Aprilia DI-Tech

bullet_
Liittynyt:
29.10.2005 19:18

ViestiKirjoittanut bullet_ » 1.4.2008 14:42

Viittiskö joku kattoo mite noi akun johdot menee oikein? Ku siel on:
-Punainen johto
-Sininen johto
-Pienenmpi punainen johto
Nii meneekö noi molemmat punaset siihe plussaan? ja sininen miinukseen. Ku en muista yhtää..
jarppi69
Paikkakunta:
lappeenranta
Liittynyt:
14.11.2005 19:50
jooh

ViestiKirjoittanut jarppi69 » 1.4.2008 22:00

Viittiskö joku kattoo mite noi akun johdot menee oikein? Ku siel on:
-Punainen johto
-Sininen johto
-Pienenmpi punainen johto
Nii meneekö noi molemmat punaset siihe plussaan? ja sininen miinukseen. Ku en muista yhtää..



No tuleeko teillä kenties hanasta vettä eikös siinnäkin ole että punanen lämmintä ja sinen kylmää niin miten mahtaa olla tässä???

Olisko että punaset on plussaa ja siniset on miinuuksee??? vaih???

Näin mulla on ainankin ollu mut pitää vissii korjata :DDD[/i]
jukip
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
21.7.2006 14:25
kaikki

ViestiKirjoittanut jukip » 1.4.2008 22:06

siis hei ajatusta vähä ku teette jotai.... maalais järellä näiiten mopojen kaa pärjää....
Tony92
Pyörä:
Aprilia Sr50 Ditech -02 , Suzuki Pv -97, Jonas Oglaend - 72, Yamaha Aerox -06
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
28.1.2007 18:06

ViestiKirjoittanut Tony92 » 1.4.2008 23:08

Ezzee kirjoitti:
puristukset on päälle 8bar ja muutenki pytty+ muut toimii hyvin siellä.Tänään ku koitin/yritin sitä taas käyntii nii ei millää.Sit yks kaveri sano et se voi saada liian vähän ilmaa joten otin putsarin irti ja tein kuuluisan sukkahousu patentin siihen ilmamäärä mittarin juureen.Nyt se toimii mut pätkii pienillä kierroksilla ja käyntiin lähdössä on vielä onkelmaa...


En halua päteä mut sylinterin buuristeet on +-13bar ja bensapumpun 8bar.. mut jos oot saanu toimiin niin mikäs siinä:D ootko koittanu uutta tulppaa..? jos se jatkaa pätkimistä ja huonosti käynnistymistä niin kyllä kattosin uudella tulpalla..:D:D


tuota niin oli siel männäs sitteki vikaa....se oli palanu mustaksi ja päästäny reunoilta kampikammioon kaikki :D
bullet_
Liittynyt:
29.10.2005 19:18
Re: jooh

ViestiKirjoittanut bullet_ » 2.4.2008 10:33

jarppi69 kirjoitti:
Viittiskö joku kattoo mite noi akun johdot menee oikein? Ku siel on:
-Punainen johto
-Sininen johto
-Pienenmpi punainen johto
Nii meneekö noi molemmat punaset siihe plussaan? ja sininen miinukseen. Ku en muista yhtää..



No tuleeko teillä kenties hanasta vettä eikös siinnäkin ole että punanen lämmintä ja sinen kylmää niin miten mahtaa olla tässä???

Olisko että punaset on plussaa ja siniset on miinuuksee??? vaih???

Näin mulla on ainankin ollu mut pitää vissii korjata :DDD[/i]


Juu juu näinhän mä ajattelinki, varmistin vaa..
33pi
Liittynyt:
4.4.2006 21:23
aprilia sr ditech

ViestiKirjoittanut 33pi » 2.4.2008 12:02

Mikä on vikana kun mopo ei käynnisty hyvin koskaan, tulppa uusi.Saa startata tosi kauan ennenkuin käynnistyy, mutta sitten toimii hyvin.
Ezzee
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.2.2007 14:56
Re: aprilia sr ditech

ViestiKirjoittanut Ezzee » 2.4.2008 17:12

eepi18 kirjoitti:Mikä on vikana kun mopo ei käynnisty hyvin koskaan, tulppa uusi.Saa startata tosi kauan ennenkuin käynnistyy, mutta sitten toimii hyvin.

Paljon ajettu..? voisko olla vika puristeissa?
markus||
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
19.5.2005 21:09

ViestiKirjoittanut markus|| » 2.4.2008 17:29

Hyvinkin voi olla, itellä teki tota kun mopo alkoi olla mahdollisesti pikkasen väljä. Tosin itellä korjaantu tulpan vaihdolla uuteen, mutta ei se kestänyt kun 50 km.
ÄsÄrrä
Liittynyt:
18.2.2008 18:17
aprilia sr 50 ditech 01 prikan poisto

ViestiKirjoittanut ÄsÄrrä » 2.4.2008 18:41

miten tosta 01 mallista prikka poistetaan ku mulle on sanottu että siihen vanhan prikan tilalle pitää vaihtaa prikka joka ei rajota.. jotenka auttakaa kiitosh
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46
Re: aprilia sr 50 ditech 01 prikan poisto

ViestiKirjoittanut Donppa » 2.4.2008 19:32

ÄsÄrrä kirjoitti:miten tosta 01 mallista prikka poistetaan ku mulle on sanottu että siihen vanhan prikan tilalle pitää vaihtaa prikka joka ei rajota.. jotenka auttakaa kiitosh


Onkohan joku unohtanut että eilen oli aprilli päivä?
Tony92
Pyörä:
Aprilia Sr50 Ditech -02 , Suzuki Pv -97, Jonas Oglaend - 72, Yamaha Aerox -06
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
28.1.2007 18:06
Re: aprilia sr ditech

ViestiKirjoittanut Tony92 » 2.4.2008 22:00

eepi18 kirjoitti:Mikä on vikana kun mopo ei käynnisty hyvin koskaan, tulppa uusi.Saa startata tosi kauan ennenkuin käynnistyy, mutta sitten toimii hyvin.


sama vika ku mulla. siellä voi ainaki ilmakompressori olla leikannut/ väljä. itellä oli myös mäntä palanut.
Aprilia92
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
3.4.2008 20:50

ViestiKirjoittanut Aprilia92 » 3.4.2008 21:46

Mikäs on vika kun otin esiin talven yli autotallissa säilytetyn vm 05 ditekkini.Ensimmäisenä käyttöpäivänä skootteri toimii moitteettomasti ja mitään vikoja ei ilmene.Toisena käyttöpäivänä skootteri toimii aamulla, mutta ajellessani koulusta kotiin 50 km/h skootteri sammuu yllättäen ilman mitään varoitusta.Kun yritän käynnistää skootteria uudelleen kuuluu vain "kolinaa" ja skootteri käynnistyy sitkeän yrittämisen jälkeen ja käy todella huonosti kuin se ei saisi tarpeeksi bensaa ja vaatii jatkuvaa kaasua pysyäkseen käynnissä.Skootteri ei kiihdy sitten millään ja sammuilee ilman varoituksia.Vika ilmenee kun moottori lämpenee tarpeeksi eli kylmällä moottorilla pelittää vielä jotenkin.Tein ensimmäisenä päivänä ennen käyttöönottoa huollot öljyt yms. Itse epäilen bensapumppua.
Jerzzuu
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
3.1.2007 21:23

ViestiKirjoittanut Jerzzuu » 4.4.2008 23:20

Aprilia92 kirjoitti:Mikäs on vika kun otin esiin talven yli autotallissa säilytetyn vm 05 ditekkini.Ensimmäisenä käyttöpäivänä skootteri toimii moitteettomasti ja mitään vikoja ei ilmene.Toisena käyttöpäivänä skootteri toimii aamulla, mutta ajellessani koulusta kotiin 50 km/h skootteri sammuu yllättäen ilman mitään varoitusta.Kun yritän käynnistää skootteria uudelleen kuuluu vain "kolinaa" ja skootteri käynnistyy sitkeän yrittämisen jälkeen ja käy todella huonosti kuin se ei saisi tarpeeksi bensaa ja vaatii jatkuvaa kaasua pysyäkseen käynnissä.Skootteri ei kiihdy sitten millään ja sammuilee ilman varoituksia.Vika ilmenee kun moottori lämpenee tarpeeksi eli kylmällä moottorilla pelittää vielä jotenkin.Tein ensimmäisenä päivänä ennen käyttöönottoa huollot öljyt yms. Itse epäilen bensapumppua.


Tollaisia vikoja kannattaa koittaa hoitaaa uudelle tulpan ostolla. Yleensä se vika on siinä! :) mulla on monet murheet mopossa ollut tulpan aiheuttamia.
SMLahti
Paikkakunta:
Oulun lääni
Liittynyt:
23.8.2004 19:56

ViestiKirjoittanut SMLahti » 5.4.2008 13:29

Järjestyksessä kolmas skootteri tuli juuri hankittua. Kymco seikkailun jälkeen palasin Aprilioihin ja SR:ään. Aiempi SR oli vain vanhempi kaasaripeli. Nyt talliin tuli -01 ditech.

Lueskelin kymmeniä sivuja näitä Ditechin viestiketjuja, mutta en oikein saanut selkoa 2t- öljyasiaan. Täyssynteettisiä ei kannata käyttää, mutta mitä koneeseen sitten laittaisi. Ohjekirjassa on kovat vaateet API TC++ jne. en ole mistään Nesteen, Teboilin, Castrolin (ja taisi siinä olla joku muukin purnukka) öljyistä löytänyt noita ohjekirjan vaatimia luokituksia. Vain nesteen täyssynteettisessä on API TC++ merkintä. Agipin öljyjä taas ei tunnu olevan juuri missään.

Eli mikä olisi paras ditechiin saatavilla oleva "yleinen" öljy? Hinnalla ei ole merkitystä, öljyä menee sen verran vähän.

edit: nyt on tullut luettua myös noita 2t- öljytopikeita yms., mutta edelleen hieman avoinna, että mikä olisi parasta ditekkiin. Mistä tuota Agip 2t Cityä saa Raahen/Oulun seudulta? Sitä jos löytäs jostain, niin vois olla varma valinta.
SP2003
Liittynyt:
7.8.2003 21:42
Öljyistä

ViestiKirjoittanut SP2003 » 5.4.2008 15:48

SMLahti kirjoitti:Järjestyksessä kolmas skootteri tuli juuri hankittua. Kymco seikkailun jälkeen palasin Aprilioihin ja SR:ään. Aiempi SR oli vain vanhempi kaasaripeli. Nyt talliin tuli -01 ditech.

Lueskelin kymmeniä sivuja näitä Ditechin viestiketjuja, mutta en oikein saanut selkoa 2t- öljyasiaan. Täyssynteettisiä ei kannata käyttää, mutta mitä koneeseen sitten laittaisi. Ohjekirjassa on kovat vaateet API TC++ jne. en ole mistään Nesteen, Teboilin, Castrolin (ja taisi siinä olla joku muukin purnukka) öljyistä löytänyt noita ohjekirjan vaatimia luokituksia. Vain nesteen täyssynteettisessä on API TC++ merkintä. Agipin öljyjä taas ei tunnu olevan juuri missään.

Eli mikä olisi paras ditechiin saatavilla oleva "yleinen" öljy? Hinnalla ei ole merkitystä, öljyä menee sen verran vähän.

edit: nyt on tullut luettua myös noita 2t- öljytopikeita yms., mutta edelleen hieman avoinna, että mikä olisi parasta ditekkiin. Mistä tuota Agip 2t Cityä saa Raahen/Oulun seudulta? Sitä jos löytäs jostain, niin vois olla varma valinta.


Itse oon ainakin melko sekaisin tässä 2T-öljy hommassa.

Öljyn pitäisi olla Aprilian ohjekirjan mukaan luokitukseltaan API TC++. Kuitenkaan Agip City 2T ei tuota vaatimusta täytä. Ei ainakaan Agip:n sivujen mukaan: http://www.agip.eni.it/agip/internal.do?mnselected=agip_per_motociclette&channelId=-1073757703&menu=false&mncommand=openById&mnparam=agip_per_motociclette&lang=en&sessionId=9200352.

Olen lukenut että täyssynteettinen öly olisi 2T-öljy olsi DiTech:n pahasta, mutta kuitenkin Aprilian keskustelu palstalla FAQ osuudessa mainitaan myös toisena vaihtoehtona (Agipin lisäksi) Castroll TTS, joka taas kuitenkin on täyssynteettinen öljy: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=115697.

Ota näistä öljyistä sitten selkoa. Taitaa Aprilia suositella Agipia vai sen takia, että Agip on Italialainen öljy valmistaja. :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista