Piaggio NRG PureJet

purejetisti
Pyörä:
tyscon 250cc bad boy
Liittynyt:
25.5.2007 17:31
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut purejetisti » 16.5.2011 17:39

ossi26 kirjoitti:kannattako piaggioon päivittää kisaruisku jos otta prikan pois ?


No mulle kun päivitettiin tuo ruisku aikoinaan (-09 vuonna) niin eipä tuo muuttunu mihinkään. Ohjelmia varmaan on monia mutta sitä taieta enää tehä missään että asennettaisiin sellainen ohjelma että tuo alitehoinen ruisku muuttuis täystehoiseksi. Toki jos itellä on laitteet ja osaa säätää niin tottakai kannattaa, mutta silloin muistaakseni piti ottaa ilmakuri pois. prikka pois ja ole tyytyväinen siihen ja mopoikä kuitenki niin lyhyt aika. ;)
hökä
Pyörä:
MBK X-limit -03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.9.2009 21:48
Re:

ViestiKirjoittanut hökä » 6.7.2011 9:17

hökä kirjoitti:Löytyykö tosta ruiskusta räjäytyskuvaa et tietäis mitä tiivisteitä tulee mihinkin.
O-rengas palanut poikki ja yhessä urassa nailonin näköinen tiivist "puolikas".
Onkohan muita tiivisteitä suuttimessa?
Löytyykö mopotarvikeliikkeistä tollasia ruiskun osia?
Vuoti sähköliittimen juuresta pihalle.


Jatkoa taasen tähän paskaan "pärejettiin"

Toimi Orenkaiden vaihdolla muutaman tuhannen kilsaa.
Sit alkoi taas ongelmat.
Ekas sai sahata kauan käyntiin ,kun lähti toimi hyvin.
Sitten rupesi tekeen sitä kun tulee esim risteykseen moottorijarrutuksella ,niin sammuu.
Käynnistyi hyvin.

No tätä kesti pari viikkoa ja sitten toi romu ei ookkaan toiminut :paha: .

Ei muuta kun pytty pois ja poraus/hoonaus 40,50 kokoon ja uus mäntä kiinni ja kasaan.

Mitä vitt..a ei käynnisty ,niin ei käynnisty.HÖH :paha: .

Häslättiin painemittarin/kompuran kanssa ,saatiin käymään paineilmapistoolilla puhaltamalla siihen letkuun joka menee ruiskuyksikölle JEE :nörtti: .

Painekompura paskana moottorista ei tuottaanut paineita.
JES ,uus kompura tilaukseen ja murheet on ohi taasen vähäx aikaa.

Tuli kompura ja kiinnilaitto heti ja luottavaisin mielin skobaa käyntiin.
SIIS mitä helvetin helvettiä :seko: ,vitut lähe käyntiin.
15minuttia työkalujen paiskontaa ja skoban potkintaa ja nortti huuleen ja rauhoitutaan :nolo: .

Uusi päivä ja uuret kujeet.
Uutta tulppaa tulille "5 tulppaa pyöritetty" ,kastaa tulpan heti.
Haa ,alkukäyrän keskikohdassa "pultti" ,otetaan irti ja taas uutta tulppaa kehiin.
:D JUMANKAUTA se lähti käymään.
hökä
Pyörä:
MBK X-limit -03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.9.2009 21:48
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut hökä » 6.7.2011 9:37

Jatkoa taasen.

Joo käymään lähti sauhutti niin saakelisti et koko katu sinisen sauhun peitossa ja mahoton moottorin pauhu ,korvat lukossa kaasuteltiin ja poltettiin liiat pensat kammiosta pois.

Ei muuta kuin koeajolle akkiä ilmanputsari kiinni ja pultti käyrään ja menoksi :lol: .
Eli potta nuppiin ja hanat kaakkoon ja keula kevyeksi ja sora levottomaksi.
Alkuun meni ihan hyvin noin 250,5 metriä ja jumalaton röpötys ,ei reagoi kaasuun :paha: .
Siin sitä ollaan taasen ei toimi ,ei toimi :itku: .
Pajaan ja äkkiä ovet kiinni ja otin kaljan jos toisenkin.
Lähtee käymään nyt hyvin mut kun ajaa hetken niin rupee röpöttää el saa bensaa liikaa vai eikö sähköt toimi kunnolla.
Kun ottaa ton liittimen irti "jännitteensäätimestä" en tiedä oikeaa nimeä tolle mut on semmoinen alumiininen ritilän mallinen loota siin tankin juuressa.
Ikäänkuin moottori rupeais käymään siistimmin ja tasaisemmin tyhjä käyntiä mut itse ajossa ei vaikutusta :nörtti: .
Tänään lyön hanskat paskasta santaan ja vien ton shitin johonkin "oikeeseen korjaamoon" :itku: .
hökä
Pyörä:
MBK X-limit -03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.9.2009 21:48
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut hökä » 11.7.2011 10:34

Jatkoo...
Oikeessa korjaamossa käytetty ja vikakoodit nollattu 85% täynnä.
Korjaajan mielestä viat ,kun akunvaraus tarpeeksi alhainen niin rupee syöttään vikakoodia millon mistäkin.
Sit kävin eräällä toisella korjaamolla viel kysyyn uutta bensapumppuu nahee 300e ,jäi vielä sinne toistiseksi.
Mut siellä korjaajien kanssa jutellessa yksi varteen otettava vinkki tuli.
Että kun kylmänä toimii ja ajaa kuumaksi koneen ,niin katalisaattori menis tukkoon josta voisi johtua pätkintä lämpöisenä.

Mutta kun tuntuu että kun antaa kierroksia niin kone rupeis aivastelemaan ,eli ikäänkuin kipinässä olis ongelmia?
Miten pystyy puolan tarkistamaan toimiiko vai ei?
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 13.7.2011 18:45

Tuntuis olevan samoja oireita mitä mulla oli aikoinaan omassa puressa.. Sen voin sanoa että se vika voi olla missä vain :D varmaan "miljoona" eri paikkaa.. Itselläni meni hermot siinä vaiheessa kun alkoi syömään tulppia n.50km välein, jonka jälkeen heivasin jorpakkoon koko ruiskusysteemin kun kaikki mahdollinen oli kokeiltu..Ei muutakun kaasaria kehiin ja alkoi toimiin nätisti. eli suosittelen jos ei bensan kulutus ole niin tärkeä ;)
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 18.7.2011 15:00

Meneekö purejettiin sama tehari ku normi NRG:hen?

Ja kulkeeko tämmöne hyvin teharin kanssa ja tartteeko ruiskulle tehä mitään jos pistää tehoputken?
purejetisti
Pyörä:
tyscon 250cc bad boy
Liittynyt:
25.5.2007 17:31
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut purejetisti » 18.7.2011 17:57

Henkka13 kirjoitti:Meneekö purejettiin sama tehari ku normi NRG:hen?

Ja kulkeeko tämmöne hyvin teharin kanssa ja tartteeko ruiskulle tehä mitään jos pistää tehoputken?


Et tee teharilla mitään koska purejetissä on muutenki kuriton putki!
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Dementikko » 18.7.2011 18:31

Itellä samalla koneella varustettu Aprilia ja voin sanoa että ainakin oma Leovince ZX tehoputkeni on tuonut huomattavasti lisää vääntöä, kiihtyvyyttä ja huippunopeutta. Tietenkin variaattori on säädettävä oikein, eikä se ainakaan itellä ole ollut mikään helpoin homma tän putken kanssa. =D

Oma ruiskuni on "kisa"ohjelmoitu, ja sitä suositellaankin tehoputken kanssa käytettäväksi. Ja ei mene sama tehoputki kuin normaaliin kaasarimalliin, ainakaan suoraan. Edit: Toki se siis käy paikalleen mutta ei toimi oikein.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 11.1.2012 0:23, muokattu yhteensä 1 kerran
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
hökä
Pyörä:
MBK X-limit -03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.9.2009 21:48
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut hökä » 24.7.2011 14:46

hökä kirjoitti:Jatkoo...
Oikeessa korjaamossa käytetty ja vikakoodit nollattu 85% täynnä.
Korjaajan mielestä viat ,kun akunvaraus tarpeeksi alhainen niin rupee syöttään vikakoodia millon mistäkin.
Sit kävin eräällä toisella korjaamolla viel kysyyn uutta bensapumppuu nahee 300e ,jäi vielä sinne toistiseksi.
Mut siellä korjaajien kanssa jutellessa yksi varteen otettava vinkki tuli.
Että kun kylmänä toimii ja ajaa kuumaksi koneen ,niin katalisaattori menis tukkoon josta voisi johtua pätkintä lämpöisenä.

Mutta kun tuntuu että kun antaa kierroksia niin kone rupeis aivastelemaan ,eli ikäänkuin kipinässä olis ongelmia?
Miten pystyy puolan tarkistamaan toimiiko vai ei?


Tere taas..
Ei tossa putkessa varmaan vikaa oo.
Miksi kylmänä toimii/reagoi kaasuun normaalisti.
Mutta kun vähän moottori lämpii niin rupee röpöttään/pätkiin kovemmilla kierroksilla.
El miten tästä etiäpäin :idea: :idea: :idea: ,ei vielä kaasaria peliin?
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 31.7.2011 21:03

[quote="Oma ruiskuni on "kisa"ohjelmoitu, ja sitä suositellaankin tehoputken kanssa käytettäväksi. Ja ei mene sama tehoputki kuin normaaliin kaasarimalliin, ainakaan suoraan.[/quote]

Kyllä menee mikä tahansa piaggion tehoputki ristiin piaggion koneellisiin. Esim. s6 pro replica meni Pureen,ditekkiin,derbi atlantikseen, Aprilia Sr factoryyn, piaggio typhooniin, jnejne..
Tirvo
Liittynyt:
5.5.2011 16:25
vääntö loppuu

ViestiKirjoittanut Tirvo » 1.8.2011 17:35

Oisko kellään vinkkejä miten saisin Piaggioon vääntöä lisää kun kiihdyttäessä "räpättää" ja mäessä tai kumenpoltossa vääntö loppuu liian nopeasti. Huom! Uutena ongelmaa ei ollut.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Dementikko » 1.8.2011 17:40

Axu- kirjoitti:[quote="Oma ruiskuni on "kisa"ohjelmoitu, ja sitä suositellaankin tehoputken kanssa käytettäväksi. Ja ei mene sama tehoputki kuin normaaliin kaasarimalliin, ainakaan suoraan.


Kyllä menee mikä tahansa piaggion tehoputki ristiin piaggion koneellisiin. Esim. s6 pro replica meni Pureen,ditekkiin,derbi atlantikseen, Aprilia Sr factoryyn, piaggio typhooniin, jnejne..[/quote]
S6lta ei ainakaan ole ruiskukoneellisiin tarkoitettuja putkia. Toki sen kiinni saa siihen.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 4.8.2011 20:23

Dementikko kirjoitti:S6lta ei ainakaan ole ruiskukoneellisiin tarkoitettuja putkia. Toki sen kiinni saa siihen.


Tarkoitettu tai ei niin se sopii ja toimii samalla tavalla kuin kaasarikoneessakin
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Dementikko » 5.8.2011 4:35

Ei kyl toimi, tuskin puhut omasta kokemuksestas.

Edit: Sori ;D Kyllähän se toimii samalla tavalla kun kaasarissa -> toiminta ei ole hyvää suorasuihkutustekniikalla
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 11.1.2012 0:24, muokattu yhteensä 1 kerran
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
-KK-
Liittynyt:
25.6.2009 16:09
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut -KK- » 5.8.2011 13:38

Mikä tulppa on vuoden -06 PureJetissä? Googletin, mutten löytänyt ja manuaali ei mulla tohon oo. Pätkii kylmänä, joten tarvitsis ostaa uus tulppa ja vaihto sujuu nopeemmin, jos on vanhaa tulppaa irrottaessa jo uus hyllyllä odottamassa. Muuten eihä huoltokirjassa oo ekan 5000 kilometrin aikana muita huoltoja, kuin sisäänajohuolto ja sitten se 5000 km huolto?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista