Renkaiden vaihto

FaiberGlass^
Liittynyt:
6.11.2005 15:59

ViestiKirjoittanut FaiberGlass^ » 20.5.2006 10:06

Mää tein sen niin että tallin katosta lankku renkaan päälle ja renkaan alle tunkki. Kun se tunkki paino sitä rengasta lankkua vasten se irtos. Rengas siis vaakatasossa.
Cirya
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
19.5.2006 14:18
rengas hajalla

ViestiKirjoittanut Cirya » 27.5.2006 10:18

Eilen joko a) Joku nilkki puhkas multa renkaan, kun olin kattomassa lordia b) ajoin parin tuuman 45 astetta vinossa ollen naulan päälle huomaamattani mitään. Nyt on siis takanakissa siisti milli kertaa milli kokonen reikä, joten millä se kannattais paikata ja mistä saa paikkausvälineitä ja onnistuuko ilman mitään spesiaali välineitä ja mitä maksaa? Ei viittis uutta viäl ostaa kun tämä on vasta viime vuonna loppukesästä laitettu, eikä sillä ole ajettu, kun joku reippaasti alle tuhat.:( Rengas on joku bridgestonen suht reippaasti kuvioitu eikä siinä ainakaan lukenut, notta tubeless ja reikä on urassa aika keskellä rengasta.
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15
Re: rengas hajalla

ViestiKirjoittanut sasu` » 27.5.2006 10:24

Cirya kirjoitti:Eilen joko a) Joku nilkki puhkas multa renkaan, kun olin kattomassa lordia b) ajoin parin tuuman 45 astetta vinossa ollen naulan päälle huomaamattani mitään. Nyt on siis takanakissa siisti milli kertaa milli kokonen reikä, joten millä se kannattais paikata ja mistä saa paikkausvälineitä ja onnistuuko ilman mitään spesiaali välineitä ja mitä maksaa? Ei viittis uutta viäl ostaa kun tämä on vasta viime vuonna loppukesästä laitettu, eikä sillä ole ajettu, kun joku reippaasti alle tuhat.:( Rengas on joku bridgestonen suht reippaasti kuvioitu eikä siinä ainakaan lukenut, notta tubeless ja reikä on urassa aika keskellä rengasta.


Autotarvikeliikkeistä saa noita renkaanpaikkausaineita. Sellainen "kamelinpaska" on paras noista paikkausaineista (Sellainen pötkilö tungetaan sinne reikään sellaisen apuvälineen kanssa).
Cirya
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
19.5.2006 14:18

ViestiKirjoittanut Cirya » 27.5.2006 11:31

Oon kans kuullu jostain "hiirenhännistä"(?). Mites se toimis ja paljonko vaatii vaivaa paikata?
juupajuu
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2005 13:22

ViestiKirjoittanut juupajuu » 11.7.2006 12:35

onks sitä rengasta mahollista ottaa irti vanteesta ilman mitää erikois vempaimii
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 11.7.2006 19:12

levä kirjoitti:onks sitä rengasta mahollista ottaa irti vanteesta ilman mitää erikois vempaimii


Rengasraudalla se kyllä irtoaa sieltä.
FREAK RIDER
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.6.2006 13:35

ViestiKirjoittanut FREAK RIDER » 22.7.2006 12:54

Moi! Mulla on taka nakki nyt vähän huonossa hapessa ja pitäis hankkii uus.. Mulla on Derbi Pro -06 ja siinä on ne excelin vanteeet.. Mutta kuulin että kaikkiin vanteisiin ei käy tubeless kumi..?? Ajattelin että tilaan scatterilta maxxis tubeless nakin ja kävisin vaihdattamassa sen allrightissa.. Mutta mistä saan selville käykö tohon excelin vanteeseen tubeless kumit??
Boom Driver
Pyörä:
Hornet -07
Paikkakunta:
Esbo
Liittynyt:
29.1.2004 22:21

ViestiKirjoittanut Boom Driver » 22.7.2006 13:14

FREAK RIDER kirjoitti:Moi! Mulla on taka nakki nyt vähän huonossa hapessa ja pitäis hankkii uus.. Mulla on Derbi Pro -06 ja siinä on ne excelin vanteeet.. Mutta kuulin että kaikkiin vanteisiin ei käy tubeless kumi..?? Ajattelin että tilaan scatterilta maxxis tubeless nakin ja kävisin vaihdattamassa sen allrightissa.. Mutta mistä saan selville käykö tohon excelin vanteeseen tubeless kumit??
No onko siinä tubeles nyt? Jos ei oo niin tuskin sitten käy. vanteessakin voi lukea, jos ei niin soittoa sumekolle.
On kuusi kertaa todennäköisempää että salama iskee mieheen kuin naiseen.
FREAK RIDER
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.6.2006 13:35

ViestiKirjoittanut FREAK RIDER » 22.7.2006 21:21

eikun siinä on nyt sisäkumillinen.. eli tube type vai mik se ny o..?? :D
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 23.7.2006 20:29

FREAK RIDER kirjoitti:eikun siinä on nyt sisäkumillinen.. eli tube type vai mik se ny o..?? :D
Tuskin käy sisäkumiton, jos nyt on tube type-rengas kiinni ja vanne on sellaiselle suunniteltu.
Supi Koira
Pyörä:
Tunturi Super Sport -77
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.5.2004 15:12

ViestiKirjoittanut Supi Koira » 31.7.2006 21:10

jarez kirjoitti:
2fast 4you kirjoitti:elikkä on sellane ongelma kumin kanssa eli kun laitan sen vanteelle niin jostain kohtaa jää kapeaksi eikä asetu vanteen reunoille vaan jää sinne keski uraan, oon pumpannnu renkaaseen ilmaa mut ei oo auttanu, kannattaako laittaa jotain saippuaa ja mennä huoltiksel laittaa kunnol ilmaa?


koitat mahdollisimman tiiviisti ne ulkoreunat saada vannetta vasten ja sitten paineilmalla esim. esson kaapista puhallat niin sen renkaan pitäisi hypätä oikeaseen reunaan, voit myös jollain meisselillä varovasti kammeta sitä rengasta vannetta vast en oikealle tielle.

Autoissahan tubeles rengas sovitetaan vanteelle paineilmalla. Yleensä 3baaria annetaan renkaalle reipasta vauhtia ja rengas "pamahtaa" urilleen ja sitten sovittuu paikoilleen, senjälkeen rengas tyhjennetään ja laitetaan rengas paineet tehtaan antamille arvoille esim. mitä ohjekirjassa lukee


en tiiä siitä... kesä töissä koitettiin saaha tubeless-kottikärryn rengasta vanteeseen ja käytössä oli 12 baarin paine nii siltiki tuotti vaikeuksia... ja autto siinä hommassa ku ravisteli vaa kumia...

enkä mää saanu pahaa vauriota (muistaakseni) alumiini vanteeseen ku iha vaa meisselillä irrottelin sen.. ja seuraavalla kerralla käytin liikettä sen takia ku oli pakkasta nii paljo... nykysen kyllä varmaan vien... tai oikeestaa mää en aja tola mopolla nii pitkää että ehtis kumi kulua loppuu tolla... 2k ajettu ja yli puolet pinnasta haihtunu ilma burniksia ja lukko jarrutuksia...
Theres a fine line between hobby and mental illness. (projekti)
Bassetti
Liittynyt:
12.8.2005 13:16

ViestiKirjoittanut Bassetti » 31.7.2006 21:36

En ymmärrä, miten porukka saa renkaat tuhottua nomaaliajossa niin käsittämättömän nopeasti. :S

Itse olen ajellut nyt yli 4000 kilometriä ja matkalle on mahtunut normaalin ajelun lisäksi myös sorapinnalla ruopimista ym. kivaa ja renkaat ovat yhä käytännössä uutta vastaavat. Pintaa on jäljellä vaikka kuinka paljon sekä etu- että takarenkaassa.

Ja seos on muutenkin juuri sopiva yleisajoon, sopivan pehmeää hyvän asfalttipidon saamiseksi, mutta kuluminen on todella hidasta. Tyytyväinen olen, ei voi muuta sanoa. Ja kyseessä on siis Vee Rubberit. :o
Ezko|
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
14.8.2005 11:32

ViestiKirjoittanut Ezko| » 3.8.2006 15:44

Mulla kesti takanakki 8500km. Ajoin tyhjällä kumilla joku 60km kun vasta huomasin että oli puhki :D.
juhjo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
15.8.2006 15:59

ViestiKirjoittanut juhjo » 16.8.2006 22:05

itellä menee rengas loppuun jossain 4000-5000km kohdalla... kuluu radalla aika paljon:D
Derbipower
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.1.2005 20:30
tekis nastikset

ViestiKirjoittanut Derbipower » 30.10.2006 16:03

miten se tapahtuu ku haluis tehä mopoon nastiksen eteen? :D tehhäänkö ne jostain pulteista vai ruuveista? voisko joku jotain ohjeiden tynkää kertoo miten siitä sais kestävän jne..) :D :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista