Gilera DNA 50

Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 5.4.2010 19:29

Vaikuttaako rullien keventäminen huippuihin?
-mikelson-
Liittynyt:
19.10.2009 18:30

ViestiKirjoittanut -mikelson- » 5.4.2010 20:34

ei vaikuta.
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 6.4.2010 13:09

Minkä painoiset on DNA:n vakiorullat?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 6.4.2010 15:07

Koko 19x15.5. Paino 7.5G
Aerox/Nitro osia
pjyry
Pyörä:
Aprilia sr di-tech 2003
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
26.12.2007 16:09

ViestiKirjoittanut pjyry » 10.4.2010 21:41

Mistäköhän löytyy gileran jännitteen säädin kun pitäs sitä kattoo ku palaa aina kaikki valot jos yks palaa
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 15.4.2010 11:38

Missähän mahtaa sijaita tuon DNA:n maadoitusjohto? :)
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
pjyry
Pyörä:
Aprilia sr di-tech 2003
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
26.12.2007 16:09

ViestiKirjoittanut pjyry » 15.4.2010 16:15

maadoitusjohdot löyty gilerassa muistaakseni siitä oikean takakatteen alla startin releen vieressä
nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 20.4.2010 17:48

Nacht kirjoitti:Vaikuttaako rullien keventäminen huippuihin?

vaikuttaahan ne, liian kevyet ruallat kun laittaa niin huippunopeus laskee
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 6.6.2010 12:33

nosliw_ kirjoitti:
Nacht kirjoitti:Vaikuttaako rullien keventäminen huippuihin?

vaikuttaahan ne, liian kevyet ruallat kun laittaa niin huippunopeus laskee

Osaatko sanoa että tipuittaisivatko nämä* rullat huippuja.
Pieni pudotus huippuihin voisi olla tarpeen ettei rakas ystävämme poliisi veisi rakasta kilpeäni.

* http://www.mc-scatter.com/rullasarja-155mm-p-1255.html
-Jebu
Pyörä:
MBK Mach G, PV
Liittynyt:
21.5.2009 18:15

ViestiKirjoittanut -Jebu » 7.6.2010 14:27

en usko, että on mitään järkeä laittaa vakio 7.5g rullien tilalle nuita rullia. huippunopeus tietenkin pienenee,mutta kone alkaa aika varmasti huutamaan.
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 7.6.2010 17:21

-Jebu kirjoitti:en usko, että on mitään järkeä laittaa vakio 7.5g rullien tilalle nuita rullia. huippunopeus tietenkin pienenee,mutta kone alkaa aika varmasti huutamaan.

Voipi olla näin. Saisikohan gramman pudotuksella huippuja alas ilman kamalia huudatuksia?
HulluJanne
Pyörä:
Bergamont Beluga Allround -08 ja projekti DNA
Paikkakunta:
Merijärvi
Liittynyt:
26.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut HulluJanne » 11.6.2010 14:49

Lieköhän kohta pari vuotta kun viimes täälläkin käyny... Huh. Ja aina vaan pyörii laite osina nurkissa. :| Noh, jospa tuon vielä kesän aikana johonkin kuosiin sais. Suunnitelmissa vähän kaikenlaista, esim duck tail, crossistonga, bomber tyylinen keula tuplavaloilla, ehkä joku mini tuulenohjain siihen. Nuo DNA:n muodot on mielestäni vähän turhan kohteliaat ja pyöreät. Alkais värkkään kuidusta vähän räyhäkkäämpiä katteita. Niin ja persettä pitäis levittää. Suunnittelin että tekisi varaosavilkuista uudet takavalot. Saisi aika julman näköisen.

Tekniikkapuolella nyt vaan ongelma kun 70cc Manston Replica lähti myyntiin aikoinaan ja sille tuli tehtyä lohkojen avarrus niin eipä tuohon oikeen uskalla alkuperäistä pyttyä yrittää nakata kun jää tiivisteen reuna johonkin millin luokkaan... Niin ja voi vaan kuvitella miten virtaukset menee jos edes yrittää. Jos ei sitten vakiopyttyyn tekis vähän täytehitsausta kanavien reunaan ja avartais sitten sopivaksi. Tuskinpa sekään oikeen minkään arvoinen idea. :s

Nooh, updeittiä sitten kun jos jotain aikanaan tapahtuu tuolle kulkineelle. Johan se on jo kolme tai neljä vuotta tallissa seissyt. Alkaa olemaan jo itse ukkoki vähän turhan vanha skootterin puikkoihin, mutta samapa tuo, hulluus ja harrastus.
dna123
Pyörä:
Kymco Quannon, Gilera DNA
Liittynyt:
26.4.2009 14:58

ViestiKirjoittanut dna123 » 13.6.2010 23:47

HulluJanne kirjoitti:tekstiä

Hyvältä kuulostaa! :D
HulluJanne
Pyörä:
Bergamont Beluga Allround -08 ja projekti DNA
Paikkakunta:
Merijärvi
Liittynyt:
26.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut HulluJanne » 14.6.2010 2:51

No niin, nyt on vähän jatkettu rojektia vakavammalla otteella. Moottorin lohkoja on tullut silotettua, tarkoituksena maalata kiiltävällä mustalla. Ostin Mastonin metallimaalia, en nyt yhtäkkiä muista oliko se Hammer vai mikä, ei kuitenkaan vasaralakkaa, vaan jotain hyvin siliävää maalia. Hiton hankalia pikku poimuja ja suden kuoppia noissa lohkoissa. Pitäisi dremelikopioon hommata uusia kärkiä... Hitto kun siitäkin hajosi jatko "letku", laakerit sileenä. Noh, pitää jotku RC auton laakerit laittaa siihen, maksaa parisen euroa.

Mitäs muuta. Vanteen reunaa tuli hinkattua. Takavanteessa siis tämä "edustuspuolen" reuna on kiillotettu jo joskus vuosia sitten, mutta ei ole viimeistelty. Vielä vaatisi varmaan 800->1200->1500->Chrom Glans käsittelyn... Ja sitten vielä kolme muuta reunaa 8o

Tänään laitoin palikoita sen verran hollille että renkaillaan seisoo, tai keskituella. Sitten kokeilin vähän aloitella takakatteiden suunnittelua. Peitin takapään sanomalehdillä ja maalarinteipillä kiinni, uretaania perään, mutta ekaa kertaa kun tuon uretaanin kanssa pelleilin, niin nehän valu aikalailla pitkin lattioita. Olisi pitänyt runko kipata kokonaan nurin niskoin. Nooh, huomenna ostamaan lisää mössöä ja mietiskelemään uusia lähestymistapoja.

Etukatteet ei myöskään sovi silmään joten ne taidan myös tehdä (jos sinniä piisaa) itse.

Crossitankoa olen myös mallaillut paikalleen, tupet laitoin jo näön vuoksi kiinni sekä jarruheebelit. TNT:n tangonkiinnikkeet tulossa jossain vaiheessa, ilmeisesti värinä perus hopea/alumiini. Siniset ehkä sopis noiden etupumppujen ylätulppien kanssa, mutta toisaalta sävyeroa voi tulla ja riskinä kuusenkoristetyyli...

Rungon ajattelin maalata kirkkaalla mustalla. Tarkoituksena siis olisi tulla kirkas puna/musta väritys.

Jostain syystä itellä on semmonen ihme perversio että kaikki pyörät näyttää ilman katteita paremmalta, lähinnä niin että renkaat, stonga, penkki. En tidä mistä tuo tulee, mutta oi että kun laitoin sen crossitangon tuohon hollille teipillä ja penkki + "tankki" paikalleen niin olihan se päheen näkönen. Keula on tällä hetkellä täysin alaston. Suunnitelmia pitää hioa.

Keula tuskin tulee pysymään vakiona. Tarkoituksena olisi hankkia kirkaslasiset tuplavalot (mistähän sais edullisesti?) ja niihin keltaiset xenonit. Kyllä, luitte oikein. Hommasin keltaiset xenonit autoon tuossa jokunen vuosi sitten kiinasta ja kyllä niistä tulee mun "tuotemerkki" kaikkiin tuleviin kulkineisiin. Esim. sumussa noilla näkee tosi hyvin.

Haave tottakai olisi saada jonkun Buellin valomaski tuohon, mutta veikkaanpa ettei budjetti riitä/mistään ei tuommoista purkuosana löydä.
dna123
Pyörä:
Kymco Quannon, Gilera DNA
Liittynyt:
26.4.2009 14:58

ViestiKirjoittanut dna123 » 14.6.2010 12:25

Löysin muuten tällaisen projektinalun gilera dna:n facebook ryhmän fanikuvista:
Kuva
Omasta mielestä ainakin todella hieno :eek:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista