Hero Puch

kekka
Liittynyt:
13.11.2003 15:14

ViestiKirjoittanut kekka » 12.5.2005 22:12

Siihenpä ei oikein auta enää muukuin isompaa kaasaria, pyttyä ja tehoputkee..
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 14.5.2005 19:22

hei annappas lisää infoa tuosta derbi vari jututsta, esim. missä malleissa on samanlainen..

ja winnerissä on 16mm kaasari, se nyt alkuun riittää, mutta suutin on pieni 52.5, ja ilmanputsari kuristettu, jos pistäs ison suuttimen ja kurit vittuun, kuka tietää vaik lähtis paremmin.. tai ei ollenkaan... pitää testata.

niin, tässä nyt itse kukin vähä hakee sellaista amisrartkaisua eikä 75cc, ei sitä muuten tarvitsisi täältä kysellä:)

Mutta tuosta varista lisää infoa, ja kenties käyttäjä kokemuksia derpi äijiltä...
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 15.5.2005 10:13

Tervehdys niin winneristit kuin Winnerin kadehtijatkin!

Kuuntelin taas linja-autoaseman baarissa isompien poikien pöytäjuttuja ja olin kuulevinani seuraavat tarinat:

Winner, ainakin m/2002 kulkee siedettävästi seuraavilla tempuilla:

- 75-sarjan osat

- BossManin mainitsema 40 % pidempi välitys ja väljempi, seiskavitosen oma pakoputkisto

- variaattorirullat 9-grammaiset, mitoiltaan (halkaisija*pituus) 16*13 mm. HUOM! eri mitat kuin vakiorullissa (15*12), variaattorista tietysti prikka pois

- katkaistu snorkkeli ilmansuodattimessa, suutin noin 75

- sytytystulppa Bosch Super WR6DS (ohuet hopeaseoselektrodit, antaa säännöllisemmän kipinän kuin vakiotulppa). HUOM on ns. pitkäkierre, eikä käy vanhempiin Winnereihin, joissa lyhytkierretulppa. Koska tulpassa itsessään on häiriönpoistovastus (R-kirjain mallimerkinnässä), on tulpanhattu hyvä vaihtaa ilman vastusta olevaan.

Näillä eväillä 90-kiloisen kuljettajan alla huiput 70-80 km/h todellista, kiihtyvyys niin, ettei jaloissa ole (autot jää liikennevaloissa selvästi, jos ei autoukot pidä varaansa). Kulutus kaupunkiajossa hieman yli ja maantiellä alle 3 litraa sadalla.

voittaja-terveisin

winner
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43
Akkuvilkut Winneriin

ViestiKirjoittanut winner » 15.5.2005 10:57

Tervehdys taas winneristit!

Winnerin alkuperäiset vilkut saavat sähkönsä magneetosta. Vilkut ovat aika onnettomat varsinkin ajovalot päällä ja tyhjäkäynnillä.

Vilkut on melko helppo ja edullinen muuttaa ns. akkuvilkuiksi, jolloin mainittu ongelma katoaa kuin kameli Saharaan.

Tee esim näin:

1) Hanki auton 12 V vilkkurele, seuraava ohje on ns. DIN-releelle, jossa liittimet numeroitu 49, 49a ja 31. Maksaa esim. Biltemassa 4,95 euroa.

2) tarvitset muutaman liittimen, mielellään punaisia ja sinisiä ”ryöstäjäliittimiä” sekä pari vaaksan mittaista johtimenpätkää, teippiä yms

Alkuperäinen vilkkurele on ohjaustangossa kaasukahvan puolella ajovalokatteen alla. Releen tunnistaa tekstistä ”AC Flasher”.

Alkuperäisen releen liittimelle ”L” tuleva punakeltaisen johtimen pää eristetään ja kiinnitetään johdin vaikkapa ohjaustankoon teipillä. Tätä johdinta ei enää tarvita mihinkään (se syöttää magneetolta tulevaa vaihtosähköä vilkuille).

Alkuperäisen releen liittimiin ”B” ja ”P” tulevat johtimet yhdistetään toisiinsa esimerkiksi punaisella ”ryöstäjäliittimellä”. Nämä molemmat johtimet kytketään uuden releen napaan ”49a”. (Kyseiset johtimet menevät vilkkukytkimelle. Toinen syöttää etu- ja toinen takavilkkua. Ne kytketään toisiinsa, jotta vilkut toimivat samanaikaisesti, eikä vuorottain edessä-takana, kuten magneettovilkut.)

Etujarruvalokytkimelle menevä sininen johdin ja uuden releen napa ”49” yhdistetään toisiinsa esimerkiksi sinisellä ”ryöstäjällä”, johtimen pätkällä ja releeseen sopivalla lattaliittimellä. (Etujarruvalokytkimelle tulee 12 V tasajännite, kun virta on päällä. Tällä kytkennällä syötetään akkusähkö vilkkureleelle.)

Lopuksi uuden vilkkureleen liitin ”31” kytketään maahan eli yhdistetään ajovalolampun mustaan johtimeen. Sitten uusi rele sopivasti kiinni entisen paikalle.

Homma on valmis ja nyt vilkut toimivat olipa moottori käynnissä tai ei, jos vain virta on päällä. Vilkkujen kirkkaus on lähes vakio, jos akku on kunnossa. Takavilkkupolttimot voi vaihtaa esimerkiksi 21-wattisiin. Etuvilkkuihin 21-wattinen ei mahdu (ottaa kiinni vilkun ”lasiin”), joten edessä on käytettävä alkuperäisiä 10-wattisia tai sitten hankittava 20-wattiset halogeenilamput, joiden lasiosa on riittävän pieni.

Keltainen vilkku parempi kuin sininen ja punainen vilkkuvalo yht’aikaa auton keulalla –terveisin

winner, joka tehnyt homman vm 2002 peliin

ja hakukoneelle muutama sana: Hero, Winner, vilkut, huippunopeat skootterit, kauniit naiset, komeat miehet
melda
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.4.2005 14:52

ViestiKirjoittanut melda » 15.5.2005 12:13

Saakos siihen leveempiä renkaita? Ne tavalliset on vaan niin kapeat / rumat.
Viimeksi muokannut melda päivämäärä 15.5.2005 18:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 15.5.2005 14:43

Ei toi kyl offtopicii ollu ku kyseessä on Hero:ta käsittelevä topic, mutta en ole varma kuinka levee edes mahtuu ja mistä sais ku vaikee löytää samantapasta vannetta ku winnerissä on
JJK
Paikkakunta:
Mouhijärvi
Liittynyt:
3.9.2004 17:24

ViestiKirjoittanut JJK » 15.5.2005 22:17

BossMan kirjoitti:hei annappas lisää infoa tuosta derbi vari jututsta, esim. missä malleissa on samanlainen..

...

Näkyi vaan olevan osissa Derbin logo ja kyseessä oli 2 kk vanhana ja 2000 km ajettuna kolaroitu vehje, ettei varmaan ollut vielä kenenkään omia patentteja. Kerron lisää, jos pääsee vertaamaan jonkun Derbin variin.
Kasvain
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
22.5.2004 18:47

ViestiKirjoittanut Kasvain » 15.5.2005 22:51

Onko tässä CDI-rajoitinta? Onko putkessa rajoitin?
Jepni
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43
Derbin vari ja CDI-rajoittimet ym

ViestiKirjoittanut winner » 16.5.2005 11:07

Voittaja-tervehdys!

Ostin omani uutena (vm -02). Derbin merkit on etuvariaattorissa jo uutena.

Sytytysjärjestelmässä ei ole rajoitinta, eikä pakoputkistossakaan.

winner
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43
Sulosäveliä VoittajaSankareille

ViestiKirjoittanut winner » 16.5.2005 12:58

Terve!

Jos haluat kuulla sulosointuja, mene oheiselle sivulle ja anna musiikin soida.

http://www.volny.cz/heropuch/zvuk.html

korva ja sielu lepää -terveisin

winner
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 16.5.2005 20:15

Siis ymmärsinkö oikein et tos ei oo vakiona kuristuksii
teppoo
Pyörä:
KTM exc 250
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.5.2004 21:30

ViestiKirjoittanut teppoo » 16.5.2005 23:24

Jax_KiBez kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein et tos ei oo vakiona kuristuksii


Prikka ainakin ja ehkä ilmanputsarissa tai kurkussa niin muistaisin et joku selitti.
Carbonfiber
Paikkakunta:
Vantaa/Vaasa/Santahamina
Liittynyt:
7.5.2004 17:24

ViestiKirjoittanut Carbonfiber » 17.5.2005 14:10

teppoo kirjoitti:
Jax_KiBez kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein et tos ei oo vakiona kuristuksii


Prikka ainakin ja ehkä ilmanputsarissa tai kurkussa niin muistaisin et joku selitti.
Ainakin niissä kappaleissa johon joku on muistanu laittaa ne. ;)
Jax_KiBez
Pyörä:
HusQ SM/WRE 125
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
23.4.2005 13:02

ViestiKirjoittanut Jax_KiBez » 17.5.2005 22:43

Mikäs sytytystulppa winner -01 on vakiona?
winner
Liittynyt:
7.8.2002 7:43

ViestiKirjoittanut winner » 18.5.2005 7:55

Jax_KiBez kirjoitti:Mikäs sytytystulppa winner -01 on vakiona?


Terve!

Nollaykkösessä muistaakseni jo pitkäkierre.

Vakiona intialainen Mico-tulppa, jota vastaa esim NGK B7ES. Itse olen vakiotulppana käyttänyt esim NGK BP6ES:ää.

Jos lyhytkierre, mitä en usko, olisi sopiva kynttilä esim. NGK B7HS.

Suosittelen kyllä ohutelektrodisia kynttilöitä, käynnistyvyys, tyhjäkäynti ja "kiertäminen" selvästi parempia.

winner

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista