Aprilia DI-Tech

iDuZZ
Pyörä:
Aprilia sr ditech
Liittynyt:
13.12.2012 13:13
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut iDuZZ » 21.11.2014 22:18

Itselläni on sellaisia ongelmia 2001 vm Apriliassa, että karstottaa tulpaa todella tiheään tahtiin. Uudenlla tulpalla käy hyvin, eikä ole mitään ongelmia. Kun tulpalla on ajettu n.50 km niin tulppan on aivan piki musta. Mopo ei toimi normaalisti vaikka muhdistaa tulpan, vaan pätkii epämääräisesti ja ei meinaa lähtä käyntiin. Johtuuko tämä liiallisesta bensan saannista vai öljystä? Ovatko muut törmänneet kyseiseen ongelmaan? Mittarissa on täällä hetkellä 15000km. Jos ongelma johtuu liiasta bensasta voiko syöttöjä muuttaa itse?
kuppa_6
Liittynyt:
10.5.2015 15:33
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut kuppa_6 » 10.5.2015 15:38

Moro. Osaisko joku neuvoa kun ei saa skodea käyntiin.. mäntä katottu, läpät, kampiakselin stefatt, kaikki liittimet katottu, uus tulppa hyvä kipinä ja vaikka bensaa laittaa tulpan reijästä ei lähde käyntiin.. Ei anna mitään vikakoodejakaan.. Voisk. Suutin olla paskana ?
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 12.9.2015 4:26

Nonii elikkä tuli ostettua vuoden 04 ditechi korjattavaksi. Vikana oli että ei lähteny käyntiin ja selvis että kampikammio oli täynnä vettä ja bensapumpusta ei tullu oikeen mitää läpi. Aukasin koneen ja putsasin lohkot ja vaihoin kampuran laakerit, stefat, männän, tiivisteet, tulpan ja löysin auton bensapumpun. Eikä vieläkään lähe käyntii, välillä vähä hörähtelee ja kerran lähti hetkeks käyntii ku paineilmalla avitti kaasuläpän päästä... Ruiskusuutin kokeiltu että antaa nätin sumun, kipinää antaa ja ilmaakin imee. Kaikki liittimet käyty kontaktisprayllä läpi. Alkaa meikäläisellä usko jo loppumaa...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 12.9.2015 10:01

Paljonko se auton bensapumppu antaa painetta? Veikkaan, että 8 bar. Muistaakseni näissä pumpun pitäisi antaa sen 10 bar.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 12.9.2015 14:05

Mitä videoita katellu ni lähtee kyl käyntii 3barilla ja siitä sit kompuran avulla nousee? Eli ei ite bensapumppu taida työntää sitä 10bar...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 12.9.2015 18:12

Reguloituna se pumppu ei työnnä kuin just sen 3 bar, mutta suljetulla letkun päällä kyllä pitäisi antaa aika tasan 10 bar. Eli mittaus tehdään ottamalla polttoainepumpulta ruiskulle menevä letku irti ja letku päähän kytketään painemittari.

Katoppa vielä, että alatiiviste on oikea paksuinen? Onhan myös mäntä alkuperäisvaraosa, eikä tarvike? Onhan sylinteri myös alkuperäinen?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 12.9.2015 22:33

Täytyy mittailla.
Alatiiviste on se mikä tuli täydellisessä tiivistesatsissa. Proxin mäntä ja orkkis sylkkä...
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 13.9.2015 5:00

Alkaa vähä vaikuttaa sytkävialta. Ei meinaam lähe käyntiin ees starttispraylla. Tulppa on kuitenki uus, kokeiltu toisella johdolla. Voisko olla että puolasta loppuu puhti paineen alla?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 13.9.2015 10:46

Hmm toinen todennäköinen vaihtoehto on itse tulppa. Vaikka se onkin uusi, niin joskus se pimenee paineen alla kun kastuu.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 13.9.2015 14:36

Onhan se tietysti mahdollista. Kai se on haettava viel yks tulppa ja kokeiltava.
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 13.9.2015 19:12

Uus tulppa ja starttisprayta, eikä vieläkään mitään eloa...
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 13.9.2015 20:52

Hmm itseasiassa vika voisi olla läppäventtiilissa, kun kerran ei starttipilottikaan auta. Ei tarvi kuin pieni hiekanjyvä tms. sinne läpän väliin mennä sopivasti, niin lakkaa pelaamasta. Tarkistappa vielä se.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 13.9.2015 22:26

Läpät ja kaikki on putsattu. Kasatessa huomasin että läpät jää vähän raolleen. Starttipilottia ku suihkin kaasuläppään ni huomasin että se vähä puhaltaa ja imee vuoron perää, näin ei mun mielestä kuuluis tehä?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Shape » 13.9.2015 23:07

Joo ei pitäisi puhaltaa kyllä takaisin. Käännä läpät toistepäin ja katso meneekö sitten tiivisti kiinni.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Mtottti
Liittynyt:
4.11.2009 22:15
Re: Aprilia DI-Tech

ViestiKirjoittanut Mtottti » 13.9.2015 23:13

Kääntelin vaikka ja miten päin mut en saanu täysin tiiviiks toista...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista