Piaggio NRG Power DD / DT

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 27.4.2010 20:40

Jesdd kirjoitti:Mulla kiersi prikallisena vaan 8 tuhatta, ja nyt prikattomana 7 tuhatta? Voisko tuoho lämpösenä kiihtyvyyden huonomisee olla syynä löystynyt vp?
Pakoputki tainnu olla aika tukkoinen. Uutena mulla kiersi sen 9000, ajan oloon kiekat laski 8000 putken hajotessa ja mennessä tukkoon, kunnes aukaisin sen ja korjasin sen ja nyt taas kiertää 9000.

Vp-jousi ei kyllä vaikuta huippukierroksiin, mutta kiihdytyksessä kyllä vaikuttaa kierroksiin. Vaikuttas konepuolen vialta, tehot tainnu kadota. Veikkaisin syylliseksi sitä pakoputkea.

Piaggio-NRG kirjoitti:Eli onko siis niin että Piaggio NRG Power DD ssä KYLMÄNÄ tyhjäkäynti saisi olla sen 1700-1900 kierrosta? Ohjekirjassa muistaakseni luki että säädä tyhjäkäynti lämpimänä 1700-1900. Nyt kun käynnistää kylmänä kierrokset ovat siinä 1100 paikkeilla
Ohjekirjan suosittelema tyhjäkäynti on liian matala, koska tyhjäkäynti laskee helposti kuumalla koneella suositellusta lukemasta reiluun 1000 kierrokseen. Kun tyhjäkäynti on siinä 2000 tienoilla, niin kierrosten putoamista ei tapahdu ja käynti on on myös korkeampaa kylmällä koneella. Toisaalta hyvin säädetyllä koneella tyhjäkäynti pysyy samana oli kylmä tai kuuma.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
nrv800
Liittynyt:
8.1.2010 10:09

ViestiKirjoittanut nrv800 » 27.4.2010 20:54

Sellanen huoli kun skopa seisoo keskiseisontatuella (kone sammuksissa) ja alkaa kädellä pyörittää takarengasta, kuuluu heti alkuun sellanen "kliks" tai "naps" ääni. Kun taas pysäyttää ja alkaa pyörittää, sama ääni. Molempiin suuntiin. Ihan nätisti tuntuu vanne pyörivän, mutta mielestäni en ole aiemmin ääntä kuullut. Mites teillä muilla?
Tyhjäkäyntinopeuteen sen verran että oma 09 käy kylmänä 1700 kierroksen kieppeillä. Lämpösenä ei meinaa aluksi pysyä käynnissä ilman kaasua. Vakiokuntoisena kone kiertää täyskaasulla ajossa siinä 8000 paikkeilla, nopeusmittarin piirtäessa huimaa lukemaa 47-48. Todellinen siinä 42km/h.
Juuzz
Pyörä:
Piaggio NRG DD
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.4.2010 11:25

ViestiKirjoittanut Juuzz » 27.4.2010 21:50

Mikäs on, kun ostin eilen NRG:n ja kun käynnistää moottorin kylmiltään, alkaa skootteri itekseen kaasuttamaan? Mutta kun vähä lämmenny tai muutaman kerran käynnistäny uudelleen niin on ihan normaali.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 27.4.2010 22:01

Normaalia kun ryyppy ei toimi kunnolla, eli se ei ole kerennyt vielä mukaan ja seos on laihalla.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Jesdd
Pyörä:
Aprilia SX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.9.2009 16:31

ViestiKirjoittanut Jesdd » 28.4.2010 14:37

Onko mulla siellä putkessa karstaa vai jotain muuta? Itellä ei oikee oo mitää millä sen sais tyhjäksi.
nrv800
Liittynyt:
8.1.2010 10:09

ViestiKirjoittanut nrv800 » 28.4.2010 18:30

Cross93 kirjoitti:
nrv800 kirjoitti:Kellään kokemuksia miten saisi parhaiten irrotettua tarrat katteista. Lämmitys kuumailmapuhaltimella ja irti?


Meitsi otti tarrat miedolla tärpätillä ja jollain pyyhkeellä :) niin ne minun ainakin irtosivat ja eikä tullut minkäänlaisia vaurioita maalipintaan


Ne lähti ihan käsin repäsemällä. Liimajäänteille biltsukan label-offia ja pyyhkeellä mönjät pois. Siisti tuli. 8)
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43

ViestiKirjoittanut ane_ » 28.4.2010 18:33

oiskohan mun piaggio nrg power dd 07ssä mäntä väljä koska ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka oon koittanut säätää, ja ei lähde hyvin käyntiin. Ja myös kun laittaa kaasun pohjaan niin booaa, pitää lisäillä pikkuhiljaa niin toimii normaalisti.
ruutis
Liittynyt:
3.6.2009 18:37

ViestiKirjoittanut ruutis » 28.4.2010 18:51

mikä on ku veivasin sen ilmanputsaris olevan messinkilevyn irti ja kun lähti ajaa nii tökkii eikä voi painaa kaasuu pohjaan? ja vaikuttaako sen poisto nopeutee yhtään?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 28.4.2010 19:33

Muistithan suurentaa suutinta!
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Nrg-500
Pyörä:
Honda CBR 125 2011
Liittynyt:
28.4.2010 20:35

ViestiKirjoittanut Nrg-500 » 28.4.2010 20:45

Tuli sitten tämmönen ostettua, Eli siis onko ihan normaalia että Nrg kulkee vakiona sen 50 tasasella mittariin (alamäkeen 53 :| ) Eli paljon suunnilleen kulkisi jos hioisin prikkaa N.1.5 - 2mm Ja kannattaako ottaa kaasarin reikälevy pois?
Matas
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Kuhmo
Liittynyt:
12.10.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Matas » 29.4.2010 8:06

Jesdd kirjoitti:Onko mulla siellä putkessa karstaa vai jotain muuta? Itellä ei oikee oo mitää millä sen sais tyhjäksi.

Karstaapa karstaa. Teet pihalle nuotion laitat putken sinne ja kuuma hehkuksi sit koputtelet.
Toinen vaihtoehto, että laitat sisään kodinputkiemiestä ja annat vaikuttaa niin näin on jotkut saanu karstat pois. ;)
http://www.motot.net/talli/kayttaja/82786
Jyrsija
Pyörä:
Piaggio NRG power dt 06
Liittynyt:
13.9.2009 21:47

ViestiKirjoittanut Jyrsija » 29.4.2010 14:20

Jaahass luin noita kierros lukuja ja mulla on prikaton ja messinkilevy pois ja isompi suutin nii kiertää sen 7tonnia tasasella ja alamäkee 7 tonnia ja sit ku isoon alamäkee ajaa ja nopeudet nouseee siihen 80 nii sit on 8 tonnia :O taitaa mullaki olla karstaa putkessa pikkase? :D niijoo ja tasasella menee sen 60-63..
Jesdd
Pyörä:
Aprilia SX -07
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.9.2009 16:31

ViestiKirjoittanut Jesdd » 29.4.2010 14:50

Juu voiha tuo olla. Itellä menee tasasella mittarii kylmänä jotai 55 ja lämpimänä hikisee 52...
Masa67
Liittynyt:
29.4.2010 15:19
NRG Rele!!

ViestiKirjoittanut Masa67 » 29.4.2010 15:28

Moi,

Huomasin tossa ajaessa, että vilkut eivät toimi nomaalisti. Ne eivät vilku tasaisesti, vaan saattaa jäädä vaan päälle ja välillä vilkuttaa normaalisti. Missä mahtaa olla vika? Olisiko releessä vikaa? Mistä löydän releen? Kyseessä siis prikaton 08 Piaggio NRG Power DD, jossa ihan normaali konkkarajoitin.
_EMT_
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
28.3.2008 10:38

ViestiKirjoittanut _EMT_ » 29.4.2010 19:56

Alkoi tuo öljynpaineen varoitusvalo vilkkua aika tiuhaan tahtiin. Mitäs tämä nyt käytännössä tarkoittaa ja missä vika? Vasta tosiaan 5k huolto tehty ja sen jälkeen ajettu ehkä 30km, aikaisemmin tuo valo ei ole koskaan muistaakseni vilkkunut. Fiksut auttakaa, kiitos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista