Yamaha Aerox / MBK Nitro

thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 12.2.2013 23:22

Vaihda vähintään +15% kytkinjouset (vihreät/siniset näistä TAI mediumit näistä TAI vihreät/keltaiset näistä) JA vähintään +15% vastapainejousi (tämä TAI tämä)
tobe97
Liittynyt:
5.2.2013 19:19
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut tobe97 » 13.2.2013 15:56

94Zip kirjoitti:Laita nyt ens alkuun ainakin isompi suutin. Kuullostaa omaan korvaan tosi pieneltä tuo. 8o . ja sitten kannattaa verrata tuota hihnaa alkuperäiseen ettei ole pidempi/lyhempi/leveämpi/kapeampi.


Laitoin isomman suuttimen kuulosti hyvältä ku oli jalalla mutta kun laskin jalalta ja lähdin ajamaan. sain ajettua noin 500 metrii kun alkoi booaamaan todella pahasti päästin kaasua vähän nii booasi vieläkin ja lopulta sammui. ja tulppa taisi nokeentua eikä lähtenyt sen jälkeen käyntiin
ja ei mennyt mopo yhtään sen lujempaa kuin ennenkään. :(
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 13.2.2013 16:16

Lue toi mun viesti tossa ylhäällä, miksi juurikin sulla on niitä ongelmia... :roll:
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Palezu » 13.2.2013 20:58

tobe97 sulla on luultavasti rullat liian painavat niin käy alle tehoalueen eikä jaksa kiihtyä mihinkään. Voit kokeilla ajamalla pitkään suoraa tietä kaasu pohjassa ja jos se jaksaa kiihtyä 50-60 asti niin jossain siinä vauhdissa sen pitäisi ottaa piikki ja lähtä kiihtymään "hullusti" jos rullat on liian painavat. Onko putkesta otettu kuri pois? Ja tuo kevlarhihna on kyllä aika turhaa teharivireillä, vakiolla varmaan toimis paremmin.

Kaverilla toimi aerox teharin kanssa 72 suuttimella hyvin kesällä (tosin sillä ei kyllä kauaa ajettu) eli joku 75 luulis olevan talvella hyvä. Tuo että miksi se vaan booas ja sammu sen jälkeen ku vaihdoit suuttimen niin saatoit vain kusta jotakin suuttimen vaihdossa, oisko ilmanputsari huonosti kiinni niin imee ylimääräistä ilmaa ja alkaa sitten booata kun sähköryyppy menee pois päältä ku oot ajanu vähän aikaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Joona21
Liittynyt:
27.7.2012 12:09
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Joona21 » 17.2.2013 19:32

Miten saan irroitettua magneetonkopan? Pulttipyssyl irrotin se isoimma mutteri siit mut ei lähe irti? Tarviiko jotain muuta irrottaa viel vai?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 17.2.2013 21:18

Magneeton/vauhtipyörän? Tarviit sen irrotukseen ulosvetäjän, muulla tavalla sitä ei järkevästi saa irti.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 18.2.2013 13:23

Ulosvetäjä aina parempi/mukavampi. Eikä kai maksakkaan paljoa mitään.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ramba__ » 19.2.2013 17:03

Ulosvetäjän saa tehtyä kätevästi kytkinkellosta, ei tarvi kuin 4 pulttia ja yhden mutterin lisäksi. Kannattaa kokeilla, itse otin tälleen irti ja kyllä lähti helpolla 8) 8)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Palezu » 20.2.2013 0:47

Aika nerokas tuo kytkinkello kikka. Jollain ulosvetäjällä kumminkin se kannattaa aina irrottaa eikä alkaa vasaroimaan, siinä menee vaan kampiakselin päästä kierteet ja magneetit halkeaa vauhtipyörästä. Kaverin roxissa oli kyllä se vauhtis niin lujassa että ilman ulosvetäjää ei olisi kyllä ikinä lähtenyt ja ulosvetäjän kanssakin sai pulttipyssyllä hetken turata ennen kuin pamahti irti. Jos käyttää tuota kytkinkellokikkaa niin kannattaa varoa ettei se kello väänny jos vauhtis sattuukin olemaan lujassa. Eikö se tehdä niin että 3 pulttia niistä kytkinkellon isoista reijistä vauhtipyörään kiinni ja 1 pultti siitä keskireijästä ja toiselle puolelle mutteri ja sitten kiristää keskipulttia?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ramba__ » 20.2.2013 18:24

Palezu kirjoitti: Eikö se tehdä niin että 3 pulttia niistä kytkinkellon isoista reijistä vauhtipyörään kiinni ja 1 pultti siitä keskireijästä ja toiselle puolelle mutteri ja sitten kiristää keskipulttia?


Juuri näin, ne 3 pulttia pysyy kyllä siinä reikien reunassa kun tiukkaa vähän. Keskelle kannattaa laittaa niin iso pultti kun reikään mahtuu.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
eetu-`
Liittynyt:
28.4.2011 15:56
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut eetu-` » 21.2.2013 1:13

Sanokaas näitä jotain hyviä nettikauppoja josta saa roxii osia? eijoo pakko olla suomalainen. Ja sellain kysymys ois et kumpi pytty ois parempi teidän mielestä airsalin 50cc+ vaiko stagen sport pro 50cc ?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 21.2.2013 2:21

Luehan tuosta listasta ensi hätään, kovin montaa skoottereiden osakauppaa ei taida löytyä josta ei Aeroxiin osia saisi. Kokemuksia eri nettikaupoista ja muista liikkeistä voi lukea täältä.

Oletko hankkimassa vakiosylinterin korvaajaa vai miksi haluat uuden 50cc sylinterin?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
eetu-`
Liittynyt:
28.4.2011 15:56
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut eetu-` » 21.2.2013 11:19

Siis hankin 50cc sportti pytyn et saa vähän enmmän potkua sillä. Ja siis ennyt oo ihan amatööri kyllä näissä asioissa mut aattelin kysyä teiltä kummasta ite tykkäätte enemmän jos kokemusta on. Itellähän nyt siis ajatuksena että ostan stagen sport pro 50cc:n airsalin sijaan sillä esim satgessa vain 1 männänrengas jokahan on parempi kuin 2.
En sitten tiedä kummasta sais lisää potkua.
muumilimu
Liittynyt:
9.1.2012 21:39
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut muumilimu » 21.2.2013 15:03

Morjesta.

Mikä mahtais olla ongelmana nitrossa ku käyntii saa ni sammuu heti ku painaa kaasua sit ku sen saa jotenki piikille ja päästän kaasun sieltä ja painan taas lisää kaasua ni keirrokset vaan laskee ja sit se sammuu..ja nyt lämpimällä koneella ei pysy käynnissä ollenkaan.
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 21.2.2013 17:13

Bensan syöttö,tutkiskele kaasaria.Putsaa se,jos ei auta niin säätelyä.
Ootko vaihellu suuttimet talvea varalle isommaks?
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista