Kymco Super Fever ZX

Lupe81
Pyörä:
ZX -03
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
10.6.2009 23:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Lupe81 » 20.10.2011 8:54

Onko joku täällä porannut 9 mm imukaulaa isommaksi?

En jaksa nyt purkaa mopoa ja katsoa itse, että missä tuo 9 mm kuristus sijaitsee. Tarkoitetaanko sillä imukaulalla siis sitä imusarjaa, joka menee kaasarilta läppäventtiilille? Jos kyseessä siis se, niin miten tuollaista mutkaputkea pystyy poraamaan ilman että se menee ihan piloille vai onko se vain läppäventtiilin päästä se 9 mm? :eek:
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 20.10.2011 19:39

Se on imukaulan siinä päässä mihin kaasari kiinnitetään, helppo homma porata, kaasari irti ja porakone käteen. ;)
Lupe81
Pyörä:
ZX -03
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
10.6.2009 23:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Lupe81 » 21.10.2011 17:03

Ok, selvä homma. ;) Onko poraamisella minkämoinen vaikutus kulkuun/käytökseen, ja mikä olisi optimaalisin koko mahdollisesti (eli että ei liian isoksi poraa)?
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut sahpe » 21.10.2011 17:06

Lupe81 kirjoitti:Ok, selvä homma. ;) Onko poraamisella minkämoinen vaikutus kulkuun/käytökseen, ja mikä olisi optimaalisin koko mahdollisesti (eli että ei liian isoksi poraa)?


Kiihtyvyyttä ja vääntöä tulee jonkiverran lisää, ei sitä liian isoksi saa porattua..
Lupe81
Pyörä:
ZX -03
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
10.6.2009 23:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Lupe81 » 21.10.2011 20:12

Voisipa kuvitella että imukaulan poraaminen 14 milliseksi on kuitenkin optimi, koska kaasarikin on 14 mm. Suuremmasta imukaulasta ei liene ole enää hyötyä, päinvastoin..
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut sahpe » 21.10.2011 20:55

Itsellä oli ex mopossa 18mm kaasari, ja 18mm imukaula mutta 20mm imukaulalla sai paljon enemmän vielä irti. Ei siitä haittaa ole kunhan ei AIVAN liian iso ole..
Lupe81
Pyörä:
ZX -03
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
10.6.2009 23:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Lupe81 » 25.10.2011 12:01

Joo siis itsellä tuli tuossa ajatusvirhe. Purin mopon tuossa.

Eli kaasarin kurkkuhan on 14 mm tossa (korkeussuunnassa), mutta ei ole pyöreä. Kaasarin putki kurkulta insulaattorille (se musta välipala kaasarin ja imusarjan välillä) on noin 17 mm halkaisijaltaan. Insulaattori on 17,5 mm halkaisijaltaan. Imusarja eli imukaula vaikutti mitattuna olevan myös sen noin 17,5 mm halkaisijaltaan, paitsi tosiaan tuo kaasarin puoleinen aukko. Mutta..

Hämmästyksekseni minulla tuo aukko on 14 mm kokoinen, ei 9 mm. Ja tuohon imukaulaan oli myös merkitty Φ14, joten se on ollut myös alunperin 14 mm. Porasin tuon aukon nyt kuitenkin 18 mm kokoiseksi. Koen että 20 mm olisi ollut turhan iso, koska tosiaan tuo loppuosa imukaulasta on sen 17,5 mm, sekä insulaattori 17,5mm ja kaasarin koko putken reunalla 17 mm.

Pitää raportoida vaikutukset kunhan saan mopon kasaan taas.
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 31.10.2011 20:34

Minkäköhä kokoset peilit tähän menee, katkes tuo alkuperänen ku parivuotias kakara oli hieman liian kiinnostunut tuosta romusta ja kaato sitten, onneks ei alle jääny. :lol:
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Sudee » 1.11.2011 15:09

Veikkaisin, että 10mm, mutta tarkista ja mittaa se keskusta. ;)
Aerox/Nitro osia
Lupe81
Pyörä:
ZX -03
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
10.6.2009 23:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Lupe81 » 1.11.2011 21:26

No niin. Imukaulan poraus 18 milliseksi oli jees. Voimaa tuli oikeastaan koko kierrosalueelle, mutta erityisesti keskialueelle. Kone on kierrosherkempi ja kiihdytettäessä keskialueelta --> kaasu pohjaan, kierrokset nousevat korkeammalle kasvaneen väännön myötä.

Vaihdoin testaustenjälkeen myös pääsuuttimen varmuuden vuoksi vakiosta 80 --> 90 kokoiseksi. Ei ollut juurikaan havaittavaa vaikutusta, mutta ehkä tuossa nyt on sitten seokset kohdillaan kaasu pohjassa, ainakin kun ilmat kylmenee. Ja myydäänhän noihin muutenkin 88 kokoista suutinta "talvisuuttimena", sanoivat liikkeessä.. :)

Kun imukaula- ja suutinmuutoksien vaikutukset oli todettu, variaattorin rullat vaihdoin 8,0 gr --> 7,5 grammaisiksi. Nyt nousee kyllä kierrokset melkein tappiin kiihdytettäessä mistä nopeudesta vaan. Mutta huippunopeus ei silti kärsinyt. Joten on kai ihan jees tuokin muutos. :roll:
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 5.11.2011 15:06

Mistäköhän johtuu että jos esim jalan laittaa eturenkaan eteen, ei lähde liikkeelle, huutaa vaan, johtuuko kytkinjousista, vastapainejousesta vai jostain muusta? En oo noita koskaa vaihdellu ja ajellu nyt noin 2-3tkm kokonaisuudessaan ajettu jotain päälle 18tkm mäntä kerran vaihettu ja puristuksii löytyy, entiiä millon edellinen omistaja noita jousii vaihdellu, ehkä ei koskaa?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut Sudee » 5.11.2011 17:55

Ehdottomasti vp, kytkinjouset ja rullat vaihtoon jos ei ole koskaan vaihettu.
Aerox/Nitro osia
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 5.11.2011 23:42

Jep, sitähän minäkin, mutta viittaako tuo vika juurikin noihin jousiin? Rullat vaihdoin jo keväällä tuohon, jousista en sitte tiiä, onko niitä koskaa vaiheltu. :lol:
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut sahpe » 6.11.2011 11:02

Vp, kytkinjouset, kytkin tai hihna?
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Kymco Super Fever ZX

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 6.11.2011 14:00

Nojuu, täytyy sitte vissiin tilailla ne jouset, sit jos vaik hihnan hommais kanssa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista