Helkama skootterit

vaarall1sta
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.3.2006 19:09

ViestiKirjoittanut vaarall1sta » 19.10.2007 23:04

Allu19 kirjoitti:
fastdragon kirjoitti:onko jätkät viritellyt helkamaansa? missä tässä skootterissa on kierrostenrajoitin? pitäs saaha pois, että alkaa helkama kulkemaan..


Onks toi oikeesti edes kelvollinen skootteri(rehellinen vastaus kiitos)? Onks toi oikeesti tollane "fude" mitä suurin osa väittää? En nyt puolusta helkamaa mutta olisi mukava tietää mielipide sellaselta ihmiseltä, joka omistaa kyseisen skoden? Eli kulkeeko/kiihtyykö hyvin 4-tahtiseks?onko ollut suurempia ongelmia tekniikan kanssa?


Tekniikka on fuden, loput kopsattu pösötiltä ja vähän itse tehty. Ei siinä mitään pahaa ole jos kopsataan, ei sitä turhaan tehdä.
Kuinka paljon mun derbi kulkee?
O: "Poliisin tutka näytti 110 km/h." :tane
jape112
Liittynyt:
1.10.2007 15:19

ViestiKirjoittanut jape112 » 26.10.2007 12:06

Onks toi oikeesti edes kelvollinen skootteri(rehellinen vastaus kiitos)? Onks toi oikeesti tollane "fude" mitä suurin osa väittää? En nyt puolusta helkamaa mutta olisi mukava tietää mielipide sellaselta ihmiseltä, joka omistaa kyseisen skoden? Eli kulkeeko/kiihtyykö hyvin 4-tahtiseks?onko ollut suurempia ongelmia tekniikan kanssa?[/quote]

On se iha hyvä jos ei oo tapana turhaan rääkätä. Ite ajoin sisään n. 500 km ja sen jälkeen huoltanu 1000km välein huoltokirjan mukaan. Hyvin toimii. Ja bensaa syö olemattoman vähän. Kone näyttäis olevan jonkinlaine fude, mutta yllättävän hyvin toiminu. Joissaki yksilöissä sähkövikoja, mulla ei onneksi niitäkää. Kiihtyy nelitahtiseks ihan hyvin, muttei sillä vakiona ainakaan viivoille lähdetä. Suoralle saan kuristamattomalla kaasarilla 65 ja alamäkeen lähes 80. En oo vielä viritelly mitenkää nii en osaa sanoo miten kestää sitä. Vakiona ku pitää ja ajelee siellä missä pitääkin (ei ole mikää off-road pyörä...) niin toimii todella hyvin ja on taatusti hintansa väärti. paremmin en osaa sanoa, käy koe ajaa :D
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 26.10.2007 13:42

vaarall1sta kirjoitti:
Allu19 kirjoitti:
fastdragon kirjoitti:onko jätkät viritellyt helkamaansa? missä tässä skootterissa on kierrostenrajoitin? pitäs saaha pois, että alkaa helkama kulkemaan..


Onks toi oikeesti edes kelvollinen skootteri(rehellinen vastaus kiitos)? Onks toi oikeesti tollane "fude" mitä suurin osa väittää? En nyt puolusta helkamaa mutta olisi mukava tietää mielipide sellaselta ihmiseltä, joka omistaa kyseisen skoden? Eli kulkeeko/kiihtyykö hyvin 4-tahtiseks?onko ollut suurempia ongelmia tekniikan kanssa?


Tekniikka on fuden, loput kopsattu pösötiltä ja vähän itse tehty. Ei siinä mitään pahaa ole jos kopsataan, ei sitä turhaan tehdä.


Lisätään tähän tarkennus: "Tekniikka" käsittää moottori- ja voimansiirtopaketin lisäksi tässä tapauksessa myös rungon, jarrut yms. Katteissa tosiaan on Pösövaikutteita, mutta aniharvat, jos mitkään, niistä ovat vaihtokelpoisia Pösön osien kanssa.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
Klasu
Pyörä:
Matrix 70cc, Raptor 700 kömpijä
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2006 13:12

ViestiKirjoittanut Klasu » 26.10.2007 14:12

Jos kerran moottori on sama kun Fudessa, niin kestää tasan samallailla kun Fudekin. Kuten nyt tyhmempikin tietää, ei ulkokuorella ole vaikutusta toimivuuteen.

Helkama painaa enemmän kuin Fude, joten kiihtyykin hitaammin, tosin näissä on yksilökohtaisia erojakin niin paljon, että viivoissa voit voittaa kahdesta samanlaisesta Fudesta toisen jne.

Jos nyt kysytään miksi tällästä kellekkään suosittelisin: En suosittelekkaan. Laite maksaa tonnin, keräät 300e lisää rahaa ja ostat CPI:n/Keewayn. Syitä on muutamakin, jotka voin listata tähän.

1 Vakiona jättää kiihtyvyydessä Fudet, ja on helppo virittää niin, että menee 60km/h aitoa, ei hyydy ylämäkii painavammankaan kuskin kanssa yhtä totaalisesti kun nelarit

2 Luotettava ja hyväksi todettu 2t tekniikka, toimii kuten pitää, kylmä sääkään ei tuota ongelmia.

3 Bensiiniä vie vie vakiona vähän tehoon nähden, itse pääsin vakiona tankillisella (5.5l) noin 200km, ja kurittomana jopa hieman enemmän, ja huiput kuitenkin sen 60.

4 Jos joskus into herää virittää lisää, niin saatavilla reilusti palikkaa vrt. nelarit. Mahdollisuus päästä kolminumeroisiin lukuihin nopeuden suhteen, mikäli rahaa löytyy.
O: Keeway Matrixin ehjä etulokari kiinnikkeineen.
vaarall1sta
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.3.2006 19:09

ViestiKirjoittanut vaarall1sta » 26.10.2007 14:18

Niinno, se on vähän sellainen ja sellainen juttu tulla mainostamaan toista mopoa tähän topicciin. Helpompi ois ollut ohjata "minkä mopon ostaisin" topicciin, kerran minä en tajunnut niin tehdä.

Nyt ohjeena: Kysy "minkä mopon ostaisin?" topicissa.
Kuinka paljon mun derbi kulkee?
O: "Poliisin tutka näytti 110 km/h." :tane
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 26.10.2007 14:19

Itse olen myös ehdottomasti Keewayiden kannalla vrt. Helkamat ja ylihintaiset Solikat. Oikea merkki, oikein käytettynä kestävää laatua, varusteet kohdallaan ja ulkonäkö on aivan kuin kalliimmissa.
En siis itse ole 100-varma onko tuossa Helkamassa juuri se sama mylly, mitä näissä Baotianeissa ja muissa, mutta tuskin ainakaan paljoa eroaa, mitä näitä kiinalaisten periaatteita tuntee...

E: Oho, systeeminvartija olikin ehtinyt jo puuttua peliin, voi anteeksi :P
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
vaarall1sta
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.3.2006 19:09

ViestiKirjoittanut vaarall1sta » 26.10.2007 14:21

FleXu kirjoitti:voi anteeksi :P


Et saa ;)
Kuinka paljon mun derbi kulkee?
O: "Poliisin tutka näytti 110 km/h." :tane
motoristi-x
Liittynyt:
27.1.2007 21:50

ViestiKirjoittanut motoristi-x » 26.10.2007 14:40

edit..
Viimeksi muokannut motoristi-x päivämäärä 13.2.2009 14:50, muokattu yhteensä 1 kerran
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 26.10.2007 14:54

Klasu kirjoitti:Jos nyt kysytään miksi tällästä kellekkään suosittelisin: En suosittelekkaan. Laite maksaa tonnin, keräät 300e lisää rahaa ja ostat CPI:n/Keewayn. Syitä on muutamakin, jotka voin listata tähän.

Ethän sä tämmöstä tonnilla saa. Eikös se hinntaa jotain 1600¤? Sillä hinnalla saa 100x parempia skobia kuin helkama. Ei mitään järkeä.
Ja toi Helkaman tekniikka on ainakin mitä oon ulkoapäin verrannu fudeen ni samanlainen (esim. ilmanputsari,varikoppa ymz.)
Kiihtyy nelitahtiseks ihan hyvin,

No tota et usko itekkään.
vaarall1sta
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.3.2006 19:09

ViestiKirjoittanut vaarall1sta » 26.10.2007 14:59

Tiedän kyllä vähän liiankin hyvin tuon tunteen, kun on oma mielipide pakkoa sanoa, mutta silloin kuin lähes koko sivu on offtopiccia, ei kannata (kokemuksesta tiedän!!11) sanoa juur mitään sen jatkamiseksi. Varsinkaan kun systeeminhallitsija ja kuningas vaarall1sta on maininnut asiasta

Osittain tylsyydestä, osittain mahdollisten bännien/lukotuksen estämiseksi mainitten.

E: Katos ku mä en osaa kirjoittaa ekalla kerralla.
Kuinka paljon mun derbi kulkee?
O: "Poliisin tutka näytti 110 km/h." :tane
Flexu
Pyörä:
Pösöjä
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
26.7.2004 16:10

ViestiKirjoittanut Flexu » 26.10.2007 15:34

Ei tässä sinänsä ole offtopicia, vaan ainoastaan vertaamme kiinalaisten (mitä Helkamakin edustaa) ominaisuuksia muihin markkinoilla oleviin vastaavan hintaluokan skoottereihin, mikä on sujunut hyvin rakentavassa hengessä.
[FTT SpeedfORce.120 EVO2 | ACS-skode, jossa JetForcen alusta ja 120cc.]
[galleria] [topic]
jape112
Liittynyt:
1.10.2007 15:19

ViestiKirjoittanut jape112 » 26.10.2007 15:42

Kiihtyy nelitahtiseks ihan hyvin,

No tota et usko itekkään.[/quote]

Et tainnu tajuta? Nelariksi ja kuitenki aika painavaks peliks kiihtyy todellaki iha hyvin. Itellä sattuu olemaan tallissa kyseinen peli ja satun jotain siitä tietämään...
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 26.10.2007 16:18

jape112 kirjoitti:
Kiihtyy nelitahtiseks ihan hyvin,
No tota et usko itekkään.


Et tainnu tajuta? Nelariksi ja kuitenki aika painavaks peliks kiihtyy todellaki iha hyvin. Itellä sattuu olemaan tallissa kyseinen peli ja satun jotain siitä tietämään...

hä? ootkos verrannu nelareita jos toi kerran kiihtyy ihan hyvin nelariks. Ite oon tollasta vastaan kiihyttäny ni voitin kyllä ylivoimaseksi. Jos tommonen huatian kiihtyy ihan hyvin ni samalla asteikolla Agility on varmaan ihan tykki :D

Muuten eihän toi helkaman hinnassa oo "nimilisää" ku satanen pari. http://www.motorpower.fi/dirskoot/ siin on oikeen R-cup maalauskin :D

E: eiku toi oliki 125cc, muuten samanlainen.
Klasu
Pyörä:
Matrix 70cc, Raptor 700 kömpijä
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2006 13:12

ViestiKirjoittanut Klasu » 26.10.2007 16:25

Luonnollisesti Helkama ei kiihdy sen paremmin ainakaan kun muut, mahdollisesti kevyemmät samalla nelarikoneella varustetut skootterit.

Ja sinänsä tämä ei välttämättä offtopickia ole, että täällä yritetään ohjastaa heitä, jotka ovat hankkimassa "halpaskootteria" ja lukevat tätä topickia ostopäätöksensä tueksi. Itsekkin luin ennen skootterin hankintaa paljon näitä kyseisiä sivuja, ja lueskelin käyttäjien kommentteja. Itsehän olin ostamassa Zoneria ihan tosissani sillon, kun rahaa oli niuklti, mutta monet viestit, joissa haukuttiin ko. laitteiden laatua saivat minut muuttamaan mieleni. Ostin Keewayn, ja ehdottomasti tein oikean valinnan näistä halvemmista skoottereista. Sivusta muutamien tuttujen nelariskoottereita kattoneena ja ajaneena voin edelleen sanoa tehneeni oikean päätöksen.

Itselleni kuitenkin se, että skootteri lähtee aamulla kiireessä käyntiin, ja kuljettaa minut luotettavasti kouluun on se ehdottomasti tärkein juttu, ja tuskinpa moni muukaan haluaa jatkuvasti olla korjaamassa. Ja nyt ei kyllä sitten kiinnosta kuulla, kellä helkama on hyvin toiminut 2tkm, ite ajanut nyt jo 13 tkm ilman mitään suurempaa ropleemaa.
O: Keeway Matrixin ehjä etulokari kiinnikkeineen.
Nicke89
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.10.2006 23:08

ViestiKirjoittanut Nicke89 » 26.10.2007 16:51

Klasu kirjoitti:Ja nyt ei kyllä sitten kiinnosta kuulla, kellä helkama on hyvin toiminut 2tkm, ite ajanut nyt jo 13 tkm ilman mitään suurempaa ropleemaa.

Unohdit sanoa että 10000km siitä 70cc:llä.. Mikä kertoo jotain osien kestävyydestä, alakertaanhan ei olla koskettu lainkaan. Haluaisin nähdä nelitahdin joka kestää 80cc:llä 10000km, kun ne ei edes pysy kasassa vakipannulla. Helkama on vielä sen hintainen, etten keksi mitään järkevää syytä sen ostamiseen. Harmi vain kun menivät pilaamaan helkaman "maineen" tällasella pelillä, oisivat vaikka käyttänyt samaa kopioita ilmajäähy vaakaminarellista kun cpi/keeway, niin olisi varmasti suositumpi, ja sen olisi kyllä saanut mukaan tohon hintaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista