Derbi Atlantis

Marksila
Pyörä:
Derbi Atlantis -06
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
24.5.2010 18:07

ViestiKirjoittanut Marksila » 30.5.2010 22:36

kalleppi3 kirjoitti:Mulla nyt on tuo Adinin tehari mutta atlantikseen käy kaikki piaggion teharit. minulla siis tuollainen: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... io%29.html ilman kromipinnoitetta.
Ite en löytänyt alkukäyrästä mtn prikkaa ja e-hyväksyntä merkintäkin löytyi vain kiinnikkeestä (ei siis putkesta itsestään ollenkaan).
E: vielä sen verran että kädessä nuo vakiorullat (04:sen) tuntuivat painavemmilta kuin 7g rullat. niissä oli se "muoviosa"kin paksumpi (=painavempi?).


ite haluisin nimenomaan ton Next-R -putken kun on varmaan paras hinta-laatu suhde mutta hyvä tietää et kaikki piaggion putket käy. :) et sä sitä gramman parin eroa kylläkään niissä rullissa kädessä pitämällä huomaa mitenkään tai aika kone saat olla :D käyppäs punnitsemassa ihan vaa'alla :)
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 31.5.2010 15:26

eipä ole vaakaa ja kone käy omasta mielestä suht ok:lla kierrosluvulla. Kannattaiskohan kokeilla noita 5,3g rullia? :nörtti:
E: kokeilin 5,3g rullia huusi niin perkuleesti ja huiput jäi 70km/. (mittari kyseessä) sit laitoin 6,1g (puolet 5,3 ja puolet 7g, joka toinen tyyliin) ja huiput nousi 75 -> 80km/h. 80km/h se ottaa nytten helposti tasasella ja kiihtyy paremmin. Silti on yhä mystinen tuo vakiorullien paino :s. Ohjekirjassa ei mainintaa eikä muuallakaan. Ja paha sanoa kun diesiksessä on kuitenkin hieman eripainoiset rullat.
Paffa
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
19.7.2005 18:04

ViestiKirjoittanut Paffa » 1.6.2010 14:57

Nyt voisi joku auttaa.

Eli tuli hankittua käytetty atlantis vm. -08 joka toimii kyllä muuten oikein hyvin, mutta muutaman sadan metrin ajon jälkeen kaasun pohjaan painaminen saa konkeen tukehtumaan ja käymään nykivästi. Puolella kaasulla ajettaessa käy hyvin ja kulkeekin sen vajaa 50. ahdestaan ajettaessa toimii moiteettomasti myös kaasu pohjassa.

Käynnistyksen jälkeen tosiaan kestää kiihdyttää kaasu pohjassa ja nopeuskin nousee yli 50, mutta sitten alkaa jonkin ajan päästä nykimään.

Missähän voisi olla vikaa?
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 2.6.2010 0:50

Onks näihi myynnis missää esim stongan adaptereita?
ale\\
Pyörä:
KTM 690 SMCR
Paikkakunta:
Haukipudas/Oulu
Liittynyt:
18.6.2007 21:22

ViestiKirjoittanut ale\\ » 2.6.2010 7:47

Henkka13 kirjoitti:Onks näihi myynnis missää esim stongan adaptereita?

Ei mutta, kuulemma speedfight 2 adapteri käy pienellä muokkauksella.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/60009
Bylle
Pyörä:
Derbi Atlantis -03
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
15.3.2010 1:01
Mikä vikana?

ViestiKirjoittanut Bylle » 2.6.2010 13:14

Atlantis ei lähde käyntiin, ei edes lupaa mitään. Kun otin teharin irti putkessa oli paljon bensaa? Männällä ajettu jo 13tkm, männistä ja sylintereistä ei ole paljoa kokemusta voikohan olla lämpö leikannut?

http://irc-galleria.net/user/%5Bbylle%5 ... /120510477
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 2.6.2010 17:27

Bylle kirjoitti:Atlantis ei lähde käyntiin, ei edes lupaa mitään. Kun otin teharin irti putkessa oli paljon bensaa? Männällä ajettu jo 13tkm, männistä ja sylintereistä ei ole paljoa kokemusta voikohan olla lämpö leikannut?

http://irc-galleria.net/user/%5Bbylle%5 ... /120510477

kampikammio varmaan täynnä bensaa?
Bylle
Pyörä:
Derbi Atlantis -03
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
15.3.2010 1:01

ViestiKirjoittanut Bylle » 2.6.2010 20:35

kalleppi3 kirjoitti:
Bylle kirjoitti:Atlantis ei lähde käyntiin, ei edes lupaa mitään. Kun otin teharin irti putkessa oli paljon bensaa? Männällä ajettu jo 13tkm, männistä ja sylintereistä ei ole paljoa kokemusta voikohan olla lämpö leikannut?

http://irc-galleria.net/user/%5Bbylle%5 ... /120510477

kampikammio varmaan täynnä bensaa?


Katsoin sinne sisälle ja näky vain pieni tilkka bensaa..
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 2.6.2010 20:45

laita tulpanreijästä bensaa ja vaihda tulppa. Ja äsken vast katoin ton männän kunnon niin osta uus mäntäsarja (suosittelen myös uutta neulalaakeria) ja viet pytyn hoonattavaksi (pyydä samasta liikkeestä mäntä mukaan). Sitten vaan rauhallista sisäänajoa 100km (vai 250km).
Bylle
Pyörä:
Derbi Atlantis -03
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
15.3.2010 1:01

ViestiKirjoittanut Bylle » 2.6.2010 21:20

kalleppi3 kirjoitti:laita tulpanreijästä bensaa ja vaihda tulppa. Ja äsken vast katoin ton männän kunnon niin osta uus mäntäsarja (suosittelen myös uutta neulalaakeria) ja viet pytyn hoonattavaksi (pyydä samasta liikkeestä mäntä mukaan). Sitten vaan rauhallista sisäänajoa 100km (vai 250km).


ajattelin itsekkin että veisin joku päivä hoonattavaksi ja ostaisin uuden mäntä sarjan.
kokemusta ei löydy melkein ollenkaan männistä ja sylintereistä, niin ihan niin vaan että onko männän lukkosokat männän sivuilla? että saisin sen irti ja missä sijaitsee neulalaakeri?
nixari
Pyörä:
TZR -90 125cc, TPH -01?
Paikkakunta:
parainen
Liittynyt:
30.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut nixari » 3.6.2010 11:19

Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..
http://www.motot.net/talli/kayttaja/73623
Bylle
Pyörä:
Derbi Atlantis -03
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
15.3.2010 1:01

ViestiKirjoittanut Bylle » 3.6.2010 14:25

nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii
Bylle
Pyörä:
Derbi Atlantis -03
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
15.3.2010 1:01

ViestiKirjoittanut Bylle » 3.6.2010 18:56

Bylle kirjoitti:
nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii


Ei käynnisty vieläkään, mikähän tässä on?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 3.6.2010 21:32

:eek: katoitko että bensaa pääsee kohokammiolle asti. Jos ei niin vika bensansaannissa. Sen jälkeen laitat uuden tulpan (ellei ole jo) ja laitat tulpanreijästä hiukan bensaa ja laita käyntiin.
ale\\
Pyörä:
KTM 690 SMCR
Paikkakunta:
Haukipudas/Oulu
Liittynyt:
18.6.2007 21:22

ViestiKirjoittanut ale\\ » 3.6.2010 22:01

Bylle kirjoitti:
Bylle kirjoitti:
nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii


Ei käynnisty vieläkään, mikähän tässä on?

Mäntä väärin päin? tiivisteet?
http://www.motot.net/talli/kayttaja/60009

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista