Solifer XTR50 Skootteri

johnyboi
Liittynyt:
18.10.2009 19:22
solifer 50r auttakaa !! tarviin apua ! olen myymässä !

ViestiKirjoittanut johnyboi » 15.9.2010 17:01

elikkä skootterini käynnistyy kun laittaa bensaa kaasariin, muuten ei, ajoin ilman rajoitinta joku kuukauden ja sitten olin viikon ajamatta, onko venttiilit menneet sekaisin ? jos venttiilit ovat menneet sekaisin käynnistyykö silloin ?
ei kai ole venttiilit menneet kannesta läpi ? jos ovat niin käynnistyykö mopo silloin ?
kaasarissa paskaa ? ei ole kumpikaan lokasuoja kiinni..
öljyjä ei ole vaihdettu vähään aikaan.
vastatkaa tarviin apua ! olen myymässä !
NaXa
Liittynyt:
15.11.2005 12:41
solifer huono käynti

ViestiKirjoittanut NaXa » 19.9.2010 14:55

eli faijalla on tuommoinen xtr solikka.
ongelma on että ainakin lämpimänä käy huonosti ja sammuilee.
eli jos pidän kierroksia vaikka 3000 käy vähän aikaa ja sit kierrokset alkaa laskee kunnes sammuu ellen anna lisää kaasua.ja myös kylmänä tyhjäkäynti on hieman seilailevaa.ja käyntiin ei lähde kovin helposti.

mistä vikaa voisi alkaa etsimään?

kun irroitin siitä kaasarin, niin sisällä oleva juttu mistä neula tulee on hiukan auki että näkee kaasarin läpi.

ja ei liiku ylös tai alas kun kaasua kääntää? normaaliako

kaasuläppä liikkuu normaalisti.

apuja tarvitaan.
Kerran se vain Kirpaisee
Allu266
Pyörä:
Honda CB600F Hornet -01
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2009 20:44

ViestiKirjoittanut Allu266 » 19.9.2010 16:41

Kuinkas iso bensatankki tässä on?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 19.9.2010 19:30

~3,5l.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 19.9.2010 19:37

NaXa kirjoitti:eli faijalla on tuommoinen xtr solikka.
ongelma on että ainakin lämpimänä käy huonosti ja sammuilee.
eli jos pidän kierroksia vaikka 3000 käy vähän aikaa ja sit kierrokset alkaa laskee kunnes sammuu ellen anna lisää kaasua.ja myös kylmänä tyhjäkäynti on hieman seilailevaa.ja käyntiin ei lähde kovin helposti.

mistä vikaa voisi alkaa etsimään?

kun irroitin siitä kaasarin, niin sisällä oleva juttu mistä neula tulee on hiukan auki että näkee kaasarin läpi.

ja ei liiku ylös tai alas kun kaasua kääntää? normaaliako

kaasuläppä liikkuu normaalisti.

apuja tarvitaan.
Luistin ei kuulukkaan nousta, ellei mopo ole käynissä. Tarkista, ettei ole imuvuoja ja, että kaasuttimen kalvo on ehjä...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
qwerty12345
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme R -07 EX, Yamaha XT125X -08
Liittynyt:
20.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut qwerty12345 » 19.9.2010 21:11

Minkäslaista moottoriöljyä Soliferiin ja kuinka paljon?
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 30.9.2010 10:36

näin kylmillä keleillä ja jos meinaat talvella ajella,se 10w40 tai 5w40. Kesäsin 15w40 tai vaikka 20w50. Tilavuus on jotain 7-8dl öljyä,mutta kun täytät,niin 5dl jälkeen ala hidastaa tahtia,ja katso vähän väliä paljonko siellä on.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Solifer XTR50 ei vedä

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 26.10.2010 9:56

Naapuri toi mulle tollasen soliferin huoltoon joka ollut ajamattomana melkeen vuoden sähkövikojen takia. Mä sain huollon tehtyä ja sähköt kuntoon, mutta kun mun piti palauttaa se niin huomasin jo heti pihalla että siinä ei ole minkään laista vetoa. Tasasella tiellä sain sen just ja just kulkemaan 30km/h, pienikin ylämäki ni veto loppuu heti. Paikallaan kun käyttää takapyörä ylhäällä niin ottaa kierroksia ihan hyvin, et mun mielestä vika ei ole koneessa. Takapyörä maassa sitä jaksaa pitää jaloilla paikallaan vaikka kuinka kaasua kiertäis, eikä siis tarvii mitenkään kovin pitää vastaan, kierrokset kyllä nousee mittarin mukaan 5000rpm mutta minkään laista vetoa ei ole. Eli mun mielestäni vika olisi jossain variaattorissa, mulla kun ei ole pahemmin kokemusta näistä variaattori vetoisista niin osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla?

Muutama vuosi sitten kaverillani oli MBK Nitrossa vastaavanlainen vika ja siihen vaihdettiin uudet kaikki kytkimen osat, hihna ja rullia koitettiin useampia erillaisia ja kone käytettiin auki. Tuloksetta. Se loppuen lopuks vietiin paikalliseen mopo ropaamoon, siellä he saivat sen toimimaan ja vika oli jossain variaattorissa, mut ei nyt enään muisteta tarkemmin missä.

Et jos joku osais sanoo sillee suht varman asian missä vika voisi olla. Ei viitteis alkaa ihan haku ammunnalla ostamaan ja vaihtelee osia. Sen verta jo sitä tutkisin että variaattorissa ei ole mikään jumissa ja muutenkin mun mielestä kaikki näyttää siltä niinkuin pitääkin.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 26.10.2010 13:11

Tuttu ongelma, tsekkaa ensimmäisenä ilmanputsari ja se ilmanputsarin kannesta lähtevän lyhyen torven päässä oleva ritilä. Joskus oli sama vikaa tälläisessä solikassa, ei jaksanut vääntää mihinkään, mutta rengas ilmassa pörräsi ihan hyvin. Putsaa se ritilä paineilmalla ja pese se suodatin. Jos tämä ei auta, pura etuvariaattori ja katso, että onko sielä kaikki hyvin. Ettei variaattori ole mitenkään jumissa/kulunut liiaksi/muuta silmin havaittavaa epämääräisyyttä.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 26.10.2010 14:55

Voin mä tietyst koittaa kattoo, mut en kyllä jaksais uskoo että vika olisi missään käynti puolella. Koska tosiaan takapyörä maassakin kone jaksaa kiertää 5000rpm mutta mikään laista vetoa ei tule, et ihan jaloilla jaksaa pitää paikallaan. Variaattorin käytin täysin auki, kaikki näytti ihan ok:lta ainakin mun silmään. Enhän minä noista tietyst mitään ymmärrä, ite ku en oo koskaan variaattori vetosta härveliä omistanu.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 3.11.2010 14:51

Sinuna katsoisin takavariaattorin.
Purku/stekkaus.

Siellähän sen pidon ongelman löytää.
-Katso kytkimen palat;lasittuneet? kytkinkello.
-Takavarin jousi?
-Kytkimen 3 jousta
-Tietysti hihnan katson,paljonko on kulunut ja jne.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
agzu95
Liittynyt:
8.9.2009 18:13
ookk

ViestiKirjoittanut agzu95 » 18.11.2010 16:46

käviskö toho xtr:ään tommone on/off rajoitin ja mihi kannattais piilottaa? :s
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47

ViestiKirjoittanut radon- » 22.11.2010 23:14

agzu95 kirjoitti:käviskö toho xtr:ään tommone on/off rajoitin ja mihi kannattais piilottaa? :s


katteen alle?

onko kukaan muuten huomannut täysiä yhteneväisyyksiä seuraavissa skoottereissa:
solifer xtr50 http://www.ostamyy.com/moottoripyorat/k ... er_748.jpg
fude sport http://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/images/Fude.jpg
yiying mtx-5 http://image.nettix.fi/extra/bikeimg/10 ... 439890.jpg
motozeta rally http://www.auto-zimmerli.ch/thumb_uc_94 ... linder.jpg

Kaikissa on ainakin ihan samanlainen putki, etukatteessa on valon edessä tuo "ritilikkö" (tai ainakin paikka sille) ja muutenkin samanoloisia. liekkö sama paska eri paketissa? katteetkin näyttävät olevan samanlaiset mutta eriväriset ja eri tarrat vain. ja fude/yiying/solifer on samanlainen mittaristokin.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 25.11.2010 19:15

Aika lailla samaa eri nimellä. näinhän se menee.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
agzu95
Liittynyt:
8.9.2009 18:13

ViestiKirjoittanut agzu95 » 28.11.2010 18:07

onks ketää löytäny oikeenlaista tanko adapteria tähän xtr:ään?????????????????

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista