Peugeot Vivacity

tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 12.11.2007 18:57

BadBiker kirjoitti:Peugeoteihin menee kaikkiin sama putki,kaikissa kaasari-pösöissä on vaakasylinteri,ja kiinnitys kohdat samat.


Ootko ihan tosissas? Kaikissa kaasaripösöissä ei ole vaakasylinteri. Vaakapyttysiä pösöjä on tähän mennessä vain Ludix ja Jet Force, myös uudessa vivacityssä tulee olemaan tuo sama vaakakone. Mutta trekkerissä, vivacityssä ja faitissa on pystysylinterillinen kone. Näinollen kaikkien Peugeottien putket eivät sovi kaikkiin malleihin!
Kawasaki Kx
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
9.3.2007 18:30

ViestiKirjoittanut Kawasaki Kx » 21.11.2007 22:17

Mites tota, onko esim. Speedfight kakkoses ja Vivacitys sama öljypumppu, tai jossai muus peugeot skootteris?
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 22.11.2007 9:47

Kawasaki Kx kirjoitti:Mites tota, onko esim. Speedfight kakkoses ja Vivacitys sama öljypumppu, tai jossai muus peugeot skootteris?



Faitissa ja trekkerissä/squabissa ainakin on samanlainen kun vivacityssä.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 22.11.2007 16:22

Ootkos varma että Speedfightissakin on sähkönen öljypumppu?
http://www.motot.net/galleria/34102
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 22.11.2007 16:46

Pösötin kirjoitti:Ootkos varma että Speedfightissakin on sähkönen öljypumppu?


Mistä lähtien vivassa on ollut sähkönen? Minusta näissä pösön pysysylkkäsissä on kaikissa mekaaninen öljypummpu...
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 22.11.2007 18:01

Vivassa on kyllä ihan sähkönen öljypumppu. Senhän takia jollain jätkällä oli ongelmia sen kampuran kanssa kun ei käynyt Vivaan sen erilaisen öljypumpun takia, siis Vivassa sähköisen.
Vivassahan on myös nopeusmittari sähköllä toimiva (Sporttimalleissa), eli kun ei oo virrat päällä ja vaikka rullaa alamäkeen niin mittari näyttää nollaa. Tuli vaan tossa mieleen Viva-ajat ;)
http://www.motot.net/galleria/34102
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 22.11.2007 19:40

Pösötin kirjoitti:Vivassa on kyllä ihan sähkönen öljypumppu. Senhän takia jollain jätkällä oli ongelmia sen kampuran kanssa kun ei käynyt Vivaan sen erilaisen öljypumpun takia, siis Vivassa sähköisen.
Vivassahan on myös nopeusmittari sähköllä toimiva (Sporttimalleissa), eli kun ei oo virrat päällä ja vaikka rullaa alamäkeen niin mittari näyttää nollaa. Tuli vaan tossa mieleen Viva-ajat ;)


Aijaa :O Easyllä kyllä näkyy räjäytyskuvissa että olis mekaaninen öljypumppu :S Mut niihin nyt ei kannatta 100% uskoa :D Multa löytys Mikunin öljypumppu btw. jos jollain on tarvetta sähköselle pumpulle ;)
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 22.11.2007 21:02

En sitten tiiä onko vanhemmissa malleissa erilainen, mutta tämmönen käsitys mulla on.
http://www.motot.net/galleria/34102
Kawasaki Kx
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
9.3.2007 18:30

ViestiKirjoittanut Kawasaki Kx » 23.11.2007 16:48

No mä tarvitsisin toimivan öljypumpun, mutta en tiedä onko se sähköinen tai mikä, mutta siihen menee toiseen päähän kaksi mustaa letkua, että onko sähköinen? Niin ja Vivacityni on se sininen Sport malli -03. Mun mielestä se näyttää ihan tältä --> http://www.aijaa.com/v.php?i=1263777.jpg . Eli onko jossain muuussa Peugeotis samanlaine öljypumppu ku Vivacitys?
Vivacity02
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.5.2006 0:43

ViestiKirjoittanut Vivacity02 » 24.11.2007 13:25

omassa vivassa (-02 sportline) ja myös toisessa joka oli -03 sportline niin kampiakselissa semmoset "kierteet" jotka pyörittää öljypumppua eli mekaaninen mutta joissakin on sitten vissiin semmonen missä on kakshaaranen kaasuvaijeri ja toinen pää menee öljypumpulle mutta itellä ei mene
tomì
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.5.2006 12:06

ViestiKirjoittanut tomì » 24.11.2007 13:41

Vivacity02 kirjoitti:omassa vivassa (-02 sportline) ja myös toisessa joka oli -03 sportline niin kampiakselissa semmoset "kierteet" jotka pyörittää öljypumppua eli mekaaninen mutta joissakin on sitten vissiin semmonen missä on kakshaaranen kaasuvaijeri ja toinen pää menee öljypumpulle mutta itellä ei mene


Ei se vaijeri sitä pumppua itsessään pyöritä... Se vaan säätelee kuinka paljon sitä öljyä syötetään pumpulta, joka toimii mekaanisesti.

Jos sulla ei mene sitä vaijeria pumpulle, niin se pumpun syötön säätely tapahtuu luultavasti sähköllä.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 24.11.2007 14:58

Tämä nyt ei päde mihinkään välttämättä, mutta tuli vaan mieleen että eikös periaatteessa ne kampiakselin päässä olevat hammastukset pysty säätelemään öljyn syöttöä kun mitä enemmän kiekkoja -> sen kovempaa pyörii ja sitä enemmän öljyä. Näinhän se vois toimia mekaanisesti, jolloin erillistä öljypumpun vaijeria ei olis. En kyllä sitten tiiä miten on oikeesti.
http://www.motot.net/galleria/34102
Kawasaki Kx
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
9.3.2007 18:30

ViestiKirjoittanut Kawasaki Kx » 24.11.2007 19:44

http://www.aijaa.com/v.php?i=1263777.jpg Eli onko tollaista pumppua jossain muussa kuin Vivacityssä?
Vivacity02
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.5.2006 0:43

ViestiKirjoittanut Vivacity02 » 26.11.2007 16:34

ei toimi sähköllä kun justiin kierrosluvusta riippuu miten kovaa pumppu pyörii,mutta sanoinpahan vaan tuossa aiemmin että semmosiakin on missä säätelee kaasun mukaan
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 30.11.2007 15:54

Vivacity02 kirjoitti:ei toimi sähköllä kun justiin kierrosluvusta riippuu miten kovaa pumppu pyörii,mutta sanoinpahan vaan tuossa aiemmin että semmosiakin on missä säätelee kaasun mukaan
Mutta näillä vaijerilla, ja sitten ratastoimisilla pumpuillahan on eroa aika paljon (jos nyt semmosia ees on). Esim. Pv:ssähän on vaijeritoiminen, mitä enemmän kaasua -> sitä enemmän öljyä. Jos moottorijarrutus menossa isoilla kiekoilla -> vähän öljyä ja ei hyvää tee, leipoo helposti. Sitten taas tommosilla "ratastoimisilla" öljyä tulee just sen verran miten kovilla kiekoilla kone pyörii, vaikka ois moottorijarrutus menossa niin tulee sopiva määrä öljyä.
http://www.motot.net/galleria/34102

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista