kipinää jostain nurkasta pihalle :D. Ei sekään ongelmaa korjannu. Ilma- ja tyhjäkäyntiruuvit ku on molemmat täysin kiinni ni tyhjäkäynti pysyy 1k RPM, jos niitä yhtään availee niin sammuu muutamassa sekunissa ilman kaasua. Neulaa kokeilin pudotella pari pykälää alaspäin pykälä kerrallaan, meni vaan huonommaks. Keskellä ei ees lähteny enää käyntiin. -> Laitoin sokan taas ylimpään loveen.

Luistin oikea kokoonpano jäi vähän mietityttämään, siellä kun on neula, itse luisti ja se valkonen 'holkki', tms, tiiät varmaan mitä tarkotan. Kuuluuko neula pudottaa ensin luistin pohjassa olevasta reiästä läpi, ja sitten laittaa kaasuvaijeri kulkemaan valkoisen 'holkin' läpi luistin pohjaan? Ois pitäny muistaa ottaa kuvia kun se oli tossa auki, ois voinu tarkemmin kysellä. Alkaa omat keinot olla pikkuhiljaa finito. Ideoita otetaan siis vastaan.

Huh, tulipas stoori

EDIT: niin joo, tässä täydellinen vikakuvaus vielä päätteeksi;
- Ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan (paitsi molemmat ruuvit täysin kiinni, 1k rpm)
- Ajossa täyskaasulla booaa, 3/4 kaasulla toimii just ja just OK
- Paikaltaan ei voi kovin ripeesti liikkeelle lähtee, miettii useemman sekunnin ennenku jengat nousee. Ottaa kyllä sitten ainaki hetkellisesti sen 9k ja risat, mitä normaalistikkin.
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 21.4.2013 22:01

mikäs kone mahtaa olla vuoden -98 gilera runnerissa? onko minarelli?
MotoGran
Liittynyt:
26.5.2010 23:49
Re: Gilera Runner SP/PJ 50

ViestiKirjoittanut MotoGran » 11.8.2014 14:25

Gilera Runner PJ etuvalojen sulake

Manuaali sanoo, että jossain etukatteen alla toi sulake pitäisi olla, siis missä päin etukatetta ovat?

Etuvalojen yläpuolelta kate irroitettu, siitä pääsee säätämään etuvalojen suuntausta, tööttö näkyy, mutta missä noi oletettavasti kaksi 7.5A sulaketta majailevat? Onpa piiloitettu taidokkaasti.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista