Piaggio NRG PureJet

Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 5.8.2011 16:03

Dementikko kirjoitti:Ei kyl toimi, tuskin puhut omasta kokemuksestas.
Huoh..Jos olen 6 vuotta ollut 2tahti vehkeiden kans tekemisissä niin miksi puhuisin paskaa täällä? voisit itse ensin tutustua 2tahti moottorin toiminta periaatteeseen oli kaasari tai ruiskuvehe.
Viimeksi muokannut Axu- päivämäärä 5.8.2011 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 5.8.2011 16:11

-KK- kirjoitti:Mikä tulppa on vuoden -06 PureJetissä? Googletin, mutten löytänyt ja manuaali ei mulla tohon oo. Pätkii kylmänä, joten tarvitsis ostaa uus tulppa ja vaihto sujuu nopeemmin, jos on vanhaa tulppaa irrottaessa jo uus hyllyllä odottamassa. Muuten eihä huoltokirjassa oo ekan 5000 kilometrin aikana muita huoltoja, kuin sisäänajohuolto ja sitten se 5000 km huolto?
Champion RG6YCA.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Shape » 5.8.2011 16:20

-KK- kirjoitti:Mikä tulppa on vuoden -06 PureJetissä? ... Muuten eihä huoltokirjassa oo ekan 5000 kilometrin aikana muita huoltoja, kuin sisäänajohuolto ja sitten se 5000 km huolto?

NGK CPR8E/CPR8EB tai Champion RG6YC/RG6YCA.

Muistaakseni huoltoja oli aina 60 000 km asti.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Dementikko » 5.8.2011 20:13

Axu- kirjoitti:
Dementikko kirjoitti:Ei kyl toimi, tuskin puhut omasta kokemuksestas.
Huoh..Jos olen 6 vuotta ollut 2tahti vehkeiden kans tekemisissä niin miksi puhuisin paskaa täällä? voisit itse ensin tutustua 2tahti moottorin toiminta periaatteeseen oli kaasari tai ruiskuvehe.

Ai no itellä ei pelannu :D Ihan sama, sori kun epäilin, uskon että puhut asiaa mutta en sit tiiä miksei esim. S-A myy sit ruiskuihin S6:n putkia eikä oikein kellään oo niitä vaan esim. Leovince ZX?
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 5.8.2011 20:30

Dementikko kirjoitti: en sit tiiä miksei esim. S-A myy sit ruiskuihin S6:n putkia eikä oikein kellään oo niitä vaan esim. Leovince ZX?
Tähän en osaa varmaa vastausta sanoa, mutta epäilisin että ei ole tarjolla niin tehokasta sylinteriä jotta tarvitsisi parempaa putkea. Tosin itselläni toimi ruiskumallin sylinteri kaasari muutoksen jälkeen joten miksei toimisi myös päin vastoin? kunhan on sylinterin malli sopiva kanteen nähden.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 6.8.2011 16:38

-04 Purejet kyseessä kokoonpanolla
-Malossi 70cc Sport
-Malossi ecu
-Malossin kitin mukana tulleet läpät
-multivar
-jäykempää kytkinjousta,vp-jousi
-vakio putki (Polini SuperRace odottaa kiinni laittoa)
-uudet välit myös odottamassa

Vakioputken kanssa toimii OK, mitään piikkiä ei kyllä ole ja vaatii 7,2g rullat että kulkee kohtuullisesti. Vakiot 5,2g ja 4,2g rullilla ei kulje mihinkään.

Toimi hyvin reilun viikon, sitten alkoi vilkutella vikavaloa kostealla kelillä ja kylmällä koneella (vikavalo katoaa heti kun moottori lämpeää). Nyt on todella hankala saada käyntiin jos kone on kylmä, lämpimänä toimii normaalisti.

Mistä alkaisin vikaa etsimään? Itse aloin epäilemään tuota moottorin lämpöanturia kun tutkin tuon ruiskun ohjauskaaviota mutta onko mitään ideoita muilla Purejet omistajilla? Kiitokset!

EDIT: lisäystä vielä sen verran että käynnistymistä helpottaa kun antaa hieman kaasua startatessa eli vaikuttaa liian laihalta seokselta/bensanpuutteelta?
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 6.8.2011 19:27

gillie kirjoitti:Mistä alkaisin vikaa etsimään? Itse aloin epäilemään tuota moottorin lämpöanturia kun tutkin tuon ruiskun ohjauskaaviota mutta onko mitään ideoita muilla Purejet omistajilla? Kiitokset!

EDIT: lisäystä vielä sen verran että käynnistymistä helpottaa kun antaa hieman kaasua startatessa eli vaikuttaa liian laihalta seokselta/bensanpuutteelta?
Jos ei lämpöanturilla korjaannu, niin tsekkaa "ruiskumoduuli" (en muista oikeata nimeä) joka on kannessa kiini ja suihkusuuttimesta O-renkaat.. Jos käy laihalla niin voit kokeilla vaihtaa "ruiskumoduulista" bensakupin isompaan versioon, jota saa esim. polinin 70cc sarjan mukana.. En takaa sitä että häviäis oireet :D mutta tästä on hyvä aloittaan.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 6.8.2011 19:51

Juu eihän noista koskaan tiedä missä se vika lopulta on mutta hyvä saada vähän suuntaa mitä tutkia :)

Tarkoitatko suihkusuuttimella juuri tuota ilmasuutinta kannessa? (Luin vähän miten sattuu ja korjasin tätä jälkeenpäin). Se tosiaan siirrettiin vanhasta kannesta ja oli tosi tiukalla. O-renkaat näyttivät ehjiltä ja uusia ei ollut saatavilla siihen hätään eli vanhoilla meni kiinni. Joten mahdollista että olisivat vaurioituneet. Jossain neuvottiin vaihtamaan myös se renkula (nailon?) siitä o-renkaiden yläpuolelta. Ihme ettei noita tule tuon sarjan mukana jos ovat roskiskamaa yhden irroituksen jälkeen..

Saakohan tuota Polinin bensakuppia irrallaan..ja kuiten toimi jonkun aikaa, luulisi että samantien olisi kiukutellut.

EDIT tähänkin: katsoin muutaman päivän vanhaa NGK:n tulppaa ja se on polttanut todella huonosti, aivan musta. Jostain olin lukevinani että vain Champion toimisi tässä kunnolla, ja sellaista eilen Lahdesta etsittiin ja eioota saatiin. Vanhasta Championista oli puolet jo palanut pois ja silti toimi kuin unelma ja menin tyhmä tuon NGK:n vaihtamaan. Vanha meni roskiin. Putsauksen jälkeen käynnistyi selkeästi eri malliin eli olisiko sitten NOIN yksinkertainen juttu :eek:
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 6.8.2011 21:05

gillie kirjoitti:Tarkoitatko suihkusuuttimella juuri tuota ilmasuutinta kannessa?.. O-renkaat näyttivät ehjiltä ja uusia ei ollut saatavilla siihen hätään eli vanhoilla meni kiinni. Joten mahdollista että olisivat vaurioituneet. Jossain neuvottiin vaihtamaan myös se renkula (nailon?) siitä o-renkaiden yläpuolelta. Ihme ettei noita tule tuon sarjan mukana jos ovat roskiskamaa yhden irroituksen jälkeen..

Saakohan tuota Polinin bensakuppia irrallaan..ja kuiten toimi jonkun aikaa, luulisi että samantien olisi kiukutellut.
Juuri sitä suutinta joka tulee kanteen ja palotilaan.. itselläni tahtoi olla O-renkaat kulutustavaraa malossin 70cc setin kans, olivat hinkkautuneet poikki aina. .Toinen vaihtoehto on tuossa käynnistysongelmassa niin perinteinen kuin imuvuoto jossain :) ..Käy kokeilemassa vakio eculla ajamassa ja jos on samat oireet kuin ennenkin niin silloin ei ole ainakaan malossin ecussa vikaa..

Polinin bensakuppeja sai S-A:sta ainakin muutama vuosi sitten erikseen..Jooh, nää suihku vehkeet ei oikein mopoissa ole olleet ikinä toimivia virittämisen kannalta :) lukee saksan foorumeillakin :D

Edit: Tuo tulpan mustuminen on täysi mysteeri itsellekkin jota en saanu ikinä selville silloinkun oli purejetti, kaikki mahdollinen kokeiltiin mukaan lukien kaikki tulpat eri lämpöarvoillakin.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 6.8.2011 21:09

Lukaisitko tuon EDIT kohdan? Juup ja tiedän ettei ole kiitollisin virityskohde mutta on ollut uudesta lähtien tuo perheessä ja katsotaan mitä siitä tulee jos mitään. Kaasutinmalliksi muunnos jos ei muuta. Onhan tuolla jo painoakin niin paljon ettei siitä senkään takia optimia virityskohdetta saa :)
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 6.8.2011 21:10

Myöhästyin eli luit :D

Ja jokaista joudun muokmuoks:
Tietääkö joku mistä Suomesta saa tuota Championin RG6YCA:ta? On tyyris tulppa esim NGK:hon verrattuna mutta eipä haittaa jos parempi. Ja vielä tuosta mustumisesta: Champion oli iästään huolimatta kauniin harmaa eli oli toiminut.
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 6.8.2011 21:25

Mp liikkeistä saa kyseistä tulppaa ja joiltain huoltoasemilta saa hyvällä tuurilla..Oulussa päin ainakin teboililta tosin ngk:ta ja tulpan mustumisesta vielä, että itselläni toimi juuri tuo championin tulppa 70cc:n kans ensimmäiset 1500km sen jälkee sama tulppa reipas 1000km.. Tuon jälkee niitä alkoi mennä 200-500km välein ja silloin aloin tutkimaan syytä jota en koskaan löytänyt.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 6.8.2011 21:35

No aloitellaan kokeilut tulpasta. O-renkaat lie ihan normi hyllytavaraa alan liikkeissä. Ja sen verran laho pää että unohdin mainita: samalla ilmestyi tuo "booaaminen" kun lisää kaasua kunnes on hetken aikaa käynyt. Samaa oli alkuperäisellä ECU:lla mutta katosi tuon Malossin ECUn myötä. Nyt ilmiö on takaisin.

Imuvuotoja en ole löytänyt,putsari on vakio Malossin Red Spongella.

Niin tuosta Championista vielä: huvittavaa ettei paikallisesta Piaggion huollosta moista löytynyt, ei myöskään Aprilian edustajalta. Viimeksi löysin tulpan Gileraa hetken edustaneelta vene/moottorikelkka liikkeestä. Pitänee siellä käydä kyselemässä jos olisi vielä valikoimissa. No saa sen sitten Hollannista viikossa ja hintaa tulpalle tulee kevyet 27e ja risat per/kpl :D
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 8.8.2011 20:53

Tänään Polinin putki kiinni ja uusi NGK. Lähti suht OK käyntiin ja kerkesin jo olemaan tyytyväinen että nyt se toimii perjantaihin kunnes tulee Malossin 70cc kiteilleen suosittelema tulppa easypartsilta (tilasin samalla o-renkaita ja sen paksun tiivisteen ilmaruuttaan).

No käyhän se jees tyhjäkäyntiä mutta ei reagoinut kaasuun millään lailla :eek: tai no aavistuksen omainen "booo" sieltä kuului mutta kierrokset pysyvät tyhjäkäyntilukemissa. Kone oli hieman jo lämmennyt n.10min tyhjäkäynnillä ja sammutin. Sen jälkeen ei tahtonut taas lähteä käyntiin eikä pysyä käynnissä.

Tulppa auki ja pikimusta eli polttanut todella huonosti. Vanha tulppa paikalleen ja nyt käynnistyi toisella, tosin kaasu ei toimi vieläkään. Jätin tyhjäkäynnille ja jostain syystä kallistin jalan varassa pyörää vasemmalle ja hops,kaasu alkoi toimia. MITÄ IHMETTÄ :D

Nyt siis toimii niin että kylmällä koneella käy vain tyhjäkäyntikierroksilla ja kallistamalla saa kaasun toimimaan hetken lämmityskäytön jälkeen...ISO HUOH...

EDIT: näyttää siltä että kallistus ei vaikuta kaasun toimimaan alkamiseen vaan sen aiheuttama keulan/moottorin asennon muuttuminen alaviistoon. Pyörän siirtäminen loivaan alamäkeen toimii samalla lailla pienen lämmityskäytön jälkeen.
gillie
Liittynyt:
7.7.2011 16:08
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut gillie » 10.8.2011 12:27

Eipä tuolla kallistelulla ollut sitten kun satunnainen vaikutus. Aamulla satoi kunnolla ja eipä enää lähtenyt ollenkaan käyntiin sen jälkeen..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista