Derbi Gp1

Mopedisti91
Liittynyt:
8.9.2006 19:25

ViestiKirjoittanut Mopedisti91 » 5.3.2007 14:36

Mistäs tähän sais tehareita?? Ku en oo ainakaa missää törmänny vaikka ettinykki oon. :S
_nikko Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18

ViestiKirjoittanut _nikko » 5.3.2007 15:50

Mopedisti91 kirjoitti:Mistäs tähän sais tehareita?? Ku en oo ainakaa missää törmänny vaikka ettinykki oon. :S

Esim. Scooter-attackista.
Mopedisti91
Liittynyt:
8.9.2006 19:25

ViestiKirjoittanut Mopedisti91 » 5.3.2007 16:52

Juu kiitti. ;)
Gp1 Revolution
Paikkakunta:
Itärajalla
Liittynyt:
12.4.2007 19:10
Gp1

ViestiKirjoittanut Gp1 Revolution » 27.4.2007 15:05

Tietääkö kukaan mistä saa tuning-osia Derbi GP1:seen???????
Basu
Liittynyt:
14.11.2003 22:45
Re: Gp1

ViestiKirjoittanut Basu » 27.4.2007 17:10

juuso1111 kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä saa tuning-osia Derbi GP1:seen???????

Täältä voi aloittaa etsinnän...
Gp1 Revolution
Paikkakunta:
Itärajalla
Liittynyt:
12.4.2007 19:10
Re: Gp1

ViestiKirjoittanut Gp1 Revolution » 1.5.2007 19:10

Basu kirjoitti:
juuso1111 kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä saa tuning-osia Derbi GP1:seen???????

Täältä voi aloittaa etsinnän...

Kiitoksia
Rautsi-
Pyörä:
Honda Varadero 125 + Devil
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
12.5.2006 17:57

ViestiKirjoittanut Rautsi- » 3.5.2007 18:06

kertokaas mitkä ovat derbi gp1 hyvät ja huonot puolet?
samqpa
Pyörä:
Super 9 -04
Paikkakunta:
Tyrnävä
Liittynyt:
21.12.2005 15:30

ViestiKirjoittanut samqpa » 3.5.2007 22:55

RauTsi_Racing kirjoitti:kertokaas mitkä ovat derbi gp1 hyvät ja huonot puolet?
Silmä käteen nii voisit löytää itekki: http://www.motot.net/wiki/Moposkoottereiden_hyv%E4t_ja_huonot_puolet#GP1_Racing_2005-2007
hilzzer
Liittynyt:
8.5.2007 23:36
Kokemuksia

ViestiKirjoittanut hilzzer » 9.5.2007 0:09

Nonii ajattelin kertoa kokemuksiani kun 650km tulee kohta mittariin. Ensinnäksin malli on siis Gp1 open 50 2007. Eroina Open 50 mallissa ja Racing 50 mallissa on
moottorin sijoitus. Racing mallin moottori sijaitsee
keskellä etu- ja takapyörää kun taas open mallissa se on sijoitettu takapyörän läheisyyteen. Open malli on hieman halvempi ja parempi, sillä ketjut tuovat vaan vain yhden huoltokohteen lisää. Lisäksi moottorin paikka ei muuta juurikaan ajo-ominaisuuksia (kyllä olen ajanut molemmilla, enkä ostanut open:ia sen hinnan vuoksi). Myös moottoriin pääsee helpommin
käsiksi open mallissa, mikä helpottaa huoltoa.
Vilkut ovat siistimmät racing mallissa, mutta ne voi helposti vaihtaa myös Open malliin noin 100¤ hintaan.
Painoa open mallissa on muistaakseni noin 100-110kg.
(Tarkistan vielä huomenna rekisteristä)

Toisekseen nuo mainitut plussat ja minukset pitävät aika hyvin paikkaansa. Viritysosien saatavuudesta olen tosin eri mieltä, sillä Gp1:ssä on normaali Piaggion kone, joten ei niitä osia pitäisi olla kovin vaikea löytää. Kaasari on Dellerton (vai miten se kirjoitetaan) 17.5mm.

Ajotuntuma on loistava ja penkki on todella hyvä vaikka näyttääkin omituiselta. Takapenkistä en tiedä. Isot pyörät (saisivat olla vielä vähän isommatkin) luovat vakautta monttuisella tiellä. Tosin kuopat ovat kuoppia ja tuntuvat ikäviltä, mutta pyörän hallittavuus niistä ei mene.
Pyörästä löytyy myös aluvanteet ja sisäkumittomat
renkaat, mikä takaavat sen, että jos ajaa vauhdilla naulaan mutkassa ei löydä itseään sairaalasta seuraavana päivänä.
Vehkeessä on kolme kuristusta. Pakoputki sisältää 2 hukkaputkea, se ainainen prikka ja ilmansuodattimen takaa paljastuu ilmansaantia rajoittava messinkikaulus. Lisäksi pääsuutin on himpun liian pieni kuten melkein kaikissa
Suomeen tuotavissa Mopoissa yms. Alkuperäinen pääsuutin on kokoa 60 kun se kuristamattomana olisi hyvä olla 65. Moottori hieman "booaa" 60 suuttimella kuristamattomana, mutta ei siten, että suuttimen vaihto olisi välttämätöntä. Nopeutta löytyy kuristamattomana tasaisella 80kg päällä GPS:n mukaan noin 80km/h (60 suuttimella) ja mittari valehtelee 5km/h yli koko nopeusalueen yli. Analoginen mittari loppuu 80km/h, mutta digitaalinen vasta 99km/h. Pakoputki ottaa lisäksi ilmaa alkuhaaraan pienestä rööristä minkä katkaisemalla saa kuulemma vielä vähän tehoa. Lisäksi katalysaattori kuristaa hieman, joten jos oikein haluaa tuunata täytyy sekin poistaa. Kevyemmällä kuormalla ja kalysaattorit yms. poistaen voi mennä sen 90-100, ehkä. Kiihtyvyyttä on vaikea arvioida, mutta noin 3-4s aikana saa sen 50km/h. Vähän tietysti tuulesta, kuormasta yms. riippuen. Mittaristo on hyvä ja digitaalinäytöstä löytyy kello, kilometrit seuraavaan huoltoon, matkamittari ja mopon kilometrit tietty.
Kypäräsäilöön mahtuu juuri ja juuri L-koon kypärä.
Edestä löytyy myös lukittu hanskalokero, mihin saa
työkalut kätevästi. Hanskalokerossa on myös paikka esim. tupakansytyttimelle, mutta se täytyy asentaa jälkikäteen sitä tarvittaessa. Näin saa kännykän latautumaan hanskalokeroon. Edessä ja takana ovat
jäähdytetyt levyjarrut, mitkä toimivat erittäin hyvin. Niillä mopon saa pysähtymään kuin seinään (ilman, että ajaa seinään). Negatiivista ei vielä ole tullut vastaan. Ehkä peseminen, kun pieniä koloja on paljon. Hammasharja auttaa tässä. Katteissa on myös runsaasti tarroja, mitkä repeävät (tai lähtevät irti) helposti.
"Derbi" lukee ainakin 4 paikkaa. "Takalokari" on myös aina nysä, mikä saa kurakelillä kuran roiskumaan takapenkin alaosaan. No kuralla ei ole tarkoitus ajakkaan, kai?

Jos haluaa välttyä sakoilta kannattaa prikka sorvata 3mm paksuksi ja modata alkuperäinen putki. Messinkikauluskin joutaa pois. Katalysaattori kannattaa säilyttää ihan ilmastonkin kannalta. Näin kiihtyvyys tulee kohdalleen, äänet pysyvät kurissa, ulkonäkö ei muutu ja nopeus rajoittuu noin 60km/h. Eipä tarvitse pelätä poliisiakaan enää.
Turvallista matkaa ja hyviä ajokelejä!

Niin hintaa vehkeellä oli 2800¤ mutta siihen sain kyllä kotiinkuljetuksen, kypärän (ovh. 200), suojapeitteen ja 1l täyssynt. öljyä mukaan. Aluksi himoitsin Derbin GPR 50:stä, mutta sitä ei enää tuoda suomeen :(
Viimeksi muokannut hilzzer päivämäärä 24.5.2007 23:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Pavezugi
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.6.2006 12:49

ViestiKirjoittanut Pavezugi » 23.5.2007 15:28

kaveri väitti e tos on ruisku kone nii onko?
__aapee__
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
15.3.2007 19:54

ViestiKirjoittanut __aapee__ » 23.5.2007 16:44

pavezugi kirjoitti:kaveri väitti e tos on ruisku kone nii onko?
ei ole..
]anne
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
19.5.2006 19:24

ViestiKirjoittanut ]anne » 23.5.2007 21:46

Mitäs tämmöne Derbi Gp1 racing malli kulkee pelkkä prikka pois? pitäis kaverin derbii viritellä. pitääks muuta tehdä, esim suutin isommaks?
vaarallista
Liittynyt:
22.5.2007 15:34

ViestiKirjoittanut vaarallista » 23.5.2007 21:58

ei lol mikä paska xD ei kehtais ajaa
just joo
__aapee__
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
15.3.2007 19:54

ViestiKirjoittanut __aapee__ » 24.5.2007 9:23

]anne kirjoitti:Mitäs tämmöne Derbi Gp1 racing malli kulkee pelkkä prikka pois? pitäis kaverin derbii viritellä. pitääks muuta tehdä, esim suutin isommaks?
ollaa otettu kaverin gp1 revolutionista kaikki kurit pois ja suutinki on vaihettu ja mihinkään ei kulje,menee suoralla hupuissaan 60...:DPutki vissii sen verran tukkone että teharia suosittelen...:)
kovakaveri
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
12.3.2007 15:59

ViestiKirjoittanut kovakaveri » 24.5.2007 17:14

Ittelläni on kans Derbi GP1 Raceing. Teharia siihen valmistaa ainoastaan Leovince.

Niitä voi tilata www.opvoeren.nl

Ja vaikka kuristuksia on otettu pois niin tää on silti viä aika lussu. Omastani on otettu ilmanotosta pois kaikki kurit, laitettu isompi suutin ja pienennetty variaattorin prikkaa niin menee vaan 60km/h.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista