Aprilia SR50R (kaasutin)

Olli1998
Pyörä:
Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
Liittynyt:
22.8.2013 19:16
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Olli1998 » 15.11.2013 14:43

Joo täs o tullu sellane juttu et ku otin hukkaputket pois nii pakoputki tulee nopeemmi kuumaks ( onko se normaali) ja kylmän kiihtyy hyvi mut sit ku lämpimän lähtee liikenne valoist nii kulkee 30 sit vähä aja pääst alkaa kiihtyy normaalisti nii mitä veikaatte autaakko isomman suuttimen vaihto? Kertokaa mulle jos teil on ollu tälläsii ongelmii ja miten korjasitte?
Olli1998
Pyörä:
Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
Liittynyt:
22.8.2013 19:16
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Olli1998 » 17.11.2013 11:49

Mikä kaasuttaja aprilia sr50 on vm 2005 ja minkä kokoinen suutin siin on vakiona
prod16
Pyörä:
Aprilia SR Ditech -03
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.9.2009 15:27
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut prod16 » 17.11.2013 13:29

Dellorto PHVA 17.5 ja olikos 53 suutin vakiona
Olli1998
Pyörä:
Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
Liittynyt:
22.8.2013 19:16
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Olli1998 » 22.11.2013 16:24

Entä kui iso suutin jos on hukkaputket pois ja imukaulast kuristus irti?, ku aattelin et jos kerra ny ottaa kaasari irti nii otan sit samal senkii :D
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 22.11.2013 23:10

Kokeile vaikka kokoa 60, siitä sitten säätämään suuntaan tai toiseen. Mopot ovat kaasarin säätöjen suhteen vähän yksilöitä joten vaikka jollain vastaava mopo vastaavalla tekniikalla olisikin, ei saman kokoinen suutin välttämättä ole oikea sinun mopoosi.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Olli1998
Pyörä:
Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
Liittynyt:
22.8.2013 19:16
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Olli1998 » 23.11.2013 18:49

Joo, no vaihoin sen suuttimen kokeilin että lähteekö sähköstartilla käyntiin niin pari kertaa kokeilin startaa mut sit yhes vaihees sähköstartti lakkasi kokonaan toimimasta sain selville että suutin oli liian iso. Laitoin vakiosuuttimen takaisin polkasin käyntiin ja ajelin hetken, sitten päätin kokeilla toimiiko sähköstartti nii ei vielkää toiminu. Voiko joku kertoa mahdollisia syitä miksi sähköstartti ei enää toimi ja jos jolekkin käyny sama kertokaa mite korjasitte.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 24.11.2013 3:46

Pyöritit akun tyhjäksi sillä startilla? :lol:
Olli1998
Pyörä:
Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
Liittynyt:
22.8.2013 19:16
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Olli1998 » 24.11.2013 10:27

Ei johdu akusta. Aluksi toimi iha moiteetta sit yhyäkkii meni kokonaan mykäks ei ees kuulu mitää äänt ku painaa starttii. Muita ehotuksii?
Knokka
Pyörä:
Keeway Focus 70cc
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
22.9.2012 19:56
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Knokka » 24.11.2013 15:26

Iha ekaks suosittelen kattoon mittarilla että paljonko akussa on potkua, tämän jälkeen starttirele.
Olli1998
Pyörä:
Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
Liittynyt:
22.8.2013 19:16
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Olli1998 » 24.11.2013 15:44

Missä kohdin se startti rele sijaitsee? Miten saan selville että onko se rikki?
viesti
Pyörä:
Honda cr 250r 1991
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.12.2008 19:10
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut viesti » 13.3.2014 20:22

Pientä apua tarvittaisiin, eli siskolla on tuollainen aprilia sr 06' kaasutin malli, ja ongelmaa on:


Kun ostettiin tuo, niin siinä oli tyhjennetty pakoputki ja kulki jotain 70-80km/h, ja nyt kun laitoin kuristuksen tuohon putkeen, niin sain sen kulkemaan 55Km/h tasasella, mutta hetikun kone lämpiää hyvin niin lakkaa kiihtymästä kunnolla ja ei kulje niin kovaa? Liian iso suutin vaihdettu, tyhjennettyä putkea varten? osaako joku sanoa arvioltaan että mitä tuolle on tehty?

Oma arvio on, että siinä on isompi suutin ja tietysti tuo tyhjennetty pakoputki, mutta onko sieltä prikkakin otettu poies, entä onkohan rulliin koskettu? Kiihtys melko hyvin, niin luulis että vakio rullat.

Oon nyt ostanut tuohon uuden pakoputken, hiekkapuhallutin sen ja maalasin tuossa, se on ruiskumallin vakio pakoputki. Niin mitä mun tarveis tehdä että saan tuosta moposta sillasen, että se kulkee 55-60km/h (mielummin 55) ja kiihtyy hyvin ja jaksaa mennä ylämäet yks tai kaks päällä? Vakio suutin, vai hieman isompi, ja jotkut toiset rullat? Vai onko tällänen sr kova menemään ylämäkiä jo melkeen vakiona? Entä jos siellä ei olekkaan sitä prikkaa ollenkaan, niin saako sillasia mistä ja mihin hintaan?

Paljon kysymyksiä toivottavasti joku osaisi auttaa, olen itse aivan käsi näissä skoottereissa koska variaattorit eivät ole koskaan olleet lähellä mun sydäntä, 2-t:n säätäminen on kyllä jotenkin hallussa. :D
viesti
Pyörä:
Honda cr 250r 1991
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.12.2008 19:10
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut viesti » 15.3.2014 18:40

Kiitosta paljon vastauksesta!

Uusi ruiskumallin pakoputki kiinni ja edelleen vanhalla setupilla, lähin testailemaan niin 100kg kuskin alla 60km/h mittariin tasasella, loivaan alamäkeen otti hetkessä 70km/h, varmaan olis menny kovempaakin ku olisin jurnuttanut, mutta ei viittii rikkoa konetta. :D
Ainiin, ekalla kierroksella kun vasta lämmitin konetta, niin kun koitin lähteä paikoiltani niin booasi koko mopo melkeen itsensä sammuksiin, ja sitten kun oli lämmin kone niin ei tehnyt niin pahasti enään, mutta jäi empimään koko ajan kun koitti kiihdyttää, ja ainakun pääsi tuosta empimisestä ohi niin johan alkoi kiihtymään. Eli onkohan siellä nyt vihdoinkin oikea suutin, mutta neula on väärällä korkeudella? Vai edelleen liian iso suutin, ettei saiskaan liian paljoa ilmaa vaan liian paljon bensaa ja näin ollen tukehtuu? Perhana kun en muista enään, että toimiko se tuolla avarammalla putkella alakierroksilla vai ei, sisko sanos että ois silloinkin jäänyt empimään...

Ja kyllä se nyt tuntuu loogiselta ajatella niin, että kun se kylmällä koneella meinas melkeen sammua kun yritti antaa kaasua (liikaa raikasta ilmaa) ja lämpimällä koneella se toimi paremmin mutta edelleen jäi empimään hetken, mutta suutin ei luulis olevan liian iso, koska toimis tuolla tyhjennettyllä putkellakin hyvin, ja sehän vaatii aina ison suuttimen. Eli neulaa rikkaammalle?
edukro
Liittynyt:
25.3.2014 21:41
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut edukro » 25.3.2014 21:47

Paljon toi aprilia sr 50 r v.2011 kulkee ilman prikkaa?
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut DOGI » 13.4.2014 15:26

Tarvitsisin pikaista apua säräni kanssa. Elikkäs siis staattorille menevät johdot olivat menneet oikosulkuun sähkösarjan liittimen puolelta ja siellä sytty pienoinen tuli, mutta ehdittiin sammuttamaan ennen kuin pahempaa kerkesi tapahtua. Samassa meni johot poikki mut liitin oli pelastettavissa, nyt vain on ongelma että en tiedä sitä et mikä johto menee mihinkin. Laitan tossa kuvaa siitä liittimestä:

Kuva

Elikkäs siis oikealla puolella olevat johdot eivät ole kuvan ulkopuolella missään kiinni. Alkuperäset johot on kyllä mut värejä en tiedä mihinkä kuuluvat staattorille kun eriväriset ovat. Eli sähkösarjassa ois harmaakeltane, mustakeltane, oranssi, valkone, punane sekä punavalkone johto. Valkonen varmaan menee valkoiseen ja punanen punaiseen mut lopuista ei ole tietoakaan kun värit ei täsmää. Elikkäs jos joku pystyis ottamaan kuvan omasta liittimestään mistä näkis vähä noita johtoja tai osaa kertoa et mikä väri menee mihinkin niin saan pyörän taas kuntoon. Kiitoksia etukäteen jos joku kehtais avittaa ! :) Niin ja oma sr on -08 vuosmallia mut eipä tolla kai kummempaa väliä ole.
nikkedd
Pyörä:
2x Aprilia SR 70cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
16.5.2013 13:44
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut nikkedd » 6.5.2014 10:46

Nii saako tämmöseen vehkeeseen mistään tankoadapteria ?? roxin adapteri ei ainakaan mene, ostin turhaan :paha:

seurailkaas myös särä projua ! viewtopic.php?f=72&t=86112&p=4275383#p4275383

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista